PZL P.11c - Mały Modelarz 9/2003

PZL P.11c - Mały Modelarz 9/2003
  • Samoloty, śmigłowce, szybowce, rakiety
Model tygodnia 2014/13

Wbrew pozorom model nieco trudny w budowie - zwłaszcza mocowanie płatów, pierścień townenda. Model został zwaloryzowany na P.11c Hieronima Dudwała, po walce z Bf-110 w godzinach popołudniowych 1 września 1939 r., i naprawie na lotnisku w Poniatowie. Starałem się odtworzyć wygląd samolotu po naprawie przestrzelin z działek i karabinów Bf-110. Nie jestem do końca zadowolony z efektu końcowego, głównie za przyczyną własnych błędów, a także wad druku. Łączny czas, jaki spędziłem nad modelem to ok. 170 godz., z czego niecałe 20 godz. na przygotowanie wycinanki do klejenia (podwójne dwustronne kaponowanie, bigowanie igłą poszycia -"ryflowana blacha", szkicowanie linii od wewnątrz i wytłaczanie nitów, wycinanie małych otworów - karabiny maszynowe, ramka oszklenia).

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:
P.11c Hieronima Dudwała P.11c Hieronima Dudwała P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P.11c Mały Modelarz 9/2003 P. 11c nr 8.70 Hieronim Dudwał P.11c z Muzeum Lotnictwa w Krakowie ryflowana blacha - dolna część płata P.11c z Muzeum Lotnictwa w Krakowie - ryflowana blacha na statecznikach Zdjęcie oryginału, widok na  -uskok za kabiną pilota- Zbliżenie na karabin maszynowy - jeszcze w trakcie klejenia modelu

Komentarze

  1. jarecki2014-12-23 10:15:58

    Mam mieszane odczucia.Z jednej strony mi się podoba! Widziałem relacje, gratuluję umiejętności i pomysłów. Ale jednak w całości coś mi nie gra. Mimo to jest to piękny samolot. I naprawdę bardzo dobre wykonanie. Ostatecznie twierdzę, że 10! się należy.

  1. Jerry K2014-03-31 22:07:46

    H. Dudwał strącił kilka maszyn, a Ty strąciłeś mnie z krzesła:). Model - cudo. Imitacja faktury poszycia - prawdziwe mistrzostwo. Klubowicze już docenili PZL-kę, więc mogę tylko pogratulować..... pierwszego strącenia:D

  1. Pan Dziobak2014-03-30 20:45:11

    Brawo i powodzenia przy następnym modelu.

  1. jacek2014-03-30 17:40:21

    wygląda ślicznie

  1. beata2014-03-29 19:02:36

    Oczywiście same ochy i achy.Długo trwało,ale warto było czekać.

  1. peter2014-03-29 18:19:27

    Naprawdę Piękne wykonanie.Robi niesamowite wrażenie.

  1. Gonzo2014-03-28 11:04:54

    Bardzo mi się podoba Twoje wykonanie,ryflowana blacha oryginał,super brudzenie górnej powierzchni skrzydeł no i te uszkodzenia.Porównałem ze zdjęciami,no rewelacja.Gratuluję.

  1. Lobo2014-03-27 20:58:04

    Jedna z najlepszych P.11stek jakie widziałem. Strasznie mi się podoba twoje wykonanie.

  1. bradley812014-03-27 19:02:40

    No to jasne dla mnie , masz pełny full ode mnie Pozdrawiam

  1. szaman2014-03-27 15:57:32

    Sam samolot może nie poraża pięknem, choć niektórym się podoba, ale model wykonałeś pierwsza klasa. Ogromny wkład pracy przy trasowaniu i nitowaniu. Zdjęcia tego w pełni nie oddają, ale w rzeczywistości na pewno jest to lepiej widoczne. 10/5/3

  1. aragorn0012014-03-27 12:14:43

    Jak dla mnie to REWELACJA!!! Gratuluje wytrwałości i efekt końcowy jest niesamowity. Pozdrowienia i gratulacje. --Adam

  1. negrolakes2014-03-27 12:14:16

    Model pierwsza klasa. Max

  1. Pitero2014-03-26 22:09:35

    Faktura na płatach: trasowanie linii tłoczenia blach za pomocą igły krawieckiej. Najpierw kaponowanie dwustronne arkuszy, aby uplastycznić karton, następnie trasowanie (zewnętrzna strona), ułożenie arkuszy na poziomej szybie z lampą u dołu (wewnętrzną stroną do wierzchu), naszkicowanie pod światło linii nitowania, po czym wytłoczenie nitów od wewnątrz (tak aby były wypukłe na poszyciu). Po tych zabiegach kolejne dwustronne kaponowanie. Co do paska na łączeniu centropłata - jest to oryginalna część - poza krawędzią natarcia (każdy arkusz w wycinance miał inny odcień zieleni). Nawet nie było sensu dopasowywać dokładnego retuszu (po dopasowaniu trzech odcieni farbek do retuszu dałem sobie spokój i wróciłem do jednego odcienia).

  1. Jacek-KP2014-03-26 22:02:42

    Podoba mi się dokładność łączeń oraz staranne ustawienie skrzydeł, co przy tej konstrukcji nie jest łatwe. Ogólne wrażenie jest pozytywne dostrzegam jednak pewne niedociągnięcia. Pierwsze to owa faktura, która bardzo mi się podoba i wygląda jakby samolot był kryty płótnem. Jednak te samoloty były kryte blachą co widać na historycznych zdjęciach uszkodzonych płatowców. Drugie to uskok z tyłu za kabiną pilota. To powinna być ciągła konstrukcja, chyba, że ma obrazować uszkodzenie tej części samolotu. No i jeszcze wyraźny uskok pomiędzy dołem statecznika pionowego a końcem (tyłem) kadłuba. Ale nie oceniamy tutaj wierności historycznej, więc za wykonanie oceniam bardzo wysoko a prezentacja i zdjęcia są super! Czekam na inne modele.

  1. staszek2014-03-26 21:47:04

    Gratuluję wykonania !

  1. Kilminster2014-03-26 21:36:21

    Rewelacja, wykonanie na najwyższym poziomie. Co to za faktura na poszyciu skrzydeł ? A, i ten pasek na łączeniu skrzydeł - jakby z innej bajki. Dla mnie bezapelacyjnie 3M i MT

  1. OSTOJA2014-03-26 21:19:39

    Jak dla mnie bomba. Trzy maksy i MT.

Rezultaty 0 - 17 z 17 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie