M1 A1 Abrams skala 1:16

  1. Wojok 2019-11-26 01:35:36

    Hmm, ja bym to okleił papierem ściernym odpowiedniej gradacji. A w tych miejscach gdzie ma być gładko, bym go poprzecierał. Na to farba, i po robocie

  1. Zbyszek001 2019-11-26 07:59:56

    Próbowałem przy modelu T 34 M przy odlewaniu wieży zrobić bazę do szlifowania i wyszło mi na początku coś bardzo podobnego.

    Pokryj powierzchnie rzadką szpachlą. zrób z grubego patyczka wałek, na patyczek nawiń włochaty materiał, jak  "po wałkujesz " po rzadkiej szpachli wyjdzie coś podobnego.

    Spróbuj znaleźć w sklepie z farbami drobne wałki włochate do malowania, nimi powinno Ci pójść lepiej, pokombinuj z różnymi długościami włosów i gęstością farby.

    Ostatecznie spróbuj z masą gipsową.

  1. tulipan740i 2019-11-26 08:20:55

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Myślę że jest to do wykonania tylko trzeba trafić w dobry patent. Możliwości, sposobów, kombinacji, narzędzi i materiałów jest bez liku. Kwestia trafienia w odpowiednie ich zestawienie. 

  1. aragorn001 2019-11-26 09:37:17

    Podobnie jak Wojok myślałem o papierze ściernym, tak bym pewnie sam to robił. Powodzenia.

  1. Zbyszek001 2019-11-26 10:17:47

    Papier ścierny zastosowałem do wykonania wykładzin antypoślizgowych w Merkavie. Wygląda niestety inaczej. Lepiej może wyglądać przy większej gradacji papieru, Ale wtedy nijak ma się to do skali. Tutaj wygląda, że wykładzina to maks kilka milimetrów. Aby oddać takie rozmiary papierem trzeba użyć papieru 240  a takie ziarna znikną pod warstwą farby. Popatrz na samą wykładzinę w Merkawie i masz już wiedze jak wygląda papier. Moim zdaniem warto spróbować innych technik. A papier zostawić sobie gdyby nic nie wyszło.

  1. GTiStyle 2019-11-26 10:51:01

    Pięknie Panie kolego. Czekamy na więcej! 

  1. tulipan740i 2019-11-26 14:52:47

    Z papierem ściernym jest taki problem ze będzie się odznaczał schodkiem a tu jest tak bezpośrednio położone. Nie ma tu wyraźnych granic naklejenia maty antypoślizgowej tak jak np w przypadku Leo 2.

  1. tulipan740i 2020-02-22 22:34:15

    Witam po dłuższej przerwie. Po przedziale kierowania skupiłem się na jednostce napędowej. Honeywell AGT 1500 lub inna nazwa Avco Lycoming  AGT 1500. Nie wiem czy tą jednostkę budują dwie różne firmy czy nazwa się w trakcie produkcji zmieniła. Wiadomo za to że to ciekawa jednostka napędowa z racji tego że to turbina gazowa , silnik turbo wałowy jak zwał tak zwał. Planuję ją wykonać w redukcji. Robota idzie mozolnie z racji też tego że bryłę transmisji (skrzynię biegów) zrobiłem na gotowo trochę na czuja aż nagle znalazłem w necie oczywiście jak naprawdę powinna wyglądać przekładnia Alison X1100-3B. I co ? I znowu prucie prawie całej transmisji i rzeźba od nowa. Szkal mnie już trafił. Ale zawziąłem się i to poprawiłem . Prawdziwa bryła przekładni jest o niebo ciekawsza i realna niż to co skleciłem wcześniej. W sumie  od nowa zrobiłem obudowę sprężarki, komorę spalania i jeszcze wydech. Na pierwszej stronie relacji widać jak wcześniej to wyglądało. Tylko to że nie ma od początku dobrych materiałów w postaci zdjęć powoduje wydłużenie pracy. A jak są to na jakichś amerykańskich i chińskich stronach. Czas na szukanie tego leci w ogromnym tempie. Już tęsknię za normalną wycinanką gdzie wszystko ładnie opracowane tylko wyciąć i skleić do kupy. Leosia z opracowania dłubałem 16.5 miecha nawet z pełną walorką a tu zaraz będzie dwa lata i końca nie widać. Fakt że mam mało czasu na to hobby ale mimo to robota się cholernie dłuży.

    Alison X 1100-3B obudowa przedniego łożyska Widoczny wirnik pierwszego stopnia sprężarki Komora spalania wstępnie pryśnięta żeby potem nie świeciły niedomalowaniem zakamarki przy śrubach Ten pionowy element to chyba jakiś filt oleju transmisji. Obudowy chłodnic i ramki na radiatory chłodące Wirnik z aluminowej puszki Kompletny silnik  AGT 1500 bez transmisji
  1. AndDi 2020-02-22 22:59:24

    Ci faceci co mają silnik na łańcuchach, to chyba Twój podnoszą, bo jest bardzo podobny, nawet kolorystycznie.

    Piękna robota!!!

  1. primo 2020-02-23 13:39:14

    Majstersztyk.

    A co powiesz na to? KLIK

  1. tulipan740i 2020-02-23 15:00:21

    Dopancerzenie na wersję przeznaczoną do walki w mieście czyli Tusk. Ja jednak zostanę przy wersji klasycznej doposażonej we wszelkie tobołki potrzebne na pustyni.

  1. Maciejesław 2020-02-23 18:06:00

    Tulipan, Honeywell przejął Lycoming. W „naszych” Bielikach też jest wentylator Honeywella. W ogóle produkuje mnóstwo awioniki. Chociażby większość czarnych skrzynek używanych na świecie, łącznie z rosyjskimi konstrukcjami, np. w Tu-154M. Mało kto też wie, że Garrett, największy producent systemów turbodoładowania na świecie, jest również własnością tej korporacji.  

  1. tulipan740i 2020-02-23 18:35:34

    Nie grzebałem w tym temacie zbytnio ale domyślałem się że ktoś kogoś przejął i dlatego zmiana nazwy. Natomiast gdy wbiłem w przeglądarkę hasło Honeywell to faktycznie pokazuje się mnóstwo awioniki.

  1. aragorn001 2020-02-24 10:36:52

    Jak dla mnie Rewelacja, budujesz model redukcyjny, jestem pod wielkim wrażeniem. A tak na marginesie, to czołg z turbinowym silnikiem to trzeba było mieć fantazję. 1500KM, ale pewnie jest paliwożerny. Nie mogę doczekać się efektu końcowego!

  1. tulipan740i 2020-02-24 22:48:29

    Owszem jest paliwożerny szczególnie przy rozruchu. Również bardzo wrażliwy na piasek,kurz, wszelkie zanieczyszczenia a na pustyni wiadomo jak jest. Potrzebuję częstej wymiany wcale nie małego zespołu filtrów powietrza. Ciężko też go przystosować do przepraw wodnych. Nie to co diesel wcale nie wrażliwy na wodę, tylko aby mu dolot powietrza zapewnić. Coś mi się o uszy obiło że Amerykanie w kolejnej generacji Abramsa mają zastąpić tą jednostkę klasycznym tłokowy silnikiem wielopaliwowym jak w większości tanków. 

  1. sajfon 2020-02-25 11:43:18

     Model fajny. Skala pozwala na wiele szczegółów. Kokpit kierowcy zrobił na mnie ogromne wrażenie.  Co doi silnika to jego największa zaletą jest... że jest zdolny do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie rakietowym JP-1, niskooktanowej benzynie, a nawet na wysokoprocentowym alkoholu.

  1. tulipan740i 2020-03-22 10:08:07

    Powitać. Podejrzewam że wysokoprocentowym alkoholem to wojakom szkoda by było zalewać Abramsa :-) Co do Silnika to ciąg dalszy. Zaczęło się trochę detalizacji. Wykonałem panele chłodnic z czarnego papieru metoda przekładki pasków na przemian wąskiego i szerokiego nic trudnego a najlepszy efekt dało. Czarny papier ma mega "gęstość" co czyni go bardzo wdzięcznym do obróbki (nie mechaci się nawet bez impregnowania). Zacząłem detalizację przy sprężarce i dopracowałem wydech. Silnik na toto jest złożony na szpilki. Nie klejony na gotowo ze względu a malowane. Można go rozłożyć i złożyć jak klocki Lego. Łączenie na szpilki umożliwia pogląd na całokształt bardzo pomocny przy dorabianiu drobnych detali dla zachowania skali. Natomiast za brakło mi śrubek 0.9 producenta jak dobrze pamiętam ze Słowacji. Kupiłem je kiedyś w GPM. Obecne ich już nie mają w sprzedaży. Trzeba czekać. Koronawirus nie ułatwia. Na zawody żadne się teraz nie pojedzie a wiem że kolega ze Słowacji jeździł na co niektóre i wtedy można było te śrubki nabyć. Gorąca prośba. Jak ktoś by wiedział gdzie takie czerwone śrubki z foto można nabyć wysyłkowo to prosił bym o info.

    Panele chlodnic sa osadzone w ramkach a czarne w rzeczywistości są białe.  Gorąco polecam czarny gruby papier do modelowania. siatka oslaniająca wlot sprężarki jest z siatki z filtra fazy lotnej od auto instalacji gazowej . O tyle jej wykonanie było że ma z lekka kształtt stożka a boczna część była wycięta jako prosty pasek i trzeba mu było nadać kształt łukowy. Te śrubki są wycięte na fajnym papierze . Wada czerwona warstwa często sie odrywa. Żeby się nie rozwarstwiały należy je dobrze nasaczyć w CA przed przyklejeniem.
  1. Wojok 2020-03-22 12:26:54

    No toś pojechał po bandzie z tymi klamorami

  1. AndDi 2020-03-22 16:26:58

    Ho ho ho!!!

  1. tulipan740i 2020-03-25 20:15:57

    Powitać. Koronawirus pomimo wszelkiego zła ze względu na więcej wolnego sprzyja tylko chyba sklejaniu. Udało mi się wykonać na gotowo jeden z wlotów wentylatorów chłodzących wraz z przekładnia kątową. Papier, szpilki i kawałek rajstop żony. wszystko spojone CA. Tylko bardzo musiałem uważać z dawkowaniem żeby nie zalać tych rajstop :-)

Rezultaty 80 - 100 z 596 pozycji
Udostępnij temat: