Bus....Airbus, train......skytrain czyli C-47B/MPModel/1:33

  1. Limaks 2024-08-16 23:24:10

    Bardzo dobry ruch z tymi klapami. Niewątpliwie doda to realizmu. Ciekawi mnie jak zrobisz imitacje silników? 

    Osłony z przepieknie zrobione. Schludnie. Bardzo ładnie Ci to wychodzi.

  1. pawelelka77 2024-08-17 07:27:40

    Kamil, silniki zasadniczo w standardzie... ale jeszcze im się nie przyglądałem. Miałem sygnał by skontrolować ich średnicę względem okapowania. Podobno był jakiś problem z ich wsunięciem. Jakby wchodziły na styk....

    To już ostatnia faza budowy. Potem lakierowanie. Także, trzymać kciuki...

  1. PAN-KARTON 2024-08-17 11:48:07

    Wpis z 2024-08-16 11:56:28 - zdjęcie nr 2

    Wyjaśniło się wiele, genialny materiał szkoleniowy od Pawła dla wszystkich GRATIS Oczywiście dla Tych co wiedzą, wiedza ta jest oczywistą oczywistością

    Ja osobiście najbardziej doceniam i uwielbiam takie ujęcia z kunsztu pracy.  Cytując klasyka z lekką przeróbką: "jak wygląda sklejony koń każdy widzi" "jak konia skleić ? to tajemnica ukryta w takich zdjęciach, ichaaaaa"

  1. pawelelka77 2024-08-17 12:16:03

    Koń, powiadasz.... Tak dla przypomnienia załczam link do relacji z budowy Mitchella. Nieco poniżej jest przedstawiony sposób budowy okapowania....

     

  1. PAN-KARTON 2024-08-17 12:21:09

    Link prowadzi do Twojej galerii (?) tak miało być czy mieliśmy zobaczyć co innego ?

    Ja Wasze galerie przeglądam nałogowo co jakiś czas i próbuje zapamiętać ogrom Waszej pracy ucząc się ile mogę.

    Edit:

    O !? znikł link z wpisu ?

  1. PAN-KARTON 2024-08-17 12:57:44

    Widziałem to cudo ! Jak Kamil mnie szkolił to wspominałem taką "technologię" a on to potwierdził !

    Czasami mogę czegoś nie zajarzyć w pierwszej chwili bo jestem totalnym "ludziem" z pamięcią fotograficzną ! Nie zaskoczycie mnie, ja naprawdę przewertowałem całe dostępne forum ! I polecam to zrobić.

  1. pawelelka77 2024-08-18 22:52:23

    No, dobra, to lecimy dalej...

    Silniki. Te, są dosyć uproszczone...., nawet graficznie.... Cylinder składa się z dwóch walców o różnych średnicach. I tyle. W zasadzie wystarczy, bo tam i tak nic nie wdać. Ciemno-szara grafika, to raczej słaby pomysł. Przydały by się choć symbolicznie narysowane żebra na cylindrach i popielate wypełnienie. Żeby nie wyglądało to  tak ponuro, przetarłem wszystko suchym pędzlem z kolorem aluminium. Tak symbolicznie.

    Faktycznie średnica pierwszego rzędu cylindrów jest zbyt duża o jakieś 3mm. Wszystkie cylindry pierwszego rzędu musiałem obniżyć o dobre 1,5mm. Okapowanie w C47 jest nieco inne niż w Li2 i byćmoże Wojtek Ceva nie miał z tym problemu, bo o tym nie wspominał.

    Na ten moment jeden silnik gotowy, a drugi w częściach

  1. PAN-KARTON 2024-08-20 18:56:23

    Poskładane jak klocki LEGO, kolego

    Silniki fakt, autor opracowania mógł przynajmniej prążki porysować na cylindrach. Teraz wygląda to jak automat do srebrnych napojów albo konserw bez etykiety . Ale przyjdą śmigła to się zdziwimy z efektu

  1. Wojok 2024-08-20 23:12:01

    Na drążki popychaczy zaworów polecam pręciki grafitowe do ołówków - świetnie się prezentują w tej roli.

  1. pawelelka77 2024-08-21 07:53:16

    Poskładane jak klocki LEGO, kolego

    Silniki fakt, autor opracowania mógł przynajmniej prążki porysować na cylindrach. Teraz wygląda to jak automat do srebrnych napojów albo konserw bez etykiety . Ale przyjdą śmigła to się zdziwimy z efektu

    PAN-KARTON


    No niestety, Piotrze szału nie ma. Graficznie można było to inaczej rozwiązać. Tutaj foto rozjaśnia flesz, a w rzeczywistości silniki tak się nie błyszczą. Śmigła może faktycznie nieco to zamaskują...

    Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?

  1. Wojok 2024-08-21 10:11:42

     

    Wojok, pomysł z wkładami grafitowymi naprawdę interesujący. W kolejnym projekcie przetestuję ten patent. Pytanie tylko, czy jakoś je wzmacniasz, np SG? Czy nie są zbyt kruche?

    pawelelka77

    Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.

  1. pawelelka77 2024-08-21 23:18:22

     

    Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.

    Wojok


    Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?

    Dzisiaj trochę przysiadłem, żeby nadgonić robotę. Zmontowałem wszystko, co miałem już wcześniej przygotowane. I tak: silniki, okapowanie, wloty powietrza chłodnic oleju(jeśli dobrze myślę) i chyba jakieś odpowietrzenie, które wygląda jak lufa karabinu...

    Cieszę się, bo koniec budowy c 47 coraz bliże...j

  1. Wojok 2024-08-22 21:18:28

     

    Nic z nimi nie robię - nie są takie kruche, jakby się mogło wydawać, a poza tym pewnie by straciły tę idealną powierzchnię i ten ciekawy, metaliczny kolorek.

    Wojok


    Jeszcze powiedz jaką średnicę używasz? 0,5mm, czy mniejsza?

     

    pawelelka77


    Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźć

    Ale nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm

     

  1. PAN-KARTON 2024-08-22 22:14:18

    Nie powiem Ci, bo nie umiem ich znaleźć

    Ale nie wydaje mi się, żeby one były cieńsze niż 0.5 mm

     Wojok


    Mam to samo, toć mają one przeszło 30 lat... Mam gdzieś zgrupowane wkłady i oprawy !

    Na 100% były 0,3 - 0,5 - 0,7 - 1,0 - 1,2 do cyrkla itd...  i to o różnych twardościach ( od H5 do B5 ) ale mam i taki 4,0mm ( miś B8 - wungiel prawie ) do... niepamętam, chyba cieniowałem nim rysunki

    Grafity są mega kruche zgodnie z ich skalą twardości.

    Patent fajny nie tylko do silników ! A jak się fajnie maluje bez podkładu !

    Ode mnie >>> pył grafitowy w połączenie z CA da się formować. Dziś chyba są prostsze sposoby na zrobienie n.p. pręcika ferrytowego do modelu radyjka w pudełku po zapałkach zrobiłem kiedyś takie.

  1. pawelelka77 2024-08-28 23:25:51

    No to siup.... Jeszcze antenki i do lakierni...albo odwrotnie...

  1. Wojok 2024-08-29 00:43:54

    Lakiernia...na gotowym modelu...już się boję

  1. PAN-KARTON 2024-08-29 08:36:54

    Miejmy nadzieję że ostatnie doswiadczenia z lakierem spowodują jakieś proby chemii ?

    Trzymam kciuki

    Z postępu prac mozna sie spodziewać "widzenia" na żywo w Przeciszowie. 

  1. pawelelka77 2024-08-29 09:51:39

    Lakiernia...na gotowym modelu...już się boję

    Wojok
    Tym razem się nie obawiam lakierowania. Wellingtona też lakierowałem i było git. Na początek zwykły połysk z puszki, a mat muszę poszukać ten sam co na wellingtona.
    Do Przeciszowa, jak nic się nie wydarzy, to doleci z Mitchell'em. Taka odmiana, bo tym razem bez pojazdów komunikacji publicznej



  1. pawelelka77 2024-08-31 23:08:22

    I to już ostatnia wrzutka przed lakiernią i galerią..... Wszystkie popychacze trymerów, maszty antenowe i coś tam jeszcze, przymocowane.... Naciąg anten na maszty wykonam po lakierowaniu. Doklejając siłowniki trymerów natrafiłem na ciekawostkę, której chyba autor nie wychwycił. Otóż na "stateczniku poziomym" lewym popychacz jest zamontowany na górze steru, natomiast na "stateczniku poziomym prawym", od spodu....

  1. pawelelka77 2024-09-18 13:19:40

    Czołem!

    Dla zainteresowanych, dorzuciłem kilka fotek z pleneru. Niestety moja miejscówka została zaorana, a ta wypada dosyć średnio. No ale cóż, może do następnego modelu znowu wszystko się zazieleni...?

Rezultaty 80 - 100 z 101 pozycji
Udostępnij temat: