Czy to jest mata samogojąca?

1. MilyLudzik87 2019-11-22 19:58:19

Witam 

Zakupiłem dzisiaj mate modelarską w sklepie castorama i z racji tego ze jestem amatorem modelarskim a właściwie dzisiaj zaczynam to mam pytanie czy mata zakupiona prze zemnie jest samogojąca ?  Kupiłem skalpel olfa ak5 i nie wiem czy ta mata go nie zniszczy 

1. Jacek-KP 2019-11-22 20:56:22

Wygląda podobnie, jak mata OLFA. Możliwe, ze materiał ten sam, tylko inny producent. Trzeba przejechać skalpelem po macie jakieś 2-3 cm i jeśli nie zostanie szczelina, to jest w porządku. Głębokie cięcia niewskazane. Nacięcia pozostają w macie, ale ze względu na jej strukturę brzegi nacięć dociskają się do siebie i wygląda, jakby szczeliny nie było. Z czasem, gdy matę używamy intensywnie, te szczeliny będą jednak coraz bardziej widoczne jako kreski nacięć, ale to nie zmniejsza użyteczności maty. Oryginalna mata OLFA też po czasie się zużyje i trzeba ją wymienić. Ile kosztowała twoja mata?

1. MilyLudzik87 2019-11-22 21:08:04

Mata kosztowała 14 zl

1. MilyLudzik87 2019-11-22 22:43:54

Wygląda na to że jest samogojąca po przeprowadzeniu testu jaki podsunełeś, Dziękuję 

Z racji że jestem tutaj nowy moje pytanie brzmi czy powinienem usunąć cały temat skoro dowiedziałem się już co chciałem czy może pozostać tak jak jest? Nie chciałbym zaśmiecać forum dlatego pytam. 

1. primo 2019-11-23 13:20:24

Na pewno jest samo gojąca ;-). Popyt wymusza produkowanie tańszych zamienników. Twoja na pewno nie będzie w niczym gorsza, no ewentualnie może być deko twardsza od Olfy.

Temat oczywiście może zostać :-)

1. Jacek-KP 2019-11-23 17:01:51

Gratuluję udanego zakupu! Za oryginalną matę OLFA dałem z przesyłką około 50 zł. Twój post może się przydać innym początkującym modelarzom, więc warto go zostawić. Może ktoś dopisze jeszcze coś ciekawego.

1. Zbyszek001 2019-11-26 10:26:59