Poszukuje Osób którzy Owiewki sklejają na taśmę dwustronną ?!
Muszę się z Wami podzielić pewny patentem, który sam zaprojektowałem , zleciłem wykonanie próbnych materiałów, otrzymałem je i wdrożyłem.
Moim zdaniem rewelka ! ale ? Musimy zdecydować czy to o to chodzi ? Moim zdaniem TAK !
Zrobię foto-relację z patentu ale nie teraz, bo mam urwanie głowy w innym wątku:
http://kartonowki.pl/forum/temat/4476,ogloszenie-2024-plebiscyt-ruszenie-pospolite-2024
oraz
http://kartonowki.pl/forum/temat/4476,ogloszenie-2024-plebiscyt-ruszenie-pospolite-2024
jak by co dzięki za info i zainteresowanie...Piszcie czy w ogóle potrzeba takich rozwiązań ?
Pozdrawiam PAN-KARTON
No to jedziemy.
Nic nie wymyśliłem a jedynie mam możliwość zmówienia odpowiednio zaprojektowanego materiału.
Z racji tego że kiedyś mocno współpracowałem z dość dużą pracownią reklamy - kontakty zostały.
Od razu powiem tego co opisuje nie kupicie ot tak w sklepach. Jest to taśma na specjalne zamówienie którą konsultowałem z producentem od czerwca 23. A że nie jestem potentatem handlowym mozolnie to szło.
Ale udało się i w końcu niespodziewanie dostałem próbki w zeszłym tygodniu.
Zdjęcia wstawię za nie długo, Sami wiecie teraz nie mam czasu się tym zająć. Ale opis dam radę.
Wychodzi rewelacyjnie, trzyma jak "pip", da się malować, jest przezierna i co w tym momencie najważniejsze ma jedynie 100µm grubości. ( lakier samochodowy to jakieś do 40µm, kartka xero to 80 do 100µm) Taśmy tego typu w sklepach są zazwyczaj białe lub mleczne i grubości powyżej 250 - 300µm i więcej. Mi się udało kupić najcieńszą jaka była to 250µm ale mleczna i słabo trzymała się papieru. A przy modelowaniu na półokrągłej owiewce podwijała się albo nadrywała papier.
Taśma wulkanizuje się z podłożem po kilku dniach. W momencie wstępnego przyklejania jest możliwość oderwania, ale bez przesady.
Próby w przygotowaniu do zdjęć, póki co robiłem testy na byle czym i w różnych układach.
Jedyny minus - koszt przy małym nakładzie to jakieś 24,50 netto arkusza A5. ( mały nakład to 100 arkuszy )
Tu są parametry produkcyjne w warunkach laboratoryjnych:
Nośnik |
Folia dwustronna transparentna, gr. 100µm |
Klej | Kauczuk |
Siła klejenia |
1.8kg/25mm (pod kątem 180°)
20kg/25mm (równolegle)
|
Jak zwykle nie wytrzymałem.
Relacja mini poniżej: Po kolei opiszę zdjęcia:
1. Kawałek opakowania po czymś tam robił będzie za owiewkę.
2. Folia bez grafiki już przyklejona, prawie jej nie widać.
3. A tu próba oderwania, ciężko było. Zrobiła się lekko matowa, ale to tłuszcz z paluchów. Pęsetą nie szło oderwać.
4. Stara oryginalna część podwozia do wykorzystania. Powleczona Kaponem.
5. Rysunek fikcyjnej ramki owiewki i przyklejone już do folii.
6. Druga strona folii z nadrukiem i rysunkiem od spodu.
7. Na szybko wycięte
8. Retuszujemy krawędzie, farby akrylowe.
9. Retusz zrobiony zgodnie z wytycznymi Kolegów z forum. Białym do siebie i wykałaczką lub od biedy pędzelek.
10. retusz z drugiej strony nie zaszkodził folii ochronnej ani przy retuszy ani przy wycinaniu.
I tu dwa zdania: Folia się zupełnie inaczej wycina niż te grube. Nie ucieka z pod ramki i nie wyłazi na boki co potem strasznie widać przez "szybkę"
11.Gotowa ramka czeka na przyklejenie.
12. Folia dobrze odchodzi mimo bardzo delikatnego elementu.
13. Ustawiam symetrycznie, może mała korekta... Dociskam i gotowe, jak by mi się chciało to dalej od wewnątrz to samo. Mimo lekko rozrzedzonej farbki nie podciekła pod folię ochronną.
14. Tak to wygląda od lewej strony ( biała bo jak powinna być ? )
Wrócę jeszcze do 13 zdjęcia. Zauważacie grubość ramki owiewki ? Jak by nadrukowana. Żeby tylko była lepiej prze zemnie namalowana i wycięta to jak nadruk i tyle. W modelu którymś zrobię to dokładnie.
I zdjęcie 15: - Dlaczego się za takie coś wziąłem ? Testowałem przyklejanie kartonu do folii chyba z 8 klejów i żaden nie dawał efektu woooowwwww !!!
netto.
Ale rozmowy będą wznowione jak Wasz odzew będzie. To jest folia na specjalne zamówienie, oni sami nie wiedzieli czy mogą coś takiego wyprodukować ?
AndDi a okienek w żaglowcach się nie robi ? Taki arkusz A5 to na 10 modeli starczy. Może będzie trzeba format zmniejszyć do produkcji.
Limaks, ciąłem tak byle jak, nie przykładałem się a ostrze skalpela już swoje wycięło. Właśnie to jest tu rewelacyjne że żadnego ciągania i łapania taśmy za ostrze nie ma. Skoro o tym wspomniałeś to masz takie same doświadczenia z tymi taśmami grubymi jak ja. Przy tych grubych taśmach ostrze się kleiło do przekroju taśmy. Przemywałem w Benzynie Extra ale to powodowało odklejanie się papieru ochronnego. Retusz się nie trzymał a po naklejeniu wyłaziły białe glizdy po bokach.
Czyli dobrze myślałem rozwiązując ten problem ! przynajmniej dla mnie póki co...
Do prób dostałem niecałe dwa arkusze A4 ( za free ). Pewnie wznowię rozmowy. Jak pisałem oni sami sami byli zaskoczeni moim zapytaniem. Gdzie główny nacisk poszedł w grubość. Cieńszej już technologicznie się podobno nie da.
Zrobili próbę i wycenili swój nakład pracy w przestawienie maszyn i takie tam... Zdradzę, ze nawet folie do sklejania szyb ( tafli szkła ) są grubsze i posiadają zupełnie inne właściwości, bo muszą być bardziej elastyczne a tym samym miękkie a tym samym ciągnące się. Po za tym teraz robi się to tak zwana folia w płynie. W naszych modelach nie ma to możliwości zastosowania.
Takie folie stosuje się do szyb kuloodpornych w klasie P4. Ale metr kw. takiej folii to już inne pieniądze. Cenę nabijają włókna kewlarowe zatapiane w nośnik plus klej x 2 i daje to minimum 150-200 mikronów.
Nie wiem wszystkiego a i oni wszystkiego nie powiedzą. Ale będę pytał obiecuje...
Póki co ja tez im nie powiedziałem po co mi taki produkt
PZL P-37B Łośia weź, takie tam kilka szybek
Jak coś jeszcze wyrwę to się podzielę. W kopertę znaczek i najtaniej będzie ale nie najszybciej.
Nie rozumiem.
Czy taśma dwustronną okleiłeś cała owiewkę?
Zbyszku no co Ty
Przyklejasz karton z owiewka na jedna syrone i wycinasz. Potem zrywasz papier ochronny i do owiewki
Szyby tylko i wyłącznie kleję butaprenem. Później jeśli klej mi wyjdzie na szybkę, czyszczę go patyczkiem do uszu nasączonym zmywaczem do paznokci (pożyczony od żony)