Junkers Ju-87 Stuka MM
-
Zmiana tematu - trochę sknociłem montaż kadłuba w Mustangu z WAk-u, wiec odłożyłem go na dłuższą chwilę. W ramach przerywnika postanowiłem zrobić waloryzowaną wersję samolotu Junkers Ju-87 Stuka z Małego Modelarza. Relacja będzie przyspieszona, bo wręgi wyciąłem już dwa tygodnie temu. Wszystkie arkusz malowane dwa razy caponem.
-
A teraz prezentacja segmentów kadłuba. Niektóre części miały przesunięta grafikę. Zastosowałem chirurgiczne cięcie zdejmując kolorową warstwę papieru. Potem zamieniłem miejscami i dokleiłem tak, aby linie się zeszły. Szczególnie zależało mi spodzie, bo tam czarne kreski bardzo dobrze widać na niebieskim tle. Kleję klejem wodnym firmy ASTRA, odpowiednik BCG.
-
A teraz prezentacja segmentów kadłuba. Niektóre części miały przesunięta grafikę. Zastosowałem chirurgiczne cięcie zdejmując kolorową warstwę papieru. Potem zamieniłem miejscami i dokleiłem tak, aby linie się zeszły. Szczególnie zależało mi spodzie, bo tam czarne kreski bardzo dobrze widać na niebieskim tle. Kleję klejem wodnym firmy ASTRA, odpowiednik BCG.
-
Witam ja również będę obserwował z zaciekawieniem, sentyment do Małego Modelarza pozostał i ja tez robie przerywniki w postaci starych modeli :)
Ja mam załorzenie ze musze uszanować MM i nie szaleje z waloryzacją poprostu staram się wycisnać ile sie da z 20-30 letniego opracowania i modelu :)
Teraz jako przerywnik na matę wjechał F4U i bedzie standard z drobnymi dodatkami w stylu z tamtych lat :) na przykład planuje wyposarzenie kabiny (której brak w modelu) żeby wyglądała jak by była zaprojektowana w tamtych czasach :)
-
Witam ja również będę obserwował z zaciekawieniem, sentyment do Małego Modelarza pozostał i ja tez robie przerywniki w postaci starych modeli :)
Ja mam załorzenie ze musze uszanować MM i nie szaleje z waloryzacją poprostu staram się wycisnać ile sie da z 20-30 letniego opracowania i modelu :)
Teraz jako przerywnik na matę wjechał F4U i bedzie standard z drobnymi dodatkami w stylu z tamtych lat :) na przykład planuje wyposarzenie kabiny (której brak w modelu) żeby wyglądała jak by była zaprojektowana w tamtych czasach :)
-
F4U Corsair to ładny samolot chociaż przysparzał pilotom kłopotów podczas lądowania. Stare opracowanie z MM nie powala kolorystyką, ale jest dobrze opracowane. Może ktoś go poprawi kolorystykę?
Zrobiłem śmigła do Stuki (nieco zwaloryzowane) i wyposażenie kabiny skopiowane z modelu późniejszego. Niestety nie pasuje ono 1:1 i trzeba niektóre elementy przycinać. Dorobiłem też dodatkową wręgę do kabiny pilotów, aby było o co oprzeć fotele.
-
F4U Corsair to ładny samolot chociaż przysparzał pilotom kłopotów podczas lądowania. Stare opracowanie z MM nie powala kolorystyką, ale jest dobrze opracowane. Może ktoś go poprawi kolorystykę?
Zrobiłem śmigła do Stuki (nieco zwaloryzowane) i wyposażenie kabiny skopiowane z modelu późniejszego. Niestety nie pasuje ono 1:1 i trzeba niektóre elementy przycinać. Dorobiłem też dodatkową wręgę do kabiny pilotów, aby było o co oprzeć fotele.
-
Ładnie to wszystko wygląda. Osłony kół nie wyszły tak źle. Chyba były traktowane kulką? Teraz ważny etap. Uważaj, żeby dobrze skleić skrzydła. Zwróć uwagę na ich wznios. Często w modelach Stuka i Corsair to "W" jest za płaskie.
Dzięki za cenną uwagę. Sprawdziłem mocowanie wręg przed przyklejeniem skrzydeł. Jest 20', czyli między częścią środkową, a płatem jest 160'. Kulka była w użyciu. Kupiłem niedawno porządną, sztywną matę do "kulkowania". W ogłoszeniach dałem informację, że mam kilka sztuk na sprzedaż.
-
Ładnie to wszystko wygląda. Osłony kół nie wyszły tak źle. Chyba były traktowane kulką? Teraz ważny etap. Uważaj, żeby dobrze skleić skrzydła. Zwróć uwagę na ich wznios. Często w modelach Stuka i Corsair to "W" jest za płaskie.
Dzięki za cenną uwagę. Sprawdziłem mocowanie wręg przed przyklejeniem skrzydeł. Jest 20', czyli między częścią środkową, a płatem jest 160'. Kulka była w użyciu. Kupiłem niedawno porządną, sztywną matę do "kulkowania". W ogłoszeniach dałem informację, że mam kilka sztuk na sprzedaż.
-
Ładnie to wszystko wygląda. Osłony kół nie wyszły tak źle. Chyba były traktowane kulką? Teraz ważny etap. Uważaj, żeby dobrze skleić skrzydła. Zwróć uwagę na ich wznios. Często w modelach Stuka i Corsair to "W" jest za płaskie.
Dzięki za cenną uwagę. Sprawdziłem mocowanie wręg przed przyklejeniem skrzydeł. Jest 20', czyli między częścią środkową, a płatem jest 160'. Kulka była w użyciu. Kupiłem niedawno porządną, sztywną matę do "kulkowania". W ogłoszeniach dałem informację, że mam kilka sztuk na sprzedaż.
Sztywna mata do kulkowania? Mógłbyś pokazać swoją matę? Cały czas żyłem w przekonaniu, że to raczej powinno być miększe?
-
Ładnie to wszystko wygląda. Osłony kół nie wyszły tak źle. Chyba były traktowane kulką? Teraz ważny etap. Uważaj, żeby dobrze skleić skrzydła. Zwróć uwagę na ich wznios. Często w modelach Stuka i Corsair to "W" jest za płaskie.
Dzięki za cenną uwagę. Sprawdziłem mocowanie wręg przed przyklejeniem skrzydeł. Jest 20', czyli między częścią środkową, a płatem jest 160'. Kulka była w użyciu. Kupiłem niedawno porządną, sztywną matę do "kulkowania". W ogłoszeniach dałem informację, że mam kilka sztuk na sprzedaż.
Sztywna mata do kulkowania? Mógłbyś pokazać swoją matę? Cały czas żyłem w przekonaniu, że to raczej powinno być miększe?
Zmiana tematu - trochę sknociłem montaż kadłuba w Mustangu z WAk-u, wiec odłożyłem go na dłuższą chwilę. W ramach przerywnika postanowiłem zrobić waloryzowaną wersję samolotu Junkers Ju-87 Stuka z Małego Modelarza. Relacja będzie przyspieszona, bo wręgi wyciąłem już dwa tygodnie temu. Wszystkie arkusz malowane dwa razy caponem.