Jupiter nie tylko Amerykański sen
-
To strasznie dziwna konstrukcja. Wózki tendera są skrętne i koła bardzo szerokie. W ogóle koła są szerokie. Jak wyczytałem tory ułożone były nie zawsze idealnie równo. I żeby nie spadał pociąg z szyn koła zrobiono szerokie.
Hamowana jest tylko jedna oś tendera . No i można w czasie biegu na lokomotywie wrzucić wsteczny. Żeby szybko zahamować. Nie ma hamulców na lokomotywie.
Ok to tyle o technice z 18 wieku.
Powstało pudło podstawki. I platforma tendera oraz wyposażenie spody platformy z drewna zrobiłem klocki hamulcowe . Wszystko na zdjęciach. Klocki popychacze są z drewna balsowego. Pomaluje je febowym kolorem do drewna i będzie git. W skład drewnianego kompletu odbijacz sprzęgu lokomotywy.
To musiało zapewnić komfort bez dwu zdań.
A co do podstawki. Mam szyny. Zrobiłem.je samemu. Podkłady robię z patyczków. Trzeba szlifować górę i dół na wymiar. Boków nie ruszam. Tak to było w realu wykonane. Znalazłem .to .na starym zdjęciu lokomotywy z epoki Jupitera.
Masa pracy. Ale będzie klimatycznie.
-
To strasznie dziwna konstrukcja. Wózki tendera są skrętne i koła bardzo szerokie. W ogóle koła są szerokie. Jak wyczytałem tory ułożone były nie zawsze idealnie równo. I żeby nie spadał pociąg z szyn koła zrobiono szerokie.
Hamowana jest tylko jedna oś tendera . No i można w czasie biegu na lokomotywie wrzucić wsteczny. Żeby szybko zahamować. Nie ma hamulców na lokomotywie.
Ok to tyle o technice z 18 wieku.
Powstało pudło podstawki. I platforma tendera oraz wyposażenie spody platformy z drewna zrobiłem klocki hamulcowe . Wszystko na zdjęciach. Klocki popychacze są z drewna balsowego. Pomaluje je febowym kolorem do drewna i będzie git. W skład drewnianego kompletu odbijacz sprzęgu lokomotywy.
To musiało zapewnić komfort bez dwu zdań.
A co do podstawki. Mam szyny. Zrobiłem.je samemu. Podkłady robię z patyczków. Trzeba szlifować górę i dół na wymiar. Boków nie ruszam. Tak to było w realu wykonane. Znalazłem .to .na starym zdjęciu lokomotywy z epoki Jupitera.
Masa pracy. Ale będzie klimatycznie.
-
Nie szukałem zapewne tak dokładnie jak Ty, ale... (?)
Skoro tender był do parowozu jedynie doczepiony to nie było mowy o hamowaniu po przez piaskownicę. Jedyną drogą która mi przychodzi do głowy to jakieś cięgna.
Jeżeli tak było to musiały one być mocno elastyczne bo skład nie podróżuje jedynie po prostej. Jak tender hamował swoimi kołami ?
Szerokie koła rozumiem i ma to sens. Wspominasz o klockach hamulcowych, co je uruchamiało ?
Wiadomo o hydraulice w tamtych czasach zapominamy, chyba że: "para buch koła stop"
Oczywiście nie piszę o tym żebyś pokazał w swoim modelu te zależności, ale z ciekawości zacząłem się zastanawiać jak to działało ? ( Ty zacząłeś
)
Moim zdaniem tender był jak przyczepa lekka za samochodem, wytracał prędkość razem z całym składem.(?) Ale na fotkach oryginału widać jakieś "przewody łączące" (?)
Fajny temat do rozkminy
Czekam na wyjaśnienia tej tajemnicy
To były czasy !
-
Nie szukałem zapewne tak dokładnie jak Ty, ale... (?)
Skoro tender był do parowozu jedynie doczepiony to nie było mowy o hamowaniu po przez piaskownicę. Jedyną drogą która mi przychodzi do głowy to jakieś cięgna.
Jeżeli tak było to musiały one być mocno elastyczne bo skład nie podróżuje jedynie po prostej. Jak tender hamował swoimi kołami ?
Szerokie koła rozumiem i ma to sens. Wspominasz o klockach hamulcowych, co je uruchamiało ?
Wiadomo o hydraulice w tamtych czasach zapominamy, chyba że: "para buch koła stop"
Oczywiście nie piszę o tym żebyś pokazał w swoim modelu te zależności, ale z ciekawości zacząłem się zastanawiać jak to działało ? ( Ty zacząłeś
)
Moim zdaniem tender był jak przyczepa lekka za samochodem, wytracał prędkość razem z całym składem.(?) Ale na fotkach oryginału widać jakieś "przewody łączące" (?)
Fajny temat do rozkminy
Czekam na wyjaśnienia tej tajemnicy
To były czasy !
-
Nie znam.opidi technicznego. Do hamulców prowadzą cięgła. Które poruszając się zaciągają hamulce. Proste. Te cięgła są uruchamiane poprzez obrót bębna . Obrót powoduje skrócenie cięgła i zaciąganie hamulca. A obrót powoduje o ile umiem to rozkminić siła pary skierowanej z kotła. To co pokazałeś. To przewód parowy. Prowadzi że spodu kotła poprzez jakiś siłownik i zgjeta rurka do instalacji w tendrze.
Co do sprzęgu tendra i lokomotywy kest ruchomy ale na sztywno. Czyli może się zginąć na zakrętach ale utrzymuje stła odległość tendra od lokomotywy.
Pisze że lokomotywa nie była hamowana hamulcami bo takich nie ma w lokomotywie. Piaskownica jak sama nazwa mowipodsypuje piasek pod koła. Chyba na biegu wstecznym dla większego tarcia.
Zdjęcie z torami no tu jest ekstra ale torowisko miejskie jakaś stacja . Inacz j bylojak chińczycy układali torowisko na amerykańskiej prerii.
A w ogóle to Wam powiem, że jestem zaskoczony poziomem techniki w 18 wieku w USA.
Na koniec zdjęcie na którym nie widać podkładów, ale widać ławeczki zrobione z podkładów. Że to z pokładów to wyczytałem gdzieś na stronach amerykańskich milosników kolejnictwa.
A jiuto pokaże interesujące rysunki elementów układu hamulcowego Jupiteta.
-
Nie znam.opidi technicznego. Do hamulców prowadzą cięgła. Które poruszając się zaciągają hamulce. Proste. Te cięgła są uruchamiane poprzez obrót bębna . Obrót powoduje skrócenie cięgła i zaciąganie hamulca. A obrót powoduje o ile umiem to rozkminić siła pary skierowanej z kotła. To co pokazałeś. To przewód parowy. Prowadzi że spodu kotła poprzez jakiś siłownik i zgjeta rurka do instalacji w tendrze.
Co do sprzęgu tendra i lokomotywy kest ruchomy ale na sztywno. Czyli może się zginąć na zakrętach ale utrzymuje stła odległość tendra od lokomotywy.
Pisze że lokomotywa nie była hamowana hamulcami bo takich nie ma w lokomotywie. Piaskownica jak sama nazwa mowipodsypuje piasek pod koła. Chyba na biegu wstecznym dla większego tarcia.
Zdjęcie z torami no tu jest ekstra ale torowisko miejskie jakaś stacja . Inacz j bylojak chińczycy układali torowisko na amerykańskiej prerii.
A w ogóle to Wam powiem, że jestem zaskoczony poziomem techniki w 18 wieku w USA.
Na koniec zdjęcie na którym nie widać podkładów, ale widać ławeczki zrobione z podkładów. Że to z pokładów to wyczytałem gdzieś na stronach amerykańskich milosników kolejnictwa.
A jiuto pokaże interesujące rysunki elementów układu hamulcowego Jupiteta.
-
Wielu producentów potrafi dziś produkować szyny kolejowe o długościach 60 m, 90 m, 120 m, a nawet 180 m. Szyna 120 m jest obecnie standardem przy budowie torów bezstykowych. Odstępy podkładów są precyzyjnie wyliczane pod kątem obciążeń i wynikają z długości sztangi szyny kolejowej, jak miał to być przypadek to trzeba by za dużo ciąć końcówek aby schodziło się to w moduł dalej i dalej i dalej...
Dziś typowy odstęp pomiędzy podkładami wynosi 0.6 m. moduł długości jak wyżej.
A jaki był standard na prerii ? pewnie aby szybciej i dalej...
-
Wielu producentów potrafi dziś produkować szyny kolejowe o długościach 60 m, 90 m, 120 m, a nawet 180 m. Szyna 120 m jest obecnie standardem przy budowie torów bezstykowych. Odstępy podkładów są precyzyjnie wyliczane pod kątem obciążeń i wynikają z długości sztangi szyny kolejowej, jak miał to być przypadek to trzeba by za dużo ciąć końcówek aby schodziło się to w moduł dalej i dalej i dalej...
Dziś typowy odstęp pomiędzy podkładami wynosi 0.6 m. moduł długości jak wyżej.
A jaki był standard na prerii ? pewnie aby szybciej i dalej...
-
Nie wiem czemu ale jakoś zapomniałem.o aktualizacji.
Właściwie powoli końcówka. Lokomotywa i tender na szynach podstawką zrobiona. Trzeba dokleić drobne elementy do tendera. Potem muszę przyznać yslac ekipę do lasu i na iść drewna do palenia w kotle. Długość około 100 cm takie kłody drewniane. W skali to będzie około 4 cm. Załaduje tender drewnem. Zatankuje woda i ruszę . Jak zdążę do Włocławka. W sobotę. Galerie wrzucę jak będzie dobra pogoda na robienie zdjęć. Ten model.kocha przestrzeń.
Kilka zdjęć z końca prac.
-
Nie wiem czemu ale jakoś zapomniałem.o aktualizacji.
Właściwie powoli końcówka. Lokomotywa i tender na szynach podstawką zrobiona. Trzeba dokleić drobne elementy do tendera. Potem muszę przyznać yslac ekipę do lasu i na iść drewna do palenia w kotle. Długość około 100 cm takie kłody drewniane. W skali to będzie około 4 cm. Załaduje tender drewnem. Zatankuje woda i ruszę . Jak zdążę do Włocławka. W sobotę. Galerie wrzucę jak będzie dobra pogoda na robienie zdjęć. Ten model.kocha przestrzeń.
Kilka zdjęć z końca prac.
-
Żeby stało się zgodnie z zasadami. Odwiedziłem tartak. Zapakowałem tender wodą, piaskiem i kłodami drewna.
Miałem problem.jakiej wielkości te kłody. Znalazłem stary film western gdzie na wagonach i lokomotywie toczą walkę kowboje i rozbujnicy. I między innymi rzucają w siebie kłodami drewna. Tak mniej więcej wyszło mi około 1 metra kłoda. A grube to robiłem takie z by zmieściły się w otwór paleniska.
Ciekawostka. W czasie remontu w kątach 20 tych 20 wieku lokomotywę dostosowano. Do opalania węglem. Zatem jak ktoś w przyszłości chciałby Robić Jupiteta to może go zapakować węglem i też nie będzie to błędne historycznie.
Dorobiłem drobiazgi na tenddze.
Jak będzie pogoda zrobię sesję fotograficzną. Na razie kilka fotek z pracowni.
-
Żeby stało się zgodnie z zasadami. Odwiedziłem tartak. Zapakowałem tender wodą, piaskiem i kłodami drewna.
Miałem problem.jakiej wielkości te kłody. Znalazłem stary film western gdzie na wagonach i lokomotywie toczą walkę kowboje i rozbujnicy. I między innymi rzucają w siebie kłodami drewna. Tak mniej więcej wyszło mi około 1 metra kłoda. A grube to robiłem takie z by zmieściły się w otwór paleniska.
Ciekawostka. W czasie remontu w kątach 20 tych 20 wieku lokomotywę dostosowano. Do opalania węglem. Zatem jak ktoś w przyszłości chciałby Robić Jupiteta to może go zapakować węglem i też nie będzie to błędne historycznie.
Dorobiłem drobiazgi na tenddze.
Jak będzie pogoda zrobię sesję fotograficzną. Na razie kilka fotek z pracowni.
-
Polecam najpierw włączyć, przed oglądaniem zdjęć z JUPITERA to:
https://www.youtube.com/watch?v=fvUJyPvR6C4
-
Polecam najpierw włączyć, przed oglądaniem zdjęć z JUPITERA to:
https://www.youtube.com/watch?v=fvUJyPvR6C4
Na takich wózkach to tendr będzie chciał wyprzedzić ciuchcię
Bardzo fajnie wyszły, bardzo ładny kolor czarnego 