PITTS S2B "Akrobata"

  1. dzeja 2021-06-03 22:01:17

    Widzę że stosujemy taką samą metodę produkcji - poxipol i poxilina do środka. A ciekawe jak Doprowadzasz powierzchnię zewnętrzną kopyta do należytej "gładkości :)" ? PS.

    Jerry K


    Metodę przekazał Kilminster. O ile dobrze pamiętam.

    Czym ja mogę szlifować. Wstępne odmoczenie papieru formy. Zeszlifowanie grubszym papierem.

    Potem drobniejszy. Na koniec 2000. Myślę ż wystarczy. A Ty?

    Może jakieś rady. Co szczególnie ważne przy obciąganiu folii na gorąco?

    Wstępne utwardzenie klejem SG i oszlifowanie wnętrza formy. Warstwa ok 1mm poxipoll Wypełnienie Poxiliną Po oszlifowaniu
  1. Jerry K 2021-06-04 08:53:54

    Wytłaczam metodą inną niż Ty. Stosuję odkurzacz (metoda próżniowa). Jak się dobrze nie wygładzi kopyta to wychodzą na wytłoczce nawet najdrobniejsze mikro-skazy. Stąd pytanie o wygładzanie :). Do korekt ubytków stosuję uniwersalną szpachlówkę samochodową, a w razie wątpliwości, całe kopyto maluję farbą w sprayu. Wtedy łatwo można wychwycić wszelkie niedoskonałości. Wygładzanie też drobniutkim papierem ściernym. 

  1. dzeja 2021-06-05 22:50:26

    Jak widać nie mam  maszynki do podciśnieniowego formowania owiewiek. Widywałem przepisy jak zrobić samemu. Przyznam się że oglądając skupiłem sie na roli odkurzacza. Nie zwróciłem uwagi jak jest  rozgrzewana filia. Czasami kupując gotowe zdarzały się takie z bardzo cieniutkim, wiotkim obszarem w porównaniu do reszty. Sądzę że produkowano je maszynką podciśnieniową. 

  1. Jerry K 2021-06-10 07:21:09

    To że w kabinkach robionych metodą próżniową, czy domowymi sposobami, czy u wydawcy na profesjonalnym sprzęcie, są na "szkiełku" obszary cieńsze i grubsze, to wielokrotnie mankament nie do uniknięcia. Wszystko zależy od kształtu kopyta. W przypadku kopyta wysokiego, wąskiego u podstawy i do tego np. graniastego, obszary cieńsze i grubsze zwykle będą. W owiewkach najlepszych do tłoczenia (np. kabinach kroplowych) grubość wytłoczki będzie taka sama na całej powierzchni. Próżniowa jest dobra dlatego, że można wytłaczać "za jednym zamachem" skomplikowane złożone kształty, trudne bądź niemożliwe do osiągnięcia w przypadku zastosowania innych metod.

  1. dzeja 2021-07-04 11:34:01

    Owiewka. Były przymiarki, przycinanie, teraz początek montażu.

  1. Wojok 2021-07-04 11:51:01

    Hmm, nie wiem, czy z przodu bym nie przyciął jeszcze troszkę ? Gdy przykleisz ramki, to mogą się porobić schodki

  1. dzeja 2021-07-04 22:23:19

    Hmm, nie wiem, czy z przodu bym nie przyciął jeszcze troszkę ? Gdy przykleisz ramki, to mogą się porobić schodki

    Wojok


    Obyś nie wykrakał. Liczę, że ramka zamaskuje to co byłoby niepożądane. Zobaczymy

  1. Wojok 2021-07-04 23:48:07

    Trochę to niepokojąco wygląda. Z przodu siedzi dobrze we wnęce, a z tyłu wygląda jakby nie chciała klapnąć do końca

  1. dzeja 2021-07-05 21:10:07

    Mały kroczek. Szpary w tyle nie ma .Jest lekkie wybulenie na bokach. To będę niwelował klejąc ramkę owiewki do kadłuba.

  1. pawelelka77 2021-07-07 09:30:07

    Mógłbyś jeszcze pokazać widok kabinki z boku. Z góry wygląda obiecująco. 

  1. dzeja 2021-07-10 14:34:50

    Mógłbyś jeszcze pokazać widok kabinki z boku. Z góry wygląda obiecująco. 

    pawelelka77


    Jestem dalej i tylko wspomnę, że boki były lekko wybulone. A z ramką wychodzi tak.

  1. AndDi 2021-07-10 14:58:21

    Ładnie to wygląda 

  1. pawelelka77 2021-07-10 16:17:19

    Ramka z tyłu była za długa? Chociaż fotki macro wszystko wychwycą, to myślę, że gołym okiem wygląda to bardzo dobrze..... Na Przeciszów się wyrobisz....

  1. dzeja 2021-07-20 21:44:28

    Ciepło...,.czegoś brak. Efekty  mierne. Element 15a za mały i niedopasowany. Rysunki nie pokazują gdzie przód. Tak jak i przy elemencie 17 nie wiem po złożeniu gdzie góra. Od środka zaznaczyłem ale w kiepskim miejscu.  Myślę nad odciągami i kiepsko widzę naprężanie.

  1. Limaks 2021-07-21 09:01:49

    Po tym jak zmagasz się z tematem widze, że to nie łatwa materia. Niemniej radzisz sobie świetnie mimo problemów z opracowaniem. Kibicuje.

  1. dzeja 2021-07-23 23:07:18

    Płaty złożone. Chyba trafiłem z wyborem gdzie jest góra rozpórki 17. Dzisiaj przetkałem odciągi górnego płata. Nie blokuję ich dopóki nie założę dolnego. Odciągi dolnego czekają na imitację śrub rzymskich. Trzymajcie kciuki.

  1. dzeja 2021-07-25 22:40:59

    Krótki opis jak wykonam imitację śrub rzymskich. Materiały : igła G30 do aparatu insulinowego (średnica 0,3mm ), mały nożyk tapeciak, tekturka. Wyjętą igiełkę nacinam na wymiar 3mm ruchem posuwisto zwrotnym nożykiem tak aby igiełka również się obracała. Kilka ruchów i igła przecięta, a jeśli nie to łatwo ją ułamać.

    0,3mm w skali 1/33 to 10mm w realu. W to wkładam nić stylonową 0,15mm będącą stalówką odciągu 5mm. 

     

  1. dzeja 2021-08-11 18:29:15

    Trochę końcowej drobnicy . Może stać na przednim podwoziu. Śmigiełko gotowe a wklejenie, jak wiechę, będzie ostatnie. Na różnych fotkach widzę jakieś 2 listewki miedzy płatami, coś ala rurka pitota i antena ( bardzo fikuśna). Nie ma ich w opracowaniu . Może ta wersja tego nie wymaga. Acha, nie było też rur wydechowych.

  1. Wojok 2021-08-12 00:10:27

    Hmm, wydaje mi się, że to nie jest ani rurka Pitota, ani antena, ale taki swego rodzaju wzornik wspomagający pilota w określeniu kątów pochylenia i przechylenia samolotu. Coś podobnego było malowane na bocznych szybach Sztukasów.

  1. dzeja 2021-08-12 23:15:24

    Hmm, wydaje mi się, że to nie jest ani rurka Pitota, ani antena, ale taki swego rodzaju wzornik wspomagający pilota w określeniu kątów pochylenia i przechylenia samolotu. Coś podobnego było malowane na bocznych szybach Sztukasów.

    Wojok


    Sprawę antenki mam wyjaśnioną. Ja nie będę robił akrobacji to opuszczę ten element. Rurkę pitota widziałbym pod lewym dolnym płatem? A te listwy pionowe między płatami to chyba przeniesienie sterowania lotkami z dolnego na górny. To wypadało by zrobić. Nie znajduję fotki z umiejscowieniem w miarę widocznym.

Rezultaty 40 - 60 z 62 pozycji
Udostępnij temat: