Mustang Mk-1a (WAK)
-
Wstawiłem dzisiaj kilka klamotów do kabiny i okleiłem podposzyciem. Poszycie główne wkleiłem o 1 mm nierówno z jednej strony i musiałem zdzierać papier skalpelem. Operacja bardzo trudna, ale zakończona sukcesem. Kadłub powoli nabiera kształtu. W części 8 znajduje się wnęka. Jej wklejenie pozostawia dziurę w kadłubie. Czegoś tu zabrakło. Dodałem małą, wąską wręgę zamykającą dziurę i dwie podklejki "uszy". Jeśli ktoś korzysta z kolorowych sklejek do wręg (polecam), to wklejki do segmentu nr 8 należy pociąć na kawałki. W projekcie zostały one źle zaprojektowane i nie chcą się ułożyć zgodnie z obrysem krawędzi segmentu. Na ostatnim zdjęciu widać połączenie "na sucho" segmentu 7 i 8. To pokazuje precyzję z jaką Marek Pacyński projektował ten model.
-
Wstawiłem dzisiaj kilka klamotów do kabiny i okleiłem podposzyciem. Poszycie główne wkleiłem o 1 mm nierówno z jednej strony i musiałem zdzierać papier skalpelem. Operacja bardzo trudna, ale zakończona sukcesem. Kadłub powoli nabiera kształtu. W części 8 znajduje się wnęka. Jej wklejenie pozostawia dziurę w kadłubie. Czegoś tu zabrakło. Dodałem małą, wąską wręgę zamykającą dziurę i dwie podklejki "uszy". Jeśli ktoś korzysta z kolorowych sklejek do wręg (polecam), to wklejki do segmentu nr 8 należy pociąć na kawałki. W projekcie zostały one źle zaprojektowane i nie chcą się ułożyć zgodnie z obrysem krawędzi segmentu. Na ostatnim zdjęciu widać połączenie "na sucho" segmentu 7 i 8. To pokazuje precyzję z jaką Marek Pacyński projektował ten model.
-
To są szpileczki. Wtykam je w kawałek styroduru. Dzięki temu wręgi zachowały właściwy kąt i nie musiałem trzymać tych elementów podczas schnięcia. Używam głównie BCG, który wymaga cierpliwości. Wcześniej sprawdziłem kont nachylenia sklejanych elementów i zaznaczyłem na styrodurze. Na zdjęciu tego nie widać.
-
To są szpileczki. Wtykam je w kawałek styroduru. Dzięki temu wręgi zachowały właściwy kąt i nie musiałem trzymać tych elementów podczas schnięcia. Używam głównie BCG, który wymaga cierpliwości. Wcześniej sprawdziłem kont nachylenia sklejanych elementów i zaznaczyłem na styrodurze. Na zdjęciu tego nie widać.
-
Ciekawy jestem co napiszesz na koniec budowy ? Mi się sklejało ten model ten sam rewelacyjnie. Ale może dlatego że, musiałem przypomnieć sobie co to klej i nożyczki
Obserwuje i do końca będę podglądał. moja relacja chyba zniknęła (?) ocalało coś w galerii.
A czemu nazwałeś relację Mk Ib ? to był Mustang Mk.Ia P-51 NA-83
-
Ciekawy jestem co napiszesz na koniec budowy ? Mi się sklejało ten model ten sam rewelacyjnie. Ale może dlatego że, musiałem przypomnieć sobie co to klej i nożyczki
Obserwuje i do końca będę podglądał. moja relacja chyba zniknęła (?) ocalało coś w galerii.
A czemu nazwałeś relację Mk Ib ? to był Mustang Mk.Ia P-51 NA-83
-
Mnie ten model klei się bardzo dobrze. To jedno z lepszych opracowań Marka. Są jeszcze inne wersje tego samolotu, np. A-36 Apache. Ja mam takowy z MP-Model.
dla mnie w czerwcu 2023, wszystkie spidfire'y były takie same, i w ogóle się zastanawiałem czy czasem sklejanie samolotów myśliwskich z IIWŚ nie jest od stempla (?) Teraz zaczynam dostrzegać różnice.
-
Mnie ten model klei się bardzo dobrze. To jedno z lepszych opracowań Marka. Są jeszcze inne wersje tego samolotu, np. A-36 Apache. Ja mam takowy z MP-Model.
dla mnie w czerwcu 2023, wszystkie spidfire'y były takie same, i w ogóle się zastanawiałem czy czasem sklejanie samolotów myśliwskich z IIWŚ nie jest od stempla (?) Teraz zaczynam dostrzegać różnice.
-
Oszkliłem tylną część kabiny pilota. Zapomniałem o tym przed podklejeniem wnętrza i trzeba było pokombinować. Nie każdy klej chce złapać folię i przykleić do papieru. U mnie sprawdza się przezroczysty klej pouliretanowy marki ANSERCOLL PU-FALCO z polskiej firmy ANSER lub bezbarwny z firmy Pattex.
Ja też wkleiłem oszklenie tylnej części i zapomniałem o kamerze. Może Ty masz taki plan ? U mnie wyszło to na dobre.
Jedynym ratunkiem jaki wymyśliłem aby wyciąć otwór na kamerę, to była lutownica z okrągłym grotem i jedna jedyna próba. Oszklenia z wyciętym otworem nie dało by się ładnie wyprofilować.
Udało się
.
-
Oszkliłem tylną część kabiny pilota. Zapomniałem o tym przed podklejeniem wnętrza i trzeba było pokombinować. Nie każdy klej chce złapać folię i przykleić do papieru. U mnie sprawdza się przezroczysty klej pouliretanowy marki ANSERCOLL PU-FALCO z polskiej firmy ANSER lub bezbarwny z firmy Pattex.
Ja też wkleiłem oszklenie tylnej części i zapomniałem o kamerze. Może Ty masz taki plan ? U mnie wyszło to na dobre.
Jedynym ratunkiem jaki wymyśliłem aby wyciąć otwór na kamerę, to była lutownica z okrągłym grotem i jedna jedyna próba. Oszklenia z wyciętym otworem nie dało by się ładnie wyprofilować.
Udało się
.
Masz dobre oko. Stalową kuleczką wyobliłem trochę zakończenia. Za podkładkę służy mi duża gumka kreślarska. Dzisiaj zmęczyło mnie wyposażenie kabiny. Trzeba pozwolić oczom odpocząć. Za dużo detali tej części modelu, jak dla mnie.