MORANE-SAULNIER 406C1 - Wydawnictwo WAK
-
W międzyczasie zabrałem się za ostatni segment - część ogonową. Składa się z jednego elementu i malutkiej wręgi oraz paska łączącego. Zrezygnuję z paska na rzecz BCG i sklejenia na styk. Aby dobrze uformować element w miejscach newralgicznych t.j. góra i spód poszycia nasączyłem go BCG, uformowałem i skleiłem tasiemkami do wyschnięcia. Jakieś sugestie Panowie?
-
W międzyczasie zabrałem się za ostatni segment - część ogonową. Składa się z jednego elementu i malutkiej wręgi oraz paska łączącego. Zrezygnuję z paska na rzecz BCG i sklejenia na styk. Aby dobrze uformować element w miejscach newralgicznych t.j. góra i spód poszycia nasączyłem go BCG, uformowałem i skleiłem tasiemkami do wyschnięcia. Jakieś sugestie Panowie?
-
Nie ma znaczenia od którego momentu zaczniesz kleić, podstawą jest odpowiednie ukształtowanie segmentów. Sklej szkielet przedniej części, będziesz miał do czego przyłożyć elementy po ukształtowaniu, inaczej się nie dowiesz czy idziesz dobrą drogą. Tak nawiasem mówiąc tylny segment masz słabo ukształtowany. Jego kształt powinien odpowiadać wrędze, na której będzie się opierał. Wręga od strony kabiny na pewno nie ma takiego kształtu jak Twój segment.
Nie wiem czy zaglądasz na inne fora, na konradusie jest moja relacja z budowy Koolhovena, tam krok po kroku opisywałem jak kształtuję segmenty, wklejam wręgi itp.
https://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=409318&t=409318&filtr=0&viewType=1
-
Nie ma znaczenia od którego momentu zaczniesz kleić, podstawą jest odpowiednie ukształtowanie segmentów. Sklej szkielet przedniej części, będziesz miał do czego przyłożyć elementy po ukształtowaniu, inaczej się nie dowiesz czy idziesz dobrą drogą. Tak nawiasem mówiąc tylny segment masz słabo ukształtowany. Jego kształt powinien odpowiadać wrędze, na której będzie się opierał. Wręga od strony kabiny na pewno nie ma takiego kształtu jak Twój segment.
Nie wiem czy zaglądasz na inne fora, na konradusie jest moja relacja z budowy Koolhovena, tam krok po kroku opisywałem jak kształtuję segmenty, wklejam wręgi itp.
https://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=409318&t=409318&filtr=0&viewType=1
-
Tak nawiasem mówiąc tylny segment masz słabo ukształtowany. Jego kształt powinien odpowiadać wrędze, na której będzie się opierał. Wręga od strony kabiny na pewno nie ma takiego kształtu jak Twój segment.
Nie wiem czy zaglądasz na inne fora, na konradusie jest moja relacja z budowy Koolhovena, tam krok po kroku opisywałem jak kształtuję segmenty, wklejam wręgi itp.
https://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=409318&t=409318&filtr=0&viewType=1
-
Tak nawiasem mówiąc tylny segment masz słabo ukształtowany. Jego kształt powinien odpowiadać wrędze, na której będzie się opierał. Wręga od strony kabiny na pewno nie ma takiego kształtu jak Twój segment.
Nie wiem czy zaglądasz na inne fora, na konradusie jest moja relacja z budowy Koolhovena, tam krok po kroku opisywałem jak kształtuję segmenty, wklejam wręgi itp.
https://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=409318&t=409318&filtr=0&viewType=1
-
Ja mimo klejenia na styk to daję i tak potem jeszcze odpowiednio dogiętą podklejkę od środka. Inaczej jak Ci ten klej gdzieś puści to już nie da się ładnie naprawić.Tak, ja wklejam kilkumilimetrowej szerokości pasek z paragonu też na BCG. Ty zalewasz to butaprenem i potem jeszcze pasek? Z tym butaprenem zrobię sobie próbę.
-
Ja mimo klejenia na styk to daję i tak potem jeszcze odpowiednio dogiętą podklejkę od środka. Inaczej jak Ci ten klej gdzieś puści to już nie da się ładnie naprawić.Tak, ja wklejam kilkumilimetrowej szerokości pasek z paragonu też na BCG. Ty zalewasz to butaprenem i potem jeszcze pasek? Z tym butaprenem zrobię sobie próbę.
-
...Tak, ja wklejam kilkumilimetrowej szerokości pasek z paragonu też na BCG. Ty zalewasz to butaprenem i potem jeszcze pasek? Z tym butaprenem zrobię sobie próbę.
Używam oryginalnej sklejki, jest sztywna, pasek z paragonu jest miękki i może się zrobić załamanie wzdłuż linii łączenia. Tu BCG do jej wklejenia wystarcza. Butaprenem paćkam jak nie używam sklejki. Np. w elementach do kulkowania takie jak nosek czy obudowa silnika. Jak dasz wklejkę i zaczniesz kulkować to Ci się ta sklejka odbije na poszyciu.
-
...Tak, ja wklejam kilkumilimetrowej szerokości pasek z paragonu też na BCG. Ty zalewasz to butaprenem i potem jeszcze pasek? Z tym butaprenem zrobię sobie próbę.
Używam oryginalnej sklejki, jest sztywna, pasek z paragonu jest miękki i może się zrobić załamanie wzdłuż linii łączenia. Tu BCG do jej wklejenia wystarcza. Butaprenem paćkam jak nie używam sklejki. Np. w elementach do kulkowania takie jak nosek czy obudowa silnika. Jak dasz wklejkę i zaczniesz kulkować to Ci się ta sklejka odbije na poszyciu.
-
Efekt moich poczynań jest taki że mam trzy segmenty rozgrzebane i żaden nieskończony. Wdał się chaos i trzeba to uporządkować... Dziś dokończyłem przedni segment. Niestety nie podjąłem się połączenia dwóch elementów i wklejenia całości. Nie wiem o co chodzi ale nie mogłem uzyskać jednej linii po dwóch stronach w obu elementach dlatego zrobiłem to zgodnie z instrukcją. Ten większy element przed wklejeniem uformowałem pod wręgę
Przy wklejaniu ostatniego elementu przesunął mi się minimalnie w jedną stronę i na krótszym boku powstała szczelina. Wypełniłem ją Magickiem i wyretuszowałem (zdj.4). Bardzo widać? Zdjęcia robione na maksymalnym zbliżeniu. Na koniec przymiarka na sucho dwóch segmentów.
-
Efekt moich poczynań jest taki że mam trzy segmenty rozgrzebane i żaden nieskończony. Wdał się chaos i trzeba to uporządkować... Dziś dokończyłem przedni segment. Niestety nie podjąłem się połączenia dwóch elementów i wklejenia całości. Nie wiem o co chodzi ale nie mogłem uzyskać jednej linii po dwóch stronach w obu elementach dlatego zrobiłem to zgodnie z instrukcją. Ten większy element przed wklejeniem uformowałem pod wręgę
Przy wklejaniu ostatniego elementu przesunął mi się minimalnie w jedną stronę i na krótszym boku powstała szczelina. Wypełniłem ją Magickiem i wyretuszowałem (zdj.4). Bardzo widać? Zdjęcia robione na maksymalnym zbliżeniu. Na koniec przymiarka na sucho dwóch segmentów.
-
Po spasowaniu na sucho - dla mnie wygląda super
Jak dla mnie ta mała poprawka po rozklejeniu jest fajnie zrobiona - musiałem się mocno przyjrzeć żeby oglądając na telefonie to dojrzeć. Mam pytanie ta wręga wklejona w poprzek elementu na zdj 3 to Twój pomysł żeby utrzymać kształt czy to element przewidziany w wycinance?
-
Po spasowaniu na sucho - dla mnie wygląda super
Jak dla mnie ta mała poprawka po rozklejeniu jest fajnie zrobiona - musiałem się mocno przyjrzeć żeby oglądając na telefonie to dojrzeć. Mam pytanie ta wręga wklejona w poprzek elementu na zdj 3 to Twój pomysł żeby utrzymać kształt czy to element przewidziany w wycinance?
-
Mała aktualizacja. Z dzisiejszej wyprawy modelarskiej wróciłem raczej na tarczy... Ale po kolei. Ostatni segment kadłuba miałem skleić na styk na BCG. Niestety po raz kolejny zabrakło umiejętności może cierpliwości a może jednego i drugiego. Efekt - nie potrafiłem tego zrobić
Dla mnie zbyt długi element. Wybrałem więc opcję na pasek z paragonu i klej butapren. Efekt - widoczny na zdjęciach. Przy wklejaniu tej małej wręgi kończącej segment poszycie przy końcu się rozlazło. Wygląda paskudnie. Dobrze że pasek łączący jest pomalowany w kolor poszycia... I to chyba tyle. Spasowałem na koniec cały kadłub i wyciąłem elementy części silnikowej. Autor ostrzega że to najtrudniejszy element modelu.
-
Mała aktualizacja. Z dzisiejszej wyprawy modelarskiej wróciłem raczej na tarczy... Ale po kolei. Ostatni segment kadłuba miałem skleić na styk na BCG. Niestety po raz kolejny zabrakło umiejętności może cierpliwości a może jednego i drugiego. Efekt - nie potrafiłem tego zrobić
Dla mnie zbyt długi element. Wybrałem więc opcję na pasek z paragonu i klej butapren. Efekt - widoczny na zdjęciach. Przy wklejaniu tej małej wręgi kończącej segment poszycie przy końcu się rozlazło. Wygląda paskudnie. Dobrze że pasek łączący jest pomalowany w kolor poszycia... I to chyba tyle. Spasowałem na koniec cały kadłub i wyciąłem elementy części silnikowej. Autor ostrzega że to najtrudniejszy element modelu.
-
Pasek z paragonu/kartki z zeszytu itp jest fajny, pod warunkiem, że w czymś pomaga lub coś ułatwia. Po co on tutaj? Połączenie w tak długim segmencie powinno być trwałe i stabilne, cienki papier tego nie zapewni. Narzędzia warto stosować zgodnie z potrzebą i przeznaczeniem ;-)
Zrób tak jak radzi haydee, wklej jeszcze jedną sklejkę, tym razem z normalnego kartonu albo w ogóle zrób podposzycie wewnątrz segmentu.
-
Pasek z paragonu/kartki z zeszytu itp jest fajny, pod warunkiem, że w czymś pomaga lub coś ułatwia. Po co on tutaj? Połączenie w tak długim segmencie powinno być trwałe i stabilne, cienki papier tego nie zapewni. Narzędzia warto stosować zgodnie z potrzebą i przeznaczeniem ;-)
Zrób tak jak radzi haydee, wklej jeszcze jedną sklejkę, tym razem z normalnego kartonu albo w ogóle zrób podposzycie wewnątrz segmentu.
Mirek mówisz i masz...

