Kbsp wz38m "Maroszek"

1. krigu 2022-04-09 20:10:37

Cześć! To moja pierwsza relacja na tym forum, mam nadzieję że zostanie dobrze przyjęta. Na warsztat idzie karabin samopowtarzalny konstrukcji Józefa Maroszka będzie on budowany od podstaw na bazie tego co znajdę w internecie oraz sam wymyślę. Skala modelu to oczywiście 1:1 długość całkowita wynosi 1160mm. Nie będę robił tzw "suchego" strzału ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia w sklejaniu modeli broni. Jedynym bajerem będzie możliwość naciśnięcia języka spustowego. Na zdjęciu widzimy pierwsze elementy komory zamkowej. Załączam także zdjęcie orginalnego karabinu.

1. Limaks 2022-04-09 20:27:35

Cześć krigu. Ja tak sobie spoglądam na te dwie fotki i musze przyznać, że podjąłeś się ambitnego tematu, ktory bynajmniej u nas na forum jest niszą. 

Wygląda to tak jakbyś ze sklejki te pierwsze części wycinał , bo rozumiem ze ten materiał to lita tektura?

Twórz owocnie i efektownie! Pozdrawiam! 

1. krigu 2022-04-09 20:47:01

Ten materiał to tektura 1mm lita klejona warstwowo. Podobną technikę wykorzystałem przy budowie Visa lecz szkoda mi tektury na klejenie 40 warstw komory zamkowej. Zrobię pudełko puste w środku. Elementy drewniane będą sklejone z 40 warstw tektury 1mm.

1. tulipan740i 2022-04-09 21:25:46

Krigu zawsze fajne tematy tu rzeźbisz. Jak chcesz robić pudełko to polecam z tektury 2 mm. Dodatkowo, dla wzmocnienia od środka łączenia możesz zalać CA. 

1. krigu 2022-04-09 22:39:31

Jeśli robię model techniką pudełkową to zawsze daję w środku kawałki tektury dla wzmocnienia i uzyskania odpowiedniego kąta. Klej CA jest niezastąpiony przy usztywnianiu elementów oraz ich szlifowaniu. Używam tektury 1mm ponieważ zdobywam ją po znajomości i tylko taką mają na stanie, gdybym mógł to bym i 3mm.

1. krigu 2022-04-10 13:54:51