PKP Dworzec Kolejowy Pabianice - 1:87
-
Kolej Warszawsko-Kaliską (KWK) uruchomiono 15 listopada 1902. Łączyła ona Warszawę z Kaliszem przez Błonie – Łowicz – Łódź – Pabianice – Sieradz i była wybudowana zgodnie ze standardem Imperium Rosyjskiego jako szerokotorowa (1524 mm).
Kolej Warszawsko-Kaliska, (ros. Варшавско-Калишская железная дорога, Warszawsko-Kaliszskaja żelieznaja dаroga) – kolej łącząca Warszawę z Kaliszem, wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej w latach 1900–1902, uruchomiona 15 listopada 1902[1] jako szerokotorowa (1524 mm).
W 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich transgranicznym odcinkiem normalnotorowym Kalisz – Nowe Skalmierzyce. W 1910 r. dla skrócenia połączenia Wrocław – Kalisz wybudowano linię kolejową Oleśnica – Odolanów – Ostrów Wielkopolski. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm), a od 1916 r. w znacznej części dwutorowa.
W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe i następnie odbudowana ze zniszczeń wojennych. Do 1922 r. stanowiła główne połączenie ziem byłego zaboru pruskiego z ziemiami b. Królestwa Polskiego i z Warszawą. Wówczas oddano do użytku linię Kutno – Strzałkowo (110,7 km) skracającą drogę z Warszawy do Poznania o 86 km w porównaniu z połączeniem przez Kalisz. Później jej znaczenie stopniowo malało. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej.
Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975. Dziś poszczególne odcinki Kolei Warszawsko-Kaliskiej wchodzą w skład następujących linii:
- linia kolejowa nr 3: odcinek Warszawa Centralna – Łowicz
- linia kolejowa nr 15: odcinek Łowicz – Łódź Kaliska
- linia kolejowa nr 14: odcinek Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski
Trasa: Warszawa Kaliska – Błonie – Sochaczew – Łowicz Kaliski – Głowno – Stryków – Zgierz – Łódź Kaliska – Pabianice – Łask – Zduńska Wola – Sieradz – Błaszki – Opatówek – Kalisz.
Budynków dworcowych na tej linii zbudowano dość sporo i powstały one z jednego projektu wyjściowego.
Wycinanka Answer'a powstała jako promocja Miasta oraz Wydawnictwa i była rozdawana za darmo na Konkursie właśnie w Pabianicach. Ja ją kupiłem we Włocławku od Homera i mam zamiar z niej zrobić coś bardziej... , zobaczymy.
Celowo wybrałem totalnie prosty model, ktry sklejały z dużym powodzeniem najmłodsi na warsztatach modelarskich w Pabianicach.
Tym razem także zaprojektuje ją od początku. W dniu 23 IX 24, odwiedziłem Pabianicki dworzec PKP celem dokonania pomiarów i zdjęć. Startuję
-
Zdjęć zapisków z pomiarów nie będę pokazywał
Jak na słoneczny dzień było dość zimno. W kurtce, zaopatrzony w miarkę i aparat kręciłem się wokół dworca jak satelita.
Linię i cyferki stawiałem trzęsąc się jak osika. 3 godziny w takich warunkach i miałem dość
Czego nie zmierzyłem to wywnioskuje z Restytucji, jeśli będzie potrzeba jej wykonania.
Nic więc dziwnego że, wzbudziło to zainteresowanie Ochrony Dworca.
Po powrocie do domu zaczęło się od przelania wymiarów z kartek do komputera i wyskalowanie go do skali 1:87. Całą wycieczkę udało mi się zamknąć w 9 godzin.
Pierwsze zdziwienie ! Answer, albo popełnił błąd albo chcieli zmieścić ten model na formacie B4, dla nich charakterystyczny. To nie jest wyskalowane do H0.
Moje wyniki pomiarów są zupełnie inne (?) Nie patrze na to, tak jak przy wieży Chełmżyńskiej idę swoją drogą
Do czego to dojdzie ? nie wiem póki co
-
Zdjęć zapisków z pomiarów nie będę pokazywał
Jak na słoneczny dzień było dość zimno. W kurtce, zaopatrzony w miarkę i aparat kręciłem się wokół dworca jak satelita.
Linię i cyferki stawiałem trzęsąc się jak osika. 3 godziny w takich warunkach i miałem dość
Czego nie zmierzyłem to wywnioskuje z Restytucji, jeśli będzie potrzeba jej wykonania.
Nic więc dziwnego że, wzbudziło to zainteresowanie Ochrony Dworca.
Po powrocie do domu zaczęło się od przelania wymiarów z kartek do komputera i wyskalowanie go do skali 1:87. Całą wycieczkę udało mi się zamknąć w 9 godzin.
Pierwsze zdziwienie ! Answer, albo popełnił błąd albo chcieli zmieścić ten model na formacie B4, dla nich charakterystyczny. To nie jest wyskalowane do H0.
Moje wyniki pomiarów są zupełnie inne (?) Nie patrze na to, tak jak przy wieży Chełmżyńskiej idę swoją drogą
Do czego to dojdzie ? nie wiem póki co
-
Celowo wybrałem totalnie prosty model, ktry sklejały z dużym powodzeniem najmłodsi na warsztatach modelarskich w Pabianicach.
Hmm, czyli jest jakaś minimalna szansa, że Tobie też ta sztuka się udaPowodzenia
, sam się boję, bo nie umiem tak wywijać nożyczkami jak te dzieciaki. Może jednak skorzystam ze skalpela
,
-
Celowo wybrałem totalnie prosty model, ktry sklejały z dużym powodzeniem najmłodsi na warsztatach modelarskich w Pabianicach.
Hmm, czyli jest jakaś minimalna szansa, że Tobie też ta sztuka się udaPowodzenia
, sam się boję, bo nie umiem tak wywijać nożyczkami jak te dzieciaki. Może jednak skorzystam ze skalpela
,
-
A powiedz mi, po co Ci jest wogóle potrzebna wycinanka ?
Mam wrażenie, że one utrudniają Ci życie.
Z Twoim podejściem do tematu, to powinieneś sobie sam dobierać obiekty i nad nimi po swojemu pracować
To tak jak z informacją, jak słuchasz z wielu stron to masz swój światopogląd. A samemu to se można w stodole kury macać. Wycinanka mi jest potrzebna głównie do tego żeby stwierdzić że ma sporo błędów i je poprawić w swojej.
Ot tajemnica, ułatwiania sobie życia.
A to drugie o czym piszesz, to jeszcze sporo muszę się nauczyć o modelarstwie kartonowym zanim odwagi starczy zrobić tak coś bez podpowiedzi...
-
A powiedz mi, po co Ci jest wogóle potrzebna wycinanka ?
Mam wrażenie, że one utrudniają Ci życie.
Z Twoim podejściem do tematu, to powinieneś sobie sam dobierać obiekty i nad nimi po swojemu pracować
To tak jak z informacją, jak słuchasz z wielu stron to masz swój światopogląd. A samemu to se można w stodole kury macać. Wycinanka mi jest potrzebna głównie do tego żeby stwierdzić że ma sporo błędów i je poprawić w swojej.
Ot tajemnica, ułatwiania sobie życia.
A to drugie o czym piszesz, to jeszcze sporo muszę się nauczyć o modelarstwie kartonowym zanim odwagi starczy zrobić tak coś bez podpowiedzi...
-
...A samemu to se można w stodole kury macać...
Hmm, tu nie podyskutuję - z miasta jestemPytam, bo skoro piszesz, że wymiary są zjechane, żeby się w formacie zmieścić, to czy Ty jesteś w stanie cokolwiek wykorzystać z takiej wycinanki ?
A ja się urodziłem na ziemi, na tej ziemi.Raczej nie. Dodatkowo powiem że, Answer jeśli chodzi o grafikę to załadował zdjęcia tego obiektu. ( oprócz dachu ). Na dwóch elewacja widać zbiegi perspektywiczne wnęk okiennych i otworów wejściowych oraz stolarki dachu, a w szybach odbija się okolica. To akurat wygląda (+/-) ciekawie.
Nie żebym narzekał na takie opracowania, to akurat jest t.z. darmowe więc komu by się chciało...
Tylko potem na konkursach nie robi to wrażenia. I oczy się łamią razem z sercem. Patrzysz na budynek z prawej strony a widzisz prawy węgarek
-
...A samemu to se można w stodole kury macać...
Hmm, tu nie podyskutuję - z miasta jestemPytam, bo skoro piszesz, że wymiary są zjechane, żeby się w formacie zmieścić, to czy Ty jesteś w stanie cokolwiek wykorzystać z takiej wycinanki ?
A ja się urodziłem na ziemi, na tej ziemi.Raczej nie. Dodatkowo powiem że, Answer jeśli chodzi o grafikę to załadował zdjęcia tego obiektu. ( oprócz dachu ). Na dwóch elewacja widać zbiegi perspektywiczne wnęk okiennych i otworów wejściowych oraz stolarki dachu, a w szybach odbija się okolica. To akurat wygląda (+/-) ciekawie.
Nie żebym narzekał na takie opracowania, to akurat jest t.z. darmowe więc komu by się chciało...
Tylko potem na konkursach nie robi to wrażenia. I oczy się łamią razem z sercem. Patrzysz na budynek z prawej strony a widzisz prawy węgarek
-
Ej serio? Piotrek się stara, jeździ, fotografuje, bo się przykłada do swojego hobby. I to czy ma wycinankę, czy jej nie ma, bo sam zrobi lepiej to nie ma żadnego znaczenia, bo liczy się finalny efekt, który zakładam i tak będzie fenomenalny. Zamiast marudzić, radzę usiąść wygodnie na kanapie, otworzyć paczkę chipsów czy popcornu, popijać piwskiem albo innym łiski i rozkoszować się pomału zaczynającą się relacją.
Powodzenia i z chęcią już oglądam!
-
Ej serio? Piotrek się stara, jeździ, fotografuje, bo się przykłada do swojego hobby. I to czy ma wycinankę, czy jej nie ma, bo sam zrobi lepiej to nie ma żadnego znaczenia, bo liczy się finalny efekt, który zakładam i tak będzie fenomenalny. Zamiast marudzić, radzę usiąść wygodnie na kanapie, otworzyć paczkę chipsów czy popcornu, popijać piwskiem albo innym łiski i rozkoszować się pomału zaczynającą się relacją.
Powodzenia i z chęcią już oglądam!
-
Nooo... w końcu miło widzieć Ciebie przy pracy! Po wieży z Chełmży nastała cisza. Ale dla mnie zrozumiała, bo wiem co było pomiedzy ;)
Piotrek ja już wiem, że to będzie kolejne dzieło sztuki.
Podglądam i kibicuję!
Ej serio? Piotrek się stara, jeździ, fotografuje, bo się przykłada do swojego hobby. I to czy ma wycinankę, czy jej nie ma, bo sam zrobi lepiej to nie ma żadnego znaczenia, bo liczy się finalny efekt, który zakładam i tak będzie fenomenalny. Zamiast marudzić, radzę usiąść wygodnie na kanapie, otworzyć paczkę chipsów czy popcornu, popijać piwskiem albo innym łiski i rozkoszować się pomału zaczynającą się relacją.Powodzenia i z chęcią już oglądam!
Noto teraz dołożyliście do pieca.
Panowie i co ja oprócz wielkiego DZIĘKUJĘ mogę tu Wam odpowiedzieć.
?
Budynek sam w sobie jest dość prosty i wyciągnięcie z niego czegoś na wzór CWC będzie chyba nie możliwe. Postaram się, zobaczymy.
Ale pewnie pamiętacie jak od początku w moich relacjach zawsze pisałem że, " - ten model sklejam w ramach treningu" . Tym razem jest dokładnie tak samo.
Mam plan co będzie następne i to na trzy modele do przodu ! Ale jako mały żuczek który uczy się od Was, nawet jak sami o tym nie wiecie, podglądając, rozmawiając, poznając prace kolegów i wypytując o różne rzeczy n.p. podczas wystaw... tak zdobywam tajemną wiedzę
Póki co naprawdę siedzę przy tym zielonym poletku w kratkę i się boje... a teraz po takich wpisach to opanowanie drżenia rąk doszło
Bardzo jeszcze raz dziękuję za uznanie i dobre słowo !
Nic dla Was bez Was !A na koniec ciekawostka !!! : - osobiście znam 22 osoby z Naszego forum. To na 100% powód do chwalenia się bo jest czym. Ja jestem z tego bardzo dumny, biorąc pod uwagę swój starz.
-
Nooo... w końcu miło widzieć Ciebie przy pracy! Po wieży z Chełmży nastała cisza. Ale dla mnie zrozumiała, bo wiem co było pomiedzy ;)
Piotrek ja już wiem, że to będzie kolejne dzieło sztuki.
Podglądam i kibicuję!
Ej serio? Piotrek się stara, jeździ, fotografuje, bo się przykłada do swojego hobby. I to czy ma wycinankę, czy jej nie ma, bo sam zrobi lepiej to nie ma żadnego znaczenia, bo liczy się finalny efekt, który zakładam i tak będzie fenomenalny. Zamiast marudzić, radzę usiąść wygodnie na kanapie, otworzyć paczkę chipsów czy popcornu, popijać piwskiem albo innym łiski i rozkoszować się pomału zaczynającą się relacją.Powodzenia i z chęcią już oglądam!
Noto teraz dołożyliście do pieca.
Panowie i co ja oprócz wielkiego DZIĘKUJĘ mogę tu Wam odpowiedzieć.
?
Budynek sam w sobie jest dość prosty i wyciągnięcie z niego czegoś na wzór CWC będzie chyba nie możliwe. Postaram się, zobaczymy.
Ale pewnie pamiętacie jak od początku w moich relacjach zawsze pisałem że, " - ten model sklejam w ramach treningu" . Tym razem jest dokładnie tak samo.
Mam plan co będzie następne i to na trzy modele do przodu ! Ale jako mały żuczek który uczy się od Was, nawet jak sami o tym nie wiecie, podglądając, rozmawiając, poznając prace kolegów i wypytując o różne rzeczy n.p. podczas wystaw... tak zdobywam tajemną wiedzę
Póki co naprawdę siedzę przy tym zielonym poletku w kratkę i się boje... a teraz po takich wpisach to opanowanie drżenia rąk doszło
Bardzo jeszcze raz dziękuję za uznanie i dobre słowo !
Nic dla Was bez Was !A na koniec ciekawostka !!! : - osobiście znam 22 osoby z Naszego forum. To na 100% powód do chwalenia się bo jest czym. Ja jestem z tego bardzo dumny, biorąc pod uwagę swój starz.
-
ha ha, Ty się zabrałeś za wycinanki dla dorosłych typu Abrams i Oshkosh i co najlepszego narobiłeś
Nie da się tego oglądać bez Qrwów pod nosem
Piotrek, nie sztuka sklecić wycinankę dla dorosłych, że słowa dla dorosłych lecą. Sztuka jest skleić model dla dzieci, który da efekt jakby był klejony z wycinanki dla dorosłych i sobie można poq.. wować efekt podziwiając.
-
ha ha, Ty się zabrałeś za wycinanki dla dorosłych typu Abrams i Oshkosh i co najlepszego narobiłeś
Nie da się tego oglądać bez Qrwów pod nosem
Piotrek, nie sztuka sklecić wycinankę dla dorosłych, że słowa dla dorosłych lecą. Sztuka jest skleić model dla dzieci, który da efekt jakby był klejony z wycinanki dla dorosłych i sobie można poq.. wować efekt podziwiając.
-
Nie patrzcie na kolory, na brak kupy rzeczy których tu brakuje... Elewacja zachodnia - draft
Chciałem się szybko pochwalić bo oczyma wyobraźni już widzę co ja chcę z tego zrobić.
9 / 4 - to oznaczenie ilości warstw które będą na różnych grubościach kartonów, a 4 to ilość grubości opasek i zagłębień. Piszę sobie takie rzeczy, raz żeby nie zapomnieć swojej wizji, a po drugie żeby już się nie wycofać z szalonych pomysłów.
Cegiełka po cegiełce buduje sobie dworzec, małe Pabianice w Warszawie, oto jak modelarstwo zbliża
-
Nie patrzcie na kolory, na brak kupy rzeczy których tu brakuje... Elewacja zachodnia - draft
Chciałem się szybko pochwalić bo oczyma wyobraźni już widzę co ja chcę z tego zrobić.
9 / 4 - to oznaczenie ilości warstw które będą na różnych grubościach kartonów, a 4 to ilość grubości opasek i zagłębień. Piszę sobie takie rzeczy, raz żeby nie zapomnieć swojej wizji, a po drugie żeby już się nie wycofać z szalonych pomysłów.
Cegiełka po cegiełce buduje sobie dworzec, małe Pabianice w Warszawie, oto jak modelarstwo zbliża
-
Zaczęła się produkcja części. To kolejny krok, ale to dopiero kontrolne cięcia. Jeszcze parę dni minie zanim zacznę kleić docelową bryłę.
Elewacje udało się rozrysować w komplecie. Brakuje szczytowej i tylnej we fragmentach środkowych. Schodzi się z tymi cegiełkami które trzeba rysować po sztuce. To jak przepisywanie książki telefonicznej do zeszytu
-
Zaczęła się produkcja części. To kolejny krok, ale to dopiero kontrolne cięcia. Jeszcze parę dni minie zanim zacznę kleić docelową bryłę.
Elewacje udało się rozrysować w komplecie. Brakuje szczytowej i tylnej we fragmentach środkowych. Schodzi się z tymi cegiełkami które trzeba rysować po sztuce. To jak przepisywanie książki telefonicznej do zeszytu
-
Zaczęła się produkcja części. To kolejny krok, ale to dopiero kontrolne cięcia. Jeszcze parę dni minie zanim zacznę kleić docelową bryłę.
Elewacje udało się rozrysować w kom
plecie. Brakuje szczytowej i tylnej we fragmentach środkowych. Schodzi się z tymi cegiełkami 2 trzeba rysować po sztuce. To jak przepisywanie książki telefonicznej do zeszytu
I bardzo dobrze. Tylko proszę bez żadnych fafrocji.Nikt, Cie nie goni no chyba, że o czymś nie wiem.
EDIT.
Coś mi się wydaje, że znowu na konkursach w budowlach zrobisz wielką furorę.
-
Zaczęła się produkcja części. To kolejny krok, ale to dopiero kontrolne cięcia. Jeszcze parę dni minie zanim zacznę kleić docelową bryłę.
Elewacje udało się rozrysować w kom
plecie. Brakuje szczytowej i tylnej we fragmentach środkowych. Schodzi się z tymi cegiełkami 2 trzeba rysować po sztuce. To jak przepisywanie książki telefonicznej do zeszytu
I bardzo dobrze. Tylko proszę bez żadnych fafrocji.Nikt, Cie nie goni no chyba, że o czymś nie wiem.
EDIT.
Coś mi się wydaje, że znowu na konkursach w budowlach zrobisz wielką furorę.
Kolej Warszawsko-Kaliską (KWK) uruchomiono 15 listopada 1902. Łączyła ona Warszawę z Kaliszem przez Błonie – Łowicz – Łódź – Pabianice – Sieradz i była wybudowana zgodnie ze standardem Imperium Rosyjskiego jako szerokotorowa (1524 mm).
Kolej Warszawsko-Kaliska, (ros. Варшавско-Калишская железная дорога, Warszawsko-Kaliszskaja żelieznaja dаroga) – kolej łącząca Warszawę z Kaliszem, wybudowana przez Towarzystwo Akcyjne Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej w latach 1900–1902, uruchomiona 15 listopada 1902[1] jako szerokotorowa (1524 mm).
W 1906 r. Kolej Warszawsko-Kaliska została połączona z systemem kolei pruskich transgranicznym odcinkiem normalnotorowym Kalisz – Nowe Skalmierzyce. W 1910 r. dla skrócenia połączenia Wrocław – Kalisz wybudowano linię kolejową Oleśnica – Odolanów – Ostrów Wielkopolski. Kolej Kaliska została upaństwowiona przez rząd carski w 1912 r. Od 1914 r. linia była normalnotorowa (1435 mm), a od 1916 r. w znacznej części dwutorowa.
W 1918 r. została przejęta przez (zmilitaryzowane) Polskie Koleje Państwowe i następnie odbudowana ze zniszczeń wojennych. Do 1922 r. stanowiła główne połączenie ziem byłego zaboru pruskiego z ziemiami b. Królestwa Polskiego i z Warszawą. Wówczas oddano do użytku linię Kutno – Strzałkowo (110,7 km) skracającą drogę z Warszawy do Poznania o 86 km w porównaniu z połączeniem przez Kalisz. Później jej znaczenie stopniowo malało. Infrastruktura linii została rozbudowana w czasie II wojny światowej.
Linia została zelektryfikowana w latach 1952–1975. Dziś poszczególne odcinki Kolei Warszawsko-Kaliskiej wchodzą w skład następujących linii:
Trasa: Warszawa Kaliska – Błonie – Sochaczew – Łowicz Kaliski – Głowno – Stryków – Zgierz – Łódź Kaliska – Pabianice – Łask – Zduńska Wola – Sieradz – Błaszki – Opatówek – Kalisz.
Budynków dworcowych na tej linii zbudowano dość sporo i powstały one z jednego projektu wyjściowego.
Wycinanka Answer'a powstała jako promocja Miasta oraz Wydawnictwa i była rozdawana za darmo na Konkursie właśnie w Pabianicach. Ja ją kupiłem we Włocławku od Homera i mam zamiar z niej zrobić coś bardziej... , zobaczymy.
Celowo wybrałem totalnie prosty model, ktry sklejały z dużym powodzeniem najmłodsi na warsztatach modelarskich w Pabianicach.
Tym razem także zaprojektuje ją od początku. W dniu 23 IX 24, odwiedziłem Pabianicki dworzec PKP celem dokonania pomiarów i zdjęć. Startuję