Tatra 128C cysterna wojskowa PKG

  1. PAN-KARTON 2023-12-01 16:20:14

    Chyba już wszystko ? poretuszowane, wyprofilowane... można kleić do kupy i brać się za podwozie.

    Dodatkowo powycinałem obręcze felg. Tak są one konstruowane  w realu.

    Jedno koło poskładane na sucho. Moje pomysły z dodatkowymi częściami się opłacały. Mogę regulować zagłębienie piasty / jej wystawanie. Różne zdjęcia widziałem ?! zapytam Was fota 3 czy 4 ?

  1. tulipan740i 2023-12-01 16:40:27

    Moje pomysły z dodatkowymi  się opłacały. Mogę regulować zagłębienie piasty / jej wystawanie. Różne zdjęcia widziałem ?! zapytam Was fota 3 czy 4 ?

    PAN-KARTON
    To znaczy, że chcesz wyregulować ET lub tzw. offset felgi. Z tego co widzę na fotkach to środek felgi jest dość głęboko osadzony w obreczy. Foto 3 totalnie odpada, foto 4 lepsze, ale również. Na zdjęciach widać, że lico tego środka felgi (rotora) gdzie są dokrecane śruby mocujące jest jeszcze głębiej niż obręcz.
    Aha jak będziesz ustawiał geometrię zawieszenia to nie zapomnij zrobić pochylenie kół w plus tak charakterystyczne dla Tatry. 



  1. PAN-KARTON 2023-12-01 19:12:45


    To znaczy, że chcesz wyregulować ET lub tzw. offset felgi. Z tego co widzę na fotkach to środek felgi jest dość głęboko osadzony w obreczy. Foto 3 totalnie odpada, foto 4 lepsze, ale również. Na zdjęciach widać, że lico tego środka felgi (rotora) gdzie są dokrecane śruby mocujące jest jeszcze głębiej niż obręcz.
    Aha jak będziesz ustawiał geometrię zawieszenia to nie zapomnij zrobić pochylenie kół w plus tak charakterystyczne dla Tatry. 
    tulipan740i

    I jak zwykle najbardziej misterna praca ( skośne obręcze felgi ) będzie schowana i prawie nie widzialna Mam te fotki. A te na których jest troszkę inaczej to od Tatry 111 i to po rekonstrukcji nie do końca historycznej i cholera wie co tam założyli !?

    edit:

    Chyba wywaliłem te fotki żeby nie burzyć koncepcji. Będę się wzorował na Twojej propozycji. Dzięki Grzegorzu ! Zagłębiam bardziej

  1. tulipan740i 2023-12-01 19:20:48

    Nie ma za co. Drobiazg. Nie będzie bólu głowy, że ET zrobiłeś za duże i teraz jak to rwać i nie uszkodzić tych ładnych otworów. 

  1. PAN-KARTON 2023-12-01 19:32:13

    Nie ma za co. Drobiazg. Nie będzie bólu głowy, że ET zrobiłeś za duże i teraz jak to rwać i nie uszkodzić tych ładnych otworów. 

    tulipan740i

    No to będzie TAK : >>> Krótka piłka odwróciłem wewnętrzną tuleję redukującą średnicę i pasi jak ta lala

  1. Karol1985 2023-12-01 21:39:13

    Jeyny słuszny wybór. 

    Głębsze osadzenie felgi wygląda realniej. 

    Będzie majstersztyk...

    Szkoda, że przyczepy nie zamówiłeś od razu.... zyskał bym na czasie ze swoją relacją.... 

    Ja już widzę MT przy galerii końcowej :D 

     

  1. PAN-KARTON 2023-12-02 06:36:13

     

    Szkoda, że przyczepy nie zamówiłeś od razu.... zyskał bym na czasie ze swoją relacją.... 

     Karol1985

    Celowy zabieg. W Tatrze 111 cysternie z przyczepa jest takich kolek 3 razy tyle. A jak sie spodoba to moja Tatra ma hak ! Cos mozna doczepic w przyszlosci ?  

    Kaponem pojechalem w listopadzie jeszcze trzy inne modele, myslac ze do wiosny bedzie co sklejac. A tu z Tatra sie zejdzie. To co piszecie obliguje do staran... 

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 03:07:41

    Trochę się podziało. Podwozie w budowie... Jeszcze połowy nie ma, nie będę czekał z relacją. To co na zdjęciach zostało zrobione

    Jutro napiszę co i jak, bo Czesi idą strasznie na łatwiznę. Sporo zostało przerobione ale zgodnie z założeniami

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 11:51:11

    Należy się dodatkowy opis. Jak wspomniałem Czesi strasznie upraszczają sprawę... wychodzi na to że ja sobie lubię utrudniać życie ? Nie do końca :

    Przede wszystkim nie wyobrażam sobie złożenia tego mostu bez prowadzenia w osi ( rurka papierowa do picia ). Wpasowała się idealnie ! To musi byś bardziej proste niż kadłub samolotu. Odchyłka 0,1mm i cała Tatra nie trzymała by fasonu

    Takie rozwiązanie daje możliwość utrzymania wszystkiego w osi, ale niesie za sobą przeróbkę każdej pośredniej części. Opracowanie zakłada doklejanie kolejnych segmentów. A skoro jest oś to każdy musi być przelotowy. Dodatkowym problemem który wyszedł mocno na plus są dwa potężne ( w rzeczywistości ) dyferencjały przedniej i tylnej osi. W modelu to raptem 18 x fi 14mm.

    Wyszło na dobre bo musiałem rozciąć tuleje wspólna dla osi lewej i prawej. Udało się ! a dodatkowo każdą ośkę LP, LT, PP, PT można ustawić niezależnie pod odpowiednim kątem !!! A jest to ważne bo Autor wycinanki bardzo dokładnie określa położenie osi względem poziomu zawieszenia.

    Nie wiem co to jest na końcu mostu z tyłu ? Grafika sugeruje jak by duże koło pasowe ? Do czego, po co ? nie mam pojęcia ale na wszelki wypadek takie zrobiłem Mam taką fotę (nr 7)

    Będę robił oś skrętną przednią ( wiadomo ). I zastanawiam się nad uginającym się zawieszeniem ??? Mam już pomysł jak to zrobić, ale to będzie "mój pierwszy raz" i stracha mam żeby lepsze nie było wrogiem gorszego lustro < dylemat.

    Większość połączeń robiłem zgodnie z tym o co Was zapytałem ale nie było zbytniego odzewu ( foto 8). Jedynie AndDi zakwestionował gradację papieru ale nadal robię 120 i 240 i trzyma o pierwszego kontaktu Czyli przy braku potwierdzenia lub zaprzeczenia mojego pytania mogę uznać że, taka metoda nazywa się na PANA KARTONA (?)

    I jak to u mnie bywa używałem 4 rodzaju klejów. BGC, Vikol, Butapren i dla usztywnienia kółek w dwóch miejscach CA.

    Dziś zrobię retusz podpory silnika, kilka drobiazgów i wezmę się za wklejanie szpilek z nakrętkami. A jak policzyłem na tym co zostało do tej pory złożenie takich śrubek jest ponad 70 w trzech rozmiarach...  Ale w dzień się nad tym nie dam rady skupić...

    A i dodam że cała oś się póki co rozbiera na kawałeczki. Nie jestem masochistą żeby te śruby montować na sklejonej

    Koniec mostu w modelu RC Sposób na PANA KARTONA :)))
  1. AndDi 2023-12-03 14:32:48

    Widać duże postępy w jakości Twojego sklejania i UWAGA: postępy na plus .

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 14:44:48

    Widać duże postępy w jakości Twojego sklejania i UWAGA: postępy na plus .

    AndDi


    UWAGA: A kto mnie tak wyszkolił ? ręka do góry

  1. AndDi 2023-12-03 15:01:42

    UWAGA: A kto mnie tak wyszkolił ? ręka do góry

    PAN-KARTON

    Lepiej trzymajcie ręce pod stołem, bo jak coś spieprzy do będzie na Was

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 15:17:18

    Lepiej trzymajcie ręce pod stołem, bo jak coś spieprzy do będzie na Was

    AndDi


    Może być ? a jak wyjdzie z tego takie coś ? >>>

  1. Limaks 2023-12-03 21:15:12

    Piotrek zgadzam się z Andrzejem. Szok jakie postepy poczyniłeś. Widać zmienione podejście do pracy jak i słuchanie porad. 

    Owocuje to wszystko. 

    Ja przyznaje się, że mam maleńki wkładzik w Twoje postepy, ale najbardziej zasłużony to jesteś sam sobie. I dobrze. Rozwijaj się dalej! 

    Ale nie spoczywaj na laurach.. jeszcze nie jedną zagwozdka przed Tobą. 

    Co do sposobu na Pana Kartona, to jest to dopuszczalene i możesz tak sklejac krawędzie. Aczkolwiek wszystko zależy co chcesz uzyskać i jak bardzo niewidoczne ma być laczenie. Wszystko też zależy pod jakim kątem schodzi się poszycie itd... 

    Kombinuj, ucz się i rozwijaj. Tworząc własne rozwiązania i techniki stajesz się mocniejszy i pewniejszy siebie.

    P.S Zajebiscie idzie! 

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 22:03:48

    Piotrek zgadzam się z Andrzejem.

    [...]
    Limaks

    Kamil ja też się zgadzam z Andrzejem, bo z Andrzejem nie można się nie zgadzać . Laury i spoczynek a co to takiego ?

    Ja się przyzwyczaiłem że, na zapieprzasz się a to o czym wspominasz biorą inni razem z forsą i splendorem Ani w głowie mi sięgać wiśni najbardziej dojrzałych.

    ps:

    Pisałem że jest pomysł i plan miękkiego zawieszenia. Pamiętałem że gdzieś mam taką specyficzną blaszkę stosowaną w instalacjach niskoprądowych i elektronice starego typu.

    Jest ona podatna na skalpel, grubości kartonu, metalowa bo przewodzi prąd i co najważniejsze ELASTYCZNA bardziej jak żyletka. Zrobiłem próby : foto>>>

    Pierwszy plan był z żyletek, ale ciężkie w obróbce i za twarde były by amory. Tatra to nie sportowy wóz No i trzeba pamiętać że po sklejeniu ważyła będzie może 300-400gram. "

    Chyba że z czystą w zbiorniku"

    No to Tatra się będzie bujać Jeszcze muszę przeprojektować zawiasy skrętne bo te co są nie "wytrzymią" tej dyskoteki.

    I ostatnia sprawa pytanie: W opracowaniu drążek skrętny łączący mocowania piast który (?) powinien przechodzić przez maglownicę idzie pod całym zawieszeniem ? Przeca to duży błąd !!! pierwszy kamień czy wystający korzeń pozbawia wozu skrętu... Tak tego nie zostawię, chyba że powiecie tak to jest zrobione ! 

    O innych pomysłach w kolejnych wpisach. Jak będę tylko wymyślał to od tego roboty nie przybędzie

  1. Limaks 2023-12-03 22:49:20

    Piter czas uwierzyć w siebie i sięgać gwiazd.

    Co do drążka, to instrukcja mówi prawidłowo. 

    Podobne rozwiązanie jest np. w Starze 944. Jest to bardziej współczesna konstrukcja ale drążek nawet kształtem podobny i przechodzi on pod wałem napędowym blisko mostu łącząc ze sobą dwie zwrotnice na prawym i lewym kole, gdzie lewa zwrotnica dodatkowo polączona jest z drążkiem wzdłużnym zamontowanym na ramieniu kolumny kierowniczej. 

    Resorki prima sort. 

  1. PAN-KARTON 2023-12-03 22:53:37

    Piter czas uwierzyć w siebie i sięgać gwiazd.

    Co do drążka, to instrukcja mówi prawidłowo. 

    Podobne rozwiązanie jest np. w Starze 944. Jest to bardziej współczesna konstrukcja ale drążek nawet kształtem podobny i przechodzi on pod wałem napędowym blisko mostu łącząc ze sobą dwie zwrotnice na prawym i lewym kole, gdzie lewa zwrotnica dodatkowo polączona jest z drążkiem wzdłużnym zamontowanym na ramieniu kolumny kierowniczej. 

    Resorki prima sort. 

    Limaks


    No to mnie uspokoiłeś i wyjaśniłeś fachowo o co "come on"

  1. PAN-KARTON 2023-12-04 02:11:24

    Pierwsza pół oś gotowa wraz z manżetą. Wycinanka proponuje to co na dole fotki - "kicha troszku" Chciałem robić z cyny te kółeczka ale łączenie na styku nie wychodziły elegancko. A tu prawie gotowe i to gumowe z uszczelek hydraulicznych do baterii i nie tylko !!!

    I przedni hak holowniczy dorobiony, instrukcja mówi o valecku fi 4 x d = 6 mm. Valecek to po Czesku

  1. PAN-KARTON 2023-12-04 04:40:05

    Poprawcie jak bym źle pisał.

    Cały podstawowy układ napędowy gotowy, wał, półosie, dyferencjały i inne pierdółki. Śrub od SAURES'a nie malowałem bo ich kolor jest pasujący, a po za tym farba zalewała szczegóły tych żywic. Jak by to miało być ideolo to bez areografu nie podchodź Krystian pisał mi że i pędzlem można ale nie do zdjęć .

    Zeszło się ale mimo zmęczenia radocha jest !

    Jak przyjdą pióra resorów, wahacze, łączniki i inne to będzie to wszystko bardziej zwarte. Teraz jeszcze widać szparki i świeży klej

    Przypomnę, półosie są ruchome i takie zostaną, dlatego wrażenie że są krzywo powklejane. Będą ustawiane do zawieszenia które będzie miękkie, muszą się ruszać !

  1. AndDi 2023-12-04 09:25:18

    Kamil ja też się zgadzam z Andrzejem, bo z Andrzejem nie można się nie zgadzać .

    PAN-KARTON


    Można, można się nie zgadzać, tylko po co?

Rezultaty 80 - 100 z 404 pozycji
Udostępnij temat: