Scania R620
-
Cześć !
Zygfryd pytał czy będę Scanie robił , no to jest , Scania R620 z wyd. Answer , autorstwa pana Wandtke w skali 1:25. Model wydany jest jako ciągnik siodłowy z naczepą służącą do bliżej nieokreślonych celów :) Jako , że od dawna chodził za mną pomysł zrobienia modelu - solówka + przyczepa, to postanowiłęm zrobić to teraz. Plan zakłąda zbudowanie Scani w wersji trzy osiowej , z trzecią osią wleczoną , do tego przyczepa dwu osiowa z wózkiem skrętnym , czyli obrotnicą. Zabudowa na 99% kontenerowa , ale nie kontenery morskie , chłodnie czy BDF , po prostu zwykły kontener. Plan ( chyba ) ambitny i mam nadzieję , że sie uda. Wiele elemntów muszę zaprojektować samemu , ale też sporo wykorzysta się z wycinanki. Budowę postanowiłem zacząć od tyłu , czyli od przyczepy. Najpierw rama , wózek skrętny z dyszlem i całość. Za niedługo dojdzie zawieszenie i będzie malowanko. Koła oczywiście będą gotowe - gumowe.
P.S. Dla niewtajemniczonych , BDF jest to system kontenerów wymiennych , czyli odczepia się je od ramy , wjeżdża pod nastepne , zapina i w trasę. Najczęściej można je spotkać w firmach kurierskich. Od siebie dodam , że cztery lata śmigałem z BDF i nie polecam , ale to moje zdanie :)
To do usłyszenia...
-
Oś ma na celu obniżenie ramy tym mimośrodem. Wszystkie tego typu przyczepy mają takie osie ?
Pojęcia nie mam :)) Ja zrobiłem takie coś , bo za wysokie jest to mocowanie pod osią , nie chciałem robić od nowa , więc zrobiłem takie rozwiązanie. I cel u mnie jest właśnie taki , rama była za wysoko , więc tym sposobem ją obniżyłem , ale czy tak jest w oryginale , to nie wiem i nie wnikam. Dodam jeszcze , że z przodu będzie tak samo , żeby te mocowania osi były jednej wysokości. Podejrzewam , że jak dojdzie kontener i listwy , to i tak nie będzie tego widać :)
-
Oś ma na celu obniżenie ramy tym mimośrodem. Wszystkie tego typu przyczepy mają takie osie ?
Pojęcia nie mam :)) Ja zrobiłem takie coś , bo za wysokie jest to mocowanie pod osią , nie chciałem robić od nowa , więc zrobiłem takie rozwiązanie. I cel u mnie jest właśnie taki , rama była za wysoko , więc tym sposobem ją obniżyłem , ale czy tak jest w oryginale , to nie wiem i nie wnikam. Dodam jeszcze , że z przodu będzie tak samo , żeby te mocowania osi były jednej wysokości. Podejrzewam , że jak dojdzie kontener i listwy , to i tak nie będzie tego widać :)
-
Siąśc to na pewno nie siądzie , bo wszystko jest sztywne jak wiadomo co :) Mogłem po prostu całe zawieszenie zrobić niższe i nie byłoby problemu , no ale wyszło jak wyszło , stąd takie rozwiązanie. Ona wprawdzie dalej jest trochę za wysoko , ale mówi się trudno , już kombinował nie będę. Wyglądać , to chyba jakos wygląda :))
-
Siąśc to na pewno nie siądzie , bo wszystko jest sztywne jak wiadomo co :) Mogłem po prostu całe zawieszenie zrobić niższe i nie byłoby problemu , no ale wyszło jak wyszło , stąd takie rozwiązanie. Ona wprawdzie dalej jest trochę za wysoko , ale mówi się trudno , już kombinował nie będę. Wyglądać , to chyba jakos wygląda :))
-
Oś ma na celu obniżenie ramy tym mimośrodem. Wszystkie tego typu przyczepy mają takie osie ?
Nie, zawsze oś to cała belka. Chyba, że przyczepa ma jakieś specjalne przeznaczenie, jak np. te do przewozu szkła, czy płyt betonowych. One mają wtedy inne rozwiązania. Ale takie proste, jak ta, co tu jest robiona, to mają oś od koła do koła.
-
Oś ma na celu obniżenie ramy tym mimośrodem. Wszystkie tego typu przyczepy mają takie osie ?
Nie, zawsze oś to cała belka. Chyba, że przyczepa ma jakieś specjalne przeznaczenie, jak np. te do przewozu szkła, czy płyt betonowych. One mają wtedy inne rozwiązania. Ale takie proste, jak ta, co tu jest robiona, to mają oś od koła do koła.
-
Tulipan - ja BDFy ciagałem na tzw. sztywnym dyszlu ( osie blisko siebie , brak obrotnicy ) , ale jak widzę nieraz na firmach kurierskich , to przyczepy maja tak jak Wojok mówi , ośka od koła do koła.
Tymczasem rama dostała kolor , felgi również , więc można było wszystko zmontować w całość.
I do usłyszenia...
-
Tulipan - ja BDFy ciagałem na tzw. sztywnym dyszlu ( osie blisko siebie , brak obrotnicy ) , ale jak widzę nieraz na firmach kurierskich , to przyczepy maja tak jak Wojok mówi , ośka od koła do koła.
Tymczasem rama dostała kolor , felgi również , więc można było wszystko zmontować w całość.
I do usłyszenia...
Cześć !
Zygfryd pytał czy będę Scanie robił , no to jest , Scania R620 z wyd. Answer , autorstwa pana Wandtke w skali 1:25. Model wydany jest jako ciągnik siodłowy z naczepą służącą do bliżej nieokreślonych celów :) Jako , że od dawna chodził za mną pomysł zrobienia modelu - solówka + przyczepa, to postanowiłęm zrobić to teraz. Plan zakłąda zbudowanie Scani w wersji trzy osiowej , z trzecią osią wleczoną , do tego przyczepa dwu osiowa z wózkiem skrętnym , czyli obrotnicą. Zabudowa na 99% kontenerowa , ale nie kontenery morskie , chłodnie czy BDF , po prostu zwykły kontener. Plan ( chyba ) ambitny i mam nadzieję , że sie uda. Wiele elemntów muszę zaprojektować samemu , ale też sporo wykorzysta się z wycinanki. Budowę postanowiłem zacząć od tyłu , czyli od przyczepy. Najpierw rama , wózek skrętny z dyszlem i całość. Za niedługo dojdzie zawieszenie i będzie malowanko. Koła oczywiście będą gotowe - gumowe.
P.S. Dla niewtajemniczonych , BDF jest to system kontenerów wymiennych , czyli odczepia się je od ramy , wjeżdża pod nastepne , zapina i w trasę. Najczęściej można je spotkać w firmach kurierskich. Od siebie dodam , że cztery lata śmigałem z BDF i nie polecam , ale to moje zdanie :)
To do usłyszenia...