Tatra 815 6x6 z Przyczepą P 32 + Transporter Opancerzony MT-LB
-
Dobra, poprawiłem na tyle na ile mi się udało, tego całego stojaka bliżej kabiny juz nie przesune, ale przynajmniej dałem wloty tak jak powinny być, niestety straty po tych manewrach musiałem jakoś zamaskować :) Kierunki boczne tez dałem tam gdzie ich miejsce, a te pozostałości może jakąś flagą zakleję, zobaczymy.
-
Dobra, poprawiłem na tyle na ile mi się udało, tego całego stojaka bliżej kabiny juz nie przesune, ale przynajmniej dałem wloty tak jak powinny być, niestety straty po tych manewrach musiałem jakoś zamaskować :) Kierunki boczne tez dałem tam gdzie ich miejsce, a te pozostałości może jakąś flagą zakleję, zobaczymy.
-
Tulipan - dzięki :)
Tymczasem doszły zbiorniki powietrza z różnymi duperelami, chlapacze, zaczep, no i można już było przykleić skrzynię do ramy. Mimo iż do końca budowy ciągnika zostało kilka elementów to biorę się za przyczepę, więc na jakiś czas może zapaść cisza bo muszę szesnaście kół do niej wyrzeźbić :)
Tak więc do miłego...
-
Tulipan - dzięki :)
Tymczasem doszły zbiorniki powietrza z różnymi duperelami, chlapacze, zaczep, no i można już było przykleić skrzynię do ramy. Mimo iż do końca budowy ciągnika zostało kilka elementów to biorę się za przyczepę, więc na jakiś czas może zapaść cisza bo muszę szesnaście kół do niej wyrzeźbić :)
Tak więc do miłego...
-
Zespół pneumatyczny świetnie wyszedł.
Wszelkie przewody bardzo poprawiają odbiór modeli ciężarówek. Sam obecnie zagrzebałem się w przewodach hydro i pneumatycznych. Jeszcze możesz dorobić przewody w ramie i siłowniki przy kołach, ale nie wiem czy będzie Ci się chciało bo jakiś schemat też by się przydał.
-
Zespół pneumatyczny świetnie wyszedł.
Wszelkie przewody bardzo poprawiają odbiór modeli ciężarówek. Sam obecnie zagrzebałem się w przewodach hydro i pneumatycznych. Jeszcze możesz dorobić przewody w ramie i siłowniki przy kołach, ale nie wiem czy będzie Ci się chciało bo jakiś schemat też by się przydał.
-
Dzięki panowie za dobre słowo. Przewody przy całym tym zespole dodałem bo autor je przewidział, są na rysunkach, mniej więcej widać jak powinny biec, a i w prawdziwym samochodzie są one dosyć mocno widoczne, więc musiałem je zrobić. Są w takim nieładzie bo trochę mi się powyginały gdy robiłem tą całą pajęczynę i nie wszędzie miałem dostęp, ale tak, z grubsza, powinny wyglądać. Jeśli idzie o dodanie takowych w ramie, to pomijając czy mi się chce, wydaje mi się iż nie ma takiej potrzeby, całe podwozie jest mocno uproszczone przez autora, a dodatkowo ja uprościłem je jeszcze bardziej, tak więc pokazywał go raczej nie będę, a do tego dochodzi jeszcze taka rzecz iż dostep do niektórych elementów jest w tej chwili mocno utrudniony.
Tymczasem ruszyła budowa przyczepy, w stanie surowym i w podkładzie, a w między czasie powstają koła ( brakuje jeszcze czterech bliźniaków ), i tu mała ciekawostka; wszystkich kół ( licząc bliźniaki jako dwa ) powinno być 26, cztery bliźniaki pod przednik wózkiem i po cztery na każdym wózku tylnym, razem daje nam to dwanaście bliźniaków plus dwa koła na zapas, natomiast w wycinance zaprojektowanych jest części na osiemnaście kół, podejrzewam że autor zapomniał o tym iż na tylne wózki idą po cztery bliźniaki, bo gdyby szły po dwa, to byłoby w sam raz :) Tak tylko mówię gdyby ktoś chciał skleić Tatrę w standardzie :))
To do usłyszenia...
-
Dzięki panowie za dobre słowo. Przewody przy całym tym zespole dodałem bo autor je przewidział, są na rysunkach, mniej więcej widać jak powinny biec, a i w prawdziwym samochodzie są one dosyć mocno widoczne, więc musiałem je zrobić. Są w takim nieładzie bo trochę mi się powyginały gdy robiłem tą całą pajęczynę i nie wszędzie miałem dostęp, ale tak, z grubsza, powinny wyglądać. Jeśli idzie o dodanie takowych w ramie, to pomijając czy mi się chce, wydaje mi się iż nie ma takiej potrzeby, całe podwozie jest mocno uproszczone przez autora, a dodatkowo ja uprościłem je jeszcze bardziej, tak więc pokazywał go raczej nie będę, a do tego dochodzi jeszcze taka rzecz iż dostep do niektórych elementów jest w tej chwili mocno utrudniony.
Tymczasem ruszyła budowa przyczepy, w stanie surowym i w podkładzie, a w między czasie powstają koła ( brakuje jeszcze czterech bliźniaków ), i tu mała ciekawostka; wszystkich kół ( licząc bliźniaki jako dwa ) powinno być 26, cztery bliźniaki pod przednik wózkiem i po cztery na każdym wózku tylnym, razem daje nam to dwanaście bliźniaków plus dwa koła na zapas, natomiast w wycinance zaprojektowanych jest części na osiemnaście kół, podejrzewam że autor zapomniał o tym iż na tylne wózki idą po cztery bliźniaki, bo gdyby szły po dwa, to byłoby w sam raz :) Tak tylko mówię gdyby ktoś chciał skleić Tatrę w standardzie :))
To do usłyszenia...
-
Cześć !
Coś ostatnio wszyscy rzucili się na żaglowce, a ja wciąż walczyłem z kołami, wózkami itd. Generalnie 24 koła sklejone ( felgi się robią ), platforma pomalowana, tam dojdzie jeszcze parę różnych bajerów więc taka łysa nie będzie, poskładane wszystko razem i na koniec rzut oka na całość wraz z początkiem tego co docelowo na tej platformie będzie stało :)
I do następnego...
-
Cześć !
Coś ostatnio wszyscy rzucili się na żaglowce, a ja wciąż walczyłem z kołami, wózkami itd. Generalnie 24 koła sklejone ( felgi się robią ), platforma pomalowana, tam dojdzie jeszcze parę różnych bajerów więc taka łysa nie będzie, poskładane wszystko razem i na koniec rzut oka na całość wraz z początkiem tego co docelowo na tej platformie będzie stało :)
I do następnego...
-
Cześć !
Dorobiłem felgi do kół przyczepy, trochę z tyłu ( mocowanie najazdów ), najazdy, jako iż przedni wózek musiałem przykleić na stałe, bo kwestią czasu było kiedy odpadnie od reszty, a na poprawki było za późno, to chociaż te najazdy zrobiłem rozkładane. Trochę do przodu poszła też budowa transportera MT-LB ( będzie stał on na tej platformie ), i tak sobie pomyślałem, mimo że są to dwie odrębne wycinanki, to ja traktuje to wszystko jako jeden zestaw, więc taka mini relację z budowy tegoż transportera pokaże w tym temacie, jednocześnie zmieniając jego tytuł. Na końcu wszystko razem do kupy.
I do następnego...
-
Cześć !
Dorobiłem felgi do kół przyczepy, trochę z tyłu ( mocowanie najazdów ), najazdy, jako iż przedni wózek musiałem przykleić na stałe, bo kwestią czasu było kiedy odpadnie od reszty, a na poprawki było za późno, to chociaż te najazdy zrobiłem rozkładane. Trochę do przodu poszła też budowa transportera MT-LB ( będzie stał on na tej platformie ), i tak sobie pomyślałem, mimo że są to dwie odrębne wycinanki, to ja traktuje to wszystko jako jeden zestaw, więc taka mini relację z budowy tegoż transportera pokaże w tym temacie, jednocześnie zmieniając jego tytuł. Na końcu wszystko razem do kupy.
I do następnego...
-
Andrzej - tak myślałem iż coś się pokićkało :) niemniej dzięki :)
Grześ - te koguty u mnie jeszcze nie są przyklejone, tak więc miejsce mocowania można wybrać, i docelowo będą tam gdzie powinny być, tu umieściłem je w tym miejscu żeby na fotce lepiej było je widać.
Generalnie, patrząc na pierwszą fotkę Tulipana, to co jest w wycinance i po przejrzeniu kilku fotek w necie, doszedłem do wniosku iz te moje bomby są za duże, być może faktycznie niewiele, ale jednak, tak więc muszę coś pomyśleć nad innymi, a w sumie dobrze wyglądałyby w takim kształcie jak na pierwszym zdjęciu. No nic bedę myślał nad tym, najwyżej będzie bez kogutów:))
-
Andrzej - tak myślałem iż coś się pokićkało :) niemniej dzięki :)
Grześ - te koguty u mnie jeszcze nie są przyklejone, tak więc miejsce mocowania można wybrać, i docelowo będą tam gdzie powinny być, tu umieściłem je w tym miejscu żeby na fotce lepiej było je widać.
Generalnie, patrząc na pierwszą fotkę Tulipana, to co jest w wycinance i po przejrzeniu kilku fotek w necie, doszedłem do wniosku iz te moje bomby są za duże, być może faktycznie niewiele, ale jednak, tak więc muszę coś pomyśleć nad innymi, a w sumie dobrze wyglądałyby w takim kształcie jak na pierwszym zdjęciu. No nic bedę myślał nad tym, najwyżej będzie bez kogutów:))
Ogólnie budowa idzie nieźle
. O szybach już pisałeś, ale ten zespół dolotowy, albo został źle opracowany, albo odwrotnie wkleiłeś obudowy filtrów powietrza. Chodzi mi o to, że chwyty powietrza powinny być wyraźnie bliżej tylnej ściany szoferki.