PBJ-1H, 1:33, ORLIK

1. pawelelka77 2023-11-26 12:44:31

(...)A druga sprawą o której już dawno chciałem napisać to fakt że, w opracowaniach powinny być podawane numery kolorów modelu. Są tabele i wzorniki które porządkują kolory według producentów i dobierają zamienniki do danej barwy. ( tak jak jest to w plastikach, jak dobrze pamiętam ) Przy dzisiejszej ogromnej ofercie chemii modelarskiej, jaki to problem ?(...)

PAN-KARTON

Piotrze, z tymi nr kolorów w przypadku offsetu może to nie być takie proste. Nie znam się na tym ale gołym okiem widać różnicę między tym co w kompie, a tym co jest po wydrukowaniu....

1. PAN-KARTON 2023-11-26 15:40:17

(...)A druga sprawą o której już dawno chciałem napisać to fakt że, w opracowaniach powinny być podawane numery kolorów modelu. Są tabele i wzorniki które porządkują kolory według producentów i dobierają zamienniki do danej barwy. ( tak jak jest to w plastikach, jak dobrze pamiętam ) Przy dzisiejszej ogromnej ofercie chemii modelarskiej, jaki to problem ?(...)

PAN-KARTON

Piotrze, z tymi nr kolorów w przypadku offsetu może to nie być takie proste. Nie znam się na tym ale gołym okiem widać różnicę między tym co w kompie, a tym co jest po wydrukowaniu....

pawelelka77

Masz rację ! wydruki robi się z rastra a farbka daje aplę. Do monitora to nawet nie ma co przykładać, ale odbiór wizualny koloru jest w plamie. Przykładasz Spektrofotometr do wydruku i masz nr koloru. Tylko taki "spek" kosztuje swoje...

1. pawelelka77 2023-12-16 16:31:23

Czołem!

Sporo czasu upłynęło od ostatniego wpisu i temat nieco się przykurzył.

Faktycznie prace szły dosyć niemrawo i nie było wiele do pokazywania. Na warsztacie miałem skrzydła, z których jestem średnio zadowolony.  Po przejrzeniu fotek gotowego modelu (z sieci) jednak dochodzę do wniosku, że tak ma być w tym opracowaniu.