Kenworth K100 1:87
- 2025-05-11
- FSO

- Pojazdy kołowe
- Waloryzacja
Lubię amerykańskie ciężarówki. Mają w sobie coś niesamowitego, nawet te z płaskim przodem. Dlatego przedstawiam Wam ciągnik siodłowy Kenworth K100 przeskalowany z 1:100 na 1:87 (z minimodels.sk). Model ma bardzo dużo szczegółów. Ogólnie kleiło się go przyjemnie, ale o dziwo prowadziłem też z nim walkę. Źle zaprojektowana przednia oś, zła numeracja części i też coś nachmurzyłem przy łączeniu kabiny z podwoziem. Na szczęście finalnie żadnej walki nie widać, dzięki szczegółom model robi dobre wrażenie. Od siebie dodałem druciane wały napędowe, rury wydechowe, drabinkę i coś na dachu (nie wiem co to) z wyprofilowanych patyczków do uszu. Składam też podziękowania Karolowi, z którym byłem na łączach podczas pracy - za pomysł na te elementy na dachu i drabinkę.
Komentarze
-
DarkDevil80 dziękuję. Zatem z chęcią czekam na Twoje dzieła w tej skali! Szaman dzięki za filmik, fajne są te ciężarówki. Jak zacznę następną, to zgłoszę się do Ciebie po materiały. Hehe, ciekawa Twoja motywacja:) Co do skali: miałem na początku też takie wrażenie - głównie przez wąskość Peterbilta. Ale sprawdzałem to. Koła mają identyczną średnicę - szerokość pojazdów też jest ta sama. Peterbilt jest nawet dłuższy. Co rzuca się w oczy to porównanie szerokości kabin. Załączam zdjęcie wnętrza kabiny Peterbilta (https://www.tenfourmagazine.com/content/wp-content/uploads/sites/1/nggallery/nov2019colin/NovColins05.jpg) więc teoretycznie wychodzi na to, że tak powinno być (wnętrze wydaje się węższe niż w Polonezie). Ale dzięki za czujność!
-
Mam wrażenie, ze któryś z modeli ma trochę inną skalę. WG. mnie Kenworth ma odrobinę za dużą kabinę. Może to być błąd opracowania, bo koła obydwa mają mieć takie same, więc jeżeli koła się zgadzają / a na to wygląda/ to poszukaj w necie wymiarów tych trucków i porównaj po przeliczeniu na 1 do 87. Miałem do czynienia z obydwoma, dlatego zwróciło to moja uwagę.
-
Mam wrażenie, ze któryś z modeli ma trochę inną skalę. WG. mnie Kenworth ma odrobinę za dużą kabinę. Może to być błąd opracowania, bo koła obydwa mają mieć takie same, więc jeżeli koła się zgadzają / a na to wygląda/ to poszukaj w necie wymiarów tych trucków i porównaj po przeliczeniu na 1 do 87. Miałem do czynienia z obydwoma, dlatego zwróciło to moja uwagę.
-
Trafiłeś mnie w czuły sentymentalny punkt. To "co to " na dachu to powinny być trąbki...-sygnały dżwiękowe. Pracowałem 8 lat w USA przy Truckach i coś niecoś na ten temat wiem. Zobacz sobie na model Scorpiona, albo na mojego Peterbilta. Tam to widać lepiej bo i skala większa. To teraz kolejny amerykan by pasował. Mam dużo zdjęć szczegółów tych amerykańców, więc mogę Ci udostępnic wiele materiałów. Teraz kolej na Freightlinera, Mack,a i Volvo w wersji amerykańskiej. Nie odpuszcze Ci i bede Cie gnebił. masz mieć wszystkie amerykańskie trucki!. Zobacz sobie ten kawałek "country". Ja to miałem na codzień. https://youtu.be/aGtqe3zabNY
-
Trafiłeś mnie w czuły sentymentalny punkt. To "co to " na dachu to powinny być trąbki...-sygnały dżwiękowe. Pracowałem 8 lat w USA przy Truckach i coś niecoś na ten temat wiem. Zobacz sobie na model Scorpiona, albo na mojego Peterbilta. Tam to widać lepiej bo i skala większa. To teraz kolejny amerykan by pasował. Mam dużo zdjęć szczegółów tych amerykańców, więc mogę Ci udostępnic wiele materiałów. Teraz kolej na Freightlinera, Mack,a i Volvo w wersji amerykańskiej. Nie odpuszcze Ci i bede Cie gnebił. masz mieć wszystkie amerykańskie trucki!. Zobacz sobie ten kawałek "country". Ja to miałem na codzień. https://youtu.be/aGtqe3zabNY
-
Bardzo sympatyczny modelik. Osobiście coraz chętniejszym okiem patrzę na pojazdy ( i nie tylko) w tej skali, tym bardziej model wzbudza moje zainteresowanie :-)
-
Bardzo sympatyczny modelik. Osobiście coraz chętniejszym okiem patrzę na pojazdy ( i nie tylko) w tej skali, tym bardziej model wzbudza moje zainteresowanie :-)
DarkDevil80 dziękuję. Zatem z chęcią czekam na Twoje dzieła w tej skali! Szaman dzięki za filmik, fajne są te ciężarówki. Jak zacznę następną, to zgłoszę się do Ciebie po materiały. Hehe, ciekawa Twoja motywacja:) Co do skali: miałem na początku też takie wrażenie - głównie przez wąskość Peterbilta. Ale sprawdzałem to. Koła mają identyczną średnicę - szerokość pojazdów też jest ta sama. Peterbilt jest nawet dłuższy. Co rzuca się w oczy to porównanie szerokości kabin. Załączam zdjęcie wnętrza kabiny Peterbilta (https://www.tenfourmagazine.com/content/wp-content/uploads/sites/1/nggallery/nov2019colin/NovColins05.jpg) więc teoretycznie wychodzi na to, że tak powinno być (wnętrze wydaje się węższe niż w Polonezie). Ale dzięki za czujność!