M1 A1 Abrams skala 1:16

  1. tulipan740i 2021-08-27 15:05:38

    Kamil kurcze sam nie wiem, ale chyba nasze wzajemne cukrowanie wchodzi w fazę poetycką. 

    Edit:

    Kamil nie lubię co chwila rozkładać i myć aerografu. Dlatego obrałem politykę max części dopiero malowanie. Wyjątkiem był przedział kierowania i gąsienice. W przypadku gąsienic ciekawość efektu wzięła górę nad lenistwem. A przedział kierowania chciałem mieć już za sobą jako gotowy moduł.

    Ale Ty tak się nie możesz doczekać malowania jak ja Twojego podniebnego ducha. 

  1. Limaks 2021-08-27 22:03:29

    No może troche sie słodko porobiło

    Zaraz się osy zlecą i dopiero będzie

    No dobra..  trzeba kleić, bo czas nagli. 

  1. tulipan740i 2021-08-31 23:18:28

    Powitać.

    Wczoraj dokończyłem stelaż pod Browninga. Po pomalowaniu dodam sworznie na łańcuszkach.

    Przerobiłem tył karabinu ze spustem na wersję do A1. Po przestudiowaniu tego żelaza jestem pewien, że stelaż jest sterowany ze środka. W pochyłym wsporniku musi być jakiś wałek, który idzie do obudowy w której znajduje się pewnie jakiś zębaty półksiężyc. Nie widziałem żadnych przewodów idących do tego poziomego cylindra, więc stawiam, że to jest jakiś amortyzator a nie siłownik służący do podnoszenia. Ponadto spust jest połączony z jakimś elektrozaworem. Może to być też pneumatycznie lub hydraulicznie sterowane. Na ostatnim foto dokładnie widać ten mechanizm. Jest też wersja manualna na linkę. Pierwszy wizjer za karabinem jest wyższy wygląda na wysuwany do góry a pod stelażem są jakby celowniki. Jeden jako pierścień a przedni z wbudowanym krzyżem.

    Dzisiaj zrobiłem osłonę termiczną na lufę do M240. Jeszcze nie wiem czy ją ostatecznie zamontuje. Tak średnio podoba mi się z nią karabin.

  1. aragorn001 2021-09-01 20:11:25

    masakra ... w dobrym tego słowa znaczeniu oczywiście ... detale na takim poziomie to my bardzo lubimy :)

  1. tulipan740i 2021-09-02 08:46:02

    A kto nie lubi detalizacji w Naszym fachu. 

  1. Zygfryd 2021-09-02 15:28:58

     A pas z nabojami będzie?  Taka taśma z 1000 sztuk i każdy wykonany osobno  Ale robotę robisz. W szoku byłem przy samym czołgu. Ale teraz jak się wziąłeś za detale i drobnicę to już w ogóle brak słów

  1. tulipan740i 2021-09-02 18:05:36

    Zygfryd są dwa karabiny to będą dwa pasy z nabojami. Z ilością zamierzam trochę oszukać bo nie po 1000 sztuk a wypełnię papierem magazynki i na górę zamontuję taśmy tak żeby wyglądały na pełne.

  1. tulipan740i 2021-09-19 13:50:59

    Witam z kolejnym up date.

    Tym czasem przyszła kolej na dokończenie silnika. Wcześniej z silnikiem miałem duże problemy, żeby jako tako uchwycić proporcje z różnych zdjęć. Wcale nie twierdze, że są idealne. Ale bez planów z wymiarami nie jest to łatwe, tylko fotki mi zostały. Jednostka napędowa jak wcześniej wspominałem to silnik turbowałowy potocznie zwany turbiną gazową o oznaczeniu AGT 1500 legitymująca się mocą 1500 KM, produkowana przez firmy Avco Lyicoming i Honeywell.

    Powerpack ten licząc od przodu składa się z:

    -wielostopniowej sprężarki,

    -komory spalania,

    -komory rozprężnej, w której gazy wylotowe napędzają dyski turbin roboczych,

    -reduktor obrotów,

    -człon transmisyjny (przekładnia mechaniczna) Alison X 1100 3B nad którą spędziłem masę czasu, również z powodu szukania fotek zdemontowanej przekładni.

    Dodatkowo na górze jest człon w rodzaju wydechu, oraz chłodnice w obudowach, chłodzone przez wentylatory napędzane z członu transmisyjnego. Tyle jak chodzi o niewielki opis konstrukcji.

    Odnośnie modelu, wyżej wymienione części składowe zostały pomalowane wstępnie na kolory bazowe. Jeszcze będą brudzone itp. Dojdzie jeszcze masa przewodów, szczególnie przy sprężarce. Cały silnik jest oparty na drucie ze szprychy rowerowej, który zapewnia współosiowość poszczególnych członów.

    Zamieszczam też fotki oryginału i filmik jak gwiżdże ten odkurzacz.

    https://www.youtube.com/watch?v=BWChs5uKCOA

    Tu widać poszczególne człony powerpacka. Wentylatory zrobiłem od tak . I tak ich nie bedzie widać ale są :-). Obudowa przedniego łożyska na 6 wspornikach delikatnie poszpachlowana na łączeniu z obudową sprężarki. Wcześniej nie mozna było tego zrobić ponieważ trzeba było zamontować pierwszy stopień sprężarki, czyli tą turbinkę :-).
  1. Limaks 2021-09-19 21:49:18

    Grzesiu choćbym tu pisał cuda i słodził to i tak nie odda poziomu zachwytu jak patrze na Twoje dziela. 

    Z resztą wiesz 

    Jak dodasz okablowanie i brudzenie eksploatacujne to mozesz go spokojnie odpalać

    Mega cudowna robota. 

  1. tulipan740i 2021-09-19 22:06:21

    Dzieki Kamil za uznanie. Ty byś zrobił jeszcze lepiej tylko bez farby i szpachli.  Pomyliłem oznaczenie przekładni Alison, ale już poprawiłem. 

  1. Limaks 2021-09-19 22:54:55

    Oj tam...  

    Jesteśmy tu po to żeby uczyć się od siebie nawzajem

  1. Sebastian01 2021-09-20 08:06:14

    Gąsienice i karabin były świetne, ale zespół napędowy przebił wszystko jak do tej pory. Jak toto na koniec nie odpali i nie pojedzie to część widowni może poczuć niedosyt i być zawiedziona (włączając w to mnie) 

  1. tulipan740i 2021-09-20 19:23:22

    Jak to nie odpali. Jak go skończę to podaruje polskiej armii jako pierwszy Abrams M1 A1 w wersji PL.  Jak ma być polski to mimo, że turbina jest wielopaliwowa to najprędzej ruszy na spirytusie w ramach integracji z regionem. 

  1. Zygfryd 2021-09-20 21:18:04

    Czyli jednak dobrze zgadłem, że będziesz robił te Abramsy dla MON  Nawet się nie spodziewałem, że tam jest taki "dziwny" silnik

  1. tulipan740i 2021-09-20 21:51:26

    Seryjnej produkcji nie planuje, ale ten jeden to poświęcę ponieważ z tymi Abramsami dla Nas jeszcze nic nie wiadomo.

    Odnośnie silnika turbowałowego to rzadkość w czołgach, ale ruski T-80 też miał ten rodzaj.

  1. Szwagier 2021-09-22 09:18:24

    Silnik petarda, jeszcze jak dojdą te kabelki, przewody to już wgl będzie mistrzowski. 

  1. tulipan740i 2021-09-22 19:41:32

    Trochę pobrudziłem turbinkę, pordzewiłem i zaoleiłem. Na 5 foto nie widać przy świetle z lampki jak fajnie pobrudziłem te białe obudowy chłodnic. Szczególnych otarć te silniki nie mają, więc i ja nie robiłem z wyjątkiem tylnych podpór chłodnic, ale jeszcze ich nie przykleiłem, Nałożę jeszcze jedną warstwę brudu i zabiorę się za przewody.

    Siatki laserowe, ale tą dziurkowaną rozwiercałem ręcznie o 0.1 mm i szpachlowałem otwory na bokach, żeby zrobić z nich ramkę.
  1. Zygfryd 2021-09-23 20:34:45

    Olejowe zacieki toi specyfik "fabryczny", czy jakiś patent masz na niego? 

  1. tulipan740i 2021-09-23 21:07:22

    Olejowe zacieki toi specyfik "fabryczny", czy jakiś patent masz na niego? 

    Zygfryd
    To specyfik firmy MIG o nazwie Fuel Stains Oznaczenie  A.MIG-1409. Działam z tym pierwszy raz i albo dałem za grubą warstwę, albo on jakiś nie halo jest ponieważ ślady po nim się bardzo błyszczą. A jak przytrę pigmentem to jest mat ale efekt zanika.



  1. tulipan740i 2021-09-23 21:33:12

    Zapomniałem dodać, że przy tym połysku ślady są lepkie.

Rezultaty 480 - 500 z 596 pozycji
Udostępnij temat: