Błyszczący włoski Argentyńczyk - Fiat G.55B
-
ECA nakładałeś unktowo? Bo właśnie się ze swoją męczę okrutnie.
Musisz określić punkt/pynkty które będą Ci definiowały położenie kabinki na modelu i które muszą być złapane idealnie. Na początek przyklejasz je punktowo. Jak masz je już umocowane to potem doklejasz kolejne krawędzie kabinki. Tu już możesz położyć klej liniowo. Jedna uwaga, CA to morderca kabinek, jak pójdzie na owiewkę to ją zmatowi. Nie nakładaj z tubki tylko albo lekko namoczoną wykałaczką albo papierkiem uciętym w czubek. CA też nie może być dawane za dużo bo wtedy długo krystalizuje. Poćwicz sobie wpierw na czymś nakładanie tego kleju.
-
ECA nakładałeś unktowo? Bo właśnie się ze swoją męczę okrutnie.
Musisz określić punkt/pynkty które będą Ci definiowały położenie kabinki na modelu i które muszą być złapane idealnie. Na początek przyklejasz je punktowo. Jak masz je już umocowane to potem doklejasz kolejne krawędzie kabinki. Tu już możesz położyć klej liniowo. Jedna uwaga, CA to morderca kabinek, jak pójdzie na owiewkę to ją zmatowi. Nie nakładaj z tubki tylko albo lekko namoczoną wykałaczką albo papierkiem uciętym w czubek. CA też nie może być dawane za dużo bo wtedy długo krystalizuje. Poćwicz sobie wpierw na czymś nakładanie tego kleju.
-
Podwozie zrobione. W związku z tym, że mamy nowych kolegów to wrzucam słowno-obrazkowy opis jak ja to robię. Może ktoś skorzysta a także inni podrzucą też swoje uwagi.
Jeżeli potrzebna jest obejma koła to robię to następująco:
1. Przygotowanie kopyta z drewna o odpowiednim kształcie
2. Ukształtowanie na nim tektury o odpowiedniej grubości. Ja ją zwilżam, ustalam kształt i czekam aż zupełnie wyschnie. Z reguły na następny dzień
3. Nasączam CA. Po zewnątrz a jak wyschnie i usztywni kształt to wewnątrz. Potem szlifowanie iglakami
4. Docinanie drobną piłką kształtu / nawiercanie otworów / szlifowanie / malowanie / oklejanie .
Koła:
1. Sklejanie odpowiedniej ilości kartonowych krążków. Tu kleju powinno być więcej żeby się dobrze ze sobą złapało. Krążki powinny mieć o 1-2 mm większą średnicę niż finalne koło, będziecie je szlifować do odpowiedniego rozmiaru.
2. Szlifowanie na dremelku do pożądanego kształtu. Niektórzy dają w tym kroku też CA.
3. Malowanie, ja to robię czarnym matowym sprayem.
Kolumna podwozia:
1. Sztywny drut + oklejka. Ja lecę na takich bardzo dużych spinaczach biurowych. Ma średnicę pod wiertło 1 mm wiec wszystko się potem dobrze składa i drut jest sztywny przy tej średnicy. Ale tu jest mnóstwo opcji jak komu pasuje.
Przymierzamy wszystko i jak już mamy części dopasowane to sklejamy razem w kompletne podwozie.
pozdro.
-
Podwozie zrobione. W związku z tym, że mamy nowych kolegów to wrzucam słowno-obrazkowy opis jak ja to robię. Może ktoś skorzysta a także inni podrzucą też swoje uwagi.
Jeżeli potrzebna jest obejma koła to robię to następująco:
1. Przygotowanie kopyta z drewna o odpowiednim kształcie
2. Ukształtowanie na nim tektury o odpowiedniej grubości. Ja ją zwilżam, ustalam kształt i czekam aż zupełnie wyschnie. Z reguły na następny dzień
3. Nasączam CA. Po zewnątrz a jak wyschnie i usztywni kształt to wewnątrz. Potem szlifowanie iglakami
4. Docinanie drobną piłką kształtu / nawiercanie otworów / szlifowanie / malowanie / oklejanie .
Koła:
1. Sklejanie odpowiedniej ilości kartonowych krążków. Tu kleju powinno być więcej żeby się dobrze ze sobą złapało. Krążki powinny mieć o 1-2 mm większą średnicę niż finalne koło, będziecie je szlifować do odpowiedniego rozmiaru.
2. Szlifowanie na dremelku do pożądanego kształtu. Niektórzy dają w tym kroku też CA.
3. Malowanie, ja to robię czarnym matowym sprayem.
Kolumna podwozia:
1. Sztywny drut + oklejka. Ja lecę na takich bardzo dużych spinaczach biurowych. Ma średnicę pod wiertło 1 mm wiec wszystko się potem dobrze składa i drut jest sztywny przy tej średnicy. Ale tu jest mnóstwo opcji jak komu pasuje.
Przymierzamy wszystko i jak już mamy części dopasowane to sklejamy razem w kompletne podwozie.
pozdro.
Ale mu pojechałeś
wic:
Co mówią do siebie kolana blondynki po powrocie z wakacji ?
>>>
- nareszcie razem...