Konkurs 20UK - Chevrolet Impala 1967
-
Piotrek - takie jest założenie. Nawet instrukcja obrazkowa pokazuje że po ramie i podwoziu, silnik jest do złożenia. Potem na całość budujesz karoserię.
Rama jest zrobiona. Zacząłem robić przednie zawieszenie. Instrukcja jest mało dokładna i odbiega od rzeczywistego kształtu części. Staram się zrobić przednie zawieszenie skrętne.
Niestety w poszczególnych częściach brakuje znaczników gdzie ma być przebicie na drut. Trochę to utrudnia równomierne złożenie całości.
Tyle na ten weekend. Teraz ciężki tydzień pracy....
-
Piotrek - takie jest założenie. Nawet instrukcja obrazkowa pokazuje że po ramie i podwoziu, silnik jest do złożenia. Potem na całość budujesz karoserię.
Rama jest zrobiona. Zacząłem robić przednie zawieszenie. Instrukcja jest mało dokładna i odbiega od rzeczywistego kształtu części. Staram się zrobić przednie zawieszenie skrętne.
Niestety w poszczególnych częściach brakuje znaczników gdzie ma być przebicie na drut. Trochę to utrudnia równomierne złożenie całości.
Tyle na ten weekend. Teraz ciężki tydzień pracy....
-
Szukałem w internetach i średnio, średnica grubości pręta z jakiego zrobiona jest sprężyna to około 13 mm. Dzieląc to przez skalę wychodzi jakieś 0.052 mm
Przy drucie grubości 1.5 mm średnica pręta od srpężyny miała by jakieś niecałe 4 cm śr..... chyba jednak trochę dużo.... to taka trochę sprężyna jak do kombajna albo czołgu??
-
Szukałem w internetach i średnio, średnica grubości pręta z jakiego zrobiona jest sprężyna to około 13 mm. Dzieląc to przez skalę wychodzi jakieś 0.052 mm
Przy drucie grubości 1.5 mm średnica pręta od srpężyny miała by jakieś niecałe 4 cm śr..... chyba jednak trochę dużo.... to taka trochę sprężyna jak do kombajna albo czołgu??
-
Karol, a to będzie pracowało na tej sprężynie ? Jak tylko jako atrapa to ukręć z drutu na oko 1mm (?) Ja ukręciłem na szybko z 1,5mm2 i widać że za gruba by była
Właśnie, uważam że jak dojdą koła i buda to wahacz się jednak trochę ugnie i prześwity się zmniejszą.. W relacji autora projektu sprężyna jest właśnie wykonana z gurbego drutu i uważam że jest za gruba... Sam mam Zafirę A z 2003 roku i jak patrzę na gabaryty samochodu, to uważam że sprężyny do niej są bardzo cienkie..., także Panie i Panowie... uważam że w tym przypadku jest to odpowiednia grubość drutu na sprężynę
-
Karol, a to będzie pracowało na tej sprężynie ? Jak tylko jako atrapa to ukręć z drutu na oko 1mm (?) Ja ukręciłem na szybko z 1,5mm2 i widać że za gruba by była
Właśnie, uważam że jak dojdą koła i buda to wahacz się jednak trochę ugnie i prześwity się zmniejszą.. W relacji autora projektu sprężyna jest właśnie wykonana z gurbego drutu i uważam że jest za gruba... Sam mam Zafirę A z 2003 roku i jak patrzę na gabaryty samochodu, to uważam że sprężyny do niej są bardzo cienkie..., także Panie i Panowie... uważam że w tym przypadku jest to odpowiednia grubość drutu na sprężynę
-
Chyba masz stare baterie w kalkulatorze, bo mnie wyszło, że sprężyna o średnicy 13 mm w skali 1:25 ma 0,52 mm
Na 7 zdjęciu w podanym linku widać częściowo sprężynę w prawdziwym samochodzie. Ważna jest też liczba zwojów, a ta sprężynka ma ich za mało i są zbyt rozciągnięte... możesz poprawić możesz zostawić.
-
Chyba masz stare baterie w kalkulatorze, bo mnie wyszło, że sprężyna o średnicy 13 mm w skali 1:25 ma 0,52 mm
Na 7 zdjęciu w podanym linku widać częściowo sprężynę w prawdziwym samochodzie. Ważna jest też liczba zwojów, a ta sprężynka ma ich za mało i są zbyt rozciągnięte... możesz poprawić możesz zostawić.
-
Chyba masz stare baterie w kalkulatorze, bo mnie wyszło, że sprężyna o średnicy 13 mm w skali 1:25 ma 0,52 mm
Mi też wychodzi że słabe baterie
13 : 25 = 0,52 a to jest właśnie +/- drut 1mm2 >>> Pi r2 = 1 > r2 = 0,32 > r = 0,56 fi w mm.
A jak chcesz mieć dokładnie 0,52 to standardowa skrętka ma tyle bez izolacji CAT5
Jeszcze jest opcja nasunąć coś na te sprężynki ? Nie znalazłem czegoś co by pasowało
Ostatnia opcja pomaluj sprężynki na czarno, optycznie zgrubieją. To tylko na kobicie czarne wyszczupla (?)
-
Chyba masz stare baterie w kalkulatorze, bo mnie wyszło, że sprężyna o średnicy 13 mm w skali 1:25 ma 0,52 mm
Mi też wychodzi że słabe baterie
13 : 25 = 0,52 a to jest właśnie +/- drut 1mm2 >>> Pi r2 = 1 > r2 = 0,32 > r = 0,56 fi w mm.
A jak chcesz mieć dokładnie 0,52 to standardowa skrętka ma tyle bez izolacji CAT5
Jeszcze jest opcja nasunąć coś na te sprężynki ? Nie znalazłem czegoś co by pasowało
Ostatnia opcja pomaluj sprężynki na czarno, optycznie zgrubieją. To tylko na kobicie czarne wyszczupla (?)
-
Nie bardzo jest git, bo ta sprężynka ma połowę grubości jaką powinna mieć. Będzie po sklejeniu modelu mało widoczna, ale jak już coś w modelu poprawiać to lepiej robić to tak, aby miało ręce i nogi.
Drut 0,5-0,6 mm ciasno zwinięty na odpowiedniej średnicy , a następnie lekko rozciągnięty, aby imitował sprężynę przy odpowiedniej ilości zwojów powinien załatwić temat.
Na zdjęciu w linku widać taką sprężynę, ale jest ona współczesnym odpowiednikiem tej z epoki.
-
Nie bardzo jest git, bo ta sprężynka ma połowę grubości jaką powinna mieć. Będzie po sklejeniu modelu mało widoczna, ale jak już coś w modelu poprawiać to lepiej robić to tak, aby miało ręce i nogi.
Drut 0,5-0,6 mm ciasno zwinięty na odpowiedniej średnicy , a następnie lekko rozciągnięty, aby imitował sprężynę przy odpowiedniej ilości zwojów powinien załatwić temat.
Na zdjęciu w linku widać taką sprężynę, ale jest ona współczesnym odpowiednikiem tej z epoki.
Świetna ta rama i widać że fajnie z detalami opracowana :) nie to co w moim polonezie :D