Spitfire Mk II - ANSWER 2005

  1. RAVEN6 2016-05-02 16:14:51

    Niestety nie mogę pomóc, takiego Spita nie mam w kolekcji...

  1. Zbyszek001 2016-05-04 11:28:12

    Mam ten model problem rozwiązany.

  1. Jacek-KP 2017-08-13 11:53:02

    Witam w odnowionej relacji. Ponieważ robiony na szybko samolocik miał zbyt dużo niedoróbek, nie spodobał mi się. Kupiłem nową wycinankę i korzystając z załamania pogody i powstałej przerwie w pracach działkowych, postanowiłem naprawić model nowymi częściami. I tu rodzi się pytanie o poszycie części silnikowej. Na wstawionych zdjęciach widać, że boczne części pokrywy silnika mają z przodu coś na kształt haczykowatego zakończenia. Nijak to nie pasuje do dolnej, szarej części, która jest obła i nie ma żadnych podcięć. Możliwe, że trzeba ją uformować pod te wycięcia, ale nie jestem pewien. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co z tym zrobić?

  1. Wojok 2017-08-13 14:14:20

    Jak na mój gust, to to nie są jakieś haczyki , tylko te fragmenty powinny być lekko podwinięte do wewnątrz i wtedy powinieneś dopasować ten obły fragment poszycia  Dołóż czołową wręgę i na niej ułóż te "haczyki" 

  1. Jacek-KP 2017-08-14 22:59:45

    Tak się nie da. Na końcu "haczyka" jest nit, wiec powinien być na wierzchu. Poza tym podwinięcie tego zakończenia spowoduje powstanie wyraźnego zgrubienia - zakładki. Muszę chyba uciąć to zakończenie prosto. Zrobiłem tak w poprzednim podejściu do tego modelu i wręga przednia (okrągła) pasowała. Sknociłem tylko poszycie, co widać na zdjęciach z 1 strony relacji.

  1. Wojok 2017-08-15 01:16:02

    Ale nie podwijaj pod spód. Chodziło mi o zawinięcie w stronę osi samolotu, żeby całość tworzyła część koła. Gdyby tam wstawić wręgę, to owinąć ją maksymalnie tym elementem, a potem do tego dopasować ten obły fragment poszycia. Pewnie trzeba go będzie lekko przystrzyc na tych rogach.

  1. Jacek-KP 2020-04-01 12:33:16

    Wróciłem do mojego Spitfire'a Mk.II sprzed lat. Nie wyrzuciłem go, tylko leżał na półce. Wiem, że projekt jest skopany, ale podejmuję trzecią - ostatnią próbę jego wykonania. Udało się dopracować front samolotu w szczególności dolną osłonę silnika i teraz będę ją robił od nowa. Niestety całkowity obwód "blach" pokrywy silnika od strony kołpaka jest za duży i tut też będą znaczne cięcia.

    skopana osłona silnika dopasowana osłona do przeróbki za duży obwód blach osłony silnika
  1. Jacek-KP 2020-04-01 12:48:18

    POMOCY! Mam problem techniczny. Nie wychodzi mi sklejenie krawędzi natarcia skrzydeł. Może dlatego, że są już przesączone klejem? Nie wiem. Pierwszy raz skleiłem je klejem polimerowym. Rozeszły się. Oczyściłem je wczoraj i spróbowałem klejem BCG. Jest lepiej, ale po wyschnięciu, gdy złożyłem płat dolny i górny skrzydeł do siebie, pękły łączenia. Pomóżcie - nie mam już pomysłu jak te skrzydła połączyć ze sobą. Chyba wydrukuję ze skanu i zacznę kleić od nowa, ale już tylko BCG. Tylko nie wiem, czy to coś da. Widziałem w relacjach, jak niektórym z Was wychodzi to bardzo ładnie. Co robię źle?

    prawe skrzydło lewe skrzydło
  1. Wojok 2020-04-01 13:48:02

    Jacek, jak wydrukujesz skan, to będziesz miał problem z BCG - prawdopodobnie będzie Ci puszczał druk

    Płat w tym samolocie jest bardzo specyficzny i trudny do prawidłowego sklejenia. Tu trzeba chyba wsxystko dobrze na gotowo ukształtować i dopiero wtedy z klejem podchodzić. Jeżeli tą krawędź skleisz, a potem zaczniesz kształtowac, to klej musi puścić albo krawędź się zdeformuje. A te eliptyczne krawędzie to bym próbował kulkami do ciast kształtować, albo odrysowałbym kształt elementu na kartonie, zaokrąglił bym go, i na takim szablonie płaty głaskał. Ale to tylko teorie, bo Spitfirea jeszcze nie kleiłem.

    Powodzenia

  1. Jacek-KP 2020-04-01 15:22:52

    Ten wzorzec do formowania też mi przyszedł do głowy. Co do druku - ja drukuję na drukarce Brother i po kaponowaniu BCG mi nie rozpuszcza atramentu. Płaty formowałem kulami modelarskimi, stalowymi. Mimo to popękało. Bardzo możliwe, że to wina przesączenia klejem polimerowym.

  1. Wojok 2020-04-01 15:59:24

    No, ja nasączam dość gęstym BCG ( stare MM-y nawet praktycznie zalewam ). Ale jak to wcześniej kleiłeś klejem polimerowym, to z BCG już chyba nic nie zdziałasz

    Chyba dodruk części cię leczy

  1. Jacek-KP 2020-04-04 19:45:43

    Nie dało się naprawić krawędzi natarcia skrzydeł. Wydrukowałem raz jeszcze, zakaponowałem i kleiłem na styk klejem BCG. Wyszło dużo lepiej. Od środka zabezpieczyłem jeszcze mocną taśmą. Może coś z tego jednak będzie?

    krawędź natarcia najpierw formowałem na pędzelku początek łaczenia krawędzi na styk tak wygląda sklejone skrzydło testowe tak wygląda właściwe skrzydło
  1. Jacek-KP 2020-04-04 20:09:09

    Czas na osłonę przedniej, części czyli silnika. Zrobiłem szybko testową wersję i zaplanowałem poprawki poszycia. Po części testowej przyszedł czas na właściwa wycinankę i o dziwo udało mi się zaprojektować korekty na tyle dobrze, że chyba uda mi się zamknąć przód w miarę przyzwoicie. Trzeba było zwęzić o 1mm przednia część górnej pokrywy oraz o 2 mm dolną część pokrywy silnika. Wygląda na to, że trzeba robić ten model podwójnie - w wersji testowej i dopiero po przetestowaniu części, kleić wersję ostateczną.

    wycinamy nadmiar z przodu osłony ... i wklejamy odwrócony o 180' podklejki tu sie przydadzą górna pokrywa osłony boczne osona dolna w komplecie z bokami
  1. Wojok 2020-04-05 02:40:22

    Hmm, gdzie te modele co kleją się same ?

    Same klamory kleimy, a porządne modele na półkach kurz zbierają

  1. Jacek-KP 2020-04-05 09:20:23

    Wojok - Ty wiesz, że masz rację? Chyba następnym modelem u mnie będzie coś sprawdzonego np. od P.Mistewicza, P.Bogusza albo M.Pacyńskiego.

  1. Jacek-KP 2020-04-05 12:14:51

    Tymczasem wziąłem się za podwozie. Opony miałem już gotowe. Golenie zrobiłem po swojemu, tzn. rozwarstwiłem papier, zrobiłem tulejkę podkładową nasączając klejem BCG. Potem nakleiłem warstwę kolorową, a na nią, we właściwych miejscach dodatkowe paski z cienkiego papieru. Wszystko pomalowałem srebrną farbką akrylową. Wyszło przyzwoicie. Zagiąłem mocniej drut usztywniający, bo wg mnie w modelu zbyt szeroki kąt zaplanowano. Koła byłyby zamocowano pod kątek 45'w bok. W oryginale widać, że ten kąt bocznego nachylenia jest mniejszy.

  1. Wojok 2020-04-05 15:25:12

    Hejka

    No 45° to to nas pewno nie powinno być.

    Takie owijki goleni, ja rozcinam na poszczególne paski. Łatwiej się to wtedy zwija, a element pracujący amortyzatora zwijam z folii aluminiowej. Chyba też powinieneś zsunąć ten element papierowy na goleni. Za dużo drutu wystaje.

    Skrzydła dużo lepsze

    Koła spoko, podobają mi się

  1. sajfon 2020-04-06 09:55:50

    Napiszę, szczerze z prażeniem obejrzałem ta relację :))) Na szczęście nie mam Spita z Answera w planach. Życzę wytrwałości i powodzenia. Trzymam kciuki.  

  1. Jacek-KP 2022-01-02 21:56:31

    Witajcie Fanatycy Kartonu w Nowym 2022 Roku! Miałem tylko jednio postanowienie w Sylwestra - wziąć się za klejenie modeli. I się spełniło. Próbuję dokończyć Spitfire zaczętego ... hm, w 2016 roku. Dużo pracy włożyłem w ten model, więc nie zaszkodzi go skończyć.

    śmigła i kołpak kadłub w częściach poprawiona część silniokowa poprawione stateczniki kabina załadowana
  1. Jacek-KP 2022-01-02 23:01:31

    Niestety przymiarka starego szkieletu do poprawionych płatów skrzydeł przyniosła rozczarowanie. Nie dość, ze się połamał, to jeszcze nierówno wykonałem połączenia wręg. Nie pozostaje mi nic, jak tylko zrobić szkielet od nowa.

    stary szkielet przymiarka do skrzydła
Rezultaty 20 - 40 z 68 pozycji
Udostępnij temat: