M1 A1 Abrams skala 1:16
-
Po kiego diabła coś rozmontowywać , pruć, rozbierać itp, jak można wstawić właśnie taki prosty silniczek jak ostatni zapodał Tulipan, a sterowanie szybkością obrotów też proste, przez zmniejszenie lub zwiększenie napięcia. Chcesz zmienić kierunek zmieniasz biegunowość, niczym w kolejce Piko.
Rxuciłem pomysł z serwem, bo widziałem, że cały czas jest coś nie tak. Ale też nie rozumiem, skąd się taka dyskusja wzięła - sprawa wydaje się prosta
-
Po kiego diabła coś rozmontowywać , pruć, rozbierać itp, jak można wstawić właśnie taki prosty silniczek jak ostatni zapodał Tulipan, a sterowanie szybkością obrotów też proste, przez zmniejszenie lub zwiększenie napięcia. Chcesz zmienić kierunek zmieniasz biegunowość, niczym w kolejce Piko.
Rxuciłem pomysł z serwem, bo widziałem, że cały czas jest coś nie tak. Ale też nie rozumiem, skąd się taka dyskusja wzięła - sprawa wydaje się prosta
-
Póki co nadal zostaje przy ostatnim silniczku ale teraz to trochę zgłupiałem
. W prawdzie wiedziałem że w serwie także znajduje się silnik i cały zestaw ma duży moment obrotowy, ale nie wiedziałem że są też serwa obrotowe. Ja miałem w planach ten ostatni silnik, zasilacz, potencjometr do obrotów i przełącznik na lewe i prawe obroty. Teraz jeszcze muszę poświęcić już chyba 4 wieczór na zagłębienie się w temacie serwa, tak żeby z góry nie skazywać na niepowodzenie żadnej koncepcji.
-
Póki co nadal zostaje przy ostatnim silniczku ale teraz to trochę zgłupiałem
. W prawdzie wiedziałem że w serwie także znajduje się silnik i cały zestaw ma duży moment obrotowy, ale nie wiedziałem że są też serwa obrotowe. Ja miałem w planach ten ostatni silnik, zasilacz, potencjometr do obrotów i przełącznik na lewe i prawe obroty. Teraz jeszcze muszę poświęcić już chyba 4 wieczór na zagłębienie się w temacie serwa, tak żeby z góry nie skazywać na niepowodzenie żadnej koncepcji.
-
Wojok czyli co,
także sadzisz że silnik z przekładną będzie lepszy od serwa ?
Szczerze ? Ja to bym jednak sięgnął po serwo. Samego silnika nie zastosujesz. Musi być jakaś przekładnia. A serwo, to gotowy, bardzo mały komplet. Jednocześnie, odpowiednie serwo da Ci odpowiedni moment obrotowy i może pracować na bardzo wolnych obrotach. Widzę to w moich modelach RC. I nie ma zabawy z elektroniką, poza pominięciem płytki w serwie. Ale to jest proste. A co najważniejsze, potrafiłbym to zrobić. A to ma kluczowe znaczenie, bo jestem tekim elektronicznym laikiem jak Ty. Albo jeszcze większym
-
Wojok czyli co,
także sadzisz że silnik z przekładną będzie lepszy od serwa ?
Szczerze ? Ja to bym jednak sięgnął po serwo. Samego silnika nie zastosujesz. Musi być jakaś przekładnia. A serwo, to gotowy, bardzo mały komplet. Jednocześnie, odpowiednie serwo da Ci odpowiedni moment obrotowy i może pracować na bardzo wolnych obrotach. Widzę to w moich modelach RC. I nie ma zabawy z elektroniką, poza pominięciem płytki w serwie. Ale to jest proste. A co najważniejsze, potrafiłbym to zrobić. A to ma kluczowe znaczenie, bo jestem tekim elektronicznym laikiem jak Ty. Albo jeszcze większym
-
Ten silnik który chcę upchnąć też jest z przekładnią. Nie wiem tylko jaki ma moment.
Też powinien nie być mały w porównaniu do typowego serwa.
https://allegro.pl/oferta/mini-silnik-12v-z-przekladnia-6-obr-min-mt100-7760465694
-
Ten silnik który chcę upchnąć też jest z przekładnią. Nie wiem tylko jaki ma moment.
Też powinien nie być mały w porównaniu do typowego serwa.
https://allegro.pl/oferta/mini-silnik-12v-z-przekladnia-6-obr-min-mt100-7760465694
-
Nie dokładnie ten, ale jego "brat" MT90 ma moment 9Nm. http://electropark.pl/silniki-dc-z-przekladnia/3748-silnik-dc-z-przekladnia-12v-30obr-min-mt90.html.
Ponadto znalazłem MT100 z 3.5rpm. Do rozważenia. https://allegro.pl/oferta/silniczek-12v-przekladnia-3-5-obrotow-mt100-4499-7785965184.
-
Nie dokładnie ten, ale jego "brat" MT90 ma moment 9Nm. http://electropark.pl/silniki-dc-z-przekladnia/3748-silnik-dc-z-przekladnia-12v-30obr-min-mt90.html.
Ponadto znalazłem MT100 z 3.5rpm. Do rozważenia. https://allegro.pl/oferta/silniczek-12v-przekladnia-3-5-obrotow-mt100-4499-7785965184.
-
Dzięki za info z momentem. 9 niutów wydaje mi się wręcz bardzo dużo I to w silniku z obrotami 30 ,więc jak ten co ma 3.5obrotu powinien mieć zdecydowanie jeszcze wiecej Nm przy takim samym silniku. Może chodziło o jednostkę mili Nm czy jakoś tak. Jak silnik od starego np poloneza 1.6 gle ma 121 Nm. To co taki silnik razy 14 daje 126 Nm. możliwe ? Tego z 3,5 też widziałem ale chyba trochę za wolno. Robiłem symulację multuszlifeirką na niskich obrotach i jeszcze z niewielkim obciążeniem i tak 5-6 jest super.
-
Dzięki za info z momentem. 9 niutów wydaje mi się wręcz bardzo dużo I to w silniku z obrotami 30 ,więc jak ten co ma 3.5obrotu powinien mieć zdecydowanie jeszcze wiecej Nm przy takim samym silniku. Może chodziło o jednostkę mili Nm czy jakoś tak. Jak silnik od starego np poloneza 1.6 gle ma 121 Nm. To co taki silnik razy 14 daje 126 Nm. możliwe ? Tego z 3,5 też widziałem ale chyba trochę za wolno. Robiłem symulację multuszlifeirką na niskich obrotach i jeszcze z niewielkim obciążeniem i tak 5-6 jest super.
-
Ważna jest też moc silnika i jego obroty.
Dla silników elektrycznych są kalkulatory momentu i mocy. Poniżej przykład.
https://www.ebmia.pl/wiedza/kalkulatory/przeliczniki/kalkulator-mocy-kw-nm/
-
Ważna jest też moc silnika i jego obroty.
Dla silników elektrycznych są kalkulatory momentu i mocy. Poniżej przykład.
https://www.ebmia.pl/wiedza/kalkulatory/przeliczniki/kalkulator-mocy-kw-nm/
-
Wiadomo że przy spalinowych jest podany maksymalny moment dostępny od np 2500 obrotów. Elastyczność to minimum obrotów max moment. Silnikami elektrycznymi się do niedawna mało interesowałem. Ale kiedyś na Galileo(nie pamiętam nr. odcinka) przedstawiono taki eksperyment. To było w Niemczech. W kolejarskiej szopie stała lokomotywa. Do niej podczepiono 120 małych lokomotyw H0. Lokomotywy te były na równoległych torach gdzie na każdym torze ustawione były po kilka gęsiego. Całość miała jeszcze taka belkę należącą do uprzęży, żeby równo, siła uciągu była równomierna. Te 120 lokomotywek przeciągnęło prawdziwą lokomotywę na odległość ,1 metra. Taki hit
.
-
Wiadomo że przy spalinowych jest podany maksymalny moment dostępny od np 2500 obrotów. Elastyczność to minimum obrotów max moment. Silnikami elektrycznymi się do niedawna mało interesowałem. Ale kiedyś na Galileo(nie pamiętam nr. odcinka) przedstawiono taki eksperyment. To było w Niemczech. W kolejarskiej szopie stała lokomotywa. Do niej podczepiono 120 małych lokomotyw H0. Lokomotywy te były na równoległych torach gdzie na każdym torze ustawione były po kilka gęsiego. Całość miała jeszcze taka belkę należącą do uprzęży, żeby równo, siła uciągu była równomierna. Te 120 lokomotywek przeciągnęło prawdziwą lokomotywę na odległość ,1 metra. Taki hit
.
-
Takie serwo obrotowe zdecydowanie odpada. Z wyliczeń wynika że przy napięciu 4.8V jeden obrót to 1.08 sekundy. Na minutę wychodzi prawie 65 obrotów.
https://allegro.pl/oferta/serwo-obrotowe-5106r-360st-8356610474
-
Takie serwo obrotowe zdecydowanie odpada. Z wyliczeń wynika że przy napięciu 4.8V jeden obrót to 1.08 sekundy. Na minutę wychodzi prawie 65 obrotów.
https://allegro.pl/oferta/serwo-obrotowe-5106r-360st-8356610474
-
Skoro już drogą eliminacji został wyłoniony jak się wydaje najwłaściwszy silnik z linka
https://allegro.pl/oferta/mini-silnik-12v-z-przekladnia-6-obr-min-mt100-7760465694
, prosiłbym o fachową poradę o parametry zasilacza. Wiadomo że 12V DC ale ile Amper, ile Watt? Czy lepszy impuls czy trans? Ktoś może podpowiedzieć ?
-
Skoro już drogą eliminacji został wyłoniony jak się wydaje najwłaściwszy silnik z linka
https://allegro.pl/oferta/mini-silnik-12v-z-przekladnia-6-obr-min-mt100-7760465694
, prosiłbym o fachową poradę o parametry zasilacza. Wiadomo że 12V DC ale ile Amper, ile Watt? Czy lepszy impuls czy trans? Ktoś może podpowiedzieć ?
Po kiego diabła coś rozmontowywać , pruć, rozbierać itp, jak można wstawić właśnie taki prosty silniczek jak ostatni zapodał Tulipan, a sterowanie szybkością obrotów też proste, przez zmniejszenie lub zwiększenie napięcia. Chcesz zmienić kierunek zmieniasz biegunowość, niczym w kolejce Piko.