P-47 D, Mały Modelarz wyd.6/1998

  1. benjamin40 2018-06-20 18:05:39

    Witam . Zakładam pierwszą relację i liczę na dużą pomoc szanownych kolegów i koleżanek . Proszę o wszelkie sugestię i uwagi { jestem otwarty na konstruktywną krytykę) 

    widziałem wiele modeli w relacjach i galeriach i miałem często opad szczęki, no ale cóż , może za bardzo go nie spiepszę:) 

     

    Ok Bohaterem niniejszej relacji jest P-47 D z Małego modelarza, znany pewnie wiekszości. Zamierzam go skleić z drobną waloryzacją ( kabina pilota oraz silnik)

    Oto zdjęcia wycinanki 

    pomalowany kokpit oraz fotel wręgi naklejone
  1. Piterkowiec 2018-06-20 20:47:55

    Arku tak na szybko

     

    widzę, że ten model zaprojektowany jest na system dwu wręgowy ( obecnie rzadko spotykany w nowych opracowaniach) , ale to nic,

    1. Pierwszy krok to wytnij po zewnętrznej krawędzi wszystkie ( główne) elementy poszycia kadłuba. Krawędzie leciutko przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze 700-800 ,  a następnie sprawdź ( wykonując tzw łódeczkę) czy długości krawędzi są takie same w sąsiadujących elementach. Jeżeli jest gdzieś za krótko to delikatnie szlifujesz krawędź dłuższego elementu ( tą czarną linie obrysową )

    2. Kiedy masz już zgrane wymiary poszycia kadłuba, wycinasz wszystkie wręgi kadłuba i łączysz je parami ( tymczasowo np zszywaczem - tylko nie za mocno), czyli te które będą w przyszłości stykać się ze sobą.

    3. Formujesz i sklejasz w uformowany rulon pierwsze i drugie poszycie segmentu kadłuba ( te sąsiadujące ze sobą), a następnie dopasowujesz podwójną wręgę ( poprzez jej szlifowanie) aby bez większych oporów weszła w poszycie. 

    4. I w miej więcej ten sposób robisz cały kadłub.

    5. Przy sklejaniu tych elementów unikaj na razie klejów wodnych ( wikol, BCG) po przy braku umiejętnego operowania powstaną Ci  krowie żebra.

    Na początek polecam Ci klej polimerowy UHU Gel - bezbarwny, mało śmierdzi, nie rozmiękcza papieru. 

    I pokryj caponem te arkusze z częściami . 

    ------------------------------------

    Jeżeli czujesz się na siłach możesz spróbować przerobić system łączenia , gdzie zamiast dwóch wręg, robisz jedną + okalający wręgę pasek łączący 

     

     

    Powodzenia :)

     

    P.s. Te małe kółka w środku wręg trzeba wyciąć, co by palucha tam wsadzić by móc łatwiej operować wręgą podczas przymiarek.

  1. NIUNIA 2018-06-20 21:44:21

    Witam Kolegę, 

    będę obserwować jak Ci idzie sklejanie tego samolotu a na razie pozostaje mi życzyć Tobie powodzenia. 

  1. Zbyszek001 2018-06-21 08:15:26

    Witaj w relacji.

    Najpierw to co napisane na końcu. Jest lato zatem model na podwórko albo balkon. Capon kosztuje grosze. Caponuj z dwu stron i to po dwa razy. Jak wyschnie pierwsza warstwa, drugi raz. Capon nie usztywnia, przeciwnie. Karton staje się miękki. Ale szczególnie ten z MM mniej podatny na rozdwajanie, dobrze sie kształtuje a tu masz masę obłości. Po Caponie, nie używaj klejów butaprenowych. Nie skleisz. Użyj coś na bazie polimeru. Polecam Hemol.

    Kolejna rzecz Retusz. Dobierz dobrze kolory, nie retuszuj dużą ilością wody. Nie retuszuj flamastrami. Uważaj, nie upaćkaj retuszem kartonu.

    Mnie osobiście podoba sie system dwu wręgowy. 

    I tu od razu trzecia sprawa. Kiepskie zdjęcia. Pokombinuj jak podeprzeć smartfon do robienia zdjęć jak nie masz opcji stabilizacji obrazu. Zła jakość zdjęć, nic nie widać i to jak w sklepie, nie podawaj towaru nawet dobrego kiepsko zapakowanego.

    Po czwarte nie spiesz się trzy razy zmierz, raz sklej. Nade wszystko geometria kadłuba, kadłub - skrzydła i stateczniki. Nawet ładny model źle wygląda zwichrowany. Tu często lotnicy używają podpórek, podstawek, "wspomagaczy geometrycznych". 

    I używaj jak najmniej kleju. Po caponie często udaje sie usunąć z powierzchni nadmiar kleju, co w klejeniu bez Caponu powoduje upaćkanie modelu.POWODZENIA. popatrze jak budujesz.

  1. Jacek-KP 2018-06-21 21:20:33

    Litanie z radami już dostałeś. Siadam i podglądam, co tam wystrugasz.

  1. benjamin40 2018-06-22 12:17:14

    Witam. Mała aktualizacja. Kokpit oraz urządzenia pokładowe dorobione na ścianach kabiny. Cały pomalowany farbami Vallejo oprócz tablicy przyrzadów. (ta figurka będzie pilotem , tylko dorobieę dłonie)

    Pozdrawiam Arek

    kokpit pomalowany zmodyfikowany nieco fotel oraz dodałem pare drobnych rzeczy z modeliny to będzie pilot ( brakuje rak:)
  1. NIUNIA 2018-06-22 16:26:28

    Witaj, a rada ode mnie brzmi przykładaj się bardziej do malowania. Powoli i dokładnie maluj i trochę rozcieńcz farbę bo takie trochę to upaćkane. Najfajniejszy jest pilot czy to Twojej roboty? 

  1. NIUNIA 2018-06-22 16:50:22

    Właśnie zauważyłam na ostatniej fotce tablicę przyrządów że masz już wyciętą poniżej zamieszczam Ci fotkę mojej tablicy z zegarami do samochodu może Ci się przyda. 

  1. benjamin40 2018-06-22 19:22:27

    Dziękuję Niunia. Poprawiłem malowanie oraz dokleiłem ręce pilotowi . Acha wyciąłem wszystkie wręgi oraz je przeszlifowałem Na razie tyle .

    Pozdrawiam Arek.

    Wycięte i oszlifowane wręgi kabina gotowa do sklejenia_ jak zrobic gosciowi pilotkę oraz gogle?
  1. Wojok 2018-06-23 04:06:13

    Hmm, jeżeli mogę wyrazić swoją opinię, to powiem Ci, że jak dla mnie, to wygląda to fatalnie Masz problemy z wycinaniem, a bierzesz się za walorkę. To ślepa uliczka. Zaopatrz się w porządne podstawowe narzędzia, wywal tą całą modelinę, wydrukuj kokpit i sklej go starannie w standardzie - tylko z delikatnym retuszem. Wierz mi, będzie on o niebo lepszy od, hmm, tego co zrbiłeś do tej pory. Powodzenia.

  1. Piterkowiec 2018-06-23 09:42:21

    Widzę, że powoli działasz.

    Kabina nie wygląda dobrze, jest chaotyczna i upaćkana a nie retuszowana i raczej nie da się jej poprawić. Zostaw ją taka jaka jest gdyż i tak pod szybką , niektóre mankamenty zostaną zniwelowane przez zniekształcenia (szybkowe) oraz zacienienie.

    Natomiast skup się na poprawnym wykonaniu głównych części tj kadłub, skrzydła i stateczniki, śmigło. Bo to od tych elementów w głównej mierze zależy uroda modelu.

    Poszczególne elementy powinny łączyć się ze sobą w sposób płynny, bez szpar czy mocno wyraźnych załamań.

    Jak będziesz robił kadłub to wpierw wykonaj pasowanie części na sucho (tak jak pisałem we wcześniejszym poście) , potem robisz rulon. Przy czym tak go formujesz ( np metalowym prętem + podkładka pod myszkę) aby uzyskać możliwie maksymalne dopasowanie do wyglądu wręgi. Czyli w tym przypadku nie rób rulonów okrągłych, tylko bardziej jajowate . Tak aby nie "naciągać" poszycia na siłę do wręgi.

    Nie spiesz się, to nie wyścig. Postaraj się a powinno być dużo lepiej.

     

     

  1. szaman 2018-06-23 09:42:43

    Popieram to co napisał Wojok. I jeszcze jedna uwaga. Jak już kleisz metodą na 2 wręgi , to nie wycinaj ich wszystkich od razu tylko te , w danej chwili potrzebne do segmentu. I dopiero jak masz już segment gotowy to przymierzaj się do następnego i kolejnej wręgi. W trakcie budowy może się wiele zmienić i będziesz miał kłopoty z dopasowaniem elementów. Koniecznie popracuj nad zdjęciami

     

  1. benjamin40 2018-06-23 11:19:19

    Tak, masz rację wyszło ciulowo i juz wyrzuciłem do kosza to dziadostwo:) Na szczęście zrobiłem sobie skan całej wycinanki. 

    Oto poprawiona kabina w photoshoipie

     

  1. benjamin40 2018-06-23 11:36:35

    plik pdf z pylonami oraz bombami do P-51, P-47, oraz innych amerykańskich samolotów z 2 wojny Światowej

     

  1. benjamin40 2018-06-23 11:45:20

    Kto chce niech pobiera, są za free na stronie    http://papermodelshop.com/html/extras.html

  1. szaman 2018-06-23 13:30:11

    Uzbrojenie i reszta się przyda. Tak Trzymaj i ..pomalutku. Nic nie maluj tylko retuszuj każdą część.

     

  1. NIUNIA 2018-06-23 15:26:02

    Witaj i to była jedyna słuszna decyzja by zacząć od nowa:) Ja postaram się w najbliższym czasie zrobić mini poradnik jak ja zrobiłabym koła do Twojego samolotu. Rób wolno a dokładnie!!! 

    Powodzenia. Fajny link do stronki 

     

    A tu instrukcja budowy koła hehehe mam nadzieję, że coś z tego zrozumiesz i Ci się przyda. Dodatkowo załączam fragment instrukcji tworzenia koła do Stara. 

  1. benjamin40 2018-06-23 20:48:43

    Dziękuję Niunia :) 

     

    A tutaj zrobiona kabina pilota 

    czekam na kapon , Bo nigdzie nie ma . Tylko online
  1. szaman 2018-06-24 08:06:14

    Capon powinien być w każdym sklepie z farbami lub materiałami budowlanymi itp w puszkach 1 litrowych . ok. 20z. Jak już będziesz miał to jednak proponuję malować arkusze tylko 1 raz z każdej strony nie rozrzedzonym caponem. Użyj raczej małego wałka (jednorazowo może być nawet z gąbki). Nie zostawi smug jak pędzel. Capon schnie błyskawicznie, tylko nie maluj w domu bo ma bardzo mocny zapach.  Jak już napisali koledzy nie używaj klejów typu vikol na bazie wody.  Co do owiewki to jednak powinna być wytłoczona. Twoja jest płaska. Będę brutalny, ale tylko dla Twojego dobra. Jest DD.  Nie uda się jej dopasować  i zepsuje wygląd modelu. Już lepiej zrób tak jak proponuje autor wycinając ją z folii wg. szablonu albo spróbuj wykorzystać i dopasować fragment butelki plastikowej z cienkiej folii. Owiewka nie jest duża i może uda się dopasować podobny kawałek. Takie elementy pozostaw na sam koniec budowy modelu, a dużo uwagi poświęć na dobre dopasowanie elementów kadłuba i retusz.Na początek proponuję Ci zwykłe farbki plakatowe.Zmieszaj  na odpowiedni kolor starając się uzyskać taki jak ma model. Użyj wykałaczki do malowania krawędzi elementów. Nie rób tego pędzelkiem.

  1. szaman 2018-06-24 08:30:13

    Niunia. Ten poradnik zapisz w pliku PDF i wrzuć do działu pracownia. Może się przydać i będzie ogólnodostępny.

Rezultaty 0 - 20 z 50 pozycji
Udostępnij temat: