Bus....Airbus, train......skytrain czyli C-47B/MPModel/1:33
-
Wpis z 2024-08-16 11:56:28 - zdjęcie nr 2
Wyjaśniło się wiele, genialny materiał szkoleniowy od Pawła dla wszystkich GRATIS
Oczywiście dla Tych co wiedzą, wiedza ta jest oczywistą oczywistością
Ja osobiście najbardziej doceniam i uwielbiam takie ujęcia z kunsztu pracy. Cytując klasyka z lekką przeróbką: "jak wygląda sklejony koń każdy widzi"
"jak konia skleić ? to tajemnica ukryta w takich zdjęciach, ichaaaaa"
-
Wpis z 2024-08-16 11:56:28 - zdjęcie nr 2
Wyjaśniło się wiele, genialny materiał szkoleniowy od Pawła dla wszystkich GRATIS
Oczywiście dla Tych co wiedzą, wiedza ta jest oczywistą oczywistością
Ja osobiście najbardziej doceniam i uwielbiam takie ujęcia z kunsztu pracy. Cytując klasyka z lekką przeróbką: "jak wygląda sklejony koń każdy widzi"
"jak konia skleić ? to tajemnica ukryta w takich zdjęciach, ichaaaaa"
-
Koń, powiadasz.... Tak dla przypomnienia załczam link do relacji z budowy Mitchella. Nieco poniżej jest przedstawiony sposób budowy okapowania....
-
Koń, powiadasz.... Tak dla przypomnienia załczam link do relacji z budowy Mitchella. Nieco poniżej jest przedstawiony sposób budowy okapowania....
-
No, dobra, to lecimy dalej...
Silniki. Te, są dosyć uproszczone...., nawet graficznie...
. Cylinder składa się z dwóch walców o różnych średnicach. I tyle. W zasadzie wystarczy, bo tam i tak nic nie wdać. Ciemno-szara grafika, to raczej słaby pomysł. Przydały by się choć symbolicznie narysowane żebra na cylindrach i popielate wypełnienie. Żeby nie wyglądało to tak ponuro, przetarłem wszystko suchym pędzlem z kolorem aluminium. Tak symbolicznie.
Faktycznie średnica pierwszego rzędu cylindrów jest zbyt duża o jakieś 3mm. Wszystkie cylindry pierwszego rzędu musiałem obniżyć o dobre 1,5mm. Okapowanie w C47 jest nieco inne niż w Li2 i byćmoże Wojtek Ceva nie miał z tym problemu, bo o tym nie wspominał.
Na ten moment jeden silnik gotowy, a drugi w częściach
-
No, dobra, to lecimy dalej...
Silniki. Te, są dosyć uproszczone...., nawet graficznie...
. Cylinder składa się z dwóch walców o różnych średnicach. I tyle. W zasadzie wystarczy, bo tam i tak nic nie wdać. Ciemno-szara grafika, to raczej słaby pomysł. Przydały by się choć symbolicznie narysowane żebra na cylindrach i popielate wypełnienie. Żeby nie wyglądało to tak ponuro, przetarłem wszystko suchym pędzlem z kolorem aluminium. Tak symbolicznie.
Faktycznie średnica pierwszego rzędu cylindrów jest zbyt duża o jakieś 3mm. Wszystkie cylindry pierwszego rzędu musiałem obniżyć o dobre 1,5mm. Okapowanie w C47 jest nieco inne niż w Li2 i byćmoże Wojtek Ceva nie miał z tym problemu, bo o tym nie wspominał.
Na ten moment jeden silnik gotowy, a drugi w częściach
-
Poskładane jak klocki LEGO, kolego
Silniki fakt, autor opracowania mógł przynajmniej prążki porysować na cylindrach. Teraz wygląda to jak automat do srebrnych napojów albo konserw bez etykiety
. Ale przyjdą śmigła to się zdziwimy z efektu
No niestety, Piotrze szału nie ma. Graficznie można było to inaczej rozwiązać. Tutaj foto rozjaśnia flesz, a w rzeczywistości silniki tak się nie błyszczą. Śmigła może faktycznie nieco to zamaskują...Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?
-
Poskładane jak klocki LEGO, kolego
Silniki fakt, autor opracowania mógł przynajmniej prążki porysować na cylindrach. Teraz wygląda to jak automat do srebrnych napojów albo konserw bez etykiety
. Ale przyjdą śmigła to się zdziwimy z efektu
No niestety, Piotrze szału nie ma. Graficznie można było to inaczej rozwiązać. Tutaj foto rozjaśnia flesz, a w rzeczywistości silniki tak się nie błyszczą. Śmigła może faktycznie nieco to zamaskują...Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?
-
Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
-
Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
-
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?Dzisiaj trochę przysiadłem, żeby nadgonić robotę. Zmontowałem wszystko, co miałem już wcześniej przygotowane. I tak: silniki, okapowanie, wloty powietrza chłodnic oleju(jeśli dobrze myślę) i chyba jakieś odpowietrzenie, które wygląda jak lufa karabinu...
Cieszę się, bo koniec budowy c 47 coraz bliże...j
-
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?Dzisiaj trochę przysiadłem, żeby nadgonić robotę. Zmontowałem wszystko, co miałem już wcześniej przygotowane. I tak: silniki, okapowanie, wloty powietrza chłodnic oleju(jeśli dobrze myślę) i chyba jakieś odpowietrzenie, które wygląda jak lufa karabinu...
Cieszę się, bo koniec budowy c 47 coraz bliże...j
-
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?
Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźćAle nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm
-
Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.
Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?
Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźćAle nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm
-
Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźć
Ale nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm
Wojok
Mam to samo, toć mają one przeszło 30 lat... Mam gdzieś zgrupowane wkłady i oprawy !Na 100% były 0,3 - 0,5 - 0,7 - 1,0 - 1,2 do cyrkla itd... i to o różnych twardościach ( od H5 do B5 ) ale mam i taki 4,0mm ( miś B8 - wungiel prawie ) do... niepamętam, chyba cieniowałem nim rysunki
Grafity są mega kruche zgodnie z ich skalą twardości.
Patent fajny nie tylko do silników ! A jak się fajnie maluje bez podkładu !
Ode mnie >>> pył grafitowy w połączenie z CA da się formować. Dziś chyba są prostsze sposoby na zrobienie n.p. pręcika ferrytowego do modelu radyjka w pudełku po zapałkach
zrobiłem kiedyś takie.
-
Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźć
Ale nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm
Wojok
Mam to samo, toć mają one przeszło 30 lat... Mam gdzieś zgrupowane wkłady i oprawy !Na 100% były 0,3 - 0,5 - 0,7 - 1,0 - 1,2 do cyrkla itd... i to o różnych twardościach ( od H5 do B5 ) ale mam i taki 4,0mm ( miś B8 - wungiel prawie ) do... niepamętam, chyba cieniowałem nim rysunki
Grafity są mega kruche zgodnie z ich skalą twardości.
Patent fajny nie tylko do silników ! A jak się fajnie maluje bez podkładu !
Ode mnie >>> pył grafitowy w połączenie z CA da się formować. Dziś chyba są prostsze sposoby na zrobienie n.p. pręcika ferrytowego do modelu radyjka w pudełku po zapałkach
zrobiłem kiedyś takie.
-
I to już ostatnia wrzutka przed lakiernią i galerią..... Wszystkie popychacze trymerów, maszty antenowe i coś tam jeszcze, przymocowane.... Naciąg anten na maszty wykonam po lakierowaniu. Doklejając siłowniki trymerów natrafiłem na ciekawostkę, której chyba autor nie wychwycił. Otóż na "stateczniku poziomym" lewym popychacz jest zamontowany na górze steru, natomiast na "stateczniku poziomym prawym", od spodu....
-
I to już ostatnia wrzutka przed lakiernią i galerią..... Wszystkie popychacze trymerów, maszty antenowe i coś tam jeszcze, przymocowane.... Naciąg anten na maszty wykonam po lakierowaniu. Doklejając siłowniki trymerów natrafiłem na ciekawostkę, której chyba autor nie wychwycił. Otóż na "stateczniku poziomym" lewym popychacz jest zamontowany na górze steru, natomiast na "stateczniku poziomym prawym", od spodu....
Bardzo dobry ruch z tymi klapami. Niewątpliwie doda to realizmu. Ciekawi mnie jak zrobisz imitacje silników?
Osłony z przepieknie zrobione. Schludnie. Bardzo ładnie Ci to wychodzi.