M1 A1 Abrams skala 1:16

  1. tulipan740i 2021-11-26 11:07:39

    Tą konkretną siatkę kupiłem kiedyś na Allegro. Mam jeszcze drobniejszą z samochodowej instalacji gazowej. Konkretniej rozbebeszyłem filtr fazy lotnej. Jest jeszcze drobniejsza w dużej ilosci i za friko.

  1. Sebastian01 2021-11-26 11:54:13

    Czyli można coś z odzysku wymyślić, dzięki. Muszę się rozejrzeć w swojej rupieciarni :)

  1. Limaks 2021-11-26 12:02:23

    Piękny sposob na ryflowanie. Pomysł do zapamiętania i stosowania, a przy okazji świetnie oddaje realizm. Domniemam, że jeszcze nie raz nas zaskoczysz swoją pomysłowością i kunsztem wykonania. Rewelacja.

  1. tulipan740i 2021-11-26 12:18:07

    Dzięki Kamil. Ta blaszka chodziła za mną 3 dni.

  1. Szwagier 2021-11-26 21:29:28

    Jak ja jubie takie patenty..... Mega wyszła ta ryfla. 

  1. tulipan740i 2021-11-30 21:06:47

    Powitać.

    Po silniku zabrałem się za jego komorę. Najtrudniejsze będą do wykonania zbiorniki paliwa, które są wielobryłowe jak odciśnięta plastelina w ogólnej dolnej i bocznych częściach silnika. Przy okazji chciałem przedstawić kolejny mały patencik. Patent tyczy się wykonania wielowypustów, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Należy wcześniej sobie zaplanować wymiary takiego detalu. Wtedy średnica pierścienia, czy kółko musi uwzględniać średnice drutu. W tym przypadku 2 mm ponieważ drut to fi 1 mm. Na koło lub pierścień po obwodzie naklejam CA drut miedziany o większym wymiarze jak chodzi o szerokość. Kawałki drutu obok siebie tworzą lekkie wgłębienie ponieważ to wynika z ich kołowego przekroju. Po dopasowaniu jego długości do szerokości pierścienia, lub kółka, pilnik iglak o odpowiednim przekroju wpasowuje się w te wgłębienie z automatu. Taki sposób gwarantuje jako taki podział ząbków po obwodzie. Te "cycki" z wielowypustem nie są jeszcze pomalowane to tak bardzo nie widać ząbków, ale zapewniam, że są ok.

    Nadmiar miedzi szlifuje tarczą diamentową na gotowo  papierem 320 na płaszczyźnie. Przy szlifie należy uważać, zeby nie przegrać miedzi bo się odparzy spoina CA. Gotowe do nacinania zębów.
  1. tulipan740i 2021-12-28 22:05:44

    Witam z kolejnymi detalami. Ostatnio miałem mało czasu na hobby, ale coś tam udało się wyczarować. Wykonałem zbiorniki paliwa z belką pod silnik.Kilka przewodów i linek oraz przewody paliwowe na patencie spirali z drutu miedzianego i koszulki termokurczliwej.

    Prawy zbiornik. Lewy zbiornik. Lewy zbiornik był trudny ze względu na swoją wioelobryłową budowę. Komplet zbiorników z belką pod silnik. Sznurek tymczasowo. Służy do podnoszenia silnika, żeby nie uszkodzić na nim detali. Patent na wszelkie przewody z kolankami Efekt końcowy. Zbiorniki przyklejone na gotowo tworzą ogólną kubaturę wnęki silnika. Zacieki korozji są z odpływów komory na akumulatory. Bloczki na linki do sterowania. Od lewej. Jakaś tam chłodnica, coś tam nie wiadomo co i skrzynka do której podłancza się szybkozłącza elektryczne. Gruby przewód wraz obejmami klamrowymi.
  1. Szwagier 2021-12-29 16:42:05

    Dobry patent na ten gietki przód, godny zapamietania.

  1. Zbyszek001 2021-12-29 20:55:25

    Szukam gdzieś swojej szczęki. 

  1. tulipan740i 2021-12-29 21:25:30

    Dobry patent na ten gietki przód, godny zapamietania.

    Szwagier
    Tak naprawę taki przewód jest sztywny. Dlatego miedzianą spiralę należy wcześniej dopasować do pożądanego kształtu. Gdy koszulka się na niej skurczy można nawet tą spiralę usunąć wyciągając za jeden z końców drutu. Zostanie taka plastikowa skorupka.



  1. Sebastian01 2021-12-30 08:07:55

    Szukam gdzieś swojej szczęki. 

    Zbyszek001


    Jak znajdziesz to proszę rozejrzyj się, czy gdzieś obok nie leży moja... 

  1. Limaks 2021-12-30 12:02:57

    Ja swoją szczękę juz znalazłem, ale jak mi Grzesiek pokazał (trochę wczesniej) te cuda, to kopara opadła do samej podłogi. Tam jest tyle szczegółów, że co niektóre  modele w pełnej krasie tyle nie mają. 

    Mega odwzorowanie. Mistrz detalingu i redukcji.. niektore rzeczy wyglądają jak prawdziwe.

  1. tulipan740i 2021-12-30 19:05:37

    Niezmiernie mnie cieszy, że podobają się te moje wypociny. Chociaż przyznam, że tęsknię za jakąś konstruktywną krytyką. 

  1. tulipan740i 2022-01-06 13:12:25

    Witam z kolejnymi detalami. Ostatnio udało mi się wykonać termoizolację na zbiorniki paliwa, która składa się z 3 części. Gorący silnik nie może być tak po prostu otoczony zbiornikami z paliwem. Osłony wykonałem na podstawie krótkich urywków filmów na YT. Folia aluminiowa to nie folia spożywcza a folia z termoizolacji starej kuchenki, w której piekarnik jest owinięty takim kocem z grubsza folia aluminiową. Oklejka papierowej skorupy z zewnątrz i wewnątrz. Całość pobrudzona MIG -1010. Osłony te nie będą przyklejane na stałe i można je w każdej chwili zdjąć, żeby odkryć te fajne przetłoczenia na zbiornikach.

    Edit. Nie chce mi się zapisać całe zdanie pod foto 3 więc to napisze o co chodzi. Po prawej stronie jest niedopasowanie osłony do zbiornika. Jest celowo ponieważ w nie wchodzą przewody, które biegną na zbiorniku i schodzą ku dołowi.

    Sorry za brak ostrości. Ale inną fotką z tego etapu budowy nie dysponuję. Po prawej stronie ku tyłowi jest
  1. GTiStyle 2022-01-06 13:19:07

    Mistrzostwo!

  1. tulipan740i 2022-01-27 22:14:04

    Mistrzostwo! 

    GTiStyle

    Mistrzostwo? E tam. Zwykłe cackanie się z każdym detalem.  W mozole pracy udało mi się zrobić parę części.

    1. Wykonałem dźwignie sterowania powerpackiem. Znajdują się one po lewej stronie bloczków na linki.

    2. Trochę okablowałem lewy narożnik komory i przytwierdzilem czujniki na deklach zbiorników paliwa. 

     

    3. Na dole położyłem dwa druciory co uciekają gdzieś w lewy przedni narożnik komory. 

    4. Kolejne druciory, które są mocowane do bocznych części, które łączą koła napędowe ze skrzynią. Może Zbyszek będzie wiedział jak to fachowo się nazywa. Ja to nazywam póki co "cyckami".

    5.Poprowadziłem wiązkę elektryczną, która ciągnie się poprzez komorę akumulatorów i dalej do tylnego światła i interkomu dla piechoty. 

    6. Wykonałem też element z przodu w który jest wpasowana wiązka elektryczna w pionie.

    Dodatkowo doszło parę elementów. Miałem problem z uchwyceniem na zdjęciu czy filmie okolicy komory gdzie znajduje się przednie mocowanie silnika. Zwróciłem się nawet z prośbą o pomoc do jednego z youtuberów, który zajmuje się współczesną bronią pancerną. Czasem prezentuje niszowe fotki np. Abramsa. Niestety nie mógł mi pomóc i o ile jestem pewien jak ten wspornik wygląda patrząc z tyłu to nie mam pewności gdy chodzi o wygląd jego podstawy. Postawiłem więc na najbardziej dla mnie logiczną czyli prostokątną.

    Czeka mnie teraz osprzęt nad prawym zbiornikiem i komora akumulatorów. 

     

    Nie wiem co oznacza 4410. Takie oznaczenie jest na foto i 10 jest niżej. Namalowalem to ołówkiem na 10 podejść. Gumka myszka była pomocna :-). Oto cycki :-). Kropki wokół nich są to śruby. Nie są tak porostu naklejone a są wklejone w otwory przez co są w płaszczyźnie ściany.
  1. pawelelka77 2022-01-27 23:00:59

    Patrzę na te zdęcia i słowo daję, że już nie wiem, które to model, a które oryginał. Musiałem wrócić do wcześniejszych fotek. Normalnie mistrzostwo  świata.  To będzie dopiero rarytas. A jak wjedziesz nim na jakiś konkurs......nooooo..... Szczerze gratuluję umiejętności!

  1. tulipan740i 2022-02-27 14:55:33

    Powitać!

    Postępy w pracy powoli dobiegają końca. Nie należy jednak spodziewać się go na przestrzeni miesiąca czy dwóch skoro budowa trwa od 05.2018. Natomiast światełkiem w tunelu jest pierwsze użycie farby bazowej tj. Tamiya XF59. Użyłem jej do przedziału akumulatorów. Początkowo pomalowałem go na biało, ale po przeanalizowaniu zdjęć, zakładów GDLS (Lima, Ohio) okazało sie, że są w kolorze kamuflażu, przynajmniej w jego wersji pustynnej . Oprócz tego przedziału, wykonałem elementy zewnętrznego intercomu dla piechoty, taśmy z amunicją i złożyłem prawą stronę komory silnika. Ta część przedziału jest jeszcze niedokończona , ponieważ nie mogę znaleźć fotki jej dolnej części. Czekam na fotki od znajomego. 

    Do zrobienia pozostało wykonanie powierzchni antypoślizgowych, co wiąże się z pewnym eksperymentowaniem. Potem malowanie, co lubię najbardziej i złożenie wszystkiego w całość. 

    Wymiary naboju z neta Kaliber 12.7 Wymiary naboju w skali 8.5 mm na 0.8 średnicy pocisku. Kaliber 7.62 w skali to jakieś 4.5 długości na 0.47~0.5 mm średnicy pocisku. Zespół akumulatorów w uchwycie. Silniczek na swoim miejscu. Foto z zakładów GDLS. Naboje mają łuski z izolacji szlifowanej w stożek. Proszę wybaczyć, ale szyjki łuski nie zrobiłem:-) Słuchawka intercomu. Tylne błotniki mocowane zawiasem.
  1. a.pokryszyn 2022-02-27 18:02:49

    To jest po prostu niesamowite. Modelarstwo i mistrzostwo przez duże "M". Jestem pod ogromym wrażeniem.

  1. Limaks 2022-02-27 18:13:37

    Ja juz nie bede sie powtarzał co do moich odczuć na temat Twoich wyczynów tutaj. 

    Imponujesz mi zaangażowaniem i niezłomnością. Niewielu znam takich ludzi, którzy mają dwie takie cechy. 

    Pięknie , ślicznie , zagranicznie. 

     

Rezultaty 520 - 540 z 596 pozycji
Udostępnij temat: