1. tulipan740i 2018-12-29 13:43:32

    Ja spóźniony. Co do spawów polecam masę  Milliput (czerwoną). Zalecam nanoszenie spawów dopiero jak wyszlifujesz budę. Zapewni pewien porządek na powierzchni modelu. Spawy pewnie wyszły by lepiej. Kółeczka wyszły ok. Zapowiada się niezły pojazd. Życzę powodzonka.

  1. MARES 2018-12-29 17:02:56

    Aż mi się gęba uśmiechnęła na widok tych kółeczek. Brawo. Z pastą warto popróbować, przecież to bardzo cienka warstwa więc nie sądzę by chciała pękać, nawet przy jakichś puknięciach. Powodzenia w dalszych zmaganiach.

  1. Zbyszek001 2018-12-31 08:20:15

    @Jacku. Trudno mi ocenić jak długo budowałem koła. Najdłużej wyszło z budową koła z wycinanki, aby zdjąć wymiary, głównie grubość i poszczególne średnice kółek. Potem wycięcie 50 kółek z tektury piwnej cyrklem Olfy to kwestia kilkunastu minut. Dodam cyrkiel przerobiłem aby wycinać średnice mniejsze niż 3 cm.

    Potem sklejenie w kupę 3 kompletów kółek tez kwestia kilku minut.

    Oszlifowanie zgrubne to dla jednego koła kilka minut. Powiedzmy 5. Potem dokładny szlif papier 180 i 400 , impregnacja BCG, najdłużej schnięcie BCG około godziny.

    Szlifowanie na dokładnie. Psik podkładem i szlif, potem znowu podkład i szlif. To taka zabawa w drobne.

    Sam bieżnik to bajka. Pisałem w relacji na początku. Zakupiłem lasery i w laserach jest bieżnik cięty laserowo. Najdłużej wyszło takie wyszlifowanie kółek po średnicy aby idealnie pasowały do bieżnika. Naklejenie bieżnika to sama przyjemność. Potem, zaimpregnowanie go CA. Tutaj wolałem mieć ściśle związany karton piwny, aby przy szlifowaniu się to nie rozlazło.

    I na koniec szlifowanie bieżnika, po średnicy i z boku opony.

    Zostało skalpelem usuniecie drobnych niedokładności. Następnie naniesienie nadlewów gumy i malowanie.

    Sporo czasu zajęło przeprojektowanie felgi. W projekcie wydawnictwa było to zrobione nie tak jak na zdjęciach oryginałów. Skoro zatem przerabiam koła to felga żaden problem. Zostało dodanie opasek imitujących brzeg felgi. Ale to pokaże już w czasie malowania kółek.

    Kończąc. Gdybym siedział nad kołami non stop to zapewne kwestia kilku godzin.

  1. Zbyszek001 2018-12-31 08:24:09

    Drobna aktualizacja. Wykonałem mosty, resory, amortyzatory. Zostało dodać do tych elementów kilka drobiazgów, parę śrubek, trochę drutu. Resory celowo montowałem dość nierówno aby zachować imitacje kolejnych piór resora. Pierwszy kleiłem idealnie i potem wyszło gładziutko, co nijak ma się do rzeczywistości. Osłony przekładni mostów zrobiłem po swojemu, z tektury piwnej, w oryginale są ząbki. Wolę takie rozwiązanie, szybciej i łatwiej. I efekt jest niebo lepszy. Podobnie postąpiłem z elementami na kadłubie, obłości wyszlifowałem z tektury piwnej, zaimpregnowanej BCG.

    resory i amortyzatory komplet zawieszenia wyposarzam kadłub
  1. NIUNIA 2018-12-31 08:25:45

    Czytam Twój opis robienia opon z przerażeniem heheh w kwestii wycinanie kółek cyrklem to kwestia kilku minut u mnie wycinanie kółek trwa kilka dni i kończy się odciskiem na palcu hehehe a potem kilka dni wolnego żeby palec wyzdrowiał ale opony rewelka. Czekam na efekt końcowy:) 

  1. Zbyszek001 2019-01-27 09:24:01

    Niestety gorączka początku roku ma wpływ na obniżenie tempa budowy model. Drobna aktualizacja.

    Ciut wyposażenia burt i przodu. Powoli małymi krokami.

    trochę przodu. Lampy i falochron już po pomalowaniu wkleje. Trzeba to pospawać podobnie utaj. szyby peryskopów na koniec
  1. Zbyszek001 2019-03-28 07:38:11

    Nie ma szału.

    Ale drobne ruchy są.

    każdy element to jednocześnie spawanie. Stanąłem na etapie osłon wydechów.

    po wielu próbach postanowiłem sam zrobić przetłoczenia. Już trzecia próba była w miarę owocna. Wykonałem kopyto, i na nim ze zwykłej kartki nasączonej BCG wykonałem wytłoczki.

    Ciężko było przy zdejmowaniu wytłoczki, ale jakoś dało się.

    Potem dziurki, i przymiarka.

    sama osłona z bliska wytłoczka a tu w trakcie tłoczenia
  1. NIUNIA 2019-03-28 09:03:13

    Nie ma szału.

    Ale drobne ruchy są.

    każdy element to jednocześnie spawanie. Stanąłem na etapie osłon wydechów.

    po wielu próbach postanowiłem sam zrobić przetłoczenia. Już trzecia próba była w miarę owocna. Wykonałem kopyto, i na nim ze zwykłej kartki nasączonej BCG wykonałem wytłoczki.

    Ciężko było przy zdejmowaniu wytłoczki, ale jakoś dało się.

    Potem dziurki, i przymiarka.

    Zbyszek001


    Ale te spawy fajne wzroku oderwać nie można hehehehe

  1. Kurt 2019-03-29 06:48:16

    Bardzo ładnie robisz ten model. Te wytłoczki potwierdzają tylko że kleje wodne świetnie nadają się do klejenia modeli kartonowych.

  1. Zygfryd 2019-03-29 21:54:55

    A to ciekawy patent. W sumie nie spotkałem się z czymś takim :D

  1. Zbyszek001 2019-03-30 19:20:31

    Wieża. Zostało zaspawać elementy unoszenia wieży, i po pomalowaniu zrobić peryskop na glanc. KPWT zrobiłem nie z całości ale z 3 elementów całość bym nie zwinął w taka rurkę. Lufa nie jest wklejona, dopiero po malowaniu sie wklei.

    baza wieży dodałem dolny element nie ma w wycinnce z tego zrobiłem osłone termiczna lufy 3 sztuki lufa KPET wieża w całości i na transporterze
  1. Zbyszek001 2019-04-05 23:21:08

    Kończy się wyposażanie. Została dosłownie drobnica, lampy zaczepy łopata w sumie pirdoły.

    Model dostał stalową powłokę pod lakier do włosów. Tat tak stara dobra metoda na delikatne odrapania.

    klosze lamp z szybami + 1 lampa lampa notka srebrny z osłonami na tłumiki przód wieża i falochron
  1. Zbyszek001 2019-04-25 08:28:23

    Pewnie jedna z ostatnich wizyt w tym temacie. 

    kadłub psiknięty, zamontowałem koła zawieszenia głównego, wieża prawie 100%, i udało się podrapać odrobinę i dorobić delikatne zacieki. Drapanie na lakier do włosów. Jak ktoś nie próbował, idealnie drapie się dodając taki specyfik chemiczny. POD KALKE. Różne firmy to robią, daje się na akryl, lub olej, przed nałożeniem kalkomanii. Ten specyfik idealnie nadaje się do usuwania farby akrylowej psikniętej na lakier do włosów. W innym przypadku zachowuje się normalnie.

    Niestety lampa bardzo nienaturalnie wyciąga wasz.

    Pozostało wiele drobiazgów, zawieszenie dodatkowe, montaż lamp, peryskopów, lin itp. No i zakurzyć trzeba piaskiem toto.

    Może uda mi się do Inowrocławia zdążyć.

  1. Maciejesław 2019-04-25 08:54:52

    Żeby nie było widać folii na której jest kalka (błyszczy się na tle farby) musisz psiknąć kalkę jakimś matowym lakierem albo potraktować jakąś pastelą w kolorze modelu. 

    Świetna robota. Podoba mi się szczególnie osłona wydechu.

  1. Zbyszek001 2019-04-26 07:49:45

    Dzięki za rade. Po waszu i pasteli piaskowej na wszystko psiknę bezbarwny mat.

  1. NIUNIA 2019-04-26 08:31:11

    Fajnie się zapowiada

  1. Zbyszek001 2019-05-12 13:43:43

    No i to byłoby na tyle. pozostało dorobić line , dodać piasek i kurz i do galerii.

    jedno zdjęcie na zachętę.

  1. Wojtek93 2019-05-12 15:30:15

    Ładnie się prezentuje. Postaraj się jeszcze przed wrzuceniem do Galerii zamaskować folię na kalkomanii.

     

    POZdro.

  1. Zbyszek001 2019-05-13 08:24:05

    Dzieki za przypomnienie.

    Po założeniu liny psiknę  akrylem, zabezpieczę zacieki i zadrapania, na to wasz wydobędę głębie i wszystkie spawy itp., potem znowu akryl, dla zabezpieczenia, i na to kurz i piasek. Z tydzień zejdzie.

    Może dorobię mini podstawkę.

  1. NIUNIA 2019-05-13 08:41:55

    I te opony genialne heheheh. Ale ogólnie model zapowiada się smakowicie w sensie uczty dla wzroku

Rezultaty 40 - 60 z 61 pozycji
Udostępnij temat: