Konkurs 20UK - Ratusz w Tarnowskich Górach 1:87

1. FSO 2025-03-08 15:50:51

No i stało się. Po długim namyśle podejmuję się budowy trzeciego konkursowego modelu. Jest to ratusz w Tarnowskich Górach w skali 1:87 ze Świata z Kartonu.

Architekturę wymyśliłem sobie niedawno, trochę podpytałem Piotrka gdzie szukać dobrych modeli, wskazał mi kierunki (za co bardzo jeszcze raz dziękuję) i wybrałem sobie model, który po prostu mi się spodobał. Nie chciałem czegoś prostego, bardziej coś efektownego i na czym mógłbym połamać przysłowiowy skalpel i się na nim dużo nauczyć. Wybór padł na ratusz - raczej skomplikowany, ale udało mi się trafić skalą do reszty.

Nie znam się na architekturze, więc śmiało mnie poprawiajcie jak będę pisał brednie i mylił pojęcia. No i jako, że to jest mój pierwszy budynek (nie licząc kibli i CPNu), to Wasze uwagi będą dla mnie niezwykle cenne.

Trochę już zacząłem. Początek to taka wnęka przy wejściu, wydaje mi się że to najtrudniejszy element całego budynku, szczególnie że tu jest takie sklepienie łukowe (chyba dobrze piszę), a rysunki są średnie i bez opisu. Zresztą sam autor tak napisał w tekście, że model jest trudny i nie dawał objaśnień każdej części po kolei. Zatem doświadczeni sobie poradzą, reszta w tym ja ma wała:).

Także jadę dalej i posługuję się też moją wyobraźnią i intuicją.

1. AndDi 2025-03-08 16:37:44

Ładny ten ratusz. Jakąś okolicę dorobisz?

1. PAN-KARTON 2025-03-08 17:54:51

Ładny ten ratusz. Jakąś okolicę dorobisz?

AndDi

TAK... i tuż obok latarnia morska we Władysławowie co pokazuje prosta podstawka

AndDi nie dokładaj.

Obejmuje ten projekt specjalnym patronatem 23 godziny na dobę  bo to 23 model w konkursieChyba że będzie sprzeciw firmy FSO-CITY I ja jakieś rusztowania postawię może ?

1. mirkuch 2025-03-09 09:04:36

Mikołaj oglądałem zdjęcia arkuszy wycinanki w necie - powiem Ci, że wybór ładny, ale wycinanka to wyzwanie Trzymam kciuki, super temat 

1. AndDi 2025-03-09 09:40:44

AndDi nie dokładaj.

PAN-KARTON