Tatra 128C cysterna wojskowa PKG

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 19:52:07

    Po takich wpisach nie mogło tak zostać. Pewnie uważni obserwatorzy skrzywili miny jak dopatrzyli się takiego czegoś ( fota 1 ). Musiałem to dokleić bo drążek skrętny jest tak cieniutki że, "prężył się i wyginał" przy skręcaniu kołami. To go usztywniło i ustabilizowało ale "brązowa rurka" nie pasowała mi do reszty. Ściąłem ją na płasko i zasłoniłem osłoną z kopii wycinanki. Takie coś ode mnie. Chyba lepiej ?

    I na koniec tradycyjny pomiar przymiarki do ramy !

  1. AndDi 2023-12-11 20:36:13

    Ale te kółka co tu widać, rżnięte z jakiegoś plastiku (izolacja?), to było trzeba wyrównać na papierze ściernym. Te cięcia i skos nie dodaje uroku, ale może to widać na fotkach, a w realu nie rzuca się w oczy.

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 20:40:25

    Ale te kółka co tu widać, rżnięte z jakiegoś plastiku (izolacja?), to było trzeba wyrównać na papierze ściernym. Te cięcia i skos nie dodaje uroku, ale może to widać na fotkach, a w realu nie rzuca się w oczy.

    AndDi

    Pewnie Ci chodzi o zaczep holowniczy... Zmienię, masz rację wyglądają jak z innej bajki Jedyne zdjęcie na którym się dopatrzyłem co Autor miał na myśli w wycinance stosując "Valecek" fi 3mm.

  1. AndDi 2023-12-11 20:44:23

    Ale te kółka co tu widać, rżnięte z jakiegoś plastiku (izolacja?), to było trzeba wyrównać na papierze ściernym. Te cięcia i skos nie dodaje uroku, ale może to widać na fotkach, a w realu nie rzuca się w oczy.

    AndDi

    Pewnie Ci chodzi o zaczep holowniczy... Zmienię, masz rację wyglądają jak z innej bajki

    PAN-KARTON

    O to to to mi właśnie chodzi .

  1. AndDi 2023-12-11 20:45:11

    O to tak będzie wyglądał - SUPER!!!

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 21:07:23

    Sie malnie i podmieni. To cenię najbardziej że, Wy czasem macie rację

    O to tak będzie wyglądał - SUPER!!!

    AndDi

    i jak szybko ... - gotowe. Musiałem zrobić tło... demontaż okazał się destrukcyjny...

  1. tulipan740i 2023-12-11 21:21:45

    Ale o właściwym kącie pochylenia kół to się chyba zapomniało. Tatra Ci tego nie wybaczy. 

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 21:33:53

    Ale o właściwym kącie pochylenia kół to się chyba zapomniało. Tatra Ci tego nie wybaczy. 

    tulipan740i

    Od tył lepiej widać, ale jest. Chociaż archiwalne rysunki tego nie zakładają ? Jak się paliwa naleje do cysterny to się wyprostują... Mozna by się zastanawiać, czy to nachylenie kół w wycinance nie jest dodane na wyrost technologiczny prze Autora ?

    W pozycji od tył, dla faceta, najważniejsze jest żeby być z tył...

  1. tulipan740i 2023-12-11 21:49:29

    Widziałem, że tył jest ok. Właśnie chodziło mi o przód. W tym przypadku nie warto tak do końca sugerować się wycinanką i można podkreślić plusowe pochylenie kół, ponieważ to bardzo charakterystyczna cecha tych ciężarówek. Z resztą cała masa fotek oryginału potwierdza rzeczywistą geometrię. 

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 21:58:08

    Widziałem, że tył jest ok. Właśnie chodziło mi o przód. W tym przypadku nie warto tak do końca sugerować się wycinanką i można podkreślić plusowe pochylenie kół, ponieważ to bardzo charakterystyczna cecha tych ciężarówek. Z resztą cała masa fotek oryginału potwierdza rzeczywistą geometrię. 

    tulipan740i


    Pochyle się nad zauważonym problemem ! Ale to nie będzie łatwe. Są dwie opcje zareagowania:

    A-podgiąć jak to się mówi na rympał a jak coś puści podkleić

    B- pojechać na geometrię i zbieżność. No właśnie nie zrobiłem regulowanego zawieszenia , weź dorób teraz zestaw kluczy z kartonu w skali i kręć tymi śrubami...

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 22:08:18

    Przecież nachylenia półosi pilnowałem to o co chodzi ?

    Znalazło się rozwiązanie C:

    Drążek skrętny o 1mm podgiąłem do środka i koła same się zeszły ( dlatego tak prężył skubany ), Uff, bez żadnych strat.

    Przy takich pochyleniach jak w instrukcji to i tak chyba przesadziłem ?! się drążek rozegnie, jak Grzesiek stwierdzi że dalej kiepsko...

  1. tulipan740i 2023-12-11 22:13:27

    Znalazło się rozwiązanie C:

    Drążek skrętny o 1mm podgiąłem do środka i koła same się zeszły, Uff, bez żadnych strat.

    PAN-KARTON
    Widzisz, przypadkiem odkryleś ukryte zdolności. Teraz możesz klepać auta od niemca, co płakał jak sprzedawał i pisać w ogłoszeniach, że nie bite.  To podcięcie przednich kół może być trochę mniejsze w porównaniu do tyłu, ponieważ tył jako oś załadunkowa pewnie ma większy skok zawiechy. 
    Edit. 
    O widzę, że już wygrałeś fotki. Jak dla mnie jest superancko. 

    5

  1. PAN-KARTON 2023-12-11 22:21:24

    Widzisz, przypadkiem odkryleś ukryte zdolności. Teraz możesz klepać auta od niemca, co płakał jak sprzedawał i pisać w ogłoszeniach, że nie bite.  To podcięcie przednich kół może być trochę mniejsze w porównaniu do tyłu, ponieważ tył jako oś załadunkowa pewnie ma większy skok zawiechy. 
    Edit. 
    O widzę, że już wygrałeś fotki. Jak dla mnie jest superancko. 

    5

    tulipan740i

    Żółwik !

    Bez młota nie robota...

    Tak zostaje nie dotykać https://www.youtube.com/watch?v=5QuuS6khE1I

    0:53 do 1:06 widać że tylna oś ma większy kąt, ale na pusto jechał młody Honza...

  1. PAN-KARTON 2023-12-13 04:30:18

    Okazuje się że taka ramka to dość kluczowy element konstrukcji. Klei się po malutku a ile przymiarek i przemyśleń to za sobą niesie... Niby jest rysunek w opracowaniu co i jak ale jak to złożyć do kupy żadnych wytycznych. Trzeba opierać się na tak zwane "OKO" i wizualnie ma pasować. Chyba najlepszą opcją jest odstawić podwozie i zrobić to na ramie prawie do końca a potem to ze sobą spasować i złożyć. Tylko że na ew. ruchy będzie już za późno... | !?!??!

  1. PAN-KARTON 2023-12-13 07:42:12

    Tu schnie klej, tam retusz, tu się wycina, tam się łączy... a w między czasie zacząłem się maską bawić i próbować jak to się robi ?!?! Oczywiście na kopii wycinanki. Trzeba precyzji w nacięciu !

    Jedno lipne cięcie i maska na konserwy.

  1. Kikol77 2023-12-13 08:59:03

    tego typu elementy sa bardzo trudne do formowania i wycinania - więc również ryzykowne, jak znam ciebie to masz wydrukowanych 5 szt maski i testujesz :)

    Ja bym się starał ile się da wyeliminować z samej maski i tak te boczne przetłoczenia zrobiłbym na masce bo one sa tak tłoczone ale gril przedni zrobiłbym osobno i wkleił w gotową maskę. Ale oczywiście to tylko teoria w praktyce to ty trzymasz papier w dłoni i jesteś w stanie ocenic co bedzie lepiej :)

    Tak czy siak operacja będzie dość trudna bo miedzy przetłoczeniami nie ma mięsa wiec wszystko bedzie pracowało :) może warto zrobić kopyto (a właściwie mini kopytko) i wtedy delikatnie formować na BCG :)

     

  1. PAN-KARTON 2023-12-13 12:18:53

    ... jak znam ciebie to masz wydrukowanych 5 szt maski i testujesz :)

     
    Kikol77

    Kurka piszę zawsze o wszystkim, a ten co czyta moje opisy już wie jak staram się pracować - poznajemy się co raz lepiej !

    Tak właśnie robię. Masek mam dokładnie póki co 12szt w tym 3 w Kaponie. Dobrze radzisz bo tak robię BGC rozrzedzony.

    Problem z tą Maską jest inny. !!! Ona od środka zostaje biała. Retusz na takiej powierzchni odpada ( mam tylko pędzel )

    Więc kombinuje i sklejam dwie sztuki dupciami do siebie w wewnętrznej wycinając powierzchnie tłoczone i zaczynam formować w takim składaku. Ciężka operacja ale jak za którymś razem wyjdzie będzie piknie ! Maska musi się podnosić więc wewnętrzna strona musi być równie elegancka co zewnętrzna.

    edit:

    Mam już formułę na zestaw. Zew.- Karton 190g/m2 od środka wydruk na xero - kolor z dodatkami. Dwa kartony za grubo było...

    Kolejnych 9 masek wyłazi z drukarki

  1. Wojok 2023-12-13 12:26:55

    ...bo miedzy przetłoczeniami nie ma mięsa ...

     

    Kikol77


    Piotrek, nie weim czy dobrze zrobiłeś rozchylając koła ? One zdaje się powinny być prostopadłe do półosi. Jeżeli te są poziomo, to koła powinny stać pionowo. Gdy Tatra jest niezaładowana, to jest wyżej zawieszona, półośki idą w dół i koła się odchylają.

    Gdy ją ładujesz, oski idą w górę, a koła się pionują. Jeżeli dałeś ośki poziomo, a odchyliłeś koła, to prawdopodobnie nie będzie miejsca na taki manewr

  1. PAN-KARTON 2023-12-13 12:39:39


    Piotrek, nie weim czy dobrze zrobiłeś rozchylając koła ? One zdaje się powinny być prostopadłe do półosi. Jeżeli te są poziomo, to koła powinny stać pionowo. Gdy Tatra jest niezaładowana, to jest wyżej zawieszona, półośki idą w dół i koła się odchylają.

    Gdy ją ładujesz, oski idą w górę, a koła się pionują. Jeżeli dałeś ośki poziomo, a odchyliłeś koła, to prawdopodobnie nie będzie miejsca na taki manewr

    Wojok

    Oski są pochylone zgodnie z instrukcją ( była fota 1,5mm i 1mm ) nie widać tego na zdjęciach bo albo kąt zdjęcia nie ten a na przedniej osi za dużo się dzieje żeby to wyłapać. W zależności co wyjdzie na koniec się powie że cysterna jest pusta lub pełna.

    Położyłem na podwoziu sklejkę wielkości ramy i postawiłem na tym pusty kubek do herbaty. To mimo wszystkiego pracuje pod obciążeniem i koła się ładnie schodzą jak trzeba. Magia Kartonu

  1. Wojok 2023-12-13 12:56:16

    Jeżeli ośki masz opuszczone, to wszystko ok

    Na 1 fotce z 11.12.rzuciło mi się w oczy wykrzywienie koła w stosunku do półosi i to mi się utrwaliło w palniku

    A poza tym, to koła jednak powinny być pionowe, bo cysterna miała być podobno pełna. Soczek, herbatka, czy coś ?

Rezultaty 140 - 160 z 404 pozycji
Udostępnij temat: