Scania R620
-
A jak będzie inna to coś się stanie ? I jak zbiornik będzie troche szerszy , to czy też cos się stanie ?
Z tego co udało mi się wynaleźć wynika , że filtr powietrza jest pod kabiną , a nie przy ramie. W wycinance oczywiście nie ma zbiornika adblue , a w tym miejscu autor przewidział takię kwadratowe z pozaokraglanymi bokami coś , wygląda mi to na tłumik , ale głowy nie dam. Zreszta odkleić zbiornik i dać go troche dalej , a przed nim wkleić co innego , to nie problem , tylko tak jak mówię , ja znalazłem filtr pod kabina , a to co jest miedzy kabiną , a zbiornikiem wygląda mi na tłumik. Zreszta zbiornik i tak przeniosę chyba na druga stronę , bo na wiekszości fotek solówek , adblue widzę po stronie kierowcy.
Wojok - nawet na tej Twojej fotce to metalowe okrągłe na filtr powietrza mi nie wygląda.
EDIT - dzwoniłem do znajomego , żeby mi zmierzył szerokość zbiornika adblue , wprawdzie jeździ on ta najnowszą skakanką , ale zbiorniki chyba jakoś diametralnie sie nie zmieniły , no i stwierdził on , że jego zbiornik ma szerokość 32 cm , co w skali daje nam 1,28cm , natomiast ten mój ma 1,4 cm , czyli w oryginale miałby jakieś 34 cm , tak więc uważam , że ujdzie w tłoku :)
-
A jak będzie inna to coś się stanie ? I jak zbiornik będzie troche szerszy , to czy też cos się stanie ?
Z tego co udało mi się wynaleźć wynika , że filtr powietrza jest pod kabiną , a nie przy ramie. W wycinance oczywiście nie ma zbiornika adblue , a w tym miejscu autor przewidział takię kwadratowe z pozaokraglanymi bokami coś , wygląda mi to na tłumik , ale głowy nie dam. Zreszta odkleić zbiornik i dać go troche dalej , a przed nim wkleić co innego , to nie problem , tylko tak jak mówię , ja znalazłem filtr pod kabina , a to co jest miedzy kabiną , a zbiornikiem wygląda mi na tłumik. Zreszta zbiornik i tak przeniosę chyba na druga stronę , bo na wiekszości fotek solówek , adblue widzę po stronie kierowcy.
Wojok - nawet na tej Twojej fotce to metalowe okrągłe na filtr powietrza mi nie wygląda.
EDIT - dzwoniłem do znajomego , żeby mi zmierzył szerokość zbiornika adblue , wprawdzie jeździ on ta najnowszą skakanką , ale zbiorniki chyba jakoś diametralnie sie nie zmieniły , no i stwierdził on , że jego zbiornik ma szerokość 32 cm , co w skali daje nam 1,28cm , natomiast ten mój ma 1,4 cm , czyli w oryginale miałby jakieś 34 cm , tak więc uważam , że ujdzie w tłoku :)
-
Hejka.
Sorry scoirpion, ja Ci z rozpędu napisałem filtr powietrza, ale to jest filtr cząsteczek stałych.
Co do zbiornika adblue, to ja nie znam dokładnych wymiarów, ale on ma inne proporcje - jest taki bardzo płaski. Ale przy Twoim podejściu, to raczej nie ma znaczenia. Przesuń go tylko do tyłu, za filter i będzie ok. Może tylko poszukaj fotek solówek, bo w nich może rzeczywiście były montowane z lewej strony ?
-
Hejka.
Sorry scoirpion, ja Ci z rozpędu napisałem filtr powietrza, ale to jest filtr cząsteczek stałych.
Co do zbiornika adblue, to ja nie znam dokładnych wymiarów, ale on ma inne proporcje - jest taki bardzo płaski. Ale przy Twoim podejściu, to raczej nie ma znaczenia. Przesuń go tylko do tyłu, za filter i będzie ok. Może tylko poszukaj fotek solówek, bo w nich może rzeczywiście były montowane z lewej strony ?
-
Może mnie troche za bardzo poniosło wczoraj , bo podejście podejściem , ale jakieś znamiona realizmu trzeba zachować. Gryzła mnie troche ta sprawa tego uzbrojenia ramy i aż zadzwoniłem do serwisu Scani , żeby sie czegoś dowiedzieć. Okazuje sie , że z filtrem powietrza miałem racje , jest on pod kabiną , natomiast to co jest bezpośrednio za nią , to jest tłumik razem z dpfem , i tu wystepują różne rodzaje , podejrzewam , że autor sam nie wiedział co tam wsadzic , więc zaprojektował takie bliżej nieokreślone coś , trzeba będzie poszukać jakiś wyraźniejszych zdjęć i zaprojektować coś samemu. Zbiorniki do adblue są różne , od 22cm szerokości do 40 , w zależności od pojemności , należy też wziąć pod uwage , z racji tego , że solówka jest dłuższa , to ma wieksze zbiorniki na adblue i paliwo ( tak też będzie u mnie ). Trzeba też spojrzeć w ten sposób , że mój zbiorniczek jest tylko tak na sztukę , w oryginale kształt jest inny , a mój jest tylko z grubsza przypodobniony , żeby w ogóle był , no bo bez niego , to jakos tak dziwnie mi to wygląda :) Na fotkach solówek najczęściej go widać od strony kierowcy , więc i ja z tej strony go przymocuję , między skrzynką , a bakiem paliwowym. Z drugiej strony będzie ten tłumiko - filtr , schowek na graty i zbiornik paliwa , ale mniejszy , no i te listwy antynajazdowe.
-
Może mnie troche za bardzo poniosło wczoraj , bo podejście podejściem , ale jakieś znamiona realizmu trzeba zachować. Gryzła mnie troche ta sprawa tego uzbrojenia ramy i aż zadzwoniłem do serwisu Scani , żeby sie czegoś dowiedzieć. Okazuje sie , że z filtrem powietrza miałem racje , jest on pod kabiną , natomiast to co jest bezpośrednio za nią , to jest tłumik razem z dpfem , i tu wystepują różne rodzaje , podejrzewam , że autor sam nie wiedział co tam wsadzic , więc zaprojektował takie bliżej nieokreślone coś , trzeba będzie poszukać jakiś wyraźniejszych zdjęć i zaprojektować coś samemu. Zbiorniki do adblue są różne , od 22cm szerokości do 40 , w zależności od pojemności , należy też wziąć pod uwage , z racji tego , że solówka jest dłuższa , to ma wieksze zbiorniki na adblue i paliwo ( tak też będzie u mnie ). Trzeba też spojrzeć w ten sposób , że mój zbiorniczek jest tylko tak na sztukę , w oryginale kształt jest inny , a mój jest tylko z grubsza przypodobniony , żeby w ogóle był , no bo bez niego , to jakos tak dziwnie mi to wygląda :) Na fotkach solówek najczęściej go widać od strony kierowcy , więc i ja z tej strony go przymocuję , między skrzynką , a bakiem paliwowym. Z drugiej strony będzie ten tłumiko - filtr , schowek na graty i zbiornik paliwa , ale mniejszy , no i te listwy antynajazdowe.
-
Zbiorniki Ad Blue są montowane w różnych rozmiarach, w zależności ile jest na nie miejsca. Strony montażu również zależą od wersji ramy. Sam widziałem na zlotach, czy targach ten sam model generacyjny ciężarówki i w zależności czy solówka, czy siodło a jeszcze siodło 3 osiowe do gabarytów to cały osprzęt typu zbiorniki i inne skrzynki były montowane z różnych stron. Może to też się zmieniać po tzw. liftach. W przypadku długiej ramy jak tutaj spokojnie można montować większy zbiornik Ad Blue. Nie musi by tak upchany jak w siodle 3 osiowym.
-
Zbiorniki Ad Blue są montowane w różnych rozmiarach, w zależności ile jest na nie miejsca. Strony montażu również zależą od wersji ramy. Sam widziałem na zlotach, czy targach ten sam model generacyjny ciężarówki i w zależności czy solówka, czy siodło a jeszcze siodło 3 osiowe do gabarytów to cały osprzęt typu zbiorniki i inne skrzynki były montowane z różnych stron. Może to też się zmieniać po tzw. liftach. W przypadku długiej ramy jak tutaj spokojnie można montować większy zbiornik Ad Blue. Nie musi by tak upchany jak w siodle 3 osiowym.
-
No tak. Nie można generalizować miejsca montażu takich elementów jak występuje tyle wersji ram i liczby osi z prostej przyczyny. Planując rozmieszczenie tych wszystkich zbiorników, skrzynek, producent ma przede wszystkim na uwadze ergonomię i jak najlepsze wykorzystanie miejsca między osiami. Są też 4 osiowe siodła. W nich totalnie na nic większego miejsca nie ma między osiami. Na ciągniku z linka jak mniemam ten sprzęt za kabiną to właśnie zbiorniki na paliwo i skrzynka na graty. Ale mi się podoba to siodło
.
https://www.truck1-pl.com/ciagniki-siodlowe/man-tgx-41-680-8x4-4-bbs-a4211473.html
-
No tak. Nie można generalizować miejsca montażu takich elementów jak występuje tyle wersji ram i liczby osi z prostej przyczyny. Planując rozmieszczenie tych wszystkich zbiorników, skrzynek, producent ma przede wszystkim na uwadze ergonomię i jak najlepsze wykorzystanie miejsca między osiami. Są też 4 osiowe siodła. W nich totalnie na nic większego miejsca nie ma między osiami. Na ciągniku z linka jak mniemam ten sprzęt za kabiną to właśnie zbiorniki na paliwo i skrzynka na graty. Ale mi się podoba to siodło
.
https://www.truck1-pl.com/ciagniki-siodlowe/man-tgx-41-680-8x4-4-bbs-a4211473.html
-
No tylko pamietajmy , że mój model to solówka , nie ciągnik siodłowy , więc układ tego wszystkiego jest inny niz w koniu. Tak czy siak od strony kierowcy bedzie - skrzynka akumulatorowa ze zbiornikami powietrza , zbiornik adblue i dłuższy zbiornik paliwa. Od strony pasażera bedzie ten tłumiko filtro coś tam ( taki baniakowaty ) , schowek na...cokolwiek i krótszy zbiornik paliwa. Postanowione :))
-
No tylko pamietajmy , że mój model to solówka , nie ciągnik siodłowy , więc układ tego wszystkiego jest inny niz w koniu. Tak czy siak od strony kierowcy bedzie - skrzynka akumulatorowa ze zbiornikami powietrza , zbiornik adblue i dłuższy zbiornik paliwa. Od strony pasażera bedzie ten tłumiko filtro coś tam ( taki baniakowaty ) , schowek na...cokolwiek i krótszy zbiornik paliwa. Postanowione :))
-
Cześć !
W galeri Mercedesa Zbyszek pytał jak robię obejmy z wywyjanymi bokami , tak więc pierwsza fotka to obrazuje , wyjaśniać chyba nic nie trzeba :) Dalej zbiornik paliwa ( ten dłuższy ) i jedna strona samochodu ze wszystkim. Zbiorniki powinny byc troche bliżej siebie , ale nie chciałem dawać dużej przerwy do nadkoli. Generalnie ten zbiornik miał być dłuższy , ale jakoś tak wyszło :))
To do usłyszenia...
-
Cześć !
W galeri Mercedesa Zbyszek pytał jak robię obejmy z wywyjanymi bokami , tak więc pierwsza fotka to obrazuje , wyjaśniać chyba nic nie trzeba :) Dalej zbiornik paliwa ( ten dłuższy ) i jedna strona samochodu ze wszystkim. Zbiorniki powinny byc troche bliżej siebie , ale nie chciałem dawać dużej przerwy do nadkoli. Generalnie ten zbiornik miał być dłuższy , ale jakoś tak wyszło :))
To do usłyszenia...
A ja dzisiaj, przejeżdżając przez Pszczynę widziałem slówkę ze zbiornikiem adblue po lewej stronie...
.