[IWS RP]Peugeot 1918 Kartonowe Hobby 3/2003

  1. anber 2015-10-02 21:43:21

    To co . Czas było by coś w końcu skleić. Sezon ogrodowy powoli się kończy więc myślę że można zaczynać. Tym bardziej że mamy zaległości. Zatem na warsztat trafia model samochodu pancernego marki Peugeot z 1918. Do dyspozycji mamy opracowanie p. Dębickiego w skali 1:35 . Nie należy ono do zbyt skomplikowanych / może i to dobrze ;-) /, ale ma on koła szprychowe i to może być małe wyzwanie. Więc zaczynamy. Pooglądałem i plan jest taki. Na początek zmiana skali na 1:25 / tak by pasował do innych modeli /. Wykonamy tylko retusz i może małe brudzonko. Waloryzacja w miarę możliwości . I koła wg własnej inwencji twórczej. Zatem zapraszam do dopingowania i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami.

    Kartonowe Hobby 3/2003 orginał kontra przeskalowanie samochóód pancerny Peugeot 1918
  1. Jacek-KP 2015-10-04 09:40:30

    Ta skrzynia na kółkach nie wydaje się zbyt skomplikowana, ale pozory mogą zmylić. Szprychy w kołach? Hm... już się zastanawiam jak to zrobisz? Będę zaglądał - powodzenia.

  1. anber 2015-10-05 21:03:41

    Witam.

    Dzięki za zainteresowanie. Niestety pogoda wygoniła mnie z domu i niewiele powstało. Zauważyłem natomiast że model posiada dużo uproszczeń, co czyni go mało atrakcyjnym. Pewnie jest to związane ze skalą 1:35. lecz dzięki powiększeniu można by się pokusić o jego detalizację. Co w miarę możliwości zamierzam też czynić. Na razie jednak to tylko udało mi się oddzielić podwozie od nadwozia, ma to ułatwić pracę nad tymi elementami oraz wykonać, coś co jest szumnie nazwane silnikiem, a także osłonę wału korbowego i elementy ramy. I to tyle. Mam nadzieję że następnym razem będzie już ciekawiej.

    części składowe zdublowanie elementu płyty podwozia pozwoli osobno wykonać nadwozie i podwozie silnik  i osłona wału korbowego części składowe ramy
  1. Wojok 2015-10-05 22:35:25

    No,no,no,jeżeli zamierzasz wyeksponować aż wał korbowy,to będzie na pewno ciekawie :-) 

  1. anber 2015-10-05 22:55:41

    Wojok -może faktycznie trochę mnie poniosło, ale obiecywać nie grzech ;-) , oczywiście osłona wału napędowego.

  1. anber 2015-10-10 20:29:51

    Witam.

    Jako, że już więcej nic w tym tygodniu nie powstanie, przedstawiam zatem na jakim etapie jesteśmy. Jest prawie kompletna rama i resory, których wersja podstawowa czyli wycinankowa została przeze mnie trochę wzbogacona. Powstał zatem prototyp korbki wraz z mocowaniem bardziej odpowiadającym rzeczywistości oraz obejmy mocowania zawieszenia kół do resorów. Chciałbym też wykonać układ wydechowy, ale nie bardzo wiem jak on mógł wyglądać. Może ktoś coś podpowiedzieć? Byłbym wdzięczny. Obecnie będziemy pracować nad zawieszeniem kół, tak coby się kręciły, bo te z wycinanki nie chcą :-( Pozdro i do następnego.

    rama wersja podstawowa widok na tył widok na przód wersja wzbogacona wido na tył widok na przód
  1. Jacek-KP 2015-10-10 20:46:58

    Korba jest OK. a to konstrukcja to malowana jest czy retuszowana tylko?

  1. anber 2015-10-10 21:22:22

    Jacek -KP - rama i resory są malowane reszta to retusz i koloryzowanie. Pozdrawiam

  1. dzeja 2015-10-10 21:41:02

    anber
    ... rama i resory są malowane reszta to retusz i koloryzowanie. Pozdrawiam

    Ma nauka traw. Nie jest to dział 'Technika modelarska'.... ale może mnie i podobnym wyjaśnisz różnicę  między malowaniem a  koloryzowaniem. pozdrawiam. Andrzej

  1. Wojok 2015-10-10 22:14:38

    Hmm,coś mi się widzi,że anber przez koloryzowanie rozumiał ślady eksploatacji :-\  Natomiast ja w kwestii korbki :-)  Wyszła bardzo fajnie,tylko czy dało by się nią obracać ? Bo coś mi się widzi,że rama może sprawiać pewne kłopoty przy tej czynności :-\ 

  1. anber 2015-10-10 23:07:53

    Koloryzowanie - tak jak napisał Wojok chodzi o uzyskanie śladów eksploatacji, a nie zmianę koloru.  Natomiast korbka to narazie prototyp i pewnie będzie jeszcze ulega modyfikacji,a jej ostateczny kształt mam nadzieję ustalić podczas wykonywania przedniego zawieszenia. Ponadto w rachubę wchodzi również zainstalowanie z przodu osłony której też nie ma w wycinance.

    model bez osłony z osłoną
  1. anber 2015-10-18 20:28:26

    Witam.

    Jako, że wycinanka bardzo ubogo potraktowała element przedniego zawieszenia postanowiłem rozejrzeć się jak właściwie wyglądało ono w rzeczywistości. Tym bardziej, że już na zdjęciu z poprzedniego postu można zauważyć różnice. No i się zaczęło, bo proponowane w opracowaniu rozwiązanie elementu zawieszenia i sterowania przednimi kołami ma się nijak do rzeczywistości i trzeba będzie się wziąć samemu za projektowanie zawieszenia bardziej przystającego do rzeczywistego. Wyzwanie.;-) na tyle okazało się skomplikowane gdyż nie wiele można było znaleźć na ten temat w necie. W związku z tym całe opracowanie przedniego zawieszenia, powstało w oparciu o analizę znalezionych starych zdjęć z tym pojazdem oraz plastikowych wykonań tego modelu. Ostatecznie jednak powstało zawieszenie inne niż proponowane w wycinance, gdzie został zmieniony całkowicie sposób kierowania przednim zawieszeniem ;-) na bardziej realny niż ten z wycinanki. Mam nadzieję,że autor opracowania mi to wybaczy. A w razie czego to napisze się ,że to wersja modelu „by anber”. Ponadto, wymieniłem też korbkę, bo ta pierwsza okazała się za krótka. Pozdrawiam.

    tyle co z wycinanki przeróbka wg własnego projektu mój sposób na osie przednich kół nowa rama z osią czerwone to wycinankowa wersja drążków kierowniczwniczych srebne elementy to moja wersja drążkow kierowniczych z innej strony zawieszenie na gotowo widok z przodu z tyłu i z boku nowa korbka
  1. anber 2015-10-24 22:55:41

    Witam.

    Na razie podwozie odłożyliśmy na bok, a zabraliśmy się za nadwozie. Na dobry początek wyposażenie wnętrza tego pojazdu. Niestety w wycinance nie wiele tego mamy. I znowu trzeba było dołożyć coś od siebie. I tak doszły wajcha od zmiany biegów, pedały od sprzęgła, gazu i hamulców oraz siedzisko. W prawdzie po zamontowaniu poszycia karoserii najprawdopodobniej nie będzie tego za wiele widać, ale mam nadzieję że dzięki temu powstanie tylko fajniejszy modelik. Powstała też maska silnika z żaluzjami innymi niż z wycinanki, ale być może zostaną one jeszcze zmienione, gdyż mam wrażenie że wyszły mi chyba za małe. I to na tyle w tym tygodniu. Pozdrawiam

    podest wzmocniony od spodu podest w wersji wycinankowej a tu po moim liftingu komora silnika komplet wnętrza szoferki pojazdu złożony na sucho widok z góry i z drugiego boku
  1. anber 2015-11-02 18:35:44

    Witam.

    Z małym opóźnieniem, ale ciągle dalej trwają prace nad podwoziem. Skoncentrowały się one na powstawaniu karoserii. Więc było wykonywanie linii podziału blach, nitowanie oraz nie łatwa sztuka klejenia na styk. Podział blach osiągnęliśmy przez rozcinanie ich poszczególnych elementów i ponowne ich naklejanie. Nity te wewnątrz poszycia są wyciskane, natomiast na zewnątrz powstały przy użyciu długopisu „arthura”. Od siebie natomiast dodałem otwierane drzwi. Tak żeby nie było za łatwo. I jeszcze w ramach „recyklingu” poeksperymentowałem z zawiasami wykonanymi z tubki po „cjanoakrylu”. Dzięki czemu model teraz jest „eco” ;-) i zawiasy się nie zacinają, jak te papierowe. Ponadto zostało już złożone zapotrzebowanie na koła do tego pojazdu i pracownia zaczęła już wstępne przygotowania do tego zadania, w ramach własnej radosnej twórczości. Czyli będzie się działo. Pozdrawiam.

    poprawienie ostrości cyfr za pomocą gimpa tworzenie linii podziału blach nitowanie elementy karoseri gotowe do sklejeia element płaskownika w miejscu otworu drzwiowego wg wlasnego pomysłu prawa burta po sklejeniu lewa burta z miejscem na otwierane drzwi tylni błotnik ... od spodu zawiasy do drzwi powstałe w ramach recyklingu z tubki po kleju CA zawias na miejscu otwierane drzwi na gotowo i się otwieraja  ... i widać wnętrze
  1. Ohotka 2015-11-03 14:48:53

    doskonale sobie radzisz  :) serio ..w sumie krótko z nami jesteś a mimo to poprzeczne ustawiłeś sobie wysoko :) sam jestem ciekaw jak wysoko sobie ją podniesiesz za 2/3 modele :)
    Cya

  1. dzeja 2015-11-07 00:00:23

    Zawiasy ostatnio są częstym elementem. Chyba @zygisaw też prezentował swe wykonanie. Tobie też się dobrze udaje. Przydadzą mi się te zdjęcia.

  1. anber 2015-11-07 21:37:02

    Witam

    Cieszę się, że moja radosna twórczość może się przydać. Model powoli zaczyna nabierać kształtu. Udało mi się połączyć górę z dołem pojazdu. Nie obyło się jednak bez komplikacji. Okazało się że tylna porzeczka ramy jest w wycinance za długa i trzeba było ją skrócić. Podoklejaliśmy też co się dało na tym etapie do całości i zabraliśmy się za koła. Ale o tym to już następnym razem, bo jeszcze do efektu końcowogo droga daleka. Zdjęcia niestety robione przy sztucznym świetle, ale mam nadzieję że są do przyjęcia. Pozdrawiam

    rama wychodzi poza obrys karoserii .. co dało fajny efekt, lecz nie zgodny z orginałem karoseria już prawidłowo osadzona .. i z drugiej strony  zainstalowane inne elementy karoserii widok od spodu widok na przód ..na tył takiej lampy pozycyjnej niestety nie znajdziemy w tej wycinance tylne zawieszenie przednie zawieszenie ruchomy element osłony kierowcy
  1. Wojok 2015-11-08 13:45:05

    Ale dzielnie walczysz,jestem pod wielkim wrażeniem :-O 

  1. primo 2015-11-12 20:22:36

    No cześć. Podziwiam Twoje zmagania. Nie zawsze piszę, ale staram się być na bieżąco.

    Powodzenia życzę.

  1. anber 2015-11-14 20:43:28

    Witam.

    Dzisiaj natomiast będzie o kółkach. Trochę się nagimnastykowałem, ale już są. Wykonane we własnym zakresie w sposób który starałem się pokazać jak najprecyzyjniej na zdjęciach. Sama praca nad nimi nie sprawiała większych problemów, lecz następnym razem będę musiał bardziej zwrócić uwagę przy ich centrowaniu. Metodą tą pewnie nie odkryłem Ameryki, ale może ktoś sobie coś podpatrzy i moja radosna twórczość będzie jeszcze bardziej radosna. Dzięki Wam za duchowe wsparcie:-), pozdrawiam i do nastepnego.

    dwa wynalazki potrzebne do budowy kół na początek wycinamy 5 pierścieni z kartonu 0,7mm wykorzystujemy wewnętrzne koło z pierścienia to wyk. obręczy pierścień umieszczamy w przyrządzie do tworzenia szprych z nici sklejamy dwa pierścienie i robimy opony zaokrągając krawędzie za pomocą takiego przyrządu szlifujemy krawędzi wew. łączenie obręczy ze szprychami .. i dodajemy opony i jeszcze mój sposób na bieżnik i koło gotowe .. i tak sześć razy koła na swoim miejscu pojazd na własnych kołach koła trzeba po wykonani bieżnika pokryć lakierem w celu utwardzenia otrzymanej faktury a nastepnie pomalować kolorem docelowym może szału nie ma, ale do zaakceptowania ...jak na prototyp ;-)
Rezultaty 0 - 20 z 30 pozycji
Udostępnij temat: