KONKURS - Papegojan | Shipyard | 1:96
-
Szybko poszło, narobiłem tego tyle, że mam zapas na kolejnych kilka latarni :)
Żeliwo i stal (zwykła, węglowa, bez dodatków stopowych) różnią się tylko zawartością węgla, strukturą i procesem wytwarzania. Żeliwo się odlewa, a stal kuje lub walcuje. Żelazo jest głównym składnikiem obydwóch powyższych. Sorry za wymądrzanie się, ale ja pracuję w hucie stali i z wykształcenia jestem metalurgiem. Metale to akurat mój obszar :)
Pordzewić zawsze można, ale takie obdarte do gołego metalu bardziej mi się podobają. Żeliwo też "w środku" jest srebrzyste. Zostają :)
-
Szybko poszło, narobiłem tego tyle, że mam zapas na kolejnych kilka latarni :)
Żeliwo i stal (zwykła, węglowa, bez dodatków stopowych) różnią się tylko zawartością węgla, strukturą i procesem wytwarzania. Żeliwo się odlewa, a stal kuje lub walcuje. Żelazo jest głównym składnikiem obydwóch powyższych. Sorry za wymądrzanie się, ale ja pracuję w hucie stali i z wykształcenia jestem metalurgiem. Metale to akurat mój obszar :)
Pordzewić zawsze można, ale takie obdarte do gołego metalu bardziej mi się podobają. Żeliwo też "w środku" jest srebrzyste. Zostają :)
-
Pochwal się jak to zrobiłeś. Jak zadałeś sobie trud to czemu rąby?
Folia z okładek do dokumentów (do bindowania) i odwrotna strona skalpela (ostrza) + linijka.Dlaczego romby to nie wiem, ale wydały mi się bardziej na miejscu. A tak naprawdę to się zdziwiłem nie mniej niż Ty jak przymierzyłem do oryginału :)
-
Pochwal się jak to zrobiłeś. Jak zadałeś sobie trud to czemu rąby?
Folia z okładek do dokumentów (do bindowania) i odwrotna strona skalpela (ostrza) + linijka.Dlaczego romby to nie wiem, ale wydały mi się bardziej na miejscu. A tak naprawdę to się zdziwiłem nie mniej niż Ty jak przymierzyłem do oryginału :)
-
Narobiłem pętelek jako zakończenia lin przy naglach, knagach i innych mocowaniach. Policzyłem z grubsza i wyszło mi 66, ale zrobiłem 70, powinno wystarczyć. Liczba tych pętelek pokazuje ogrom lin w tym okręcie, a to i tak nie wszystkie, bo niektóre nie wymagają tych pętelek. W porównaniu do mojego poprzedniego (i jedynego) żaglowca czyli Bounty z MM to lin jest ze dwa razy więcej i to tak lekko licząc.
-
Narobiłem pętelek jako zakończenia lin przy naglach, knagach i innych mocowaniach. Policzyłem z grubsza i wyszło mi 66, ale zrobiłem 70, powinno wystarczyć. Liczba tych pętelek pokazuje ogrom lin w tym okręcie, a to i tak nie wszystkie, bo niektóre nie wymagają tych pętelek. W porównaniu do mojego poprzedniego (i jedynego) żaglowca czyli Bounty z MM to lin jest ze dwa razy więcej i to tak lekko licząc.
-
Nie interesuje mnie jakie sposoby się na forum przewinęły. Ja akurat zakładam, że używano najporęczniejszych sposobów, i takie bym stosował na swoim modelu. A moim zdaniem, ten z instrukcji do takowych nie należy.
Ale dopuszczam też możliwość, że zwrot "nie wiem", z mojej poprzedniej wypowiedzi, jest w niej kluczowy
-
Nie interesuje mnie jakie sposoby się na forum przewinęły. Ja akurat zakładam, że używano najporęczniejszych sposobów, i takie bym stosował na swoim modelu. A moim zdaniem, ten z instrukcji do takowych nie należy.
Ale dopuszczam też możliwość, że zwrot "nie wiem", z mojej poprzedniej wypowiedzi, jest w niej kluczowy
-
Ja też uważam, że tak jak ukręciłeś te liny i jak pokazują w instrukcji to nie bardzo. Ktoś kiedyś tak zrobił i poszło w świat i prawie wszyscy tak robią. Ja też przy pierwszym modelu tak zrobiłem.
Lepiej popatrzeć sobie w necie jak na dużych jednostkach żaglowych buchtowało i buchtuje się liny i raczej iść w tym kierunku.
-
Ja też uważam, że tak jak ukręciłeś te liny i jak pokazują w instrukcji to nie bardzo. Ktoś kiedyś tak zrobił i poszło w świat i prawie wszyscy tak robią. Ja też przy pierwszym modelu tak zrobiłem.
Lepiej popatrzeć sobie w necie jak na dużych jednostkach żaglowych buchtowało i buchtuje się liny i raczej iść w tym kierunku.
Pewnie by coś znalazł (?)