M1 A1 Abrams skala 1:16
-
Powitać.
Po silniku zabrałem się za jego komorę. Najtrudniejsze będą do wykonania zbiorniki paliwa, które są wielobryłowe jak odciśnięta plastelina w ogólnej dolnej i bocznych częściach silnika. Przy okazji chciałem przedstawić kolejny mały patencik
. Patent tyczy się wykonania wielowypustów, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Należy wcześniej sobie zaplanować wymiary takiego detalu. Wtedy średnica pierścienia, czy kółko musi uwzględniać średnice drutu. W tym przypadku 2 mm ponieważ drut to fi 1 mm. Na koło lub pierścień po obwodzie naklejam CA drut miedziany o większym wymiarze jak chodzi o szerokość. Kawałki drutu obok siebie tworzą lekkie wgłębienie ponieważ to wynika z ich kołowego przekroju. Po dopasowaniu jego długości do szerokości pierścienia, lub kółka, pilnik iglak o odpowiednim przekroju wpasowuje się w te wgłębienie z automatu. Taki sposób gwarantuje jako taki podział ząbków po obwodzie.
Te "cycki" z wielowypustem nie są jeszcze pomalowane to tak bardzo nie widać ząbków, ale zapewniam, że są ok.
-
Powitać.
Po silniku zabrałem się za jego komorę. Najtrudniejsze będą do wykonania zbiorniki paliwa, które są wielobryłowe jak odciśnięta plastelina w ogólnej dolnej i bocznych częściach silnika. Przy okazji chciałem przedstawić kolejny mały patencik
. Patent tyczy się wykonania wielowypustów, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Należy wcześniej sobie zaplanować wymiary takiego detalu. Wtedy średnica pierścienia, czy kółko musi uwzględniać średnice drutu. W tym przypadku 2 mm ponieważ drut to fi 1 mm. Na koło lub pierścień po obwodzie naklejam CA drut miedziany o większym wymiarze jak chodzi o szerokość. Kawałki drutu obok siebie tworzą lekkie wgłębienie ponieważ to wynika z ich kołowego przekroju. Po dopasowaniu jego długości do szerokości pierścienia, lub kółka, pilnik iglak o odpowiednim przekroju wpasowuje się w te wgłębienie z automatu. Taki sposób gwarantuje jako taki podział ząbków po obwodzie.
Te "cycki" z wielowypustem nie są jeszcze pomalowane to tak bardzo nie widać ząbków, ale zapewniam, że są ok.
-
Witam z kolejnymi detalami. Ostatnio udało mi się wykonać termoizolację na zbiorniki paliwa, która składa się z 3 części. Gorący silnik nie może być tak po prostu otoczony zbiornikami z paliwem. Osłony wykonałem na podstawie krótkich urywków filmów na YT. Folia aluminiowa to nie folia spożywcza a folia z termoizolacji starej kuchenki, w której piekarnik jest owinięty takim kocem z grubsza folia aluminiową. Oklejka papierowej skorupy z zewnątrz i wewnątrz. Całość pobrudzona MIG -1010.
Osłony te nie będą przyklejane na stałe i można je w każdej chwili zdjąć, żeby odkryć te fajne przetłoczenia na zbiornikach.
Edit. Nie chce mi się zapisać całe zdanie pod foto 3 więc to napisze o co chodzi. Po prawej stronie jest niedopasowanie osłony do zbiornika. Jest celowo ponieważ w nie wchodzą przewody, które biegną na zbiorniku i schodzą ku dołowi.
-
Witam z kolejnymi detalami. Ostatnio udało mi się wykonać termoizolację na zbiorniki paliwa, która składa się z 3 części. Gorący silnik nie może być tak po prostu otoczony zbiornikami z paliwem. Osłony wykonałem na podstawie krótkich urywków filmów na YT. Folia aluminiowa to nie folia spożywcza a folia z termoizolacji starej kuchenki, w której piekarnik jest owinięty takim kocem z grubsza folia aluminiową. Oklejka papierowej skorupy z zewnątrz i wewnątrz. Całość pobrudzona MIG -1010.
Osłony te nie będą przyklejane na stałe i można je w każdej chwili zdjąć, żeby odkryć te fajne przetłoczenia na zbiornikach.
Edit. Nie chce mi się zapisać całe zdanie pod foto 3 więc to napisze o co chodzi. Po prawej stronie jest niedopasowanie osłony do zbiornika. Jest celowo ponieważ w nie wchodzą przewody, które biegną na zbiorniku i schodzą ku dołowi.
-
Mistrzostwo!
GTiStyle
Mistrzostwo? E tam. Zwykłe cackanie się z każdym detalem.
W mozole pracy udało mi się zrobić parę części.
1. Wykonałem dźwignie sterowania powerpackiem. Znajdują się one po lewej stronie bloczków na linki.
2. Trochę okablowałem lewy narożnik komory i przytwierdzilem czujniki na deklach zbiorników paliwa.
3. Na dole położyłem dwa druciory co uciekają gdzieś w lewy przedni narożnik komory.
4. Kolejne druciory, które są mocowane do bocznych części, które łączą koła napędowe ze skrzynią. Może Zbyszek będzie wiedział jak to fachowo się nazywa. Ja to nazywam póki co "cyckami".
5.Poprowadziłem wiązkę elektryczną, która ciągnie się poprzez komorę akumulatorów i dalej do tylnego światła i interkomu dla piechoty.
6. Wykonałem też element z przodu w który jest wpasowana wiązka elektryczna w pionie.
Dodatkowo doszło parę elementów. Miałem problem z uchwyceniem na zdjęciu czy filmie okolicy komory gdzie znajduje się przednie mocowanie silnika. Zwróciłem się nawet z prośbą o pomoc do jednego z youtuberów, który zajmuje się współczesną bronią pancerną. Czasem prezentuje niszowe fotki np. Abramsa. Niestety nie mógł mi pomóc i o ile jestem pewien jak ten wspornik wygląda patrząc z tyłu to nie mam pewności gdy chodzi o wygląd jego podstawy. Postawiłem więc na najbardziej dla mnie logiczną czyli prostokątną.
Czeka mnie teraz osprzęt nad prawym zbiornikiem i komora akumulatorów.
-
Mistrzostwo!
GTiStyle
Mistrzostwo? E tam. Zwykłe cackanie się z każdym detalem.
W mozole pracy udało mi się zrobić parę części.
1. Wykonałem dźwignie sterowania powerpackiem. Znajdują się one po lewej stronie bloczków na linki.
2. Trochę okablowałem lewy narożnik komory i przytwierdzilem czujniki na deklach zbiorników paliwa.
3. Na dole położyłem dwa druciory co uciekają gdzieś w lewy przedni narożnik komory.
4. Kolejne druciory, które są mocowane do bocznych części, które łączą koła napędowe ze skrzynią. Może Zbyszek będzie wiedział jak to fachowo się nazywa. Ja to nazywam póki co "cyckami".
5.Poprowadziłem wiązkę elektryczną, która ciągnie się poprzez komorę akumulatorów i dalej do tylnego światła i interkomu dla piechoty.
6. Wykonałem też element z przodu w który jest wpasowana wiązka elektryczna w pionie.
Dodatkowo doszło parę elementów. Miałem problem z uchwyceniem na zdjęciu czy filmie okolicy komory gdzie znajduje się przednie mocowanie silnika. Zwróciłem się nawet z prośbą o pomoc do jednego z youtuberów, który zajmuje się współczesną bronią pancerną. Czasem prezentuje niszowe fotki np. Abramsa. Niestety nie mógł mi pomóc i o ile jestem pewien jak ten wspornik wygląda patrząc z tyłu to nie mam pewności gdy chodzi o wygląd jego podstawy. Postawiłem więc na najbardziej dla mnie logiczną czyli prostokątną.
Czeka mnie teraz osprzęt nad prawym zbiornikiem i komora akumulatorów.
-
Powitać!
Postępy w pracy powoli dobiegają końca. Nie należy jednak spodziewać się go na przestrzeni miesiąca czy dwóch skoro budowa trwa od 05.2018. Natomiast światełkiem w tunelu jest pierwsze użycie farby bazowej tj. Tamiya XF59. Użyłem jej do przedziału akumulatorów. Początkowo pomalowałem go na biało, ale po przeanalizowaniu zdjęć, zakładów GDLS (Lima, Ohio) okazało sie, że są w kolorze kamuflażu, przynajmniej w jego wersji pustynnej . Oprócz tego przedziału, wykonałem elementy zewnętrznego intercomu dla piechoty, taśmy z amunicją i złożyłem prawą stronę komory silnika. Ta część przedziału jest jeszcze niedokończona , ponieważ nie mogę znaleźć fotki jej dolnej części. Czekam na fotki od znajomego.
Do zrobienia pozostało wykonanie powierzchni antypoślizgowych, co wiąże się z pewnym eksperymentowaniem. Potem malowanie, co lubię najbardziej i złożenie wszystkiego w całość.
-
Powitać!
Postępy w pracy powoli dobiegają końca. Nie należy jednak spodziewać się go na przestrzeni miesiąca czy dwóch skoro budowa trwa od 05.2018. Natomiast światełkiem w tunelu jest pierwsze użycie farby bazowej tj. Tamiya XF59. Użyłem jej do przedziału akumulatorów. Początkowo pomalowałem go na biało, ale po przeanalizowaniu zdjęć, zakładów GDLS (Lima, Ohio) okazało sie, że są w kolorze kamuflażu, przynajmniej w jego wersji pustynnej . Oprócz tego przedziału, wykonałem elementy zewnętrznego intercomu dla piechoty, taśmy z amunicją i złożyłem prawą stronę komory silnika. Ta część przedziału jest jeszcze niedokończona , ponieważ nie mogę znaleźć fotki jej dolnej części. Czekam na fotki od znajomego.
Do zrobienia pozostało wykonanie powierzchni antypoślizgowych, co wiąże się z pewnym eksperymentowaniem. Potem malowanie, co lubię najbardziej i złożenie wszystkiego w całość.
Tą konkretną siatkę kupiłem kiedyś na Allegro. Mam jeszcze drobniejszą z samochodowej instalacji gazowej. Konkretniej rozbebeszyłem filtr fazy lotnej. Jest jeszcze drobniejsza w dużej ilosci i za friko.