Witam wszystkich

  1. alekx 2024-10-09 18:42:59

    Jestem pasjonatem modelarstwa, ale w grupie jestem nowicjuszem więc miewam jeszcze problemy z "poruszaniem się" bądź komunikacją. Męcząc się przy modelu przypadkowo znalazłem tę grupę, spodobała mi się i postanowiłem tu przystąpić. Tak więc cześć wszystkim i wierzę że wszyscy są jako kolega/koleżanka 

  1. PAN-KARTON 2024-10-09 18:57:30

    O i teraz pełną gębą witamy Alekxa. Osobiście mam nadzieję że równie szybko zorientujesz się jakie to łatwe założyć relację i pokazać nam swój warsztat modelarski

    Oczywiście mam na myśli co jak wykonujesz podczas pracy nad modelem, a nie samego stanowiska Chociaż miło by było wirtualnie zajrzeć do Ciebie

  1. Zbyszek001 2024-10-09 19:54:58

    Siemasz. Dobrze że jesteś. Masz rację to chyba najbardziej przyjazne forum.midelarskie. czadem damy sobie po razazie ale potem idziemy na piwo.

    Pytaj o co chcesz. Nikt nie nakrzyczy. Pisz PW.

    Zarejestrowany klikasz na nik. Baner napisz wiadomość . Wpisz temat i pisz.

    Tylko nie zawsze tu ciągle wszyscy są.

    A ważne. Dobrze że jesteś.

  1. alekx 2024-10-09 21:25:23

    Obecnie jestem na etapie budowy modeli F-14A TOMCAT pana Halińskiego oraz Pzkpfw V "PANTHER" tegoż samego pana, ale jestem już prawie na etapie końcowym. Prace przy samolocie były bardzo ciężkie przez błędy wydawcy, zły opis, słabe rysunki i dzięki temu znalazłem waszą/naszą grupę. Najgorszym błędem w samolocie były stateczniki pionowe gdzie prawy wydrukowany był tak jak lewy zamiast odwrotnie ale znalazłem na to bardzo dobry sposób, który polega na tym że zrobiłem w kolorze lustrzane ksero na zwykłym papierze oraz na brystolu. Ze zwykłego papieru obciąłem dolny kawałek poniżej czerwonego paska i nakleiłem na oryginalny a z brystolu element przejścia statecznik-kadłub. 

  1. Kikol77 2024-10-10 10:00:58

    Hej

    Witamy na kartonówkach :) 

    Oprócz relacji która możesz mimo zaawansowanego stadium załorzyć, mozesz tez dodać swoje modele juz zrobione do galerii :)

    pozdrawiam

    Krystian

  1. alekx 2024-10-10 16:57:17

    Do grupy zarejestrowałem się w takim czasie że modele w zasadzie mam gotowe, a panterę i tomcata pana Halińskiego prawie kończę. Jedynie Nysę z wydawnictwa Modelik mam w stanie początkowym. Z czasem postaram się dodawać zdjęcia modeli - gotowych oraz tych które będę rozpoczynać. Następnym samolotem będzie Hawker Hurricane 

  1. Jacek-KP 2024-10-10 22:20:08

    Cześć! Miło powitać kolejnego miłośnika kartonu ;-)
    Mam w planie sklejenie TOMCATA od Hala, ale trochę martwi mnie to, co napisałeś o błędach. Opisz je proszę w krótkiej relacji podsumowującej twoją pracę na tym modelem.

    Witaj w klubie - Jacek P.

  1. Kikol77 2024-10-10 23:46:16

    Popieram Jacka ja tez mam tego tomcata i fajnie by było na starcie miec plan pola minowego :)

  1. PAN-KARTON 2024-10-14 15:14:45

    Siemasz. Dobrze że jesteś. Masz rację to chyba najbardziej przyjazne forum.midelarskie. czadem damy sobie po razazie ale potem idziemy na piwo.

    Tylko nie zawsze tu ciągle wszyscy są.

    Zbyszek001

    Zbychu, trzymam za słowo, nawet jak miałbym miał wcześniej dać po razie

    Ja jestem ciągle

  1. tulipan740i 2024-10-14 15:41:31

    Siemanko. 

    Witam na forum. 

    Tomcat od Hala ogólnie jest trudny modelem, jednak mimo wspomnianych błędów w opracowaniu uważam go za bardzo fajny model tego samolotu. Warto się trochę pogimnastyjować tylko tak z umiarem a nie jakieś  pół dekady. 

     

  1. alekx 2024-10-15 21:05:25

    Cześć 

    Przy klejeniu tego modelu są zalecenia aby takie zestawy jak wnęka z drabinką (D), uchwyty (C) skleić i przykleić do poszycia "na styk". Ja zrobiłem udogodnienia takie, że do głównych brył dokleiłem paski wykonane z kartki jaką używa się np do ksero i przy ich pomocy dokleiłem te zestawy do odpowiednich części poszycia kadłuba. Przy elementach 13 i 14 w miejscach gdzie wchodzi wnęka głównego podwozia wkleiłem paski z brystolu, ścianki tychże wnęk (a jest ich wiele) wg autora mają być sklejane na styk a ja posklejałem je przy pomocy pasków szerokości 6mm (3/3) o odpowiedniej długości. Do tego również używałem cienkiej kartki gdyż połączenie brystolem przez jego grubość mogłoby utrudnić wsunięcie gotowego elementu w kadłub. W trakcie sklejania tych wnęk miejsce gdzie ma być wklejana goleń podwozia od strony niezadrukowanej wzmocniłem podwójną warstwą tektury, wyszlifowałem otwór odpowiadający średnicy sklejonej goleni i dopiero po tym wkleiłem wnękę. W późniejszym etapie miałem gwarancję że podwozie będzie stabilne.

    Nie da się wszystkiego ująć za jednym razem, tak więc cdn. 

  1. alekx 2024-10-15 21:58:52

    Przypomniał mi się jeszcze jeden podpunkt. Dolne poszycie centralnej części kadłuba elementy 13 i 14. Przy 14-ce paski łączące są z obu stron więc najpierw ten element przykleiłem do wręg, a 13-kę dokleiłem do kadłuba wraz z przyklejoną do niej wnęką jednocześnie wsuwając wystającą część do 14-ki. Następnie dokleiłem 15 i 16. Dysze wylotowe 18 przymierzyłem na sucho. We wręgach W10 musiałem powiększyć otwór a gdy miałem pewność że lekko wejdzie to wkleiłem dysze jednocześnie z 17-ką. W części 17 na ząbki należy naklejać 18 f i g więc odchyliłem je na zewnątrz a część 18 połączyłem z 17 na krawędzi poniżej ząbków. Przedniej części jeszcze nie łączyłem z centralną. 

  1. alekx 2024-10-17 15:04:57

    Hej 

    Modele samolotów w zależności od kategorii oraz dyspozycji wolnego czasu można skleić w ciągu 1~2 tygodni, a są takie które wymagają nawet pół roku ;-). Oczywiście mowa tylko o samolotach, okręty czy pojazdy mogą zająć jeszcze więcej czasu. Ogólnie znana zasada "Śpiesz się powoli" czy też "Lepiej trzy razy przymierzyć aby raz skleić". 

  1. alekx 2024-10-23 20:38:59

    Cześć 

    Ciężko mi będzie opisać budowę modelu oraz błędów w krótkiej relacji. Na początek skupię się na przedniej części gdzie znajduje się kabina pilotów. Model zamierzam wykonać z odsłoniętym radarem, otwartą drabinką etc. W takim przypadku od segmentu 2 odciąłem zalecany kawałek, posklejałem segmenty 1+2 (wcześniej wewnętrzną część pomalowałem szarą farbką) i odłożyłem na bok oraz kontynuowałem dalszy etap budowy czyli skleiłem szkielet (P2, W3-W6). We wrędze W4 najpierw wyciąłem wnękę na kabinę i po wyszlifowaniu krawędzie nasączyłem klejem Kropelka, następnie wyciąłem dolną część na wnękę podwozia, powtórzyłem czynność z Kropelką i dopiero po tym wyciąłem szczeliny na podłużnice. Oklejanie rozpocząłem od przodu czyli od segmentów 3 (z kawałkiem segmentu 2) do 6. W segmencie 5 mieszczą się uchwyty zest.C oraz drabinka zest.D. Ścianki wnęk okleiłem paskami wykonanymi ze zwykłej kartki na jakiej drukowane są wręgi bądź opis tak aby pasek wystawał przed krawędź na 3-4 mm (wystająca część służy do przyklejenia od wewnątrz do segmentu zamiast mocowania na styk). Wnękę D1 wkleiłem z ruchomą częścią D12 (reszta dojdzie w późniejszym etapie). Podobne paski powklejałem w segmentach 5,6 przy otworze na wnękę podwozia. Po oklejeniu szkieletu okazało się że tylna część segmentu 6 nie zgrywa się z wręgą W6. Moim sposobem na "zwalczenie" tego błędu było ponowne wykorzystanie wręgi W6 z kserokopii.

    Przed rozpoczęciem klejenia zawsze robię ksero wszystkich arkuszy z elementami modelu. Ksero robię na zwykłym papierze czarno/białe (niczym tytuł utworu Kombii "Black and White" ), a w przypadku tego modelu potrzebne będzie również ksero kolorowe, ale o tym w późniejszym artykule odnośnie centralnej części.

  1. Sebastian01 2024-10-24 06:59:09

    Alex, relacje to nie tutaj :)

    Kliknij: Forum -> Relacje z budowy -> Dodaj temat.

    Jakby co to pytaj.

    P.S. I oczywiście zdjęcia, w myśl powiedzenia "Jeden obraz wart tysiąca słów".

Rezultaty 0 - 15 z 15 pozycji
Udostępnij temat: