Mi 14 SAR, GPM, 1:33
-
No, I dobrze....Skoro Madziar garuje z kumplem spod klosza, to mogę ruszyć z kolejnym tematem. Nasz PAN KARTON nalegał na zagadkę
, więc proszę... Tym razem "latadło"...
... Piotrek, od razu mała podpowiedź: . nie jest to balon..
W zasadzie już po krótkiej analizie wycinanki zadecydowałem o wprowadzeniu koniecznych usztywnień konstrukcji. Niby nic takiego ale wręga o profilu 1.5mm jakoś mnie nie przekonuje...
Na razie wyszło coś takiego...
-
Mi-14 SAR. Chyba nowszy GPM
E....No sami fachowcy.... I po zabawie. Brawo, Michał_Aero!
Zgadza się, to Mi 14 SAR. Ten śmigłowiec jest sam w sobie oryginalny, a w dodatku w ciekawej panierce.
Nie wiem, co mi z tego wyjdzie, bo w mojej karierze modelarskiej, to będzie trzeci wiatrak. Kiedyś skleiłem Seaking'a i UH1 z GPM. Tyle, że było to jeszcze w latach 90 -tych więc moje doswiadczenie na tym polu raczej mizerne...
Poniżej fotki z neta dla wizualizacji. Mam nadzieję, że autorzy nie będą mieli mi tagi za złe...
-
Mi-14 SAR. Chyba nowszy GPM
E....No sami fachowcy.... I po zabawie. Brawo, Michał_Aero!
Zgadza się, to Mi 14 SAR. Ten śmigłowiec jest sam w sobie oryginalny, a w dodatku w ciekawej panierce.
Nie wiem, co mi z tego wyjdzie, bo w mojej karierze modelarskiej, to będzie trzeci wiatrak. Kiedyś skleiłem Seaking'a i UH1 z GPM. Tyle, że było to jeszcze w latach 90 -tych więc moje doswiadczenie na tym polu raczej mizerne...
Poniżej fotki z neta dla wizualizacji. Mam nadzieję, że autorzy nie będą mieli mi tagi za złe...
-
Czołem!
Dzisiaj mała aktualizacja. Niby niewiele ale fragmen dosyć istotny. Mi 14, to prawie mi 8, a przynajmniej po krótkiej analizie porównawczej obu wycinanek GPM, tak to wygląda. Rysunków montażowych jest dosyć dużo ale nie wszystkie są wystarczająco czytelne. Pewnym problemem jest brak znaczników dla pozycjonowania kolejnych segmentów.
Tym razem było trochę listków. Pasowały bardzo dobrze. Połączenie poszycia wewnętrznego sekcjij oginowej z segmentem centralnym jest "na oko." By łatwiej złapać oś, całość trzeba obrócić na dach i oprzeć o płaskie odcinki wręg. Jak widać nagminnie wzmacniam wręgi drutem miedzianym 1mm.
Zobaczymy jak będzie dalej....
-
Czołem!
Dzisiaj mała aktualizacja. Niby niewiele ale fragmen dosyć istotny. Mi 14, to prawie mi 8, a przynajmniej po krótkiej analizie porównawczej obu wycinanek GPM, tak to wygląda. Rysunków montażowych jest dosyć dużo ale nie wszystkie są wystarczająco czytelne. Pewnym problemem jest brak znaczników dla pozycjonowania kolejnych segmentów.
Tym razem było trochę listków. Pasowały bardzo dobrze. Połączenie poszycia wewnętrznego sekcjij oginowej z segmentem centralnym jest "na oko." By łatwiej złapać oś, całość trzeba obrócić na dach i oprzeć o płaskie odcinki wręg. Jak widać nagminnie wzmacniam wręgi drutem miedzianym 1mm.
Zobaczymy jak będzie dalej....
-
Wygląda na kolejnego kolosa
To usztywnienie drutem bardzo fajny. Mam pytanie, nie wiem czy głupie czy nie, czy drut miedziany z jakichś szczególnych powodów czy jakikolwiek inny byłby ok?
Jak mówił jeden z moich dawnych nauczycieli:"Nie ma głupich pytań, są co najwyżej źle zadane.."
Twoje pytanie jest jak najbardziej słuszne...
Po pierwsze: Jest on dosyć plastycz i daje się łatwo formować.
Po drugie: Przy krótkich odcinkach jest dość sztywny i utrzymuje kształt
Po trzecie: Wielokrotnie już go przetestowałem...
-
Wygląda na kolejnego kolosa
To usztywnienie drutem bardzo fajny. Mam pytanie, nie wiem czy głupie czy nie, czy drut miedziany z jakichś szczególnych powodów czy jakikolwiek inny byłby ok?
Jak mówił jeden z moich dawnych nauczycieli:"Nie ma głupich pytań, są co najwyżej źle zadane.."
Twoje pytanie jest jak najbardziej słuszne...
Po pierwsze: Jest on dosyć plastycz i daje się łatwo formować.
Po drugie: Przy krótkich odcinkach jest dość sztywny i utrzymuje kształt
Po trzecie: Wielokrotnie już go przetestowałem...
-
Paweł doskonale wie co robi. Również mogę polecić drut miedziany jako usztywnienie wręg w tego typu modelach. Natomiast jak chodzi o miejsca gdzie potrzebne jest usztywnienie w płaszczyźnie i nie ma zbyt dużo miejsca na takie uszywnienie doskonale sprawdza się stalowy plaskownik stosowany w wycieraczkach samochodowych.
-
Paweł doskonale wie co robi. Również mogę polecić drut miedziany jako usztywnienie wręg w tego typu modelach. Natomiast jak chodzi o miejsca gdzie potrzebne jest usztywnienie w płaszczyźnie i nie ma zbyt dużo miejsca na takie uszywnienie doskonale sprawdza się stalowy plaskownik stosowany w wycieraczkach samochodowych.
-
Dzisiaj trochę pogrzebałem przy wiatraku. Niedużo ale to z barku pewności co do koncepcji autora wycinanki. Otóż cz. 13, to taka trochę wręga. No właśnie. Oznaczenia nie ma czyli goły brystol. No, ale zaraz...napewno? Wg rysunku w instrukcji faktycznie ten element wydaje się być cieńszy od pozostałych wręg. Tyle, że nie wyobrażam sobie, by o coś takiego miało opierać się poszycie wewnętrzne i zewnętrzne. Podkleiłem zatem cz. 13 kartonem 1mm, a wręgi 10a i 11a skróciłem o 1mm. Czy zamysł jest dobry, to się okaże. Chcąc wkleić cz.13, musiałem zrobić to etapami. Podzieliłem ją na 3 elementy wcześniej usztywniając CA. Wyszło chyba nieźle. Tutaj muszę jeszcze zwrócić uwagę, że autor nie przewidzi usztywnienia tekturą podłogi w centralnej części ładowni. Ja tego na razie nie zrobiłem ale to uczynię....
-
Dzisiaj trochę pogrzebałem przy wiatraku. Niedużo ale to z barku pewności co do koncepcji autora wycinanki. Otóż cz. 13, to taka trochę wręga. No właśnie. Oznaczenia nie ma czyli goły brystol. No, ale zaraz...napewno? Wg rysunku w instrukcji faktycznie ten element wydaje się być cieńszy od pozostałych wręg. Tyle, że nie wyobrażam sobie, by o coś takiego miało opierać się poszycie wewnętrzne i zewnętrzne. Podkleiłem zatem cz. 13 kartonem 1mm, a wręgi 10a i 11a skróciłem o 1mm. Czy zamysł jest dobry, to się okaże. Chcąc wkleić cz.13, musiałem zrobić to etapami. Podzieliłem ją na 3 elementy wcześniej usztywniając CA. Wyszło chyba nieźle. Tutaj muszę jeszcze zwrócić uwagę, że autor nie przewidzi usztywnienia tekturą podłogi w centralnej części ładowni. Ja tego na razie nie zrobiłem ale to uczynię....
No, I dobrze....Skoro Madziar garuje z kumplem spod klosza, to mogę ruszyć z kolejnym tematem. Nasz PAN KARTON nalegał na zagadkę
, więc proszę... Tym razem "latadło"...
... Piotrek, od razu mała podpowiedź: . nie jest to balon.. 
W zasadzie już po krótkiej analizie wycinanki zadecydowałem o wprowadzeniu koniecznych usztywnień konstrukcji. Niby nic takiego ale wręga o profilu 1.5mm jakoś mnie nie przekonuje...
Na razie wyszło coś takiego...