Ursus C-385 od Answer'a

Ursus C-385 od Answer'a
  • Pojazdy kołowe
Wydanie: No511 Ciągnik URSUS C-385 Seria: Kartonowy Świat Wydawnictwo: Answer Skala: 1:25
Model tygodnia 2020/29

Oto model Ursusa C-385 w moim wykonaniu. Model pochodzi z wydawnictwa Answer w skali 1/25. Sam model skleja się bez przeszkód. Trochę uproszczony pod kabiną, ale to niknie w końcowym odbiorze modelu. Spora ilość drobnicy szczególnie podczas budowy tylnego podnośnika. Nie napotkałem błędów. Model sklejało się bardzo przyjemnie. Razi trochę brak skrętnych kół przednich, a ja już nie chciałem kombinować. To mój pierwszy model z wydawnictwa innego niż Agromodels. Nieco inaczej się go skleja niż czeskie produkcje, ale poradziłem sobie, chociaż miałem obawy. Model "maźnięty" jedną warstwą akrylu w zbliżonym kolorze. Tak mi się spodobał efekt, że już tak zostawiłem. Opony zrobiłem od podstaw po swojemu (tak opracowują w Agromodels). Te z Answera przekombinowane jak dla mnie i z miliona części. Rys Historyczny-cytat z wycinanki. "Produkowane przed opracowaniem tego modelu w zakładach Ursus ciągniki miały zbyt małą moc do obsłużenia dużych połaci ziemi. W ramach współpracyPolski i Czechosłowacji, w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych, działający w Brnie Polsko-Czechosłowacki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ciągników powstały na mocy umowy z dnia 27.08.1963 r. pomiędzy rządami PRL i CSRS rozpoczął prace konstrukcyjne nad ciągnikiem ciężkim pod kierownictwem Czesława Sławskiego. Produkcja ciągników ciężkich odbywała się na zasadzie kooperacji. Strona polska produkowała tylny most ( w wydzielonym miejscu hali nr 67 w ZM Ursus), podnośnik hydrauliczny (Archimedes Wrocław), oś przednią nienapędzaną, które w ramach współpracy wysyłała do Czechosłowacji skąd otrzymywała skrzynie biegów (Zavod 02 n.p. PRAGA v Lounech), silnik z osprzętem (zetor Brno), zbiornik paliwa, przednią oś napędzaną. Z okazji uruchomienia produkcji seryjnej ciągnika C-385 w lipcu 1969 roku w hali nr. 67 fabrykę wizytował I Sekretarz PZPR - Władysław Gomułka i przybyły z przyjacielską wizytą bułgarski przywódca - Todor Żiwkow. 2 listopada 1970 r. został wyprodukowany pięćsetny ciągnik C-385 zaś 15 marca 1971r. - tysięczny. Ciągnik przeszedł większą modernizację w 1973 roku, wdrożoną do produkcji seryjnej w 1975, zmieniono wówczas silnik Z 7501 na Z 8001, zwiększając moc silnika z 76 KM do 82 KM. Wprowadzono skrzynię biegów umożliwiającą montaż przedniego napędu, wprowadzono wersję ciągnika z przednim napędem oznaczaną C-385A. Wdrożono produkcję silnika 6-cio cylindrowego, który instalowano w ciągnikach z oznaczeniem Ursus 1201/Ursus 1204. Wdrażając zmiany w 1976 roku rozpoczęto produkcję wersji z turbodoładowanym silnikiem o mocy 100 KM (C-385 turbo) Fabrykę opuściło 9559 egzemplarzy tych ciągników, głownie wersji podstawowej. Analogicznym modelem był czechosłowacki Zetor 8011. Ciągnik ten dał początek serii ciągników ciężkich 4 i 6 cylindrowych, bez doładowania i z doładowaniem, z napędem na 2 albo 4 koła (7 modeli) Na początku lat 80. dokonano kolejnej modyfikacji zmieniając jednocześnie oznaczenia ciągników. Oznaczenie podstawowego C-385 zmieniono na URSUS 902."-

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:

Komentarze

  1. marszalek242020-07-20 17:15:15

    No, i co to za dziękuję??? A obiecane flaszki, gdzie??????

  1. Zygfryd2020-07-20 12:41:45

    Dziękuję wszystkim za komentarze i powtórne głosowanie na Model Tygodnia :) Cieszę się, że mój model się Wam spodobał. To motywuje do dalszej pracy i doskonalenia warsztatu :) Karol, taki plener na plaży z jakimś jeziorkiem w tle to idealne rozwiązanie. Na pewno nie zawiedziesz się i będzie efekt WOW!

  1. Karol19852020-07-19 21:07:37

    Co tu więcej napisać. MT obowiązkowo. Sam chyba zabiorę mój zestaw w plener i zamiast walki z podstawką postaram się go uplasować mniej więcej tak jak Ty Zygfrydzie swój ciągnik, z tą tylko różnicą że zrobię to nad wodą :D Brawo dla Ciebie za jakże wspaniały model.

  1. aragorn0012020-07-16 19:48:49

    Piękny Ursus, brawa, śledziłem relację, eleganckie i czyste wykonanie. Bardzo mi się podoba. Gratulacje!

  1. Dorn2020-07-04 20:55:57

    Ładnie wykonany model, a zdjęcia w terenie pasują jak ulał. Gratulacje i leci MT

  1. Zygfryd2020-07-03 12:13:50

    Dzięki wszystkim za komentarze. Fajnie, że podoba się Wam model. Tym bardziej, że to moje pierwsze wydawnictwo inne niż Agromodels. Agromodele skleja się zupełnie inaczej i byłem ciekaw efektu. Co do dodatków to mam pewien pomysł, ale nie zapeszam, najwyżej będzie niespodzianka ;)

  1. marcel502020-07-03 02:43:25

    Zygfrydzie jest piątek i jak obiecałem oddaję głos na MT . I powiem Ci tak, jak ten model przegra z samolotem łoś, to masz mój głos w przyszłym tygodniu :) Pozdrawiam i dodam tylko, że te flaszki, to zrób jednak orężadówki ;) Albo syfon na naboje z CO2 ;) Tak, żeby ten temat zakończyć ;)

  1. Wojok2020-07-02 17:58:46

    Do AA troszeczkę daleko :-) :-) :-) Ale do alkocholu za kółkiem, jak najbardziej na NIE :-(

  1. marszalek242020-07-02 17:09:01

    No i mamy modelarskie kółko AA! Trochę luzu Panowie, wakacje są.

  1. tulipan740i2020-07-01 22:03:29

    Proszę tu nie propagować picia za kółkiem. :-). Ja pamiętam jak byłem u dziadków na wsi to na polu spożywano kawę zbożową chłodzoną w dużych ilościach tzw. Kawę Inkę :-)

  1. Zygfryd2020-07-01 21:42:38

    Ja osobiście też nie pamiętam aby u mojego taty walały się w ciągniku butelki po piwie. Raczej butla "syfon" na naboje z dwutlenkiem węgla, albo butelki oranżady lub wody mineralnej kapslowanej jak oranżada w tych małych butelkach :D

  1. Wojok2020-07-01 19:29:45

    Kurczę, jak dla mnie to rewelacja :-) Tak ciągnik, jak i przyczepa. Bardzo mi się te modele podobają - już kilka razy tą galerię oglądałem :-):-):-) Fotki też ekstra, gdyby nie ten ślad buta... Co do butelek, jestem na nie. Nie jestem przekonany, czy chwaliłbym się, że u mojego ojca w traktorze takowe się walały :-( Daję MT :-)

  1. Zygfryd2020-07-01 18:23:35

    W skrzyneczce nie widać teraz na zdjęciach jest szmatka, "płaski" klucz, młotek i przecinak. Butelek nie ma, ale chyba będę musiał dorobić, przegłosowane :)

  1. marszalek242020-07-01 17:02:13

    Marcel, na tym siedzeniu, to i ja jeździłem jak nam wieźli materiały na budowę w "teren". Sięgnąłem głębiej w pamięć i wygląda na to, że jednak Zygfryd musi nam dorobić te flaszki i szmaty.

  1. marcel502020-07-01 01:21:13

    P.S. to siedzenie dla pasażera to widać tu na zdjęciu 28 przez szybę :)

  1. marcel502020-07-01 01:18:15

    Nie no Marszałku mój stary takim jeździł w PGRze i wiem o czym mówię :D:D:D To cacko miało siedzenie dla pasażera za siedzeniem operatora / kierowcy / traktorzysty (nie wiem jak nazwać ). Często z ojcem jeździłem i pamiętam wnętrze bardzo dokładnie ;) Flaszek po browarze było tam sporo a brudne szmaty chyba po to były, zeby je zakryć jak drogówka zatrzyma i po to brudne, żeby milicjantowi nie chciało się zaglądać co jest pod szmatą :D:D:D

  1. Zygfryd2020-06-30 19:09:28

    Dodałem kilka zdjęć, kabiny, silnika. Marszałek, modele rozdzieliłem, bo to dwa różne wydawnictwa. Chciałem, żeby ktoś, kto będzie szukał tego wydania Agromodels w necie miał szansę zostać przekierowanym w wynikach do Nas na kartonówki i zobaczyć. Bo nie są to zbyt popularne modele, więc skoro już skleiłem to warto, żeby przy okazji posłużyć pomocą :) A przyczepa trafiła tu gościnnie jako dopełnienie Ciągnika przy prezentacji, bo dodaje mu uroku :)

  1. marszalek242020-06-30 10:57:11

    Dokładam się do zdania Kolegów, bardzo ładny model. Piękny plenerek, trawa znakomicie udaje drzewo. Z tymi butelkami Marcela, to bym nie przesadzał, drogówka i w PRL-u też nieźle kosiła. Tego czego najbardziej brakuje, to detale. Już z daleka widać, że nie brakuje ich i w silniku i w kabinie. Pochwal się! Nie bardzo rozumiem sensu rozdzielania tych modeli skoro tak fantastycznie prezentują się razem.

  1. marcel502020-06-29 21:50:00

    Dla mnie bardziej niż brak śladów przeszkadza brak brudnych szmat i butelek po browarze w kabinie :) A oprócz tego to 3xmax daję a z MT poczekam do piątku. Pozdrawiam :)

  1. Jacek-KP2020-06-29 21:39:35

    Jak dla mnie rewelacja - czysta robota, pięknie spasowany. Wsiadem i jadem. ;-) Zdjęcia w plenerze są bardzo kunsztownie zrealizowane. Można się pomylić i wziąć go za prawdziwy.

Rezultaty 0 - 20 z 27 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie