Ił-14 , skala 1 :33, model darmowy

Ił-14 , skala 1 :33, model darmowy
  • Samoloty, śmigłowce, szybowce, rakiety
Model Roku
Model tygodnia 2017/41

Witam serdecznie, kilka miesięcy temu ukończyłem ten oto model samolotu pasażerskiego Ił-14, opracowany i udostępiony za darmo przez kolegę modelarza "Kangaroo" na stronie http://www.konradus.com/forum/read.php?f=5&i=13&t=13&filtr=0&page=1. Po ukończeniu powstał kawał dużej i porządnej maszyny (dł. ok. 65cm, rozpiętość 95cm)

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:
Fotele pilotów Kokpit pilotów Kiedy byłem w tym roku w Bułgarii, przed lotniskiem w Burgas spotkała mnie taka to miła niespodzianka :)

Komentarze

  1. peter2017-10-15 12:59:04

    Bardzo ładnie .dokładnie i czysto wykonany model. Ogółnie model bardzo ładnie się prezentuje.

  1. thomasb12017-10-15 11:21:43

    Rewelka !!!

  1. DarkDevil802017-10-14 21:19:45

    Stał kiedyś u mnie w mieście Ił-14 jako pomnik ale w końcu na początku lat 90-tych gdzieś zniknął. Został jeszcze oryginalny MiG-17PF, któremu niestety schrzanili malowanie i oznaczenia podczas ,,romontu" ze dwa lata temu. A Twój model super! Z miłą chęcią zostawię pakiecik ocen i głos na MT.

  1. Piterkowiec2017-10-14 19:21:17

    Chłopaki dzięki za dobre słowo. Jak odbiorę komputer z naprawy , to postaram się przerzucić to do działu "Publikacje"

  1. Kurt2017-10-13 07:17:25

    Podziwiam i gratuluję zajefajny model.

  1. warmiak662017-10-12 13:50:09

    wspaniały model oceniłem go uwazam sprawiedliwie,,,,,,duże modele wymagają duzo miejsca w domu ,,,,ja osobiscie wykonałem kilka duzych modeli w skali 1:33 jak b-24 liberator ,B-29,Pby-5 Catałina,Wellington,,na rozkładdzie mam ,C-47 Dakota /Z d-DEY/I i kilka innych,zyczę wiele sukcesow ,,,,

  1. szaman2017-10-10 13:04:59

    Popieram kolegów poprzedników. Potężny modeli ładnie sklejony. Chyba bym się na coś tak dużego nie porwał. Mogło by się wydawać, że łatwy w budowie. Nic bardziej mylnego, dlatego Twój opis przydałby się w pracowni.

  1. Data2017-10-10 11:33:17

    Zgadza się: za dużo tego i bardziej do pracowni pasuje

  1. Data2017-10-10 11:30:28

    Oj, mój ulubiony samolot ... a raczej ulubione biuro konstrukcyjne, choć po prawdzie to na oko bardziej biuro kopiujące czyjeś rozwiązania, a jeśli chodzi o własne pomysły to chyba jednak w ZSRR miał je Tupolev ... czekam na Ił 18 teraz. I pewnie ktoś wyda wcześniej czy później ił 62 czyli creme da la creme Ilyushina ... choć na nim akurat w ponury sposób kładą się cienie katastrof ... Aha ... jeśli gdzieś tam odczuwam coś takiego jak duma z Polski to chyba najbardziej wtedy, kiedy patrzę na klasyczne lotowskie malowanie. Geniusz grafiki i plastyki i nie masz tak udanego na świecie ... czyli kto z osiemnastką ? :)

  1. And Di2017-10-10 11:26:41

    Aleś walnął opis techniczny projektu, jego wady i zalety. Wydaje mi się, ze lepiej to umieścić w Pracowni, a nie w Galerii, bo tu to jakoś nie pasuje. Masz już to napisane, więc można założyć nowy temat i łatwo przekopiować. Można też w Publikacjach, ale tam rzadko kto zagląda :)

  1. Piterkowiec2017-10-09 20:37:24

    Witam serdecznie, Tak jak napisałem w opisie , Ił 14 jest modelem opracowanym i udostępnionym za darmo przez kolegę modelarza "Kangaroo" na stronie : http://www.konradus.com/forum/read.php?f=5&i=13&t=13&filtr=0&page=1 -------------------------------------------------------------------------- Prezentowany model ukończyłem kilka miesięcy temu i naprawdę cieszy oko. Jego wykonanie zajęło mi około 4 miesiące. ----------------------------------------------------------------------- No cóż można powiedzieć na temat modelu Ił -14. Na pewno, że jest on swego rodzaju wyjątkowy. W zasadzie, za darmo mamy naprawdę dobrze spasowany i świetnie prezentujący się duży model (projekt) samolotu pasażerskiego. --------------------------------------------------------------------- Po sklejeniu Ił 14 otrzymujemy wymiary: Długość: 65 cm Rozpiętość skrzydeł: 93 cm Wysokość (do kadłuba):14 cm. Instrukcja jest w zasadzie tylko obrazkowa z nielicznymi krótkimi wskazówkami. Generalne jest ona wystarczająca, lecz czasami miałem wątpliwości, zwłaszcza dot. montażu skrzydeł. --------------------------------------------- Co do poziomu trudności ? Ił-14 wg mojej opinii jest modelem trudnym do sklejania, dlatego nie polecam go początkującym modelarzom. Na trudność modelu składają się następujące elementy: - przede wszystkim wielkość samego modelu; średnica kadłuba na ok. 10 cm. a długość najdłuższego pojedynczego segmentu ok. 25 cm. Do tego dochodzą liczne okna i wyposażenie wewnętrzne. Co powoduje, że eleganckie sklejenie takiego rulonu nie jest takie oczywiste. Z wielkością związana jest także trudność właściwego poziomowania i centrowania poszczególnych elementów; zwłaszcza na linii dziób - ogon samolotu oraz uzyskanie jednolitego wzniosu skrzydeł. Generalnie operowanie nim podczas różnorakich przymiarek elementów nie jest komfortowe i nieraz zdarzyło mi się o coś niechcący zahaczyć. - dużo trudności jest z poszyciem centropłatu. Jest tam dużo krzywizn, luków i generalnie pofalowany jest dość znacznie. Tak jak w relacji pisałem, sklejanie go BCG skutkowało zbyt "skorupiastą" strukturą na łączeniach i nie wyglądało to dobrze. Drugie podejście przy użyciu tylko kleju polimerowego (UHU GEL) znacznie poprawiło jego wygląd. - łączenie segmentów, zaproponowane przez autora paski łączące są zdecydowanie zbyt wąskie. Po wklejeniu mamy tylko ok. 3-4 mm na stronę aby "chwycić " drugi segment. Wg mnie przy tej wielkości modelu to za mało. - numeracja części , pierwszą częścią jest F-1a, a ostatnią A-1a, a pomiędzy nimi cały alfabet w różnych konfiguracjach . - kolejną rzeczą która skutecznie utrudnia estetyczne wykonanie samolotu są jego kolory poszycia. Dominuje tzw. złamana biel na kadłubie i jasno szary spód, które trudno utrzymać w czystości, zwłaszcza przy użyciu kleju polimerowego. BCG także pozostawia ślady. Ił 14 przede wszystkim wymaga dużo cierpliwości. Ale dało się i jestem mega zadowolony. Zalecenia: - przede wszystkim trzeba dobrać odpowiedni karton do wydruku. Na początku używałem bloku technicznego Herliz (czy jakoś tak), potem przeszedłem na blok marki Carson o gramaturze 220 g/m2 - i ten wybór wg mnie był zdecydowanie lepszy. Carson był sztywniejszy, mniej chłonął BCG, znacznie mniej się rozmiękczał. - kleje : do tego modelu przy połączeniach segmentowych, skrzydła, stateczniki - zalecam kleje polimerowe (budapren, UHU, Patex itp), do drobnicy BCG. - użycie papieru samoprzylepnego- wg instrukcji autora pasek zew. i wew. mocujące okna powinien zostać wydrukowany na papierze samoprzylepnym. Jak tak zrobiłem i żałuję. Dlatego, że owszem na początku fajnie się przykleiło, ale im budowa dłużej trwała to ów paseczek zaczął się odklejać, a szybki wpadać do środka. To samo było z szybami w kabinie pilota. Zapewne wina leży po mojej stronie, gdyż kupiłem ów papier samoprzylepny bez zbytniego studiowania zagadnienia i kupiłem taki jaki był w papierniczym ( jakiś bez nazwy). Na pewno na rynku są dobrej jakości tego typu papiery, ale cóż w moim przypadku to już herbata po obiedzie. Koszty: No właśnie, wprawdzie projekt jest za darmo, aleeeee trzeba toż to wydrukować !!! I powiem tak, do wydruku Ił-14 użyłem ok. 40 % całości atramentu w kasetach drukujących. Za nowe kasety trzeba zapłacić ok. 160 zł za zamiennik albo ok. 230 zł za oryginał. Do tego dochodzi papier: blok Carsona 20 kartek kosztował coś koło 3 zł, a potrzebne było chyba 5 bloków (nie pamiętam dokładnie) Oprócz tego papier samoprzylepny 6 zł za 6 kartek (w zupełności wystarczy) Czyli podsumowując przy najtańszym wariancie wychodzi ok. 85zł. (nie licząc kartonów do podklejania, klei, folii na szybki itp). Wydaje mi się, że to nie tak dużo jak na tak duży i dobrze wyposażony model samolotu. Wiem, że za podobną cenę można kupić chociażby Tu 154 z Orlika, ale jak coś solidnie spartolimy to trzeba szukać części bądź kupować drugi egzemplarz. Budowa Ił-a pochłonęła także sporo materiałów eksploatacyjnych. Do jego budowy wykorzystałem 3 ostrza noża Olfa (jest b. dużo cięcia kartonu 1mm); 2 tubki kleju Patex o poj. 50ml (głównie do podklejania), 2 tubki UHU o poj. 31 ml (polimerowy) i trochę BCG. Do tego ok. 8 arkuszy kartonu 1mm (format A4) i 2 arkusze kartonu 0,5mm. Natomiast, włożona praca, wysiłek, materiały itp zdecydowanie dały rezultaty i po jego ukończeniu byłem z siebie dumny:) pozdrawiam Piterkowiec

Rezultaty 0 - 11 z 11 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie