M1 A1 Abrams skala 1:16

  1. tulipan740i 2020-09-23 13:57:03

    Pomysł na patent z 12 kątem foremnym przyszedł mi do głowy jeszcze wczoraj. O to jak to wygląda. Koło podziałowe, podzielone co 30 stopni. W imadle jest wiertło, które pełni rolę kła, który wchodzi w nawiercony klucz . Wiertło jest tak wkręcone w imadło, żeby szczęki były ogranicznikiem i żeby za głęboko nie podszlifować. Oczywiście kształt się wyciągnie na cacy po podkładzie, ale już widzę że jest ok. Teraz najgorsze, czyli przecięcie całości od góry. Kołpaczki potrzebne to ilość 16 sztuk, razem z kołami napinającymi, które niczym się nie różnią od nośnych (od taka amerykańska unifikacja). Na wszelki wypadek zrobiłem 20 sztuk w razie jak by przy kolejnych procesach jakaś sztuka uległa spapraniu.

  1. tulipan740i 2020-10-02 19:26:23

    Chciałem  przedstawić roboczą wersje jedyną na świecie zglebionego czołgu jak i jedynego Abramsa z przeznaczeniem na fronty autostradowe. Przyspieszenie od 0 do 100 w 3,2 sekundy. Napęd turbina gazowa dodatkowo uturbiona w systemie Bi turbo. Autostrady i super samochody wciąga lufą. A tak serio to tak przypadkiem wpadło mi do głowy, że mu "do pancernej twarzy" gdy leży tak na glebie.

  1. tulipan740i 2020-10-02 19:29:16

    A teraz co udało mi się wydłubać. Pomalowałem podkładem co miałem pomalować i wziąłem się za przedziały trakcyjne. Koła podtrzymujące musiałem zrobić od nowa bo te bo wcześniej zrobiłem okazały się za małe. Przedziały trakcyjne jak w większości czołgów nie są symetryczne za sprawą osobnych drążków skrętnych dla lewych i prawych kół. Jak dokończę trakcję biorę się za elektryczny napęd wieży.

    Odwalony karton coli Flansze zębate doszlifowane Plandeka ze starego parasola. Potem pomaluje w kolor . Sznurek do przybrudzenia. Lina skręcona z 3 kordonków do przybrudzenia Za wlewem paliwa jest hudraulicznyport do podłączenia wyposażenia typu trał, lemiesz koła zapasowe na gotowo Koła podtrzymujące teraz widać jak opracował położenie detali Answer a jak powinno wyglądać
  1. Sebastian01 2020-10-02 19:34:26

    Robi wrażenie w pełnej okazałości 

  1. Zbyszek001 2020-10-02 19:51:43

    Coś niebywałego. Co znaczy - elektryczny napęd wieży, czy to oznacza to co mówi nazwa, czy toto będzie się obracało sterowane radiowo? Czy tylko sie przesłyszałam, znaczy przeczytałem, znaczy źle przeczytałem, zresztą jeden czort.

  1. AndDi 2020-10-02 19:56:10

    Ale fajnie

  1. tulipan740i 2020-10-02 19:58:20

    Dobrze rozumujesz. Z racji że jestem z tematem elektrotechniki na bakier i w grę wchodziło kilka silników i zasilań było o tym dość dużo w tej relacji, kilka stron temu. Drogą eliminacji wyłonił sie faworyt co ma podołać temu zadaniu. Planuję zrobić wieżę obracaną silnikiem elektrycznym z przekładnią 5-6 obr na minutę. Dodatkowo przełączać kierunek obrotów i potencjometrem jeszcze go zwalniać lub przyspieszać. Sterowanie może nie RC ale wbudowane w podstawkę.

  1. Sebastian01 2020-10-02 20:19:55

    Kurczę, aż się boję odezwać, bo znowu się zacznie... ale ja bym nie używał potencjometru do sterowania obrotami silnika. Za duży prąd. Suwak się przepali bardzo szybko.

  1. tulipan740i 2020-10-02 20:32:24

    Hahaha i się zaczęło . A jest jakaś inna możliwość regulacji obrotów ?

  1. Sebastian01 2020-10-02 20:52:05

    Najefektywniejsza metoda sterowania obrotami silnika prądu stałego to PWM, czyli współczynnikiem wypełnienia przebiegu (w prostym wykonaniu przebiegu prostokątnego). Potrzebny jest timer NE555, kilka elementów pasywnych (w tym potencjometr) i tranzystor mocy. Jeśli chcieć zmieniać obroty to jeszcze mostek H, czyli cztery tranzystory plus kilka elementów.

  1. tulipan740i 2020-10-02 21:01:23

    Uff jak dobrze że jest gotowiec bo po poprzedzającej odpowiedzi myślałem że tym razem liczba postów sięgnie 1000-ca. Dzięki że mi ten układ wyszukałeś.

  1. tulipan740i 2020-10-04 16:52:13

    Powitać. Na stronie 3 w poście 18. 06. 2019 zamieściłem między innymi foto mechanizmu napinacza sprzęgniętego z wahaczem pierwszego koła nośnego. Rozwiązanie proste, genialne i nie spotykane w innych czołgach. Tak mi się ono spodobało, że postanowiłem go wykonać jako  działające. Myślę że napinacz jest mechaniczno-hydrauliczny lub sam mechaniczny, ale za napięcie pierwotne gąsienicy odpowiada jeszcze jakaś sprężyna w obudowie napinacza. Napięcie wtórne jest realizowane przy nurkowaniu, hakowaniu za pomocą tego mechanizmu co wykonałem. Nie  mam jednak wglądu do tego jak ten napinacz wygląda za kołem napinającym. Sprężyny już nie robiłem, ale regulację śrubową z miłą chęcią popełniłem. Wiązało się to z niewielką ślusarką modelarską. Mechanizm opiera się na śrubie mosiężnej i nakrętce M3. Mosiądz bo łatwiej się go obrabia. Zarys gwintu się trochę nie zgadza bo w oryginale wygląda na trapezowy lub prostokątny, ale można zapomnieć o dostaniu śruby M3 innej jak z gwintem trójkątnym.

    Obróbka nakrętki z sześciokątnej na okrągłą z wcięciami na klucz. Wykorzystałem ścianki sześciokąta do poprawnego foremnego nacięcia szczelin na klucz. Naktętka po obróbce wiercone śruby na szpilki które będa wchodzić w ucho/simenblok tak żeby było to mocne mocowanie mechaniczno klejowe. Wahacze pierwszych kół nośnych trzeba było przerobić i dodać specjalne mocowania multiszlifierka na giętkim wałku nieoceniona uszy drugiej strony napinacza także mocowane na klej i dodatkowo szpilka wklejona A tu dobry przykład jak babole dopiero po podklładzie wyłażą. Miałem nie podkładować wahaczy bo mówie nie bedę przesadzał. Tylko te pierwsze pomalowałem a tu prosze jakie szczeliny. Może na foto dokładnie nie widać.  Do podkładowania wszystkie wahacze idą Niesymetryczne zawieszenie skutkuje również  tym że jeden napinacz jest dłuższy a drugi krótszy. jak działa na czołgu Im bardziej czołg np. przy hamowaniu nurkuje tym bardziej koło napinające idzie do przodu zakres regulacji śrubą śruba rozkręcona
  1. tulipan740i 2020-10-10 22:29:23

    Cześć.

    Wreszcie złapałem się za napęd wieży. Solidnie zainstalowałem silnik, który okazał się mieć wymiar bez wrzeciona nie 49 a 51 mm i to już wymaga trochę rzeźby żeby go tam upchnąć. mam też sterowanie ale nie mam zasilacza.

    Chciałem jeszcze dopytać odnośnie zasilania jaką jest moja fanaberia z napędem wieży. Coś mi teraz nie pasuje z Amperami. Ustalone zostało że silnik właściwy okazał się ten

    https://allegro.pl/oferta/silniczek-12v-przekladnia-6-obrotow-mt100-8796-7785967847?snapshot=MjAyMC0xMC0wN1QxNzo1MDowNi42NzFaO2J1eWVyOzZiN2E5Y2RkZDY5MmIyM2IzZWE5YTE1YzhiMTE3ZTUwMzg2OTQ0OGMwNTI4ZGJmZWNkNWI3NzdiOGJlMzYwZDE%3D

    a do zasilania nada się zasilacz 12V DC 500 mA.

    Ale potem jak wyszło że chcę potencjometrem jeszcze regulować obroty to Sebastian polecił taki układ

    https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-lewo-prawo-12v-24v-10a-7260509946?snapshot=MjAyMC0xMC0wN1QxODoyNjoxOS4zMTBaO2J1eWVyOzcwZTI3YWI4ZmQ3MGY3ZTE5NjEzMjhlMzBjNjI0ZWRlY2U1MTEwYTM3ZDg3MDU2MWI2Y2Y1Mjc1NzgwMWJjMGU%3D

    Więc gdy ten układ sterujący pracuje na 6 Amperach to zasilacz 500 mA stanowczo za mało.

    Czy w takim razie mam szukać zasilacza pomiędzy 6 a 10 Amper ? I jak się do tego jeszcze Watty mają? Na aukcjach są takie 6 A 72-80 W. Bo przyznam że ja już zgłupiałem z tymi wszystkimi parametrami.

    silnik przykręcony mocno jak w czołgu :-) Sam silnik ma małe gabaryty a przekładnia większe. Mam nadzieję że mały rozmiar nadrobiprzełozeniem i momentem. na tym krążku jest naklejona gruba sztywna folia żeby był mały współczynnik tarcia W papierowy czop będzie wmontowana zębatka, która pasuje do osi silnika.
  1. pawelelka77 2020-10-10 22:51:13

    Ja pier....du...! Toć to szok.... Będzie można go gdzieś zobaczyć na żywo?

  1. tulipan740i 2020-10-10 23:01:46

    W Łodzi albo a jakimś konkursie ale to jeszcze nie prędko

  1. Sebastian01 2020-10-11 08:35:52

    Więc gdy ten układ sterujący pracuje na 6 Amperach to zasilacz 500 mA stanowczo za mało.

    Czy w takim razie mam szukać zasilacza pomiędzy 6 a 10 Amper ? I jak się do tego jeszcze Watty mają? 

    tulipan740i


    A gdzie tam. Co by to był za układ co by sam dla siebie 6A prądu potrzebował. Tam jest napisane, że max 10A (czyli chwilowo taki prąd wytrzyma i układy się nie sfajczą), a praca 6A, czyli to jest max prąd dla pracy ciągłej, czyli sytuacja w której układy się nie palą i całość zanadto się nie grzeje. Jeśli jednak uważasz, że ten regulator jest za duży (co akurat jest faktem) to na aukcji jest napisane, że w ofercie mają regulatory od 1A to 10A. Można spokojnie poszukać czegoś innego (i pewnie tańszego). To był tylko przykład, o tyle ciekawy, że miał regulację obrotów i zmianę kierunków, 2 w 1.

     

    P.S. O, proszę bardzo, pierwszy lepszy z brzegu, od tego samego sprzedawcy, i tańszy, i pewnie mniejszy gabarytowo. Prąd max 3A. https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-lewo-praw-12v-24v-3a-80w-7362079807

  1. tulipan740i 2020-10-11 09:23:57

    Tylko że sprawa tak wygląda że już kupiłem ten na 6A i teraz jakoś chciałem go zaadoptować.

  1. Sebastian01 2020-10-11 11:08:35

    Więc nie ma problemu. Musi działać. Zasilacz 500mA podłączaj i pobaw się silnikiem. Po kilku minutach sprawdź zasilacz, jak będzie gorący (choć wątpię) to znaczy, że potrzebujesz mocniejszy.

  1. AndDi 2020-10-11 11:22:17

    Ja też wątpię, aby coś się stało. Zaszalej, podłączaj

Rezultaty 340 - 360 z 596 pozycji
Udostępnij temat: