Messerschmitt Me 109G-6 Kartonowa Kolekcja
-
Witam wszystkich.
Nadeszły długie jesienne wieczory, więc ruszam z kolejnym modelem. Tym razem na tapetę idzie kolejny niemiec Messerschmitt Me 109G-6 oczywiście z Kartonowej Kolekcji :)
Wręgi zakupione w sklepie, laserowo wycinane. Wycinanka będzie polakierowana jak przy Fokkerze lakierem bezbarwnym matowym, zostawia delikatny połysk który sprawia że karton wygląda trochę metalowo ;)
Startujemy :)
-
O tak to wydawnictwo bardzo przypadło mi do gustu :) to już czwarty mój model Kartonowej Kolekcji i nie ostatni:) Mam takie plany żeby skleić wszystkie samoloty z KK, tylko żebym nadążył sklejać :)
A oto efekt dzisiejszych 6 godzin klejenia, jednak pomalowanie lakierem modelu przed wycinaniem daje ogromny komfort podczas wycinania a szczególnie retuszu, można malować po modelu, potem tylko wilgotna chusteczka i pobrudzenie znika a element się nie uszkadza.
-
O tak to wydawnictwo bardzo przypadło mi do gustu :) to już czwarty mój model Kartonowej Kolekcji i nie ostatni:) Mam takie plany żeby skleić wszystkie samoloty z KK, tylko żebym nadążył sklejać :)
A oto efekt dzisiejszych 6 godzin klejenia, jednak pomalowanie lakierem modelu przed wycinaniem daje ogromny komfort podczas wycinania a szczególnie retuszu, można malować po modelu, potem tylko wilgotna chusteczka i pobrudzenie znika a element się nie uszkadza.
-
... jednak pomalowanie lakierem modelu przed wycinaniem daje ogromny komfort podczas wycinania a szczególnie retuszu, można malować po modelu, potem tylko wilgotna chusteczka i pobrudzenie znika a element się nie uszkadza.
Oczywista oczywistość. Lakier zabezpiecza papier i znakomicie poprawia jakość pracy.Jacek
-
... jednak pomalowanie lakierem modelu przed wycinaniem daje ogromny komfort podczas wycinania a szczególnie retuszu, można malować po modelu, potem tylko wilgotna chusteczka i pobrudzenie znika a element się nie uszkadza.
Oczywista oczywistość. Lakier zabezpiecza papier i znakomicie poprawia jakość pracy.Jacek
-
Dobrze że zajrzałem. Też kleję ten model z idetyczmego opracowania. Jestem kawałek dalej . Kadłub gotowy. Skrzydła w 2/3. Klei się b.dobrze. Konsultowałem z autorem mały drobiazg- kształt elementu 47. Podlega malutkim zmianom. Jego obecność nie jest spec. ważna. Wystarczy przenieść lustrzanie opisy nr stron doklejanych wręg. Trochę uwagi i jest ok.
Będę śledził Twe wykonanie. Nie jestem szybki i pewnie mnie dogonisz, a nawet prze.
Pozdrawiam
dzeja
-
Dobrze że zajrzałem. Też kleję ten model z idetyczmego opracowania. Jestem kawałek dalej . Kadłub gotowy. Skrzydła w 2/3. Klei się b.dobrze. Konsultowałem z autorem mały drobiazg- kształt elementu 47. Podlega malutkim zmianom. Jego obecność nie jest spec. ważna. Wystarczy przenieść lustrzanie opisy nr stron doklejanych wręg. Trochę uwagi i jest ok.
Będę śledził Twe wykonanie. Nie jestem szybki i pewnie mnie dogonisz, a nawet prze.
Pozdrawiam
dzeja
-
Dzeja trzeba było też założyć relację z budowy ;)Możesz wrzucić tutaj zdjęcia jak robisz owiewkę. No wszystkie moje modele są z KK bardzo fajnie się je skleja, jak dla takiego początkującego jak ja to są idealne. Skleiłem jeszcze trochę wnętrza kokpitu ale nie wrzucam jeszcze zdjęć. Wątpię żebym Cię dogonił mało czasu i jeszcze dziewczyna mi sklejanie utrudnia, będę musiał jej kwarantanne nałożyć ;P
GTiStyle te ząbki są częścią modelu, tak już było :)
Podgonimy budowę w weekend ;)
Pozdrawiam
-
Dzeja trzeba było też założyć relację z budowy ;)Możesz wrzucić tutaj zdjęcia jak robisz owiewkę. No wszystkie moje modele są z KK bardzo fajnie się je skleja, jak dla takiego początkującego jak ja to są idealne. Skleiłem jeszcze trochę wnętrza kokpitu ale nie wrzucam jeszcze zdjęć. Wątpię żebym Cię dogonił mało czasu i jeszcze dziewczyna mi sklejanie utrudnia, będę musiał jej kwarantanne nałożyć ;P
GTiStyle te ząbki są częścią modelu, tak już było :)
Podgonimy budowę w weekend ;)
Pozdrawiam
-
Cześć Michał,
Nie ma mojej relacji bo resetuję się po poprzednim modelu. Nie piszę nazwy bo samolot niczemu nie winny. Mam nadzieję doczekać profi wydania.
Nie robiłem zdjęć w trakcie wcześniejszych etapów. Teraz zrobiłem. Jak potrzebujesz to doślę.
Kleję według numeracji, dlatego jeszcze nie mam owiewki, i tak by była narażona w dalszych pracach. Działaj, powoli. Model jest b.dobrze opracowany.
Jestem ciekaw jak będą pasować laserowe wręgi. Ja postanowiłem wykorzystać z opracowania - pasują idealnie.
Początek kokpitu jaki zrobiłeś podoba mi się.
Pozdrawiam.
-
Cześć Michał,
Nie ma mojej relacji bo resetuję się po poprzednim modelu. Nie piszę nazwy bo samolot niczemu nie winny. Mam nadzieję doczekać profi wydania.
Nie robiłem zdjęć w trakcie wcześniejszych etapów. Teraz zrobiłem. Jak potrzebujesz to doślę.
Kleję według numeracji, dlatego jeszcze nie mam owiewki, i tak by była narażona w dalszych pracach. Działaj, powoli. Model jest b.dobrze opracowany.
Jestem ciekaw jak będą pasować laserowe wręgi. Ja postanowiłem wykorzystać z opracowania - pasują idealnie.
Początek kokpitu jaki zrobiłeś podoba mi się.
Pozdrawiam.
-
Hejka
Jak pisałem sklejanie podgonione, kabina wreszcie zamknięta, klei się bez problemów ale chyba tego nie trzeba podkreślać ;P.
Podglądam czasami inne relacje z budowania samolotów i w wydawnictwie "Haliński" według mnie fajnie jest zrobione klejenie kadłuba tj, na dużej ilości wręg, cały szkielet z tego wychodzi i dopiero się go okleja poszyciem. Wszystko jest takie sztywne i solidne, tutaj podczas sklejania tej kabiny do Me109 nie ma żadnych usztywnień jest to takie dosyć delikatne, szkoda że w tutaj tego nie ma :( A Wy co sądzicie o takim rozwiązaniu jak u Halińskiego??
DZEJA byłbym bardzo wdzięczny jakbyś podrzucił taką mini relację z budowy owiewki. Czytałem na forach że w wycinance jest szablon na podstawie którego buduje się kopytko i odciska na nim folię, a co jeśli wycinanka nie posiada takiego szablonu? Kopytko tak na oko się wtedy robi?? Czy nie jest potrzebne robienie tego kopytka i wystarczy wklejenie foli w wycięte okienka i formowanie?
-
Hejka
Jak pisałem sklejanie podgonione, kabina wreszcie zamknięta, klei się bez problemów ale chyba tego nie trzeba podkreślać ;P.
Podglądam czasami inne relacje z budowania samolotów i w wydawnictwie "Haliński" według mnie fajnie jest zrobione klejenie kadłuba tj, na dużej ilości wręg, cały szkielet z tego wychodzi i dopiero się go okleja poszyciem. Wszystko jest takie sztywne i solidne, tutaj podczas sklejania tej kabiny do Me109 nie ma żadnych usztywnień jest to takie dosyć delikatne, szkoda że w tutaj tego nie ma :( A Wy co sądzicie o takim rozwiązaniu jak u Halińskiego??
DZEJA byłbym bardzo wdzięczny jakbyś podrzucił taką mini relację z budowy owiewki. Czytałem na forach że w wycinance jest szablon na podstawie którego buduje się kopytko i odciska na nim folię, a co jeśli wycinanka nie posiada takiego szablonu? Kopytko tak na oko się wtedy robi?? Czy nie jest potrzebne robienie tego kopytka i wystarczy wklejenie foli w wycięte okienka i formowanie?
-
DZEJA byłbym bardzo wdzięczny jakbyś podrzucił taką mini relację z budowy owiewki. Czytałem na forach że w wycinance jest szablon na podstawie którego buduje się kopytko i odciska na nim folię, a co jeśli wycinanka nie posiada takiego szablonu? Kopytko tak na oko się wtedy robi?? Czy nie jest potrzebne robienie tego kopytka i wystarczy wklejenie foli w wycięte okienka i formowanie?
Jeszcze nie doszedłem do owiewki. Ma numer od 117 w górę. jestem na etapie 66-71. Ze zdjęć wynika, że przeszklenie to proste tafle folii, oprócz górnej tylnej, która jest lekko zaokrąglona.
Myślę, że poradzę sobie bez kupna , a tym bardziej budowy kopyta. Kopyto możesz wykonać na bazie kopii owiewki sklejonej bez wycinania miejsc na przeszklenie.
Mam dla Ciebie ostrzeżenie (mnie też ostrzeżono ale po czasie) na temat wręgi 41 i oklejki 42. Opis i rysunek 5 jako pierwszy wskazuje na umieszczenie wręgi 41 na końcu oklejki 42 . Jest tak tylko gdy nie zdecydujesz się na oddzielenie steru kierunku od statecznika. Gdy decydujesz się na wykonanie "dzielone" to na samym końcu opisu dowiesz się o innym miejscu na wręgę 41. Pokazuje to rys 6. Ja z rozpędu wkleiłem niewłaściwie. Czeka mnie oddzielanie wręgi od oklejki.
Pamiętaj o przymiarce wzmocnienia 47.
Jeśli chodzi o kokpit w tym opracowaniu to w mej ocenie pasuje super i mimo delikatności jest sztywny konstrukcją. Wkleiłem bez problemu. Oklejka 21 przewiduje dostęp do wypozycjonowania.
-
DZEJA byłbym bardzo wdzięczny jakbyś podrzucił taką mini relację z budowy owiewki. Czytałem na forach że w wycinance jest szablon na podstawie którego buduje się kopytko i odciska na nim folię, a co jeśli wycinanka nie posiada takiego szablonu? Kopytko tak na oko się wtedy robi?? Czy nie jest potrzebne robienie tego kopytka i wystarczy wklejenie foli w wycięte okienka i formowanie?
Jeszcze nie doszedłem do owiewki. Ma numer od 117 w górę. jestem na etapie 66-71. Ze zdjęć wynika, że przeszklenie to proste tafle folii, oprócz górnej tylnej, która jest lekko zaokrąglona.
Myślę, że poradzę sobie bez kupna , a tym bardziej budowy kopyta. Kopyto możesz wykonać na bazie kopii owiewki sklejonej bez wycinania miejsc na przeszklenie.
Mam dla Ciebie ostrzeżenie (mnie też ostrzeżono ale po czasie) na temat wręgi 41 i oklejki 42. Opis i rysunek 5 jako pierwszy wskazuje na umieszczenie wręgi 41 na końcu oklejki 42 . Jest tak tylko gdy nie zdecydujesz się na oddzielenie steru kierunku od statecznika. Gdy decydujesz się na wykonanie "dzielone" to na samym końcu opisu dowiesz się o innym miejscu na wręgę 41. Pokazuje to rys 6. Ja z rozpędu wkleiłem niewłaściwie. Czeka mnie oddzielanie wręgi od oklejki.
Pamiętaj o przymiarce wzmocnienia 47.
Jeśli chodzi o kokpit w tym opracowaniu to w mej ocenie pasuje super i mimo delikatności jest sztywny konstrukcją. Wkleiłem bez problemu. Oklejka 21 przewiduje dostęp do wypozycjonowania.
Witam wszystkich.
Nadeszły długie jesienne wieczory, więc ruszam z kolejnym modelem. Tym razem na tapetę idzie kolejny niemiec Messerschmitt Me 109G-6 oczywiście z Kartonowej Kolekcji :)
Wręgi zakupione w sklepie, laserowo wycinane. Wycinanka będzie polakierowana jak przy Fokkerze lakierem bezbarwnym matowym, zostawia delikatny połysk który sprawia że karton wygląda trochę metalowo ;)
Startujemy :)