Spit w niemieckiej niewoli - Spitfire VB
-
Popełniłem grzech lenistwa, niestety. Dorobiłem oklejki skrzydeł i kadłuba. Kiedyś widziałem, jak ktoś zeszlifował ich krawędzie, dzięki czemu schodziły się na płasko do skrzydeł i kadłuba. Bardzo mi się podobało. Teraz to robiąc, trzymałem karton w ręku i pomyślałem, eee, cienki jest, nie będzie widać. I co? Widać. Widać jak cholera. Nauczka na przyszłość. Tu też podpowiedź dla osób, które będą to wydanie lub inne malowanie z tej serii kleić. Sklejcie sobie obie oklejki, przednią i tylną przed położeniem na samolocie. Da radę to położyć, ja nie skleiłem i połączenie wyszło tak sobie.
Następnie trochę drobnicy. Tu zachęta dla MarekF odnośnie kulkowania. Tak, będzie więcej roboty ale można dzięki temu to gładziej wykonać. Na fotce dopiero po pierwszej serii kulkowania, teraz znowu zapaciane BCG.
-
Popełniłem grzech lenistwa, niestety. Dorobiłem oklejki skrzydeł i kadłuba. Kiedyś widziałem, jak ktoś zeszlifował ich krawędzie, dzięki czemu schodziły się na płasko do skrzydeł i kadłuba. Bardzo mi się podobało. Teraz to robiąc, trzymałem karton w ręku i pomyślałem, eee, cienki jest, nie będzie widać. I co? Widać. Widać jak cholera. Nauczka na przyszłość. Tu też podpowiedź dla osób, które będą to wydanie lub inne malowanie z tej serii kleić. Sklejcie sobie obie oklejki, przednią i tylną przed położeniem na samolocie. Da radę to położyć, ja nie skleiłem i połączenie wyszło tak sobie.
Następnie trochę drobnicy. Tu zachęta dla MarekF odnośnie kulkowania. Tak, będzie więcej roboty ale można dzięki temu to gładziej wykonać. Na fotce dopiero po pierwszej serii kulkowania, teraz znowu zapaciane BCG.
-
Powstał kołpak śmigła i same śmigła. Pan Marek w tym modelu nie dał opcji obracanego śmigła, jest przyklejone na stałe, szkoda, lubię jak się obracają
. Mocowanie śmigieł opiera się na sześciokątnym elemencie 73. Jak dla mnie będzie z tym dużo roboty żeby uzyskać ładne rozłożenie łopat tak pod względem kątowym jak i osiowym. W takim przypadku robię sobie z rurek ABS takie ustrojstwo, dzięki czemu dobre ustawienie jest zachowane a montaż polega na wsunięciu wykałaczek, na których oparte jest śmigło. Zostaje tylko kwestia dobrania odchylenia, polecam. Kołpak śmigła zszedł się idealnie, wykulkowany i podklejony od środka dla usztywnienia. Kołpak jest z Me-109G i jest w stylu nosa renifera
. Na tym spicie wygląda to dziwacznie ale to co znalazłem w necie potwierdza, że tak ma być. Łopaty w kołpaku tylko przymierzone, jeszcze nie na stałe.
-
Powstał kołpak śmigła i same śmigła. Pan Marek w tym modelu nie dał opcji obracanego śmigła, jest przyklejone na stałe, szkoda, lubię jak się obracają
. Mocowanie śmigieł opiera się na sześciokątnym elemencie 73. Jak dla mnie będzie z tym dużo roboty żeby uzyskać ładne rozłożenie łopat tak pod względem kątowym jak i osiowym. W takim przypadku robię sobie z rurek ABS takie ustrojstwo, dzięki czemu dobre ustawienie jest zachowane a montaż polega na wsunięciu wykałaczek, na których oparte jest śmigło. Zostaje tylko kwestia dobrania odchylenia, polecam. Kołpak śmigła zszedł się idealnie, wykulkowany i podklejony od środka dla usztywnienia. Kołpak jest z Me-109G i jest w stylu nosa renifera
. Na tym spicie wygląda to dziwacznie ale to co znalazłem w necie potwierdza, że tak ma być. Łopaty w kołpaku tylko przymierzone, jeszcze nie na stałe.
-
Zgadzam się, kołpak wyszedł świetnie. Tylko łopaty można było lekko zwichrować.
hej, one są jeszcze tylko przymierzone bez klejenia i ustawienia, rozstaw chciałem sprawdzić
Wojokowi chyba chodzi o to, że łopata śmigła powinna być skręcona po długości. Na to już raczej za późno...
Nie wiem czy w tym modelu jest to w ogóle uwzględnione, bo projektanci często to pomijają w ramach uproszczenia.
-
Zgadzam się, kołpak wyszedł świetnie. Tylko łopaty można było lekko zwichrować.
hej, one są jeszcze tylko przymierzone bez klejenia i ustawienia, rozstaw chciałem sprawdzić
Wojokowi chyba chodzi o to, że łopata śmigła powinna być skręcona po długości. Na to już raczej za późno...
Nie wiem czy w tym modelu jest to w ogóle uwzględnione, bo projektanci często to pomijają w ramach uproszczenia.
-
Tak temat śmigła i jego skręcenia jest standardowo pomijany :) Dobrze temat pokazuje czarnobiała fotka numer 14 górna łopata przy kołpaku ma duzy kąt natarcia a końcówka jest prawie na zero :)
Natomiast ja osobiście traktowałbym takie dyskusje jako komplement, bo to oznacza że cała reszta jest perfekcyjna co ja również potwierdzam :D
-
Tak temat śmigła i jego skręcenia jest standardowo pomijany :) Dobrze temat pokazuje czarnobiała fotka numer 14 górna łopata przy kołpaku ma duzy kąt natarcia a końcówka jest prawie na zero :)
Natomiast ja osobiście traktowałbym takie dyskusje jako komplement, bo to oznacza że cała reszta jest perfekcyjna co ja również potwierdzam :D
-
Houston mamy problem. Nadszedł czas wklejania owiewki. Wydawca nie oferuje jej u siebie ale jest to model Marka Pacyńskiego wydany w MPModel w innym malowaniu. I okazało się, że ramka owiewki jest za mała. Po złożeniu wszystkich ramek przed szybą czołową zionie wielka (tak na 1 mm dziura). Ramka jest też za wąska żeby objąć owiewkę od boku do boku. Gdyby było tylko to walczyłbym z docinaniem owiewki do skutku ale na długość nic nie poradzę. Żeby to się łądnie schodziło to części muszą być powiększone o 3%. Napisałem do wydawcy, czy przysłaliby mi te częśći to sobie wydrukuję. Jak nie to mam skan ale ten ciemno zielony zeskanowało mi na kolor czarny. Najwyżej będzie czarne oramkowanie, zaakceptujecie
?
-
Houston mamy problem. Nadszedł czas wklejania owiewki. Wydawca nie oferuje jej u siebie ale jest to model Marka Pacyńskiego wydany w MPModel w innym malowaniu. I okazało się, że ramka owiewki jest za mała. Po złożeniu wszystkich ramek przed szybą czołową zionie wielka (tak na 1 mm dziura). Ramka jest też za wąska żeby objąć owiewkę od boku do boku. Gdyby było tylko to walczyłbym z docinaniem owiewki do skutku ale na długość nic nie poradzę. Żeby to się łądnie schodziło to części muszą być powiększone o 3%. Napisałem do wydawcy, czy przysłaliby mi te częśći to sobie wydrukuję. Jak nie to mam skan ale ten ciemno zielony zeskanowało mi na kolor czarny. Najwyżej będzie czarne oramkowanie, zaakceptujecie
?
-
Po zdjęciach nie bardzo widzę gdzie przed owiewką masz 1mm szparę, za to przednia część owiewki mi jakoś tak dziwnie wygląda, zbyt płasko. W mk V była bardzo masywna szyba kuloodporna z przodu, która spokojnie zasłoniłaby 1mm szczelinę. Czyżby taki element nie był uwzględniony w modelu?
A widzisz, wiedziałem, że trzeba wrzucić ten temat a ktoś mądrze odpowie. Fotki są z wydrukowane na papierze z drukarki wersją powiększoną o 3 procent. Dlatego takie płaskie. I to zakrywa tą dziurę. Napisałeś o grubej szybie i mnie olśniło. Tam jest jeszcze część 63b. Ona faktycznie wyciąga do przodu oszklenie i zakryje tą dziurę. Muszę to teraz jeszcze raz obejrzeć i przemierzyć.
-
Po zdjęciach nie bardzo widzę gdzie przed owiewką masz 1mm szparę, za to przednia część owiewki mi jakoś tak dziwnie wygląda, zbyt płasko. W mk V była bardzo masywna szyba kuloodporna z przodu, która spokojnie zasłoniłaby 1mm szczelinę. Czyżby taki element nie był uwzględniony w modelu?
A widzisz, wiedziałem, że trzeba wrzucić ten temat a ktoś mądrze odpowie. Fotki są z wydrukowane na papierze z drukarki wersją powiększoną o 3 procent. Dlatego takie płaskie. I to zakrywa tą dziurę. Napisałeś o grubej szybie i mnie olśniło. Tam jest jeszcze część 63b. Ona faktycznie wyciąga do przodu oszklenie i zakryje tą dziurę. Muszę to teraz jeszcze raz obejrzeć i przemierzyć.
Patent z przewodem pneumatycznym trafia gdzie trzeba