Konkurs 20UK Jelcz 004 GCBA
-
Dołączam do konkursu, dawno mnie tu nie było. Jelcz jaki jest każdy widzi, ale autor projektu zepsuł kabinę. Ktoś na forum przerabiał temat, ale nie pamiętam kto. Więc wołam do tablicy Skorpion, Sebastian01 , Pawelelka77 któryś z was przerabiał kabinę jelcza z tego co pamiętam. Jeśli możecie to podzielcie się proszę gotowym projektem.
Jak narazie walczę z ramą.
-
Piotrze ponieważ jesteś niekwwestionowanym specialistą budowlanym nieco muszę cię skorygować w tematach pojazdów otóż resor to nie amortyzator :)
Bardziej poprawna nazwa to spręzyna piórowa, wkazdym zawieszeniu mamy element sprężysty i tłumiacy, elementy sprezyste to sprazyny resory belkiskrętne itp
część tłumiaca to amortyzator gazowy, olejowy mieszany cierny itd
Spręzyna ma za zadanie wybierać nierówności podłoża i nie przenosić nierówności drogi na karoserie samochodu, niestety sama sprązyna mimo wybierania nierówności powoduje bujanie sie nadwozia ciagłe zmiany balansu i wpływa niekozystnie na przyczepność i kontrole toru jazdy pojazdu.
I tu z pomoca wchodzi amortyzator :) ma on na cemu tłumienie drgań steruje też zakresem pracy sprężyny, sprawia ze karoseria pozostaje stabilna mimo dynamiki na kołach, sprawiaja ze ostre wyboje staja sie miękkie i komfortowe w kabinie i nie mamy choroby morskiej od bujania :D Do tego amortyzatory wpływaja znaczaco na przyczepniść oraz poprawiaja kontrole nad pojazdem.
Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D
PS w wielu konstrukcjach stosuje sie zespolone elementy sprężynowe i tłumiace, motocykle, rowery, przednie zawieszenie wielu aut osobowych (Kolumna MacPhersona) - na przykład w dobrze ci znanym widelcu przednim w rowerze wyczynowym masz dwie regulacje jedna to siła sprężyn druga to poziom tłumienia :)
-
Piotrze ponieważ jesteś niekwwestionowanym specialistą budowlanym nieco muszę cię skorygować w tematach pojazdów otóż resor to nie amortyzator :)
Bardziej poprawna nazwa to spręzyna piórowa, wkazdym zawieszeniu mamy element sprężysty i tłumiacy, elementy sprezyste to sprazyny resory belkiskrętne itp
część tłumiaca to amortyzator gazowy, olejowy mieszany cierny itd
Spręzyna ma za zadanie wybierać nierówności podłoża i nie przenosić nierówności drogi na karoserie samochodu, niestety sama sprązyna mimo wybierania nierówności powoduje bujanie sie nadwozia ciagłe zmiany balansu i wpływa niekozystnie na przyczepność i kontrole toru jazdy pojazdu.
I tu z pomoca wchodzi amortyzator :) ma on na cemu tłumienie drgań steruje też zakresem pracy sprężyny, sprawia ze karoseria pozostaje stabilna mimo dynamiki na kołach, sprawiaja ze ostre wyboje staja sie miękkie i komfortowe w kabinie i nie mamy choroby morskiej od bujania :D Do tego amortyzatory wpływaja znaczaco na przyczepniść oraz poprawiaja kontrole nad pojazdem.
Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D
PS w wielu konstrukcjach stosuje sie zespolone elementy sprężynowe i tłumiace, motocykle, rowery, przednie zawieszenie wielu aut osobowych (Kolumna MacPhersona) - na przykład w dobrze ci znanym widelcu przednim w rowerze wyczynowym masz dwie regulacje jedna to siła sprężyn druga to poziom tłumienia :)
-
Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D
Dałem ciała, zły dobór słów. Za szybko się tu dzieje ostatnio. Ale paru rzeczy nie wiedziałem z tego co piszesz i dzięki Ci za wyjaśnienie tematu.Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D , a to ? :
Nomen omen to model o nazwie "SCALPEL" ( rower dla modelarzy ) od firmy Canondale z systemem zawieszenia lefty.
Jeździłem na podobnym 26" przez pół sezonu... kurcze w 2004??? Nie szło się przyzwyczaić. Za każdym razem jak spoglądałem pod przednie koło miałem wrażenie że już po mnie
-
Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D
Dałem ciała, zły dobór słów. Za szybko się tu dzieje ostatnio. Ale paru rzeczy nie wiedziałem z tego co piszesz i dzięki Ci za wyjaśnienie tematu.Miało byc prosto mam nadzieje że jest :D , a to ? :
Nomen omen to model o nazwie "SCALPEL" ( rower dla modelarzy ) od firmy Canondale z systemem zawieszenia lefty.
Jeździłem na podobnym 26" przez pół sezonu... kurcze w 2004??? Nie szło się przyzwyczaić. Za każdym razem jak spoglądałem pod przednie koło miałem wrażenie że już po mnie
-
Warto zwrócić uwagę na specjalną grupę farb firmy Vallejo. Grupa produktów określana przez producenta Special – SFX. Jest to zestaw kilkunastu farb przeznaczonych do tworzenia efektów specjalnych, głównie na figurkach postaci ożywionych lub robotach. Krew, rany, żółć ale też rdza, i korozja w tym wydaniu są wyjątkowo realistyczne. Jest to nowa seria z 2024 roku. Bardzo ciekawe sa farby np. Rust, które zawierają ziarna piasku i poza barwą tworzą charakterystyczną strukturę. Z kolei farby przeznaczone do tworzenia efektów krwi różnią się nasyceniem i lepkością. Niektóre z nich są zdesaturowane – odnasycone (ang. desaturated). Pełny opis i oferta w linku poniżej.
-
Warto zwrócić uwagę na specjalną grupę farb firmy Vallejo. Grupa produktów określana przez producenta Special – SFX. Jest to zestaw kilkunastu farb przeznaczonych do tworzenia efektów specjalnych, głównie na figurkach postaci ożywionych lub robotach. Krew, rany, żółć ale też rdza, i korozja w tym wydaniu są wyjątkowo realistyczne. Jest to nowa seria z 2024 roku. Bardzo ciekawe sa farby np. Rust, które zawierają ziarna piasku i poza barwą tworzą charakterystyczną strukturę. Z kolei farby przeznaczone do tworzenia efektów krwi różnią się nasyceniem i lepkością. Niektóre z nich są zdesaturowane – odnasycone (ang. desaturated). Pełny opis i oferta w linku poniżej.
Dołączam do konkursu, dawno mnie tu nie było. Jelcz jaki jest każdy widzi, ale autor projektu zepsuł kabinę. Ktoś na forum przerabiał temat, ale nie pamiętam kto. Więc wołam do tablicy Skorpion, Sebastian01 , Pawelelka77 któryś z was przerabiał kabinę jelcza z tego co pamiętam. Jeśli możecie to podzielcie się proszę gotowym projektem.
Jak narazie walczę z ramą.