Tatra 128C cysterna wojskowa PKG
-
Po zapowiedzi na YT :
https://www.youtube.com/watch?v=OYWlQD9oWc4
Zgodnie z obietnicą dziś zaczynam zmagania z czymś zupełnie nowym i nie znanym dla mnie. Tatra 128C.
Jak zwykle na dzień dobry Kapon. Wycinanka poskanowana i wydrukowana kopia co by dwóch nie kupować. Kopia i druk na Epson L3260. Ciężko odróżnić kopię od oryginału. Lekki różnice pojawiły się po Kaponie bo musiał by być identyczny papier. Papier 190g/m2 firmy Canson polecany przez zacnego Modelarza z Naszego forum !
Projekt samego układu części wycinanki, instrukcji i opisu jest tak odmienny od polskich opracowań że długo ogarniałem o co chodzi
PKG to produkcja Czeska.
Zdjęcie nr dwa - zgadnijcie który to oryginał ? Żeby nie dziurki po zszywkach na krawędzi arkusza to dwa razy sam się pomyliłem
-
Jakaś podpowiedź? Jakieś szamanko?
P.S. Oryginał jest w środku.
Wygrałeś uścisk dłoni odciśnięty w betonie i atomową lokówkę do trawy...Obie zagadki trafione zatopione !
AndDi zgadywał a ja już zgodnie z instrukcją i numeracją części zaczynam od kół. Wycięte i z retuszem. Cyrkiel OLFY sprawdza się perfecto ! retusz na wykałaczkę perfecto ! Tu akurat retusz nie potrzebny bo będzie rant przykryty cz.nr 6. - na wszelki... i dla treningu oraz doboru koloru !
Zaczynam od początku studiować swój zeszyt z poradami i pomysłami od Was wraz z komentarzem od siebie. Tatra musi być warta piwa
Fota 3 - Odkryłem nowe zastosowanie opakowania z ostrzami do cyrkla OLFY > ramię prowadzonego cyrkla musi zawsze przechodzić tuz nad krawędzią opakowania jak zawadzi to znak że krzywe cięcie. Jak za wysoko, to samo ! Sprawdza się.
Łączników z wycinanki nie będę stosował. Kleję na styk BGC + ew paragon. I mam pewien pomysł, ale to w kolejnym wpisie.
Teraz profilowanie opon. kulki w ruch i pół nocy pompujemy gumki !
-
Jakaś podpowiedź? Jakieś szamanko?
P.S. Oryginał jest w środku.
Wygrałeś uścisk dłoni odciśnięty w betonie i atomową lokówkę do trawy...Obie zagadki trafione zatopione !
AndDi zgadywał a ja już zgodnie z instrukcją i numeracją części zaczynam od kół. Wycięte i z retuszem. Cyrkiel OLFY sprawdza się perfecto ! retusz na wykałaczkę perfecto ! Tu akurat retusz nie potrzebny bo będzie rant przykryty cz.nr 6. - na wszelki... i dla treningu oraz doboru koloru !
Zaczynam od początku studiować swój zeszyt z poradami i pomysłami od Was wraz z komentarzem od siebie. Tatra musi być warta piwa
Fota 3 - Odkryłem nowe zastosowanie opakowania z ostrzami do cyrkla OLFY > ramię prowadzonego cyrkla musi zawsze przechodzić tuz nad krawędzią opakowania jak zawadzi to znak że krzywe cięcie. Jak za wysoko, to samo ! Sprawdza się.
Łączników z wycinanki nie będę stosował. Kleję na styk BGC + ew paragon. I mam pewien pomysł, ale to w kolejnym wpisie.
Teraz profilowanie opon. kulki w ruch i pół nocy pompujemy gumki !
-
Jak zrobisz dziurkę cyrklem w środku, to zanim zaczniesz wycinać, kapnij na dziurkę CA, to w trakcie wycinania dziurka się nie roztrajbuje. Może tak robisz, więc porada niepotrzebna.
Tak nie robię i z rady skorzystam !Jeszcze tych kółek zostało w dupu... A moja przestroga dla kolejnych którzy zmierzą się z Tatrą 128C krzyże w środkach kółek nie są na środku !!! foto1.
Zamówiłem bieżniki laserowe do tego modelu. Przyszły ale się lekko zawiodłem bo bieżnik ledwo widoczny i wyczuwalny jest tylko na zasadniczym obwodzie kół. A co z bokami ? Postanowiłem to zmienić i zaprojektowałem sobie podklejkę która będzie oplatała koło na tym głównym elemencie i pod bieżnikiem z lasera.
Przeszlifuje to jakoś potem i opony będą bardziej prawdziwe.
Do środka będe wklejał wzmocnienie bocznej ścianki opony po wyprofilowaniu.
Miałem mieć na rano napompowane opony a tu raptem prototyp zaczął powstawać
zejdzie się z tymi kołami, ale o to chodzi żeby się narobić po pachy i do gabloty
Na koniec pytanie :
Czy robicie w modelach kołowych tak żeby koła się kręciły ? tu by było trzeba przeprojektować mocowanie piast i felg. Autor przewiduje na sztywno...
-
Jak zrobisz dziurkę cyrklem w środku, to zanim zaczniesz wycinać, kapnij na dziurkę CA, to w trakcie wycinania dziurka się nie roztrajbuje. Może tak robisz, więc porada niepotrzebna.
Tak nie robię i z rady skorzystam !Jeszcze tych kółek zostało w dupu... A moja przestroga dla kolejnych którzy zmierzą się z Tatrą 128C krzyże w środkach kółek nie są na środku !!! foto1.
Zamówiłem bieżniki laserowe do tego modelu. Przyszły ale się lekko zawiodłem bo bieżnik ledwo widoczny i wyczuwalny jest tylko na zasadniczym obwodzie kół. A co z bokami ? Postanowiłem to zmienić i zaprojektowałem sobie podklejkę która będzie oplatała koło na tym głównym elemencie i pod bieżnikiem z lasera.
Przeszlifuje to jakoś potem i opony będą bardziej prawdziwe.
Do środka będe wklejał wzmocnienie bocznej ścianki opony po wyprofilowaniu.
Miałem mieć na rano napompowane opony a tu raptem prototyp zaczął powstawać
zejdzie się z tymi kołami, ale o to chodzi żeby się narobić po pachy i do gabloty
Na koniec pytanie :
Czy robicie w modelach kołowych tak żeby koła się kręciły ? tu by było trzeba przeprojektować mocowanie piast i felg. Autor przewiduje na sztywno...
-
Jak już tak zmieniasz kółka, to nie lepiej zrobić metodą na Mistrza Kołodzieja Skorpiona?
P.S. Teraz zobaczyłem fotki ostatnie, całkiem ładnie Ci to idzie.
No właśnie jak schnie cosik to grzebie na naszym forum i podglądam ! między innymi koła Mistrza Skorpiona - ale porywanie się z motyką na słońce ? ja tak nie umiem - dziś !
-
Jak już tak zmieniasz kółka, to nie lepiej zrobić metodą na Mistrza Kołodzieja Skorpiona?
P.S. Teraz zobaczyłem fotki ostatnie, całkiem ładnie Ci to idzie.
No właśnie jak schnie cosik to grzebie na naszym forum i podglądam ! między innymi koła Mistrza Skorpiona - ale porywanie się z motyką na słońce ? ja tak nie umiem - dziś !
-
Taki mam plan >
Ale Czesi chyba dali plamę czy możliwe jest że te laserowe wytłoczki klei się zamiast obwiedni opony ? bo po przymiarce o jeden ząbek bieżnika nie schodzi się po obwodzie ...
Piotrek możesz śmiało zostawic tak jak jest. Te braki ukryjesz na styku opony z podłożem.Jestem pod wrażeniem
.. już widać, że co model to większy kunszt i doświadczenie.
-
Taki mam plan >
Ale Czesi chyba dali plamę czy możliwe jest że te laserowe wytłoczki klei się zamiast obwiedni opony ? bo po przymiarce o jeden ząbek bieżnika nie schodzi się po obwodzie ...
Piotrek możesz śmiało zostawic tak jak jest. Te braki ukryjesz na styku opony z podłożem.Jestem pod wrażeniem
.. już widać, że co model to większy kunszt i doświadczenie.
-
Cześć.
I ja siadam i oglądam. Jest bardzo dobrze. Wyoblenia opon rewelacyjne :)
Ja dzisiaj też zacznę swoje zmagania. Co do obracanych kół, to ciężki temat. Dużo przerabiania, tym bardziej jak jeszcze będziesz chciał zrobić skrętną przednią oś.
Ja zazwyczaj wybieram to drugie rozwiązanie. Model zazwyczaj stoi, a nie jeździ :D
-
Cześć.
I ja siadam i oglądam. Jest bardzo dobrze. Wyoblenia opon rewelacyjne :)
Ja dzisiaj też zacznę swoje zmagania. Co do obracanych kół, to ciężki temat. Dużo przerabiania, tym bardziej jak jeszcze będziesz chciał zrobić skrętną przednią oś.
Ja zazwyczaj wybieram to drugie rozwiązanie. Model zazwyczaj stoi, a nie jeździ :D
-
Bieżnik przeprojektowany. Czesi jednak tak to wymyślili: Żeby zastosować lasero-wytłoczki trzeba zrezygnować z części nr 2. i ją zastąpić.
Pan Karton dodatkowo doprojektował sobie bieżniki boczne i na chudym kartonie wydrukował sobie odpowiednio wyskalowane listki - cięcia będę miał ło la Boga...
Popasowane, pomierzone 6 razy będzie git - do dzieła !
Na zdjęciu koło prototypowe dlatego nie dało się tego jeszcze złożyć. Listków na boczny bieżnik jest 520szt... jest jak garba dostać
-
Bieżnik przeprojektowany. Czesi jednak tak to wymyślili: Żeby zastosować lasero-wytłoczki trzeba zrezygnować z części nr 2. i ją zastąpić.
Pan Karton dodatkowo doprojektował sobie bieżniki boczne i na chudym kartonie wydrukował sobie odpowiednio wyskalowane listki - cięcia będę miał ło la Boga...
Popasowane, pomierzone 6 razy będzie git - do dzieła !
Na zdjęciu koło prototypowe dlatego nie dało się tego jeszcze złożyć. Listków na boczny bieżnik jest 520szt... jest jak garba dostać
-
Mnie się nigdy nie podobały koła robione w taki sposób. Mówiłem, że jak będziesz robił koła to rób je ze sklejanych pakietów tektury. Nie posłuchałeś. Poniżej pokazuję kilka kółek robionych tą metodą, niech cię dręczą koszmary i wyrzuty sumienia
Nie narzekaj na bieżnik, bo nie jest zbyt skomplikowany. W autach tak jest, że jak przebrniesz przez koła to dalej już przyjemna robota. Coś jak z gąsienicami w czołgu.
Nie chodzi mi o to, że Twoje koła nie ładne, bo ładne. Tylko, że w takiej metodzie nie poszalejesz z waloryzacją.
-
Mnie się nigdy nie podobały koła robione w taki sposób. Mówiłem, że jak będziesz robił koła to rób je ze sklejanych pakietów tektury. Nie posłuchałeś. Poniżej pokazuję kilka kółek robionych tą metodą, niech cię dręczą koszmary i wyrzuty sumienia
Nie narzekaj na bieżnik, bo nie jest zbyt skomplikowany. W autach tak jest, że jak przebrniesz przez koła to dalej już przyjemna robota. Coś jak z gąsienicami w czołgu.
Nie chodzi mi o to, że Twoje koła nie ładne, bo ładne. Tylko, że w takiej metodzie nie poszalejesz z waloryzacją.
-
Mnie się nigdy nie podobały koła robione w taki sposób.
[...]
Aż się wróciłemWspominałeś żeby nie robić kół kanciatych takich prosto z instrukcji. I ja posłuchałem bo zrobiłem coś na wzór koła z oponą napompowaną
No to teraz proszę o wykład i zdjęcia jak się robi takie SUPER koła jakie pokazałeś. Jeszcze nie jest za późno, można zacząć składać podwozie a z kołami zaczekać po lekcjach
Lub zrobię takie i takie ( letnie i zimowe, na felach !!! )
Nadmienię że jednak zdecydowałem robić model nie malując go. Waloryzacja a jakże !, dokładnie sklejony z retuszem i takie tam. Ale koła to inna bajka
Sebastian i weź pod uwagę że ja kajaczkiem płynę a Ty mi karzesz na ocean wiosłować - jak to się może skończyć - albo, albo ?!!?
-
Mnie się nigdy nie podobały koła robione w taki sposób.
[...]
Aż się wróciłemWspominałeś żeby nie robić kół kanciatych takich prosto z instrukcji. I ja posłuchałem bo zrobiłem coś na wzór koła z oponą napompowaną
No to teraz proszę o wykład i zdjęcia jak się robi takie SUPER koła jakie pokazałeś. Jeszcze nie jest za późno, można zacząć składać podwozie a z kołami zaczekać po lekcjach
Lub zrobię takie i takie ( letnie i zimowe, na felach !!! )
Nadmienię że jednak zdecydowałem robić model nie malując go. Waloryzacja a jakże !, dokładnie sklejony z retuszem i takie tam. Ale koła to inna bajka
Sebastian i weź pod uwagę że ja kajaczkiem płynę a Ty mi karzesz na ocean wiosłować - jak to się może skończyć - albo, albo ?!!?
Po zapowiedzi na YT :
https://www.youtube.com/watch?v=OYWlQD9oWc4
Zgodnie z obietnicą dziś zaczynam zmagania z czymś zupełnie nowym i nie znanym dla mnie. Tatra 128C.
Jak zwykle na dzień dobry Kapon. Wycinanka poskanowana i wydrukowana kopia co by dwóch nie kupować. Kopia i druk na Epson L3260. Ciężko odróżnić kopię od oryginału. Lekki różnice pojawiły się po Kaponie bo musiał by być identyczny papier. Papier 190g/m2 firmy Canson polecany przez zacnego Modelarza z Naszego forum !
Projekt samego układu części wycinanki, instrukcji i opisu jest tak odmienny od polskich opracowań że długo ogarniałem o co chodzi
PKG to produkcja Czeska.
Zdjęcie nr dwa - zgadnijcie który to oryginał ? Żeby nie dziurki po zszywkach na krawędzi arkusza to dwa razy sam się pomyliłem