Ursus C-385 od Answer'a
- 2020-06-28
- Zygfryd

- Pojazdy kołowe

Oto model Ursusa C-385 w moim wykonaniu. Model pochodzi z wydawnictwa Answer w skali 1/25. Sam model skleja się bez przeszkód. Trochę uproszczony pod kabiną, ale to niknie w końcowym odbiorze modelu. Spora ilość drobnicy szczególnie podczas budowy tylnego podnośnika. Nie napotkałem błędów. Model sklejało się bardzo przyjemnie. Razi trochę brak skrętnych kół przednich, a ja już nie chciałem kombinować. To mój pierwszy model z wydawnictwa innego niż Agromodels. Nieco inaczej się go skleja niż czeskie produkcje, ale poradziłem sobie, chociaż miałem obawy. Model "maźnięty" jedną warstwą akrylu w zbliżonym kolorze. Tak mi się spodobał efekt, że już tak zostawiłem. Opony zrobiłem od podstaw po swojemu (tak opracowują w Agromodels). Te z Answera przekombinowane jak dla mnie i z miliona części. Rys Historyczny-cytat z wycinanki. "Produkowane przed opracowaniem tego modelu w zakładach Ursus ciągniki miały zbyt małą moc do obsłużenia dużych połaci ziemi. W ramach współpracyPolski i Czechosłowacji, w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych, działający w Brnie Polsko-Czechosłowacki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ciągników powstały na mocy umowy z dnia 27.08.1963 r. pomiędzy rządami PRL i CSRS rozpoczął prace konstrukcyjne nad ciągnikiem ciężkim pod kierownictwem Czesława Sławskiego. Produkcja ciągników ciężkich odbywała się na zasadzie kooperacji. Strona polska produkowała tylny most ( w wydzielonym miejscu hali nr 67 w ZM Ursus), podnośnik hydrauliczny (Archimedes Wrocław), oś przednią nienapędzaną, które w ramach współpracy wysyłała do Czechosłowacji skąd otrzymywała skrzynie biegów (Zavod 02 n.p. PRAGA v Lounech), silnik z osprzętem (zetor Brno), zbiornik paliwa, przednią oś napędzaną. Z okazji uruchomienia produkcji seryjnej ciągnika C-385 w lipcu 1969 roku w hali nr. 67 fabrykę wizytował I Sekretarz PZPR - Władysław Gomułka i przybyły z przyjacielską wizytą bułgarski przywódca - Todor Żiwkow. 2 listopada 1970 r. został wyprodukowany pięćsetny ciągnik C-385 zaś 15 marca 1971r. - tysięczny. Ciągnik przeszedł większą modernizację w 1973 roku, wdrożoną do produkcji seryjnej w 1975, zmieniono wówczas silnik Z 7501 na Z 8001, zwiększając moc silnika z 76 KM do 82 KM. Wprowadzono skrzynię biegów umożliwiającą montaż przedniego napędu, wprowadzono wersję ciągnika z przednim napędem oznaczaną C-385A. Wdrożono produkcję silnika 6-cio cylindrowego, który instalowano w ciągnikach z oznaczeniem Ursus 1201/Ursus 1204. Wdrażając zmiany w 1976 roku rozpoczęto produkcję wersji z turbodoładowanym silnikiem o mocy 100 KM (C-385 turbo) Fabrykę opuściło 9559 egzemplarzy tych ciągników, głownie wersji podstawowej. Analogicznym modelem był czechosłowacki Zetor 8011. Ciągnik ten dał początek serii ciągników ciężkich 4 i 6 cylindrowych, bez doładowania i z doładowaniem, z napędem na 2 albo 4 koła (7 modeli) Na początku lat 80. dokonano kolejnej modyfikacji zmieniając jednocześnie oznaczenia ciągników. Oznaczenie podstawowego C-385 zmieniono na URSUS 902."-
Komentarze
-
Mówiąc krótko - świetny :)
-
Mówiąc krótko - świetny :)
-
Bardzo mi sie podoba Świetna prezentacja. Pieknie to umiesz robić.
-
Bardzo mi sie podoba Świetna prezentacja. Pieknie to umiesz robić.
-
Ślady próbowałem zrobić, ale piasek był tak sypki, że wyszło tyle co na zdjęciu nr4. But faktycznie, przeoczyłem, a na początku broniłem się przed tym, żeby tego nie było. A później w ferworze walki z mrówkami wielkości paznokcia zapomniałem :D. Plenerem w zamierzeniu miała być łąka lub pole, ale wszędzie zboża i trawy po pas. Musiałem wybrać piaszczystą górę (co mi też się nie podobało) na skraju lasu z widokiem na pola. Wolałbym zrobić na jakimś gospodarstwie, ale nikt z moich znajomych w okolicy nie ma takiej "rasowej" farmy :/ Co do zdjęć kabiny i silnika to dorzucę.
-
Ślady próbowałem zrobić, ale piasek był tak sypki, że wyszło tyle co na zdjęciu nr4. But faktycznie, przeoczyłem, a na początku broniłem się przed tym, żeby tego nie było. A później w ferworze walki z mrówkami wielkości paznokcia zapomniałem :D. Plenerem w zamierzeniu miała być łąka lub pole, ale wszędzie zboża i trawy po pas. Musiałem wybrać piaszczystą górę (co mi też się nie podobało) na skraju lasu z widokiem na pola. Wolałbym zrobić na jakimś gospodarstwie, ale nikt z moich znajomych w okolicy nie ma takiej "rasowej" farmy :/ Co do zdjęć kabiny i silnika to dorzucę.
-
Bardzo ładnie wykonany traktor i przyczepa ,no i super prezentacja.
-
Bardzo ładnie wykonany traktor i przyczepa ,no i super prezentacja.
-
Model bardzo fajnie wykonany. Czyściutko, równiutko...Zdjęcia w plenerze dodatkowo poprawiają jego odbiór... Jedna rzecz, która mi nie pasuje, to brak śladów przejazdu, tylķo podeszwa Twojego buta.. ..
-
Model bardzo fajnie wykonany. Czyściutko, równiutko...Zdjęcia w plenerze dodatkowo poprawiają jego odbiór... Jedna rzecz, która mi nie pasuje, to brak śladów przejazdu, tylķo podeszwa Twojego buta.. ..
-
Podzielam zdanie przedmówcy co do braku foto tego co tygryski lubią najbardziej. Niemniej jednak bardzo mi się podoba, kawał dobrej roboty. Zestaw prezentuje się bardzo ładnie. Wykonanie czyste bez brudzeń też ma swój urok. Fajna sceneria czyni prezentację bardzo ciekawą. Może nie pole uprawne ale piach z wydm tez można wozić.
-
Podzielam zdanie przedmówcy co do braku foto tego co tygryski lubią najbardziej. Niemniej jednak bardzo mi się podoba, kawał dobrej roboty. Zestaw prezentuje się bardzo ładnie. Wykonanie czyste bez brudzeń też ma swój urok. Fajna sceneria czyni prezentację bardzo ciekawą. Może nie pole uprawne ale piach z wydm tez można wozić.
-
Bardzo ładnie wykonany ciągnik. Trochę szkoda, że nie ma zbliżeń na kabinę i silnik. Na niektórych zdjęciach wygląda prawie jak prawdziwy. Następnym razem poproszę o ślady "przejazdowe", bo zrobiłeś zrzut desantowy na pustynię :) No i beż śladów giganta :) Coś w sobie ten model ma, że mnie aż świerzbi aby nacisnąć przycisk, ale jeszcze poczekam co tydzień przyniesie. Moje gratulacje.
-
Bardzo ładnie wykonany ciągnik. Trochę szkoda, że nie ma zbliżeń na kabinę i silnik. Na niektórych zdjęciach wygląda prawie jak prawdziwy. Następnym razem poproszę o ślady "przejazdowe", bo zrobiłeś zrzut desantowy na pustynię :) No i beż śladów giganta :) Coś w sobie ten model ma, że mnie aż świerzbi aby nacisnąć przycisk, ale jeszcze poczekam co tydzień przyniesie. Moje gratulacje.