Martin Baker MB-5 1:33 wyd. Orlik

1. chilar 2021-02-21 21:04:57

Hallo Modellers.

Mój drugi poważny model kartonowy po Gee Bee, w którym pozostały mi tylko linki usztywniające skrzydła, ale nie mam kiedy kupić czarnej żyłki. Natomiast ten obecny to prototyp. Można poczytać o nim w sieci. Historia jest dość ciekawa. Nie dysponuję czasem by zrobić wiele modeli i mieć kolekcja tzw. bazisów. Robię więc mniej znane rzeczy. Porwałem się na wersję trudniejszą tego modelu z kokpitem i sterami. Zaprzestałem po 20 latach klejenia plastików, a od razu wpadłem na drobnicę w tym modelu kartonowym. Nie wiem czy niektóre części to nie przesada jak na karton. Nawet coś tam pozamieniałem. Walczę. Trochę retusz mi nie idzie. Nie mam jeszcze doświadczenia. Z aerografem szło łatwiej. Może jednak ogólne wrażenie z kokpitu nie będzie złe. Kąt patrzenia jest korzystny dla ukrycia niedostatków. Już dobrych kilka dni buduję, znajdując chwilę każdego dnia. Teraz wstawiam relację ponieważ coś chciałem mieć zrobione. Krytykujcie konstruktywnie, podpowiadajcie. Ja też na pewno kilka razy się coś zapytam. Pozdrawiam. Marek

to ten delikwent skradł moje serce na początku drogi z kartonówkami okładka kokpit; mam jeszcze parę rzeczy luzem w puzderku: drążek, orczyk, żyrokompas itp. zamieniłem na blaszkę Eduarda ze złomu modelarskiego
  1. chilar 2021-02-27 23:52:32

Ale mnie ten kokpit wymęczył. Jest to demotywujące, ponieważ dopiero na końcu można powiedzieć że jest jako tako. Podczas pracy przy najdrobniejszych częściach  byłem bliski rezygnacji. Nie wiem co by było gdyby nie retusz i malowanie niektórych części. Mam 90% kabiny. Celownik będzie montowany na końcu. W najbliższym tygodniu  rozpoczne przyjemniejsze etapy przy tym samolocie. Do następnego wpisu.

1. Szwagier 2021-02-28 00:03:05

Jak na początek kariery z kartonem, to świetnie kleisz. Dobrze się zapowiada 

1. Wojok 2021-02-28 01:11:16

To bardzo dobry kokpit. Warto się do tego przyłożyć, bo to taka wisienka na torcie