Wielka japońska zmyłka - Suzukaze 20 "Omar"
-
Hehe wiem do czego ten komentarz
. Też mi się nie do końca to ustawienie goleni podoba ale robiłem po projekcie
.
Jak sama nazwa wskazuje to jest zawieszenia i musi jedno z drugim współpracowaćMi nie do końca chodziło o golenie, bo one są raczej w "ustawieniu stałym po otwarciu podwozia" Zastanowiło mnie ustawienie samych kół ? Wiadomym jest że samolot raczej nie jeździ a lata. Czy nie uwzględnia się ścinanie opon przy zetknięciu z pasem i chwilę później pod obciążeniem ?
A może to właśnie na goleniach dokonuje się korekta prowadzenia ?
W motoryzacji mówimy na to "zbieżność"
-
Hehe wiem do czego ten komentarz
. Też mi się nie do końca to ustawienie goleni podoba ale robiłem po projekcie
.
Jak sama nazwa wskazuje to jest zawieszenia i musi jedno z drugim współpracowaćMi nie do końca chodziło o golenie, bo one są raczej w "ustawieniu stałym po otwarciu podwozia" Zastanowiło mnie ustawienie samych kół ? Wiadomym jest że samolot raczej nie jeździ a lata. Czy nie uwzględnia się ścinanie opon przy zetknięciu z pasem i chwilę później pod obciążeniem ?
A może to właśnie na goleniach dokonuje się korekta prowadzenia ?
W motoryzacji mówimy na to "zbieżność"
-
Hmm, nietrudno sobie wyobrazić, że takie zawieszenie ma ciężki żywot.
A co do geometrii, to też raczej istotna sprawa - im prędkości startu i lądowania większe, tym istotniejsza.
Natomiast, czy mechanicy regulują geometrię zawieszenia, czy ono jest przez producenta ustawione i niezmienne - nie mam pojęcia. Trzeba by jakiegoś mechanika wyrwać do odpowiedzi
-
Hmm, nietrudno sobie wyobrazić, że takie zawieszenie ma ciężki żywot.
A co do geometrii, to też raczej istotna sprawa - im prędkości startu i lądowania większe, tym istotniejsza.
Natomiast, czy mechanicy regulują geometrię zawieszenia, czy ono jest przez producenta ustawione i niezmienne - nie mam pojęcia. Trzeba by jakiegoś mechanika wyrwać do odpowiedzi
-
hmmm co by tu napisaś żeby mnie samochodowcy nie zjedli :)
odniose się do Piotra fotek :)
Fotka pierwsza samolot pokazuje kąt pochylenia koła, jak znajdziesz ten samolot na lotnisku to bedzie miał koła w pionie mniej wiecej, w tym przypadku to efekt konstrukcji zawieszenia zawias wachacza na kadłubie. W przypadku zawieszenia gdzie nie ma wachaczy jest tylko goleń która ma w sobie element sprężysty i tłumiacy w czasie pracy nie zmienia sie kąt pochylenia koła.
Co do regulacji zawieszenia nie mam wiedzy ale zakładam że w czasach WWI i WWII raczej nie przejmowano sie geometria zawieszeń :) zakładam że była ustawiana fabrycznie.
Co do fotki zawieszenia w aucie to pokazuje zbieżność ma ona na celu niwelacje elastyczności układu jezdnego:
Zbieżność dla układów tylno napedowych, w czasie jazdy karoseria jest pchana przez tylne koła przez co siły na kołach powodują zaciaganie kół na zewnątrz tak że w czasie jazdy koła sa na prost.
Rozbierzność dla układów przednionapedowych, tu w czasie jazdy karoseria jest ciagnieta wiec powoduje ze siły na kołach powoduja zaciaganie kół do wewnątrz i znów w czasie jazdy z grubsza kóła sa na wprost.
-
hmmm co by tu napisaś żeby mnie samochodowcy nie zjedli :)
odniose się do Piotra fotek :)
Fotka pierwsza samolot pokazuje kąt pochylenia koła, jak znajdziesz ten samolot na lotnisku to bedzie miał koła w pionie mniej wiecej, w tym przypadku to efekt konstrukcji zawieszenia zawias wachacza na kadłubie. W przypadku zawieszenia gdzie nie ma wachaczy jest tylko goleń która ma w sobie element sprężysty i tłumiacy w czasie pracy nie zmienia sie kąt pochylenia koła.
Co do regulacji zawieszenia nie mam wiedzy ale zakładam że w czasach WWI i WWII raczej nie przejmowano sie geometria zawieszeń :) zakładam że była ustawiana fabrycznie.
Co do fotki zawieszenia w aucie to pokazuje zbieżność ma ona na celu niwelacje elastyczności układu jezdnego:
Zbieżność dla układów tylno napedowych, w czasie jazdy karoseria jest pchana przez tylne koła przez co siły na kołach powodują zaciaganie kół na zewnątrz tak że w czasie jazdy koła sa na prost.
Rozbierzność dla układów przednionapedowych, tu w czasie jazdy karoseria jest ciagnieta wiec powoduje ze siły na kołach powoduja zaciaganie kół do wewnątrz i znów w czasie jazdy z grubsza kóła sa na wprost.
-
Dziś popracowałem nad działkami. Użyłem igło-rurek z Aliexpres. Ich przewaga nad igłami z apteki to długość. Mają po 100mm a w aptece nie ma szans na taką. Cena jak to z Ali. Jutro malowanie sprayem matowy czarnym. Drugi temat to śmigła. Jest ich dwa komplety i wygląda to naprawdę efektownie. Problemem jest ich konstrukcja. Zakłada ona zwykłe doklejenie łopat do kołpaka bez żadnego elementu pozycjonująco mocującego. Dodałem do środka łopaty szpilkę, która wchodzi do kołpaka. Polecam, jest sztywno i da się pozycjonować.
-
Dziś popracowałem nad działkami. Użyłem igło-rurek z Aliexpres. Ich przewaga nad igłami z apteki to długość. Mają po 100mm a w aptece nie ma szans na taką. Cena jak to z Ali. Jutro malowanie sprayem matowy czarnym. Drugi temat to śmigła. Jest ich dwa komplety i wygląda to naprawdę efektownie. Problemem jest ich konstrukcja. Zakłada ona zwykłe doklejenie łopat do kołpaka bez żadnego elementu pozycjonująco mocującego. Dodałem do środka łopaty szpilkę, która wchodzi do kołpaka. Polecam, jest sztywno i da się pozycjonować.
-
No to Omar wylądował. Jedna fotka na dowód. Ale z galerią jeszcze trzeba się wstrzymać. Raz, że muszę poczekać na dobre światło dzienne. A dwa, że obiecałam wam fabularną opowieść o tym samolocie. Coś jak wcześniej o Kurcie Tanku i jego Ta-183. Dziś gra Celtic więc nici z pisania ale jutro ostrzę pióro. No chyba, że poprzednia wam się nie podobała, dajcie znać, że nie ma sensu. Będę miał parę wolnych wieczorów
.
-
No to Omar wylądował. Jedna fotka na dowód. Ale z galerią jeszcze trzeba się wstrzymać. Raz, że muszę poczekać na dobre światło dzienne. A dwa, że obiecałam wam fabularną opowieść o tym samolocie. Coś jak wcześniej o Kurcie Tanku i jego Ta-183. Dziś gra Celtic więc nici z pisania ale jutro ostrzę pióro. No chyba, że poprzednia wam się nie podobała, dajcie znać, że nie ma sensu. Będę miał parę wolnych wieczorów
.
Hehe wiem do czego ten komentarz
. Też mi się nie do końca to ustawienie goleni podoba ale robiłem po projekcie
.