Szwedzko - Polsko - Holenderski Convoi Exceptionnel
-
Krawędzie pozaokrąglane są choć na tych fotkach może być to słabo widoczne przez mocne światło. Generalnie szlifowałem na tyle żeby papieru nie zetrzeć, jeśli się okaże iż jest to za mało okrągłe to mówi się trudno, dla mnie ważne jest aby było w miarę gładkie. Światła będę robił po swojemu, zupełnie inaczej niż jest to w projekcie więc powinienem je tam wsadzić :))
-
Krawędzie pozaokrąglane są choć na tych fotkach może być to słabo widoczne przez mocne światło. Generalnie szlifowałem na tyle żeby papieru nie zetrzeć, jeśli się okaże iż jest to za mało okrągłe to mówi się trudno, dla mnie ważne jest aby było w miarę gładkie. Światła będę robił po swojemu, zupełnie inaczej niż jest to w projekcie więc powinienem je tam wsadzić :))
-
Cześć !
Kabiny ciąg dalszy, jeszcze skończona nie jest. Nie będę się rozpisywał co i jak bo ( chyba ) wszystko widać, wiem że można było lepiej ale lepiej nie umiem więc wyszło jak wyszło ( oprócz szyby oczywiście bo to już niestety mój urok że wychodzą takie se ). Powiem tylko iż niektóre refleksy jakie mogą być widoczne to wina oświetlenia i lakieru jaki kładłem bo nie chcą one ze sobą współpracować :)) Ta tektura którą widać na dole będzie później zasłonięta.
Póki co - na razie tyle...
-
Cześć !
Kabiny ciąg dalszy, jeszcze skończona nie jest. Nie będę się rozpisywał co i jak bo ( chyba ) wszystko widać, wiem że można było lepiej ale lepiej nie umiem więc wyszło jak wyszło ( oprócz szyby oczywiście bo to już niestety mój urok że wychodzą takie se ). Powiem tylko iż niektóre refleksy jakie mogą być widoczne to wina oświetlenia i lakieru jaki kładłem bo nie chcą one ze sobą współpracować :)) Ta tektura którą widać na dole będzie później zasłonięta.
Póki co - na razie tyle...
-
Tak patrzę i patrzę i biorąc pod uwagę srebrny grill, kolor kabiny, a przede wszystkim ładunek, który on ciągnie to mi się to bardziej kojarzy z FH16. One się zewnętrznie nie różnią, wiec wystarczy jak zrobisz cyferki na bokach 750 zamiast 500 i na górze dasz naklejkę FH 750 zamiast Globetrotter (znajdziesz grafikę w internecie). Coś takiego jak na zdjęciu.
-
Tak patrzę i patrzę i biorąc pod uwagę srebrny grill, kolor kabiny, a przede wszystkim ładunek, który on ciągnie to mi się to bardziej kojarzy z FH16. One się zewnętrznie nie różnią, wiec wystarczy jak zrobisz cyferki na bokach 750 zamiast 500 i na górze dasz naklejkę FH 750 zamiast Globetrotter (znajdziesz grafikę w internecie). Coś takiego jak na zdjęciu.
-
Szczerze mówiąc jaki by on nie był to ważne że Volvo :) Tego napisu już nie odkleję ale globetrotter podoba mi się najbardziej więc tak zostawię. Cyferek, obawiam się że żadnych nie dam bo nie jestem na tyle zdolny żeby je powycinać a jakoś nie widzi mi się zamawianie kalek. Srebrny ( a właściwie szary ) grill jest dlatego bo taki najbardziej pasował mi kolorystycznie do tej granatowej kabiny. Początkowo zrobiłem czarny ale doszedłem do wniosku że to wszystko jest za ciemne i zmieniłem na jaśniejszy.
Tylne błotniki gotowe, przykurzone i zamontowane do reszty. Wiem że w oryginale błotniki do ramy przytwierdzone są inaczej ale z doświadczenia wiem że po jakimś czasie by opadły i oderwały by się od ramy, żeby miało to ręce i nogi trza by w ramie wywiercić otwory na pałąki i trzeba by to zrobić wcześniej a z reguły później okazuje się iż nie bardzo to wszystko pasuje dlatego najpierw robię koła potem montuję je do ramy i dopiero wtedy dopasowuję błotniki a przy założonych kołach otworów lepiej już nie wiercić, dlatego zrobiłem jak zrobiłem i przynajmniej wszystko się trzymie :) W wycinance błotniki są inne, bez górnych nakładek ale jak już mówiłem wcześniej ja chciałem takie pełne. Na końcu mały bonusik :))
I do następnego...
-
Szczerze mówiąc jaki by on nie był to ważne że Volvo :) Tego napisu już nie odkleję ale globetrotter podoba mi się najbardziej więc tak zostawię. Cyferek, obawiam się że żadnych nie dam bo nie jestem na tyle zdolny żeby je powycinać a jakoś nie widzi mi się zamawianie kalek. Srebrny ( a właściwie szary ) grill jest dlatego bo taki najbardziej pasował mi kolorystycznie do tej granatowej kabiny. Początkowo zrobiłem czarny ale doszedłem do wniosku że to wszystko jest za ciemne i zmieniłem na jaśniejszy.
Tylne błotniki gotowe, przykurzone i zamontowane do reszty. Wiem że w oryginale błotniki do ramy przytwierdzone są inaczej ale z doświadczenia wiem że po jakimś czasie by opadły i oderwały by się od ramy, żeby miało to ręce i nogi trza by w ramie wywiercić otwory na pałąki i trzeba by to zrobić wcześniej a z reguły później okazuje się iż nie bardzo to wszystko pasuje dlatego najpierw robię koła potem montuję je do ramy i dopiero wtedy dopasowuję błotniki a przy założonych kołach otworów lepiej już nie wiercić, dlatego zrobiłem jak zrobiłem i przynajmniej wszystko się trzymie :) W wycinance błotniki są inne, bez górnych nakładek ale jak już mówiłem wcześniej ja chciałem takie pełne. Na końcu mały bonusik :))
I do następnego...
-
Cześć !
Doszły owiewki, lusterka, wlot powietrza do filtra i blenda którą zrobiłem całkowicie wg własnego widzimisię bo nic lepszego nie potrafiłem wytworzyć, tej wycinankowej ni cholery nie udało mi się wyprofilować żeby to jakoś wyglądało więc wymodziłem takie coś, można wyjść z założenia iż zrobiona jest na specjalne zamówienie kierowcy :))) W razie czego można ją oderwać :))
I do następnego...
-
Cześć !
Doszły owiewki, lusterka, wlot powietrza do filtra i blenda którą zrobiłem całkowicie wg własnego widzimisię bo nic lepszego nie potrafiłem wytworzyć, tej wycinankowej ni cholery nie udało mi się wyprofilować żeby to jakoś wyglądało więc wymodziłem takie coś, można wyjść z założenia iż zrobiona jest na specjalne zamówienie kierowcy :))) W razie czego można ją oderwać :))
I do następnego...
-
Mirkuch - dzięki, choć ja powiedziałbym że jest co najwyżej przeciętnie.
Piotr - wlot powietrza na boku kabiny zrobiłem tak samo jak autor czyli pocięte wąskie paski przykleiłem do elementów wlotu, natomiast to co jest z tyłu to element wycinankowy oklejony cyną 0,5mm.
Lecim z uzbrojeniem ramy; w pierwszej kolejności to co jest za kabiną czyli takie schodki, autor przewidział tam skrzynkę elektryczną ale ja ją pominąłem ponieważ dokładając druga oś nie miałbym miejsca na długi zbiornik paliwa a dwóch krótkich nie chciałem dawać, tak więc są tylko stopnie, od góry będą zakryte pomostem, potem siodło i zbiorniki paliwa, no i głupio by było nie zrobić ujęcia całości ;))
To do usłyszenia...
-
Mirkuch - dzięki, choć ja powiedziałbym że jest co najwyżej przeciętnie.
Piotr - wlot powietrza na boku kabiny zrobiłem tak samo jak autor czyli pocięte wąskie paski przykleiłem do elementów wlotu, natomiast to co jest z tyłu to element wycinankowy oklejony cyną 0,5mm.
Lecim z uzbrojeniem ramy; w pierwszej kolejności to co jest za kabiną czyli takie schodki, autor przewidział tam skrzynkę elektryczną ale ja ją pominąłem ponieważ dokładając druga oś nie miałbym miejsca na długi zbiornik paliwa a dwóch krótkich nie chciałem dawać, tak więc są tylko stopnie, od góry będą zakryte pomostem, potem siodło i zbiorniki paliwa, no i głupio by było nie zrobić ujęcia całości ;))
To do usłyszenia...
-
Jako ciekawostka :
Z racji że obserwuje relację budowy pięknych ciężarówek na Naszym forum, zapamiętują się w głowie kształty i modele. Dziś wyprzedzając TIR'a kątem oka zauważyłem że gość jedzie bez lusterek. Przez myśl mi przeszło - no niech teraz zachce się mu zmienić pas ruchu.
Wyprzedziłem i spojrzałem w swoje lusterka, a kolo i drugiego (P) nie miał
Tak, tak trzeba śledzić nowości w motoryzacji ( foto z net )
-
Jako ciekawostka :
Z racji że obserwuje relację budowy pięknych ciężarówek na Naszym forum, zapamiętują się w głowie kształty i modele. Dziś wyprzedzając TIR'a kątem oka zauważyłem że gość jedzie bez lusterek. Przez myśl mi przeszło - no niech teraz zachce się mu zmienić pas ruchu.
Wyprzedziłem i spojrzałem w swoje lusterka, a kolo i drugiego (P) nie miał
Tak, tak trzeba śledzić nowości w motoryzacji ( foto z net )
-
Tulipan - jak wystawisz głowę za okno to będziesz widział co się z tyłu dzieje :))
Wojok - dokładnie, przerost formy nad treścią i wysokie koszta serwisowania takich zabawek, niby szersze pole widzenia niż w lusterku ale wystarczy kropla deszczy na obiektywie i na tym monitorku nic nie widać ;) Jedyny plusik jaki ja zaobserwowałem to w nocy na tym wyświetlaczu więcej widać niż na lustrze, ale generalnie ja tam wolę klasyczne lusterka - mówię tu oczywiście o ciężarówkach bo osobówką z taką kamerką nie miałem przyjemności jechać ;))
Tymczasem pomału zbliżamy się do końca z tym zestawem więc dochodzić już będą takie drobiazgi, na razie wycieraczki, koguty, tłumik, zbiornik na adblue, pomost, lampy tylne, rzut oka na ciagnik oraz światła cofania i kogut w naczepie.
I póki co by było...
-
Tulipan - jak wystawisz głowę za okno to będziesz widział co się z tyłu dzieje :))
Wojok - dokładnie, przerost formy nad treścią i wysokie koszta serwisowania takich zabawek, niby szersze pole widzenia niż w lusterku ale wystarczy kropla deszczy na obiektywie i na tym monitorku nic nie widać ;) Jedyny plusik jaki ja zaobserwowałem to w nocy na tym wyświetlaczu więcej widać niż na lustrze, ale generalnie ja tam wolę klasyczne lusterka - mówię tu oczywiście o ciężarówkach bo osobówką z taką kamerką nie miałem przyjemności jechać ;))
Tymczasem pomału zbliżamy się do końca z tym zestawem więc dochodzić już będą takie drobiazgi, na razie wycieraczki, koguty, tłumik, zbiornik na adblue, pomost, lampy tylne, rzut oka na ciagnik oraz światła cofania i kogut w naczepie.
I póki co by było...
-
Ja też wolałbym zwierciadła klasyczne. Parkowałem kiedyś auto z kamerą cofania - bezsensu. Potrafię zaparkować tyłem na lusterkach a w tym monitorku obraz był jak z akwarium. Jedyny plus takiego podglądu to jak by sobie jakiś kot zażyczył przysiąść za autem nagle to go teoretycznie nie rozjadę [...]
Marcin jak Ty robisz te wszystkie elementy przetłaczane ??? Blachy, stopnie, lampy - zdradź patent
-
Ja też wolałbym zwierciadła klasyczne. Parkowałem kiedyś auto z kamerą cofania - bezsensu. Potrafię zaparkować tyłem na lusterkach a w tym monitorku obraz był jak z akwarium. Jedyny plus takiego podglądu to jak by sobie jakiś kot zażyczył przysiąść za autem nagle to go teoretycznie nie rozjadę [...]
Marcin jak Ty robisz te wszystkie elementy przetłaczane ??? Blachy, stopnie, lampy - zdradź patent
Krawędzie dachu (po bokach i na przednich krawędziach) ciutke mniej kanciaste powinny być. Zderzak ładnie wygląda, ale dasz teraz radę wstawić w to lampy, skoro już skleiłeś przód ze szkieletem?