Co i jak na początek?

1. Tomasz Wroński 2018-03-21 17:16:57

Witam! - Chciałbym spróbować swoich sił w modelarstwie kartonowym, ponieważ modele są dużo większe, tańsze i nie mniej szczegółowe niż plastikowe. Miałem już styczność z modelarstwem plastikowym i sklejałem miniaturki warhammera 40k oraz niektóre okręty. Chciałbym prosić o kilka porad ponieważ w modelarstwie kartonowym jestem zielony.

Po pierwsze: jaki model na początek. Szukałem tego tematu na tym i innych forach lecz na pierwszy model polecano zazwyczaj jakieś samoloty messerschmitt lub czołgi, a mi zależy na pancernikach, łodziach podwodnych oraz niszczycielach itp. (zdaję sobie sprawę że pancernik jako pierwszy raczej mi się nie uda :) ).

Po drugie: widziałem jak ktoś na YT wypełniał luki szkieletu statku pianką i później odcinał nadmiar i łatwiej szło mu później oklejanie, czy to dobra technika?

Po trzecie: czy skalpele i wikol wystarczą na początek do zrobienia modelu czy w coś się jeszcze zaopatrzyć np klej cyjanoakrylowy ?

Po czwarte:  jakieś wskazówki i rady na początek?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

1. And Di 2018-03-21 18:26:30

Witaj Tomku na Kartonówkach.

ad. 1/- Ja to bym Ci oczywiście mógł polecić jakiś żaglowiec, ale uważam, ze powinieneś kleić, to na co masz ochotę, bo wtedy będzie to przyjemność. Może wybierz sobie na początek jakiś kuter torpedowy, jeśli to Ci pasuje. I jak już, to coś z nowszych wydań, bo one raczej są dokładniejsze.

ad.2/- Ja rozpocząłem od pianki niskoprężnej, ale teraz przerzuciłem się na styrodur, gdyż jest to o wiele lepszy materiał do stosowania i obróbki. Świetnie się klei wikolem i świetnie obrabia się papierem ściernym. W pracowni są relacje jak to się używa. Dzięki zastosowaniu wypełnienia nie powstają tzw. krowie żebra, czyli zapadnięte części kadłuba pomiędzy wręgami. UWAGA - przy szlifowaniu się kurzy, warto to robić w piwnicy, w komórce lub na powietrzu itp