S.S. Poznań

S.S. Poznań
  • Okręty, statki, żaglowce
Model tygodnia 2019/51

Jednym z pierwszych polskich statków, który przycumował w 1927 roku w nowo powstałym porcie Gdynia był S.S. Poznań. Woził on węgiel, rudę i inne materiały, by w 1958 roku zostać skreślony z listy floty. Model wykonany w skali 1:100 z numeru 3/2015 GPM-Kartonowe ABC

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:

Komentarze

  1. Jerry K2020-01-05 11:55:58

    Coś pięknego. Tu niespodzianki nie ma :). Rumak Shipbuilding Co. Ltd. = precyzja i jakość. Troszeczkę spóźnione gratulacje.

  1. peter2019-12-23 11:56:27

    Przepięknie wykonany model.Dbałość o szczegóły powala.

  1. Zbyszek0012019-12-22 07:58:41

    Mistrzostwo świata 3 maksy i Mt. Model magiczny.

  1. Zygfryd2019-12-21 20:35:37

    Fanem statków nie jestem, ale ten podoba mi się nie tylko jako model, ale też jako statek :) Wykonanie zamiata pod dywan. Precyzja i dokładność level hard. Piękna robota

  1. AndDi2019-12-21 16:07:55

    Kolego Warmiak66 jakie sprostowanie, proszę czytać ze zrozumieniem. Tu nikt nie napisał, ze został zbudowany w roku 1927.

  1. warmiak662019-12-21 11:46:28

    Może troche sprostowania według moich danych z archiwum statek s/sPoznań zbudowany w 1926r/nie w 1927/o tonażu 3000 DWT.W końcu maja 1940rewakuuje wojska alianckie z Francji do Anglii przez kanał La Manche,,,,W czerwcu1944r bierze udział w inwazji na Francję północną i poważnie uszkodzony przez trzy tygodnie stoi na mieliżnie,,ponadto było też wiele innych statków które się zasłużyły dla Polskiej bandery w sumie wraz z /w/w aż 34 pływajace w róznych konwojach atlantyckich i wielu innych,,,a teraz o modelu ,,,jest bardzo ładny widać wiele włożonego serducha daję najwyższe noty modelarstwo szkutnicze to też moje klimaty POWODZENIA!!!

  1. AndDi2019-12-20 21:18:21

    Biedny robocik nie ma farta, bo już już ma dostać MT, a tu ciągle jakieś cudo wyskakuje i zmiana kierunku głosowania. Co do Twojego modelu, to bardzo ładnie wyszedł i bardzo szybko go skleiłeś. Po ataku latających spodków udało Ci się świetnie usnąć zniszczenia jakie poczyniły. Precz z agresywnymi Kosmitami!!! Mam małe zastrzeżenie do szalup, są plamiaste i jakby zbyt prześwitujące w niektórych miejscach. Czyżby zbyt mocno papier ścierny je ścieni, czy też może zbyt mocne nasączenie klejem? ______A i zmień jednostkę objętości, powinny być metry sześcienne nie kwadratowe_____

  1. Popeczek252019-12-20 20:54:04

    Ja jeszcze tylko dodam , że jest piękny.... na prawdę elegancka łajba , bardzo elegancko sklejona . Brawo !

  1. tulipan740i2019-12-20 19:27:03

    Parowiec ma swój urok. Olinowanie robi wrażenie . Mam wręcz wrażenie że statek posiada dwa rodzaje olinowania. Zestawienie kolorów jest super i to mi się w nim chyba najbardziej podoba. MT zasłużony.

  1. Bartko282019-12-20 17:56:35

    Jest na co patrzeć! Gratulacje! Chętnie oglądnąłbym takie cacuszko na żywo. Kawał dobrej roboty!

  1. DarkDevil802019-12-20 17:04:06

    Bardzo mi się podoba :-)

  1. aragorn0012019-12-20 16:21:11

    Piękne pływadło i to bez dział! Bardzo elegancko sklejony, widać ładownie, relingi, bulaje, olinowanie fantastyczne. Gratulacje i podziwiam dalej! Przy tej okazji: Radosnych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia dla całej braci modelarskiej. Daje MT!

  1. Jacek-KP2019-12-19 22:04:49

    Bardzo ładny i pracochłonny model. Efekt końcowy - no jest co oglądać.

  1. sztukmistrz2019-12-19 19:52:14

    Super model, daję MT

  1. Rumak2019-12-19 19:14:41

    Do linku, który zamieścił nam PacificWind a mówiący o historii działalności statku,- dodam opis bardziej techniczny tej jednostki: Poznań był masowcem przystosowanym do przewozu węgla (węglowcem). Pływał w trampingu, a załogę stanowiło w różnych okresach 21-28 osób. Przydzielono mu radiowy sygnał rozpoznawczy (znak wywoławczy) SPAB . Miał jeden pokład, podniesiony od śródokręcia w kierunku rufy oraz nadbudówki na dziobie, śródokręciu i rufie. Jego stewa dziobowa była prosta, zaś rufa eliptyczna. Statek miał dwa maszty z dwoma 3-tonowymi bomami ładunkowymi na każdym maszcie. Cztery obszerne ładownie cechowały się objętością 3411 m2. Poznań miał pojemność 2017 BRT i 1121 NRT oraz nośność około 3000 DWT. Jego długość wynosiła 84,6 m, szerokość 12,1 m, a zanurzenie 5,7 m. Był jednokominowym parowcem wyposażonym w dwa kotły cylindryczne i trzycylindrowy silnik tłokowy potrójnego rozprężania o mocy 1200 (wg innych źródeł 1250) KM, napędzający jedną śrubę. Poznań pierwotnie rozwijał prędkość 9,5 w., później spadła ona do 8,5 w. Silnik parowy wyprodukowała firma Etablissement National d’Indret leżąca w Indret pod Nantes. Zużycie materiałów opałowych i smarów: 18 t węgla na potrzeby biegu, światła, centralnego ogrzewania, 1,5 t wody przy centralnym ogrzewaniu, oleju maszynowego 12 kg, cylindrowego 1 kg na dobę.

  1. PacificWind2019-12-19 16:17:48

    Podzielam zdanie poprzedników, model bardzo ładnie, czysto i starannie wykonany. Jest to statek z ciekawą drugowojenną historią, szkoda, że nie wspomniałeś o tym w opisie. Tutaj jest link, jak ktoś by chciał poczytać: https://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Pozna%C5%84

  1. deckland2019-12-19 15:41:22

    Wspaniale wykonany model. Sam statek też mi się bardzo podoba, to zdecydowanie moje klimaty. Obiecałem w tym tygodniu MT-ka robotowi, ale w poniedziałek wczesnym rankiem wciskam go pod twoim modelem. Gratulacje jeszcze raz.

  1. karakan19822019-12-19 10:18:38

    Witam , jestem amatorem samolotow ,statkow nie koniecznie, ale twoj wyglada swietnie jest dokladnie sklejony ,ma duzo szczsegulow ,np I widac ze byl czasochlonny ! Jak dla mnie , MT gratuluje

Rezultaty 0 - 18 z 18 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie