Spit w niemieckiej niewoli - Spitfire VB
-
Przód owiewki powinien być zdecydowanie wystający do przodu. Na zdjęciu masz przykład jak to wygląda w spicie mk I od hala. W mk V powinno być podobnie, dopiero w późniejszych wersjach ta szyba pancerna była montowana od wewnętrznej strony.
O to to, tak to musi być. Zastanawiam się tylko czy dać taką podwójną jak na twojej focie czy tą wewnętrzną wyciąć, tylko ona daje sztywność całej wytłoczce.
-
Przód owiewki powinien być zdecydowanie wystający do przodu. Na zdjęciu masz przykład jak to wygląda w spicie mk I od hala. W mk V powinno być podobnie, dopiero w późniejszych wersjach ta szyba pancerna była montowana od wewnętrznej strony.
O to to, tak to musi być. Zastanawiam się tylko czy dać taką podwójną jak na twojej focie czy tą wewnętrzną wyciąć, tylko ona daje sztywność całej wytłoczce.
-
Uff.... dwa dni, tyle to się jeszcze z owiewką nie bawiłem. No ale trzeba
, byłaby lipa i byście mi docinali, byłyby heheszki i inne mądrości
. Pewnie zauważycie wystające linie na kadłubie na które ma siąść przednio-boczna cześć owiewki. Nie ma na to szans. Popatrzcie, że w miejscach gdzie te trójkąciki schodzą się z ramką centralnej owiewki to nie są one dłuższe, są na zero z obu stron kadłuba a dolna ramka centralnej części idzie właśnie po liniach tak jak ma być przyklejona. Dało by się może z lekko inaczej wyprofilowaną owiewką. Można spokojnie iść spać, dobranoc.
Edit. Piotr D. dzięki za nakierowanie mnie co i jak z tą szybą. Sam bym na to nie wpadł.
-
Uff.... dwa dni, tyle to się jeszcze z owiewką nie bawiłem. No ale trzeba
, byłaby lipa i byście mi docinali, byłyby heheszki i inne mądrości
. Pewnie zauważycie wystające linie na kadłubie na które ma siąść przednio-boczna cześć owiewki. Nie ma na to szans. Popatrzcie, że w miejscach gdzie te trójkąciki schodzą się z ramką centralnej owiewki to nie są one dłuższe, są na zero z obu stron kadłuba a dolna ramka centralnej części idzie właśnie po liniach tak jak ma być przyklejona. Dało by się może z lekko inaczej wyprofilowaną owiewką. Można spokojnie iść spać, dobranoc.
Edit. Piotr D. dzięki za nakierowanie mnie co i jak z tą szybą. Sam bym na to nie wpadł.
-
Dominik, zajrzyj do relacji KarTom'a myślę że problem z ew. niewpasowaniem się owiewki w grafikę nie jest błędem. Może to tak wyglądało w realu ?
Oczywiście wiem że, to są dwa różne samolotyTylko tak sobie zauważyłem pewne podobieństwo.
PiotrD - wykorzystałem dodatkowo fragment Twojego zdjęcia z galerii
-
Dominik, zajrzyj do relacji KarTom'a myślę że problem z ew. niewpasowaniem się owiewki w grafikę nie jest błędem. Może to tak wyglądało w realu ?
Oczywiście wiem że, to są dwa różne samolotyTylko tak sobie zauważyłem pewne podobieństwo.
PiotrD - wykorzystałem dodatkowo fragment Twojego zdjęcia z galerii
-
Pewnie zauważycie wystające linie na kadłubie na które ma siąść przednio-boczna cześć owiewki. Nie ma na to szans.
Na moje oko owiewka wcale nie miała siąść na tych liniach, tylko jest to graficzne odwzorowanie "fartucha" otaczającego przednią część owiewki. Jak spojrzysz jeszcze raz na zdjęcie mojego spita, które wstawiłem wcześniej, tam jest to uwzględnione jako dodatkowy element przy przedniej części ramki. Jeśli masz skąd wygospodarować "rezerwę" możesz ten element spokojnie dorobić.
Załączam zdjęcie jak to wyglądało w prawdziwym spicie.
-
Pewnie zauważycie wystające linie na kadłubie na które ma siąść przednio-boczna cześć owiewki. Nie ma na to szans.
Na moje oko owiewka wcale nie miała siąść na tych liniach, tylko jest to graficzne odwzorowanie "fartucha" otaczającego przednią część owiewki. Jak spojrzysz jeszcze raz na zdjęcie mojego spita, które wstawiłem wcześniej, tam jest to uwzględnione jako dodatkowy element przy przedniej części ramki. Jeśli masz skąd wygospodarować "rezerwę" możesz ten element spokojnie dorobić.
Załączam zdjęcie jak to wyglądało w prawdziwym spicie.
-
...
Na moje oko owiewka wcale nie miała siąść na tych liniach, tylko jest to graficzne odwzorowanie "fartucha" otaczającego przednią część owiewki. Jak spojrzysz jeszcze raz na zdjęcie mojego spita, które wstawiłem wcześniej, tam jest to uwzględnione jako dodatkowy element przy przedniej części ramki. Jeśli masz skąd wygospodarować "rezerwę" możesz ten element spokojnie dorobić.
Załączam zdjęcie jak to wyglądało w prawdziwym spicie.
Mam akurat kawałek tego koloru więc spróbuję dorobić. Na rysunkach montażowych to ewidentnie schodzi poniżej ale te części mają tą samą długość więc nie dało by rady tak jak to jest narysowane. Na fotkach samolotu ta ramka co mi jej trochę brakuje na przedniej części jest po prostu szersza niż ta w części głównej. W wycinance obie mają taką samą szerokość i tu jest chyba problem.
-
...
Na moje oko owiewka wcale nie miała siąść na tych liniach, tylko jest to graficzne odwzorowanie "fartucha" otaczającego przednią część owiewki. Jak spojrzysz jeszcze raz na zdjęcie mojego spita, które wstawiłem wcześniej, tam jest to uwzględnione jako dodatkowy element przy przedniej części ramki. Jeśli masz skąd wygospodarować "rezerwę" możesz ten element spokojnie dorobić.
Załączam zdjęcie jak to wyglądało w prawdziwym spicie.
Mam akurat kawałek tego koloru więc spróbuję dorobić. Na rysunkach montażowych to ewidentnie schodzi poniżej ale te części mają tą samą długość więc nie dało by rady tak jak to jest narysowane. Na fotkach samolotu ta ramka co mi jej trochę brakuje na przedniej części jest po prostu szersza niż ta w części głównej. W wycinance obie mają taką samą szerokość i tu jest chyba problem.
-
Lubię stawiać samoloty na koła. Ale w Spicie trzeba się dobrze wysilić żeby je wstawić dobrze. Często się widzi modele, którym się golenie rozjeżdżają, są zbyt so przodu lub tyłu. A u mnie mają być dobrze i sztywniutko
. Tu trzeba napisać, że wydanie temu nie sprzyja. Goleń ma być wprowadzona w element szkieletu skrzydła o grubości 1 mm. Nie będzie się to prosto trzymać. Pogrubiłem przy sklejaniu szkieletu ten element na tyle żeby nie kolidował z poszyciem, przewierciłem, jest dobrze. O ile pochylenie do przodu jest widoczne na rysunkach to rozstawu kół już nie ma, brak widoku od frontu. Tu z pomocą przychodzi internet. Przeliczyłem ile czego ma być i wykonałem stanowisko komputerowego ustawienia zbieżności kół
. Ustawia to rozstaw, pochylenie do przodu i odległość do tylnego koła. Jestem z siebie dumny
. Jako bonus wklejone wydechy i osłona.
-
Lubię stawiać samoloty na koła. Ale w Spicie trzeba się dobrze wysilić żeby je wstawić dobrze. Często się widzi modele, którym się golenie rozjeżdżają, są zbyt so przodu lub tyłu. A u mnie mają być dobrze i sztywniutko
. Tu trzeba napisać, że wydanie temu nie sprzyja. Goleń ma być wprowadzona w element szkieletu skrzydła o grubości 1 mm. Nie będzie się to prosto trzymać. Pogrubiłem przy sklejaniu szkieletu ten element na tyle żeby nie kolidował z poszyciem, przewierciłem, jest dobrze. O ile pochylenie do przodu jest widoczne na rysunkach to rozstawu kół już nie ma, brak widoku od frontu. Tu z pomocą przychodzi internet. Przeliczyłem ile czego ma być i wykonałem stanowisko komputerowego ustawienia zbieżności kół
. Ustawia to rozstaw, pochylenie do przodu i odległość do tylnego koła. Jestem z siebie dumny
. Jako bonus wklejone wydechy i osłona.
-
Teraz opracować wersję szablonu regulowanego i można spokojnie zakładać spory popyt
Jeżeli ktoś chce na tym zbić majątekto zrzekam się praw autorskich do tego urządzenia a jako wynagrodzenie chcę tylko jedną sztukę na własne potrzeby. Z drugiej strony nie wiem czy i tak bym używał. Dwa lata temu dostałem od żony stojak do sklejania. Otworzyłem, pooglądałem i zamknąłem pudełko. Do tej pory nie złożone
.
-
Teraz opracować wersję szablonu regulowanego i można spokojnie zakładać spory popyt
Jeżeli ktoś chce na tym zbić majątekto zrzekam się praw autorskich do tego urządzenia a jako wynagrodzenie chcę tylko jedną sztukę na własne potrzeby. Z drugiej strony nie wiem czy i tak bym używał. Dwa lata temu dostałem od żony stojak do sklejania. Otworzyłem, pooglądałem i zamknąłem pudełko. Do tej pory nie złożone
.
-
Nadszedł czas drobnicy. Nie jest jej za dużo ale zawsze to nadaje trochę 3D. Dodałem ponad program listek pod przednią częścią owiewki, wygląda teraz jak to jest w realu. Najbardziej podoba mi się lusterko, trochę się gimnastykowałem nad mocowaniem ale się opłacało.
Teraz czas czyszczenia i dogładzania. Trzeba też poczekać na ładną pogodę dla fotek no i oczywiście muszę napisać opis. Nie zostawię was przecież tylko z fotkami :).
-
Nadszedł czas drobnicy. Nie jest jej za dużo ale zawsze to nadaje trochę 3D. Dodałem ponad program listek pod przednią częścią owiewki, wygląda teraz jak to jest w realu. Najbardziej podoba mi się lusterko, trochę się gimnastykowałem nad mocowaniem ale się opłacało.
Teraz czas czyszczenia i dogładzania. Trzeba też poczekać na ładną pogodę dla fotek no i oczywiście muszę napisać opis. Nie zostawię was przecież tylko z fotkami :).
-
Lusterko naprawdę bomba. Ogólnie bardzo fajnie wyszedł. Dla mnie tylko żółty retusz trochę za jasny... No i coś tam się chyba wydarzyło za tylnym kołem
Kolor retuszu normalnie jest ok, tu w grę wchodzi sztuczne światło i matryca mojego telefonu, która w takim świetle nie daje rady. Zdjęcia robione na makro, one wyciągną nawet to co oko nie widzi, ten ster kierunku też jest ok, w galerii zrobię fotkę tego elementu.
-
Lusterko naprawdę bomba. Ogólnie bardzo fajnie wyszedł. Dla mnie tylko żółty retusz trochę za jasny... No i coś tam się chyba wydarzyło za tylnym kołem
Kolor retuszu normalnie jest ok, tu w grę wchodzi sztuczne światło i matryca mojego telefonu, która w takim świetle nie daje rady. Zdjęcia robione na makro, one wyciągną nawet to co oko nie widzi, ten ster kierunku też jest ok, w galerii zrobię fotkę tego elementu.
Dominik a masz drugą wypraskę ? To tak nie może być, samolot szykujesz zacny a owiewka jak od rowera
